Sonjuska, mä Salaman kävin pyöräyttään Kättärillä ja mun täytyy sanoo, että ei oo yhtään pahaa sanottavaa koko paikasta. Tai siis kolme lastahan mä siellä olen pukassut maailmaan.
Kohdalleni on varmaanki sattunu mukavat kätilöt, kemiat on natsannu joka kerta. Ja kun avoimin mielin sinne menee niin kyllä homma hoituu
Tsemppiä ja huoli pois, kyllä he siellä sinusta huolen pitävät!
Salaman syntymä
To 13.8 alkuyöstä mulla tuli vessakäynnin yhteydessä superlimaklöntsä. Ajattelin toiveikkaasti, että EI NYT, koska mun mies oli tuolloin työmatkalla, lauantaina vasta pääsisi kotiin.
Yöllä ku kävin uudestaan vessassa ni jtn vaaleenpunasta jäi paperiin, mutta silti ajattelin vielä, että ei nyt.
Torkahdellessani näin unia synnytyksestä, lapsiveden menosta ja soitin unessani jopa lastenhoitajallekin..
Olo oli outo ja supisteli, muttei kipeesti.
Neljältä tuli veristä vuotoa ja soitin mun veljelle että tulee meille. Olin alkuviikosta sanonu että pitää puhelimensa varuiksi päällä - onneksi!
viideltä taksiin ja kuski ku kuuli mihin mennään ni sillä oli kiire! Ei mulla
Pelkäs varmaan autonsa puolesta että mulla menee vedet tai jtn
Kuudelta olin 3cm auki, käyrässä sitten vaan ja keinutuolissa olla möllöttelin. Yksin koska mun mies siis oli siellä työmatkalla. Olo oli todella epätodellinen. Ei tän näin pitäny mennä.
Mua huolestutti isompien lasten perjantain hoito, koska mun veli oli menossa ysiks töihin..
Onneksi se oli kuitenki aamulla ruvennu säätää päivän hoito-ohjelmaa.
Joskus kasin aikaan meni vedet ja supistukset voimistu. Mitään kivun lievitystä en silti halunnut. Manasin vaan ku mies ei oo mukana, ei oo ketään hieromassa selkää. Paitsi kätilö kuuli manaukseni ja hieroskeli, se auttoi.
Ponnistin kerran seisaallani ja totesin, ettei mun jalkavoimat kestä, ja kampesin sänkyyn. 8.39 supistuksen tullessa Salama "liukui" ulos, ei paljoo saanu ponnistaa. Ihana pieni poika oli syntynyt. Ja mieskin soitti juuri kun Salama syntyi
Kätilön ehdotuksesta otettiin kuva puhelimella ja lähetettiin miehelle. Oli sillä surku ku ei ollu meidän kanssa. Ja niin oli mullakin. Mutta näin mentiin.
10 pisteen poika, aivan ihana oli siis syntynyt!
Nopeasti siis meni kaikki ja hyvin. Isommat pojat kävi pe katsomassa Salamaa ja minua hoitajan kanssa. Osastolla oli ihan ok, tosin kotiuttaminen jäi heiltä hieman puollitiehen. Laitoin sen sen piikkiin, että olin kolmosen synnyttäjä.
Esikoisensa synnyttävät saavat varmasti huomiota kätilöiltä osastolla enemmän.
Ja kun kaikki oli hyvin niin kotiuduttiin siis jo lauantaina. Vielä olis kontrollikäynti kättärillä kun oli poika alle 1,5vrk ku kotiuduttiin.
Jep, mutta nyt mua tarvitaan.
Miiwa ja Salama 3vrk