ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

merkkaus, ja kuka nyt kysyikään siitä maailman paras isä-kyltistä: ostin itiksen namunurkasta, ja sen koko on sellanen ehkä 15-10 cm jos en nyt ihan päin hemmettiä arvioi.. pieni, enivei. Menee vaikka autoon johonkin, kulkee sitten mukana :)
 
Täällä mä olen. Ei oo mitään tuntemuksia edes. :D ollu vaan mukamas niin paljo tekemistä etten oo tänne ehtiny. :)

Onnea vauvauutisten tuojille!

Vuokon kuulumisia oli mukava kuulla. :hug:

Mä meinaan nukuttaa aluks siinä äippäpakkauksen laatikossa. Laitettiin siihen sellaset reunalakanat jotka on ollu käytössä suvussa jo vuosikymmeniä. Yks syy tohon laatikon käyttöön on mun hermoilu sen kans ku en oo järin pitkä ja pinniksen pohjaa ei pysty nostamaan. Paniikin omasesti oon miettiny miten mä sen helläniskasen vauvan lasken hyvään asentoon pinnikseen muuten. Okei, mietin ehkä liikaa.. Pinniksen päälle laitettiin tänään hylly johon tietty heti asettelin vauvan omia tavaroita.

Kikan
fiilikset alkaa olla raastavat. Toivottavasti jotain nyt alkaa tapahtua! :hug:

Keräilin niitä floora-koodeja ja (kerään edelleen mut en kyl ehdi saada toista muumi-mukia enää ) hain tänään sen mukin. Otin sitte sellasen mukin joka sopii pojalle. :D

Aniit 38+5
 
Iltaa
Annitanni ja Mertsis paljon onnea vaaveista.. ihanaa.. :heart: :heart:
Ja kiitos paljon teille haleista ja tsempeistä.. :heart: eiköhän kaikki käänny viellä parhain päin..
Vuokko hyvä että nopeaa toimintaa sairaalan puolesta.. ja ennusteetkin näyttävät hyviltä.. voimia teillekkin sinne.. :hug:

Äitiyspakkauksessa minäkin aattelin ensin vaavia nukutella.. ja sitten pinnasängyssä..

Mitäköhän muuta oli, nyt ei muistu mieleen.. mutta huomenna varmaan palailen neuvola kuulumisien kanssa..

piritta ja moggulaa 39+5
 
Hei! :wave:

Kuten monet näytti aavistelleenkin, niin täällä sairaalassa ollaan. Kipeinä, väsyneinä mutta onnellisina poikavauvan vanhempina. Mitat 3600 g ja 51 cm. Tarkka mies syntyi viikoilla 40+0, 10.8. klo 21.17.

Varoitus, ei synnytyspelkoisille!
Voin tulla myöhemmin kertomaan koko synnytystarinan (jos jaksan), mutta sen verran, että piitkän päivän jälkeen päädyttiin kiireelliseen sektioon. Järkyn pitkä ja järkyn kivulias avautumisvaihe jumahti ja lisäksi vauvan sydänäänet laski. Kokemus oli suorastaan kammottava kokonaisuudessaan. En olisi ikinä uskonut tuollaiseen joutuvani, etukäteenhän odotin synnytystä innolla ja en olisi millään toivonut sektiota. Tässä tapauksessa se oli loppujen lopuksi helpotus...

Lopputulos on kuitenkin täydellisen ihana 9 pisteen poika. Olen ihan rakastunut. On tää vaan ihmeellistä. Voisin vaan tuijotella tuota miun sisällä asunuttu tyyppiä. Ihanaa. Mutta vielä ainakaan en ole unohtanut niitä kauhukokemuksia ja saa nähdä uskallanko enää toista lasta tehdä... :(

OnSiisKevät ja pikku-ukko 2 vrk
 
Moiks,

Vuokko, voimia teille hurjasti! Ihan totta, että käytte läpi lähitulevaisuudessa varmaan tunteiden koko kaaren! Mutta mä uskon, että tuon miehesi kasvaimen ja pelon keskellä voimia saatte toisistanne ja tulevasta pienestä. Elämä kantaa! Ja niinkuin joku sanoi hienosti, mä uskon kanssa siihen, ettei ihmiselle anneta enempää vastoinkäymisiä kuin jaksaa itse kantaa. VOIMIA!

Ja onnittelut nyyttinsä saaneille. Onneksi lopulta OnSiisKevät teilläkin on kaikki hyvin!

Miiwa & Salama 39+0 POKS

huomenna neuvolaan jollekin sijaiselle ku oma terkka on kipee. Höh.
 
Zinnielle tsempitykset huomiselle :)

Pirittalle jaksuhaleja :hug:

Onnittelut vauvautuneille :heart: :heart:

Tänään oli siis se äippäpolikäynti, eikä oikeastaan ollut mitään uutta. Paineet edelleen koholla 164/94, pissassa 1+ proteiinit, mutta kun ei muuta oireita ole, niin annetaan asian olla. Ite alan olla jo pikku hiljaa kyllästynyt tähän ainaiseen ees taas ajelemiseen. Huomenna on Oulussa äippäpolikäynti, siellä tehdään tarkempi ultratutkimus, jospa sitten selviäis jotain uuttakin. Sairaalakassi pitänee ottaa huomenna varulta mukaan, tympeetä lähtee hakemaan se 130 kilsan päästä. Mutta kuitenkin on sellanen tunne, että takaisin sieltä huomenna tullaan. Niin ja tämänpäiväinen painoarvio 2600g eli pikkuinen neiti on tulossa :)

Nyt kattomaan csi:ta ja syömään hedelmäsalaattia, moiks.

Helmiir ja Kerttu 39
 
Heippa kaikille!

En oo moniin kuukausiin käyny teiän kans hörisee..nolotta ihan sikkenä..henges ollu mukana kyl ja käyny aina välil juttui lukemassa, meillä on ollu talon alakerta täys rempassa ja ollaan oltu evakossa mun vanhemmilla joilla maailman hitain kone..

Mutta pääasiaan elikäs:

3.8.09 klo:4:00 syntyi perheemme toinen keisarinna tyttönen mitoin 3935g ja 52cm. elikäs rv.39+5


onnea kaikille poksuneille meiltä <3

-Starre ja Hippunen-
 
Onnea Starre tytöstä! :flower: Ja muillekkin onnea jotka ovat saaneet nyytin!

Kiitos kortti kehuista :D

kikka89 mä alan kanssa olla niin kypsä jo että sais tulla jo tähän maailmaan! Ei tässä odotuksessa mitää valittamista ole, mutta alkaa vaan tympiin kun ei ole mitään tekemistä, minnekkään kauas en viitsi enää lähteä matkustelemaan (porukat kun asuu 200km päässä..).. Kun nyt vain pääsis sinne sairaalaan edes :D Mielummin siellä odottelis ja kärvistelis supistuksien kanssa... Mutta kun mulla ei ole edes ollut oikein supistuksiakaan.. huoh.. Oon vielä ens elokuussakin täällä :D
 
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille tasapuolisesti :heart: :flower: Teitä olikin nyt aika monta!Niin ne elokuiset päivät menevät...
kiitokset teille,jotka infositte mua niistä kestovaippojen pesuaineista!Nyt olen jo vähän viisaampi siinä asiassa.Unikuulle,että mitä ovat "nöttöset" ja "mummot"??Kysyy tyhmä..Kiinnostaa ne kaavat kyl,jos ovat simppeleitä tehdä näin vuosien tauon jälkeen.
Elokuuvauva09 ne croxit oli myynnissä sielä kauppatorin ruots.teatterin kulmauksessa...Toivottavasti sulle löytyy kokoja!

ZinnieVähän jännä päivä huomenna...
Unikuu,teidän ruoasta,nam,nam

Otin äsken jalkakylvyn ja tein hoidonkin samalla jalkapohjiin.lopuksi laitoin pumpulisukat jalkaan yötä vasten.Täytyyhän mulla olla siistit kantapäät jos pääsen huomenna tositoimiin!Suosittelen kokeilemaan.Merisuola tai tavallinenkin suola käy siihen kylpyveteen,jos ei ole jalkasuolaa saatavilla.Mä laitoin tavallista n.2 rkl ja suihkugeeliä vielä lisäks et vaahtoaa ja tulee pesu samalla.Sit vähän raspilla varovasti vartin kylvettelyn jälkeen,jalat kuivaks pyyhkeeseen,rasvat kantapäihin ja sukat lopuks päälle.Ai ku tekee nannaa!

Flora -koodeja täälläki keräillään,mut vielä puuttuu mukista 3 koodia!Saa nähä,loppuuks mukit ennen!

Tänään en oo liikkunu mihinkään,ku totesin ton neljän päivän maraton-vauvan-häätö-tempauksen olevan ihan puppua.Ei liikunnalla ja sen tyyppisellä riehunnalla mitään saa aikaiseksi.Täällä ainakaan.
Kätilöt katottiin ja taas itkettiin.Muutenki oon itkeskelly tänään.Mieli on jotenkin niin herkässä.Mä oisin halunnu vielä kerran rakasteluakin tänään tossa iltapäivällä,ku herättiin päikkäreiltä,mut mies vaan taputtelee mahaa...Jotenki vaan jänskättää toiki,et mitä se mahd.nelikiloisen punnerrus tuolta alapäästä tekee noille ilolihaksille??Kaipa niitä täytyy alkaa heti jumppaamaan jollain kuulilla tai muilla vastaavilla.

Hyvää yötä kaikille kärvisteleville!

T:maria-s ja oudot ajatukset
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja maria-s:
[/b]kiitokset teille,jotka infositte mua niistä kestovaippojen pesuaineista!Nyt olen jo vähän viisaampi siinä asiassa.Unikuulle,että mitä ovat "nöttöset" ja "mummot"??Kysyy tyhmä..Kiinnostaa ne kaavat kyl,jos ovat simppeleitä tehdä näin vuosien tauon jälkeen.

T:maria-s ja oudot ajatukset

eli nöttöset ja mummot on niiden vaippakaavojen nimet.
kummatkin on sisävaippoja ja tosi simppeleitä tehdä.

mä en saa unta. ärsyttää.. nyt tunnin tässä surffaillu kun sitä ennen varmaan puoli tuntia makoilin sängyssä.
huoh..
 
Onnea vauvaantuneille! :heart:

Kiitos myös tsempeistä! :flower: Näköjään kalvojen puhkaisua ei tarvita. Sillä vedet meni pitkin yötä.. Aluksi tosissaan ajattelin, että "hemmetti, pissaanko mä housuun.. ei kai mun pidätyskyky jotenkin oo herpaantunut". Kun kolmannet alushousut jo yönaikana mennyt. Ei mennyt tosissaan kerralla vedet. Sitten menin suihkuun viideltä, kun en saanut nukuttua, jännitti tämän päivän käynnistys.. Lattialle lorahti sitten vaaleanpunaista vettä ja vähän tuli verta. Soitin tietysti heti synnytyspaikkaan, ja kysyin, että onko tämä normaalia.. mutta se ei kuulemma haitannut kun oli vaaleanpunaista ja jos tuli vain vähän limaista verta.. Puoli kahdeksaksi käski kuitenkin meidän tulla jo sinne ja siitä sitten lähetetään synnyttämään. Tosissaan ei vielä mitään kunnon supistuksia, vähän sattuu aina alaselkään, jalkoihin ja maha menee pinkeäksi.. mutta ei muuta ihmeellistä.. paitsi nyt vähän... En uskonut, että itsestään vedet olisi mennyt, tai alkanut muutenkaan itse, mutta näköjään noi käynnit auttoi jotain.. (kehotti vielä lepäämään.. mutta milläs kykenee tältä jännitykseltä.. ja vuodoilta :D)

Onnea muille loppumatkaan! :flower:

Zinnie 41+6
 
ONNEA MATKAAN ZINNIE

Ja onnea vauvansa jo hakeneille, teitä oli taas monen monta!

Mulla on nyt rytmi menny ihan sekasin. Lisäksi jännitystä on varmaa ilmas tosi paljon koska hikoilen vähä väliä tosi kovasti, supistuksia tulee kevyesti kun käy kävelyllä tai siivoaa, heräsin yöllä kahelta vessaan mitä en oo tehnyt monee kuukautee ja illalla en ainakaa omasta mielestä juonut erityisen paljon. Siitä sitte valvoinkin muutaman tunnin ennen kuin nukahdin ja nyt taas heräsin. Tiiän jo nyt et päivä unet täs on tulossa tänäänki :D

Masussa ihanan paljon liikettä illalla ku aloin yö puulle asettumaan. Ihanasti siksi koska must tuntuu välillä et se on LIIAN hiljanen :) mut illalla ja sillo yöllä tuli varmaa ne 160 liikettä (kuudentoista tunnin potkut :D )

maria-s: mulla on kans ollu nyt varsinkin loppu aikana mieles et pitkä selibaattihan toho voi tulla ja tietty on mietityttänyt niin mua kuin miestäkin et mitäs sitte tapahtuu tuolle ala päälle ja miten sen palautumisen laita. Jumpannut oon minäkin koko raskauden ajan, mutta en sit tiiä... Itellä kyllä aina välillä ois kovinki haluja mut jotenkin tuntuu et masu koko aika tiellä :D Eile äijä kyllä änkes samaa suihkuu mut livahdin pois. Iha kylmii väreit tuli, en tiiä miks. Jotenkin oon muutenkin herkistynyt itestäni ja mietin vaan et mitenköhän se mut nykysin oikeesti näkee. Ei muiden mielipiteillä väliä vaikka muilta niitä tuleekin
"Raskaus sopii sulle, ei mitää ylimääräsiä" on monen sanoma mut sit ku aina kattelen äijää toiveekkana et onko se edes ylpeän näkönen ni pöh! Tuntuu et se ei nää eikä kuule ainakaa mua... Huh, nyt loppu taas ruikutus....

ISKI AIKA PULA! Hokasin että VIIKONPÄÄSTÄ voi olla että ollaa sairaalassa :D Tai no, anoppi soitti eilen ja kysyi että joko siellä on tuntemuksia että tehtäs tuloa vai voiko hän viikonloppuna lähteä sinne melonta reissuun :D
Lupasin, että saapi lähteä ihan rauhassa :) En tiiä mitä ryntäystä sinne sairaalaa ollaa sit suunnittelemas. Mietinkin et pitäiskö kaikes hiljasuudes vaa käydä siel ja sit ilmoittautua ihmisille ku ollaanpi kotona :) Mitä ootte muut mieltä sairaala vierailuista? Kuka on etusijalla teillä tulijoina vai pyydättekö ketään ? :)

Naputinpa taas :) Onnea vielä kerran vauvan saaneille :heart: Kateellisena lueskelin juttujanne!
OnSiisKevätkö oli se kenellä sektio tehtiin... minulla ei siis ole tähän asti tietääkseni ollu mitää jännitystä synnytyksestä mutta nyt ku kerroit tuota pika juttua ni tuli kylmät väreet. Jaksamisia! Onhan sinulla ainakin nyt maailman paras energian lähde vieressä! :)

Sonjuska ja Nala POKS 39+0
 
ARGH! Huono aamu taas.. heti kun heräsin oli sellanen olo että tästä ei tuu hyvä päivä.. ja ei sit totisesti tullutkaan.. hirvee k**** ottassa.. parempi ois vaan mennä takas sänkyyn ja yrittää nukkua koko päivän ohi.

Tänään piti (jonkin päätöksen mukaan minkä sain) tulla ekat äitiyspäivärahat tilille kun huomenna la.. mutta EI! Niinpä ei sit toivookaan siitä että sais jääkaappiin ruokaa tai laskuja maksettua, joita on nyt ihan kivasti kerääntynyt. Kyllä ottaa niin pannuun, kun saa koko ajan laskee senttejä.. ei oo yhtään varaa ostaa mitään ekstraa itselleen tai vauvalle :snotty: Masentaa ja stressaa nuo raha asiat, vaikka tiedänkin että se on vain rahaa, eikä siis oikeesti mitään "tärkeetä".. tämän raskauden aikana olen kyllä saanut raha asioiden takia itkut moneen kertaan vaikken edes ole mikään stressaaja tyyppi. Mutta eipä voi mitään että jos tulee sellanen 400e kuussa, niin eipä sillä paljon turhia ostella viel kun laskutkin pitäs maksaa.

Huoh :snotty: veikkaanpa kuitenkin että monilla tässä maassa nykyään yhtä surkea (ellei surkeampi) tilanne. Kelan sivuilta kävin sit katsomassa että maksupäivä on siirtynyt huomiseksi, joten eiköhän nyt viel yhden päivän pysty sit oottaan. Siitä vaan on jo kohta 2kk kun on viimeksi rahaa saanut mistään ja oon oottanut kun kuuta nousevaa tätä päivää. Noloa kun tulee miehen äitikin tänään kylään eikä kaapissa ole edes valoa :ashamed:

Mut niin kun sanottu, ei nää rahahuolet ole mitään verrattuna esim. vuokon uutisiin miehen kasvaimesta. Siks tuntuukin aina välillä ihan kamalalta tämä valittaminen kun joillain on ihan oikeitakin huolia. Jaksamisia siis täältäkin vuokon perheelle :flower:

Nyyh.. en tiedä mikä viime hetken hormoniryöppy nyt on.. finnejä puskenut naaman täyteen ja itku tulee esim. heti kun mies vähän ääntään korottaa. Ja kun ei niitä kyyneleitä pysty hillitsemään yhtään vaikka kuinka yrittäs :)

Kunnon ruokakaan ei oo maistunut koko viikolla (voi johtua alitajuntaisesti myös siitä että yrittää pihistää syömisissään ettei tarviis mennä kauppaan jossa menee rahaa). Muita merkkejä ja oireita ei oo mihkään suuntaan ja olenkin jo ihan asennoitunut siihen että menee yli ainakin viikon ellei kaks.. niin ollaan myös siskon kans molemmat menty kaks viikkoo yli, että jospa siinä vaikka ennustusta :)

Onnittelut taas vauvansa saaneille ja tsemppiä niitä hakemaan lähteneille! Itselle koko synnytys tuntuu vielä NIIIIIIN kaukaiselta ja tuntuu ettei mitään vauvaa ois tulossakaan.

Nyt meen sängynpohjalle keräileen itteeni... pakko olla kuosissa iltapäivällä kun se miehen äiti saapuu.. ääh... anteeksi omanapaisuuteni ja valitusvirteni jälleen kerran.

Marizzza ja hiljainen pienokainen 39+6
 
Heipsan!

Onnea uusista pikku-ukoista ja muutama prinsessa oli myös syntynyt! :heart:

Onnea Zinnielle ja muille jotka ovat vauvaa lähdössä jo hakemaan!

Huoh.. Mulla on sellanen olo et tiesinköhän mä nyt oikeesti mihin oon pääni pistänyt kun lasta ruennut hankkimaan.. Siskon lapset 5v. ja 6v. ovat kylässä ja vaikka noi ovat jo isoja ja omatoimisia niin huh.. onhan noissa hommaa.. Tuntuu et elämä on pelkkää ruuantekoa ja tiskien pesua..En tiedä tekeekö tää raskaus tästä nyt jotenki erityisen rankan tuntusta, mutta kyllä nostan hattua teille joilla useampia lapsia on.. Ehkä tää on sitä viime hetken paniikkia.. "Voiks tätä viel perua?" Niin kun joku sanoi :)

Sairaala vierailuista Musta tuntuu nyt että mä en halua sinne ketään ylimääräisiä.. Toki vanhemmat ja sisarukset voi tulla, mut tuntuu et halusin et voitais itse ensin tutustua vauvaan rauhassa, mutta kyllähän se varmaan riippuu sit siitä omasta kunnosta ja jaksamisesta... Etukäteen oon vähän jo yrittänyt sanoa ihmisille et katsotaan sit millon tuutte kattomaan... Mut saa sit nähdä.. Mietin et kuinka hankalaa on sit kieltää ihmisiä tulemasta, et ois vaan helpompi ilmotella sitten kun ollaan jo kotona...

Sadepäivän ilo ja Minttu 39+2

 
Yhdyn Sadepäivänilon juttuun sairaala vierailuista. Itsekkin mielummin pyytäis ne pari läheisintä ystävää ja vanhemmat tietty. Miehen puolelta löytyy vielä isoiso-vanhemmatkin aika ihanaa, itelläni ku on ollu vaa yks mummi ja seki kuollu jo mooonta vuotta sitte, että muistikuvat on hämäriä :/
mut sit just et miten alkaa kauniisti kieltämään ku sinne vaa ängetäänki.. no pistän äijän seisoo portsariks ovelle ja ite keskityn vauvaan se on ainakin varma! :)
 
merkkailua taasen :)

sairaalavieraista. Koksissa tuntuu olevan tiukka linja. mies saa olla siel 8-20 (+syntyneen lapsen mahdolliset sisarukset) ja vain isovanhemille tarkoitettu vierailu aika on 17.30-19. Eli kuvittelisin saavani olla siel sitte rauhassa ;)

on ollu tiukat pari päivää taas kun mies lähti rekan ajoon keskiviikkona ja palaa huomen aamulla. mulla siis kotona eläintarhan hoitoa yllin kyllin. koirat ei saa mahojaan kuntoon, ovat oikeestaan koko kesän olleet eestaas kuralla, kasvattaja pelkää giardiaa :headwall: eli eläinlääkärireissu taitaa tulla viel hoidettavaksi, ja meidän "koira-auto" on tietty miehellä, just tajusin...shit... eilen meni hyvät sateet hukkaan lattianpesussa kun mulla jo aamulla melkein oli nilkat :LOL:

eilen oli kyl hienoin hetki se kun iskä toi mulle pizzeriasta pizzaa kun mun niin teki mieli, mut en jaksanu lähtä ajamaan minnee... äippä oli sitä mieltä että jo on aikoihin eletty, mut oon ainut tytär, ni mitä se iskä ei tekis :p

muuten on ihan hyvä mieli kaikinpuolin, stressaa vaan noi elukoiden vaivat ja hoitamiset, kun en vielkään tiedä kuka niitä täällä hoitaa sit kun oon sairaalas, koska ukko tod näk ajossa ma-to välin... siks ehkä tilaskin pe aamux synnytyksen hah hah. mun veljen piti tulla, mutta sillä reissuhommat porvoossa vaan jatkuu ja jatkuu, ni eihän se tänne jouda asustelemaan...

nyt aamupalaa ja onnenpäiviä :)

sissi ja papana 38+6
 
Sairaalavierailusta...me meinataan vaan pyytää sairaalaan mun ja miehen vanhemmat ja sisarukset..eli siis ne läheisimmät, muut tulkoot sitten kotiin katsomaan. Jos joku erikseen pyytää päästä sairaalaan jo ni ei sitten toki kielletäkään, mutta ei aiota esim. kavereita erikseen pyytää vielä sairaalaan.

Onnea taas vauvaantuneille :heart: ihanaa kun melkeen joka päivä kun tulee koneelle ni saa lukea vauvajuttuja :heart:

Vähän omaa napaa...huoh, hyvä jos tuntiakaan nukuin viime yönä yhteen putkeen...vessakäyntejä ei ollut kuin kolme, mutta jotain ihme jomotusta tuolla alavattassa oli koko aika vaikka kuinka yritti vaihdella asentoa ym. Ja sitten se särky/jomotus/mikälie heijasteli jalkoihin ja selkäänkin...en usko kuitenkaan että supisteluista oli kyse, tai ehkä saattio vähän/osittain ollakin mutta en halua olla liian optimistinen :whistle:

Kymmeneltä olis taas neuvola, pitääkin jo tossa puolelta alkaa lyllertämään sinnepäin, vaikka matkaa ei ole paljon (alkuraskaudessa kävelin matkan 10-15 minuutissa) ni mulla menee siihen min 20min nykyään kun ei tää pallo niin vaan sinne vieri...vaikka menomatka olis kyllä alamäkeä ni voisinhan mä aika nopeesti sinne vieriä jos joku antais kunnon alkuvauhdin :D

Jep, nyt vaatteita pikkuhiljaa päälle ettei tuu kiiru...

Elokuuvauva09 ja masukki 39+6 (hihii huomenna poks...)
 
Hitsi, eilen illalla se sitten iski... Nimittäin synnytysjänskä :/ Ensimmäisenä olin ihan että "apua, mun poika joutuu olee ilman mua (tai mä ilman sitä :D ) sen pari päivää, miten se nyt pärjää???" Vaikka onhan tuo sitten isänsä hyvässä hoivassa, mut silti... Muuten toi synnytys ei silleen jännitä, ainoastaan pelkään että lapsi pulahtaa syöksynä ulos tai jommallekummalle meistä käy jotain pahaa :( Ja sit mietin että jos tulee yöllä lähtö ja mä oonkin ollut kauheen kiukkunen ton lapsen kanssa koko päivän (kuten eilen), sit toivoin vaan ettei synnytys ala vielä viime yönä että saan tänään korjata eilisen kiukkuisuuteni pojalle :D

Meillä on huomenna pojan 1-vee synttäritkin, mä en ihan kestä.... En tosiaan oo ihan kauheesti täällä nyt pariin viikkoon siivonnut ja nyt tänään sit varmaan pitäis... Enkä mä tiiä millä voimilla mä oikein jaksaisin sitä tehdä.

Sairaalaan tulevista vieraista: Ei mulla oo ketään ketä sinne kieltäisin tulemasta. Todennäköisimmät vierailijat on mun äiti, mun mummi, mun täti (tai tädit jos toinen sattuu olemaan sillon helsingissä), mun sisko, ukko tietysti (ei voi ihan kauheesti viettää siellä aikaa kun on tosiaan toi meidän poika huollettavana), sit ukon sisko....

Ei oo kuitenkaan ihan maailman kivointa aikaa nyt kun ylihuomenna tulee vuos Papan kuolemasta. Mä pidän edelleenkin epäreiluna sitä että sen piti kuolla |O Ja näihin aikoihin, vähän papan kuoleman jälkeen löytyi mun toinen mummi halvaantuneena kotinsa lattialta, oli maannut siellä monta päivää (Hienosti toipuu koko ajan).

No, poju heräs... Sit neuvolaan!

Kimalle rv.38+2 ja dude huomenna 1-vee
 
Zinnie,tsemppiä,jännää!! :heart:
Marizza :hug: Täällä välillä samanlaista senttien laskemista,ku terveellisesti syövänä ei pääse halvalla kaupasta ulos...
Kiitos,UnikuuSanoitko,et laittaisit niitä kaavoja e-postiin?Onnistuisko se tuolla FB:ssa sit?
SonjuskaEi kait kannata liikaa miettiä sitä synnytyksen vaikutusta kroppaan.Mäkin vaan eilisiltana ku oli muutenkin "herk'ällä"päällä ja itkuinen ollu iltapäivän aloin kelaamaan sit tommostakin.Tähänhän se naisen kroppa on tarkoitettukin sit loppujen lopuks.Itestään voi silti huolehtia ihan jumppaamalla."Käytä sitä ukkoas sit siihen jumppaan" sanos joku jossain joskus...

Täälläkin oltu hereillä jo viiden jälkeen,mut ennen seitsemää menin takas ja heräsin puol yheksän.Kohta suihkuun ja viimeiset kamat sairaalakassiin!Täytyy vielä syödä jotain jossain välissä.Täällä paistaa aurinko melko pilvettömältä taivaalta!!Ois aika hieno päivä meidän pikku "pomon"syntyä.Katotaan saanko tahtoni siellä TYKS:ssa läpi...

T:Maria-s ja vesseli 39+6
 
Mullakin oli eilen oikein sellanen kunnollinen parku ilta. Kaikki oli huonosti. Ilo ei tänäänkään oo ylimmillään, mut en sentään alottanu pvää itkemällä. Pääsärkee.

Mä luulen että meillä on kyl sairaalassa vierasryöppy. Ei kyl sinällään haittaa, koska mieluiten otan siellä vastaan, enkä kotona ahtaissa tiloissa.

Zinnielle tsemppiä!!

Aniit 38+6

 
unikuu108
maria-s laita mulle sun sähköostiosoite niin laitan sen nöttösen kaavan sulle postiin.

ja vieraista sen verran että mua ei kiinnosta vieraat. ei tarvii tulla sairaalaan tai meille kotiin. mut varmana sinne änkee vaikka ketä ja sit oon taas ihan hiilenä.
kerkeevät sitten näkemään kun jaksan. ei mua kiinnosta muiden halut ja toiveet siinä vaiheessa.
 
Annitanni, mertsis, hellu ja OnSiisKevät ONNEA!!! :flower: :hug:

Mä edelleen yhdessä kasassa. Eilen kävin vyöhyketerapiassa, jos vaikka sileltä sais vauhtia synnytyksen alkamiseen. Nyt oon magneetit korvissa odottanut että jotain tapahtuis. :D mutta ei ole tullut ainuttakaan supistusta. Rentouttavaa se kyllä oli, että siltä kannalta otin sen myös. Että vähän hemmottelen itseäni ennen synnytystä. Toki joitain akupisteitä kun paineli, niin ei ollut niin kivaa. Mutta jospa se elimistö siellä aukes ja alkais tapahtuun. Kaikkea kokeiltava!

Neuvolassa olin eilen ja terveydenhoitaja sanoi, että ihan näin käsituntumallakin vois arvioisa, että ei sieltä siroa 3 kiloista ole tulossa. Että lähemmäs 4 kiloinen. Apua... Kaikki oli hyvin ja sain ajan ens viikon torstaille äitiyspolille kontrolliin. Toivottavasti kuitenkin lähtis tuleen jo ennen sitä. :heart:

Mä oon sopinut kavereitten kanssa, että sairaalaan voi tulla, jos ollaan perhehuoneessa ja muuten sovitaan sit tapauskohtaisesti. Ovat ymmärätäneet. Kotiin saa tulla sitten ihan kaikki jotka haluavat tulla. :)

Luminella ja matkustaja 40+5
 
Onnea vauvat saaneille! Ja erityistsemppaus toipumiseen OnSiisKevät!

Mä haluaisin mahdollisimman vähän vierailijoita sairaalaan. Meillä isällä ja sisaruksilla on vapaat vierailuajat ja isovanhemmille muistaakseni klo 18-19. Sen puolesta mitään yleisöryntäystä ei luvan perästä osastolle saisikkaan olla. Viimeksi olin itse niin huonossa kunnossa ettei vieraiden vastaanotto paljon huvittanut. Meillä täällä Seinäjoella on käynnissä nyt se vierihoito-osaston remppa. Saa nähdä onko sillä vaikutusta vierailuaikoihin?? Mies ja esikoinen sekä omat vanhemmat ja sisarukset on ne ketkä erityisesti vierailulle haluan. Mutta muitakin varmasti tulee vaikken niin haluaisikaan. Eivät viimeksikään mitään varsinaista lupaa kyselleet...

Mua alkoi eilen oikeasti jännittämään!! Kun tajusin, että kyllä tämä viimeistään viikon sisällä syntyy... Ja kun nyt vahvasti alkaa siltä näyttämään, että leikkauspöydälle taas joudutaan. Vaikka sektio onkin mulle tuttu juttu esikoisen ajalta niin iski ihan paniikki! Tähän asti oon ollu ihan rauhallisin mielin ja käynyt kerran pelkopolilla juttelemassakin kun esikon aikana ei kaikki mennyt ihan putkeen (reilusti verenvuotoa ->sokki ym). Mutta nyt, APUA! No huomista polikäyntiä odotellessa... Eiköhän siellä jo selviä kuinka tässä edetään? Onneksi mies pääsee mukaan!


Maud 41+4
 

Yhteistyössä