ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Mä liputan noiden carriwelin drop cup liivien puolesta! Kiitos unikuulle vinkistä. Maidon nousun aikaan oli ainoat jotka pystyi pukemaan päälleen. Ja tällaiselle laudalle noi on just napit. Mulla toimii ihan Lindexin liivitkin kun on niin pienet rinnat mut ajattelin yhdet tollaset kyllä hankkia vielä kun ne on niin pehmeet.
 
Onnea vauvaantuneille :heart:

Oltiin eilen veljeni ihanissa häissä ja palauduttiin vasta 23 aikoihin. Molemmat poitsut jaksoivat tosi hienosti kemut, eivätkä nukahtaneet edes autoon vaikka matkaa kotio oli 60km. Aamulla heräsivät kumminkin jo 08.00....

No, mulla on nyt sitten koko aamupvä. tullut kipeitä suppareita!! Ei vielä kauhean säännöllisiä, mutta selvästi tujumpia ja muistaisin viime kerrasta et tältä ne ekaksi tuntuivat :whistle: Soitin äidillekin jo, että osaavat varautua jos tästä vaikka tänään sit lähtis :D Kokoajan olo et ois p.aska hätä, ja käynytkin jo useamman kerran pöntöllä... Rupes muuten just itseänikin oikeen jänskättää, et nytkö alkaa tosiaan tapahtuu :eek: jelp...
Tai sit eiliset juhlat vaan otti vähän koville ja mää panikoin jo et oon muka lähdössä :headwall:
Mut katsellaan....

hellu ja walma 38+4
 
Huomenta kaikille. Ensimmäinen kerta, kun oon nukkunut noin 01-10.. Mitä tietty heräilly pissalle yms. Mutta aika outo olo..

Elokuuvauva09 ihania kortteja!

Soila onnea nyytistä!

Muratti88 mulla hikka tuntuu "takapuolella", melkein tuolla peppureiän tietämillä, sellainen tasainen nytke. Ja kun vatsaa katsoo, niin se hytkyy aina hikan tahtiin. Tai selkärangan puolella hytkyy. Mutta nyt on hikat vähän vähentyneet, ehkä joka toinen päivä tulee kerran, mutta reilu kuukausi sitten niitä saattoi olla useastikin päivässä. Olisikohan asento vaihtunut tms.

iitu- Tsemppiä Ouluun, kaikki on varmasti kunnossa!

Ambulanssi-asiasta meille on sanottu, että vaikka menisi vedet, niin ambulanssia ei tarvitse soittaa. Omalla autolla tai taksilla sairaalaan, kylläkin mahdollisimman pian. Tämä varmastikin, jos ei supistele.. Nyt on kun on näitä synnytyskertomuksia lueskellut, niin tuntuu, että jos vedet menee ja supistelee, niin voisin jopa ambulanssin soittaa. Mutta varmasti soitan ensin laitokselle, että kuinka toimitaan. Meiltä pääsee hädässä noin 15minuuttiin sairaalaan omalla autolla.

Dheal toivottavasti kaikki ok, ja tsemppiä jo valmiiksi, jos "joudut" jäädä laitokselle! :)

Rimaha ei se ole mikään nöyryytys, jos laittavat takaisin synnäriltä. Olet vain huolissasi, ja se on ihan normaalia. Ei kannata niin ajatella. Onhan sitä toisilla tullut ilman merkkejäkin, alkanut vaan yhtäkkiä ponnistuttaa. Ja voithan aina sinne soittaa. Sama tunne mullakin on, ei niitä ammattilaisia voi häiritä tällaisten pikkujuttujen takia, toisilla voi olla oikea hätä jne.. Mutta nyt pitää vain ajatella omaa lastaan.

Oon tässä kans miettinyt, että pitäisikö käydä kuunteluttamassa äänet tms., koska hirveän vähän vauva on enää liikkunut. Kyllä se eilenkin kerran ainakin sen 10liikettä/tunti liikkui, mutta parina yönä on ollut jotenkin vähemmän liikkeitä, kuin normaalisti..

Hellu tsemppiä supistuksiin, ja toivottavasti pääsette laitokselle! Sähän ilmoititkin, että häiden jälkeen saa vauva tulla? :) Jos se on hyvin kuunnellut äitiä..

Vaavitar + tintta 39+1
 
Halausonnitteluja vauvan saanneille! :flower: :heart:

Elokuuvauva oli tosiaan tehnyt tosi kauniita kortteja!

Juu, mullakin se vauvanhikka aiheuttaa sellaisen pienen hytkymisen. On se vaan jännä, että siellä masussa on tuollainen pienokainen kaikkine hikkoineen... :heart:

Helmiir, kovasti jaksamisia! Tiedän mitä käyt läpi, koska meillähän on ollut mm. sydämessä epäilyjä. Kuitenkin onneksi näyttäisi, että kaikki on kunnossa tai ei ainakaan mitään liian vakavaa. Mutta tämä on ollut sellainen huoliraskaus, enkä ole edes kaikille lähtenyt selittämään ja kertomaan, että noh on ollut semmoista ja semmoista...

Jotankin muutakin oli, mutta täytyy ruveta tytön ja miehen kanssa syömään....Leppoisaa sunnuntaita! =) Nipsu 37+6
 
unikuu108
mitäs mullon nyt viikkoja 38 ja risat. niin ekan kerran on rinnat alkaneet nyt vähän kipeytyä ja turvota.. ihan alussa rinnat turposi vähän.sain käyttää samoja 75a rintsikoita vaikka kuinka pitkälle.
jee..turvonneet tissit..
 
Hikasta täällä taas tuntuu että tuo hikka on lisääntynyt, eilenkin kaksi kertaa :D Mies vain naureskeli kuin hytkyin itsekkin vaikka yritin pysyä paikallani :D

Limatulppa en ole varma mutta olin suihkussa hetki sitten ja pesin sitten alapäätä. ja ihmettelein kun sormiin jäi sellainen limainen "jojo" jossa toisessa päässä sellainen klöntti. :D Olikahan tämä nyt osa siitä limatulpasta, toivottavasti! :D


 
Heippa hei...

Yhdessä koossa edelleen. Supisteli tuossa parin päivän ajan paljon ja alaselkä ja koko lantion alue oli kipeä ja tuntui että "jotain tapahtuu". Tänään taas hiljaisempaa pidellyt. Mutta jotenkin luulisin (ja toivoisin!!) ettei tässä enää hirveän kauan menisi?! Huomenna on LA.

Imetysliiveistä. Ostin Anitan jotkut sellaiset joustavat ja mukavan tuntuiset. Oliva päällä tosi hyvän tuntuiset. Lisää ostan sitten kun tiedän mikä koko tulee olemaan. Miulla on rinnat kasvaneet aika paljon tässä raskauden aikana. Ennen olin 70B, nyt käytän 75D. Saapa nähdä millaiset hinkit tulee kun maito nousee! Ihme ettei arpia ole (vielä) tullut.

OnSiisKevät ja beibe 39+6
 
Heipsis ja paljon onnea vauvaantuneille! :flower:

Ihania nuo Elokuuvauvan kortit! =)

Ei ole oikeestaan mitään "uutta" kirjoteltavaa, lähinnä tulin lueskelemaan...
Toivottavasti pääsis jo pian tositoimiin...

Jeppis & Pikku-papu 40+1
 
Leijonan pennun odottelija :)

Niin että heippa vaan kaikki! Olen kyllä jo marraskuusta asti käynyt kattelemassa kaks plussan keskustelu foorumeita ja tämänkin ryhmä rämän useasti löytänyt :) ja tekstejänne hymyssä suin lueskellut, mutta jotenkin en saanut ikinä aikaiseksi kirjoittaa mitään saati rekisteröityä :) Nyt kun sitten miehen kanssa repästiin ja ostettiin t-kone pitkien päivieni iloksi niin muistin taas teidät ja olenkin pari päivää käyttänyt tähän että lukenut muiden leijona äitien kuulumisia :) jännittää ihan muutamien teijän puolesta ketkä ootte laitellut supistus fiiliksia yms :)
Pientä esittelyä tästä mammasta :)
Elikkä nuorena äitinä esittäydyn, ikää 19 vuotta. Hei vaan!
täällä meinattais että La-20.8 ja kättäri on meillä suuntana :) viikkoja siis 38+3

Kiinnostukseni heräsi kun muutamat ovat puhuneet kontrolli käynneistä ä-polilla yms.
Onko se ihan kaikilla? :eek: vai oletteko menneet yksityisille vai mitä :eek:
Muutenkin on ollut välillä tosi ärsyttävää, tai sitten vaa minulla tuuria, mutta terkkari vaihtunut surullisen usein :/ kaikki ei edes ole ollu mukavia tapauksia, vaan joukkoon on mahtunut inhottaviakin.
Sitte joku sanoi että oli kokoa arvioitu? ei minulla vaan? pitäskö jo huolestua?
ens viikolle olis kyllä terkkari mutta vaihteeks taas uusi ihminen tiedossa :(

muuten täällä on odotus olllut tosi lepposaa ja melkeen kateellisena lueskelin kun toiset valitti turvotuksista ja harjotuksista. :D
 
niin vielä että
esikoistani siis odottelen ja tyttöä on luvattu ekassa ultrassa.
Vielä piti tohon lisätä että ainoa bonus, minkä olen täällä terveysasemilla saanut niin oli se että kun kesäksi muutti terveysasema toisaalle niin siellä lääkäri kattoi ultralla.
Bonus oli siksi että tuolla meidän omalla terkkari asemalla se ei olisi ollu mahollista koska siellä ei uä-laitteistoa kuulemma ole.
 
Tyttönen90 eikös toi kuulosta just siltä tulpalta iteltään! Jännää..

Elokuuvauva on selkeesti tosi taitava, ihania kortteja. :)

Mietiskelen noita imetysliivejä nyt vielä, mut kun mä olen kokoa 90-95 c normaalisti, niin mikä koko mulla suunnilleen pitäs olla sitte? oon ihan käsi. Rinnat ei oo yhtään kasvanu raskausaikana. Siks jotenki oonki niin pessimisti.

Mäki luulen että oon vihdoin bongannu vauvan hikan. :)

No, nyt ruuan laittoon. Täällä ei mitään oireita mistään. Olkoon niin. Paitsi että valkovuoto on lisääntyny. Vietän päivät sitte ihaillen vauvansänkyä. :)

Aniit ja taneli 38+2
 
Huomenta!

Nyt on sitten kahdet carriwellin liivit tilattuna.. Noita drop cup luukku liivejä ei näin nopeella etsiskelyllä löytynyt mistään valkoisina m-kokosina, niin piti ottaa mustat ja sitten tilasin noi toiset(softit) valkoisena, toivottavasti ovat hyvät ja oikean kokoiset ja tulevat tarpeeseen :)

Tosta ambulanssi jutusta vielä, siis mä sain ohjeeksi soittaa ambulanssin koska mulla vauvan pää edelleen tosi ylhäällä, ettei napanuora tule ulos ennen vauvaa, mutta ilmeisesti joku oli saanut ohjeeksi soittaa lanssin joka tapauksessa jos vedet menee... :/

Tervetuloa Sonjuska-, Mä oon miettinyt samaa, kun monet ovat täällä käyneet useissa kontrolleissa äippä polilla.. Ei mullakaan ole ollut mitään ylimääräisiä käyntejä, että pitää vaan luottaa siihen et vauva mahtuu ulos ja on suht normi kokoinen(mitä sit tarkoittaakin?)

Ihania ristiäiskortteja olitte tehneet.. Meillä ei todennäisesti mitään kutsuja tehdä, kun ristiäisiin tulee ainoastaan vanhemmat, sisarukset ja kummit.. Tossa keväällä mentiin naimisiin ja niitä kutsuja väännettiin silloin 60 kpl niin ei heti tee mieli ees ajatella koko kutsujen tekoa :D

Nyt koira tuhnauttelee tossa vieressä niin järkyttäviä hajupommeja et pakko lähteä viemään sitä ulos :x

Sadepäivän ilo ja Minttu 38+5
 
Sonjuska- :wave:

Täällä ainakin yksi joka ei ole käynyt missään kontrolleissa. Olen käynyt kaikki ns. ohjeen mukaan. Neuvolakäynnit 1 krt/kk, ja nyt lopussa 1 krt/vko. Kolme neuvolalääkärikäyntiä raskauden aikana (1 alussa, 1 puolivälissä, 1 lopussa) ja kaksi ultraa (varhaisultra 12. viikolla, rakenneultra 20. viikolla). Ja thats it. Ei ole oikein ollut syytä muuhun. Ja eikö se ole hyvä niin? :)

Ja mitään kokoarviota en ole saanut. Viimeksi kysyin neuvolatädiltä, että osaako sitä yhtään sanoa tälleen kopeloimalla mahaa. Hän sanoi, että eipä oikein, mutta sen verran voisi veikata, ettei mikään jättivauva ainakaan ole. Missään ultrissa tms. tuota siis ei ole katsottu enkä ole käynyt synnytystapa-arviossa. En kyllä ole kaivannutkaan sellaisia.

Nyt ei kun odotellaan, mieli nyt ihan hyvä! :)

OnSiisKevät ja beibe 39+6
 
Uusille vauvautuneille vauvaonnitteluja!!! Ja tsempityksiä vauvaa hakemassa parhaillaan oleville. Ja vielä Sonjuskalle tervetulotoivotus kirjottelemaan.

Tuli tässä yhtäkkiä mieleen laitoksella olosta sellanen asia ku kaalinlehdet. Siinä vaiheessa ku maito nousee niin ovat ehottomat sulloa liiveihin. Kaikissa kolmessa sairaalassa (oon siis kahesti ollu OYS:ssa, kerran K-SKS:ssa ja kerran K-PKS:ssa) oli kokonaisia kaaleja jääkaapissa ja niistä sai käydä ittelleen hakemassa lehdet aina tarvittaessa. Ei tullu rintatulehduksia eikä rintamukset tulleet mahottoman kipeiksi. Suosittelen :)

Vadelmanlehtiteen juonti jatkuu täällä. Ei sen kummempia kuulu tänne.

Sinderella 37+6
 
Sonjuska tervetuloa joukkoon =) Meillekään ei tehty vauvan painoarviota/synnytystapa-arviota. Täällä päin sitä ei tehdä jos ei ole jotain erityistä syytä (esim.äidin lantion pieni koko, isoksi epäilty vauva tms..) Viime perjantain neuvolassa täti käsikopelolta hieman arvioi vauvan kokoa muttei muuta.
Eikä mullakaan ole mitään kontrollikäyntejä ollut äippäpolilla, nekin käsittääkseni jos on joku syy mut jos on ihan "normi"raskaus eikä ole ilmaantunut mitään huolestuttavaa niin eipä kait sitten ole tarvis käydä..Yliaikakontrolli on sitten erikseen, meillä on ainakin siten että jos/kun on mennyt viikon yli lasketun ajan niin tilataan lähete yliaikakontrolliin! Näin tosiaan täällä meillä päin, en tiiä miten sit muualla! =)

Jeppis 40+1
 
[/b]huh
välillä tuntuu et vaan jotenkin ylireagoin ihan pieniä asioita :) Ja sit kun on kuitenkin eka kyseessä ni kai tää on vaan mun tapa purkaa jännitystäni.
Mm. kun olin lääkärillä nyt viimeksi niin nolona kysyin sitten että
"Onkohan mun masu jotenkin liian pieni tai normaalia pienempi?"
Lääkäri kattos mua vähä kummastellen, just että eikö sillä muuta kysymystä mieleen tullu ja vastas sitten että hyvältä se näyttää. heh

sf mitta on ollu 31-32 nyt monta viikkoa viikosta 32 lähtien.
Oon kyllä aika pitkä 180 cm ja painoa mulla ei oo tullut ku joku kymmenen :p
Tosiaan mulla on kaveri ketä nyt itse asiassa siirtyi saman terkkarin ja lääkärin piirii ku minäkin muuttaessaan toho viereen, ni sille lääkäri sanos ku hän kysy että pääseekö hänki ultraa toisella lääkärillä, ni vastas että kaverillas kävi hyvä tuuri. Ei sitä normaalisti pääse.

Missä ja milloin ne synnytystapa arviot sitte tehään? :eek:
Minä en oo edes käynyt missää valmennuksissa, ku on ollu niin huono tuuri että haikaranpesää en kerenny ilmottautua, olin aina töissä ja sitte omalla terkkarilla oli valmennukset samaa aikaa ku miehellä oli loma ja meil oli reissu varattuna :(
Toinen juttu mikä minuu vähä häiritsee on se kun en oo edes käynyt kättärillä tutustuun.
Siis ei kai se ees oo pakollista mutta sillo niillä "viikoilla" ku ois se tutustuminen ollu ni minä olin vaihteeks reissussa oulun suunnalla.

No mutta en kyllä halua valittaa :D ettei ole onneks olluna mitään pahaa tai mitään tarkkailuja vaativia juttuja :)
Minkäs pitusia muut ootte ja minkä kokosia teijä massukat on :)
 
Tervetuloa Sonjuska- :flower:

Pituudesta ja painosta olen 160cm ja vähän turhankin iso siihen nähden :D mutta mitäs pienistä. Vaikka tosissaan tästä mahasta saa koko ajan kuulla "sä paisut vaan silmissä", ja just "ootatko sä kaksosia, ootko ihan varma ettei sieltä tuu kaksosia".. ja hyvä kun kaikki kirjoittaa ja kyselee miten uskallan enää liikkua näillä viikoilla mihinkään. "Eiks sua pelota, et sul menee lapsivedet jossain kaupan jonossa.." "mä en varmaan enää liikkuis kotoolta mihinkään jos oisin noilla viikoil".. Helppo se sanoa, mutta ei oo kiva vaan mädäntyä neljän seinän sisällä kun kaikki on jo tehty ja ei jaksa vaan tuijottaa erilaisia ruutuja :D

Zinnie 41+2
 
Heips,

Kyllä sen sit vaan tietää koska on h-hetki lähellä. =)

Meille syntyi pieni Väinö-poika 5.8 klo 19.02. Painoa herralla oli tuolloin 2990g ja pituutta huimat 52cm. Meidän oma rimppakinttu :heart: RV 39+0

Kaikki meni pienistä vastoinkäymisistä huolimatta hyvin ja eilen päästiin kotiin tutustumaan toisiimme oikein kunnolla. Nyttenkin herra on näyttänyt uuden puolensa, 2,5 tuntia nukuttu tuolla sohvalla :whistle:

Ouska ja Väinö 3,5vrk
 
Onnittelut taas vauvautuneille !!! :flower:

Täällä edelleen kotona yhtenä kappaleena.
Mies elen mulle kyllä jo sanoi että näyttää siltä että sairaalaan lähtö on lähellä, mutta aamulla kuitenkin ihan omasta sängystä heräsin.
Koko aamun on taas supistellut aika lupaavasti ja on liikkuminen tosi hankalaa supistusten ja kauhean paineentunteen takia, tuntuu että vauva syntyy ihan millä hetkellä hyvänsä.

Kuitenkaan supistukset eivät vieläkään ole säännöllisiä, joten en sitten sairaalaan halua lähteä.
Tai no, hauaisin kyllä, mutta alkaisin varmaan itkemään jos ja kun sanoisivat että mene takaisin kotiin odottamaan.
Mutta toivon kyllä että vielä tänään päästäisiin lähtemään....
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja kikkakolmonen:
Monella on h-hetket käsillä, jännää.

Ambulanssikeskusteluun työnnän nokkani. Joku oli saanut ohjeeksi soittaa lanssi, jos vedet menevät. Mitä ihmettä?! Esikoisesta meni vedet puolilta öin ja sain ohjeeksi nukkua aamuun. Aamulla soittelin synnärille, josta käskettiin lukea aamun lehti ja syödä aamiainen, jonka jälkeen pikku hiljaa ajella sinne päin. Näin tehtiin ja perillä siellä oltiin joskus puolilta päivin eli lähes 12 tuntia vesien menosta. Mikään hoppu ei ollut eikä sen ihmeempiä seurailuja käsketty tehdä.


KK

samaa sanottiin kättäriltä ohjeeksi. että vesien menosta ei ole kiire.
mutta jos vesi on vihreetä,veristä tai ruskeeta.. tai tietää että vauva ei ole kiinnittynyt niin sitten ei sais liikuskella sen napanuoran esiintulon takia.
 
Ouskalle :heart: :flower: onnittelut Väinö-vauvasta!!!Pistäpä kertomusta meille vielä odottaville sit ku Väinöltä maltat!
Olikse Sonjuska ku oli uusi? :wave:
Tyttönen90Tää mamma täällä toivottelee täällä sulle pikaista lähtöä synnärille,ku oot limatulpan jo pongannut!!

Joku kysyi olikse Sonjuska pituuksista ja painoista.Ni mä oon 169 cm ja painan nyt 80 kg.Painoa tullu alusta 15 kg.BMI oli mulla ennen raskautta 23!Massu oli viikko sit tai siis se sf-mitta 37!Siks nyt meen ens torstaina TYKS:n ku viikossa oli tullu lissää mittaa 4 cm!!Kattellaan siellä sitten pääsiskö jo vauvaa pukkailemaan.Ainakin isken nyrkkini pöytään et käynnistäisivät silloin sit ku tää maha on aikas iso mun mielestä ja painoarvio vauvasta melkein 3 vkoa sit oli jo 3060!

Oltiin miehen kanssa tänään Seikkiksessä piknik-konserttitapahtumassa ja Mammakeitaan kirppiksellä.Olin jaloillani 3 tuntia,ku me vielä käveltiin sinne edestakas.Saa nähä turpoovatko illal taas..Löysin kirpparilta pari semmosta vauvanhattua,jotka peittää noi korvatkin,ku havahduin eilen ettei meillä ollu yhtään semmoista lakkia vauvalle ja sanoin jo miehelle et saat huomenna katella Prismasta semmoista ku käyt ruokaa ostamassa.No nyt ei tartte ja lakit pyörii jo tuolla koneessa ja pääsevät ulos kuivumaan ku kelit vaan jatkuu tämmösenä (hellettä ja aurinkoa piisaa).Ostetiin sieltä kirppikseltä myös semmoinen pistorasiaan laitettava yövalo_Olen semmoistakin havitellut ihan yöimetysvaloksi.No se maksoi vaan 2,5 e!!Mies osti vielä poitsulle semmoisen suomen lippu-aiheisen antennimyssyn.Suomi -fani ku on.

Nyt täytyy mennä syömään lohta ja pottuja sipulikupin kera,ku mies huutelee jo keittiöstä,nam,nam.

T:maria-s ja alaslaskeutunu "pönkäilijä"39+2
 
Onnea Ouskalle :heart:

Tervetuloa joukkoomme Sonjuska :)

Tyttönen90, kuulostaa kyllä ihan limatulpalle. Mulla irtos esikkoa odottaessa aamulla limatulppa ja seuraavana päivänä poika oli maailmassa :)

Kilogallupiin, mulla tuli esikkoa odottaessa 25 kiloa, joista 15 kiloa jäi laitokselle, sitten kerkes lähteä vielä kolmisen kiloa, ennen kuin aloin odottamaan tätä pikkukakkosta.

Mulle sanottiin neuvolassa, että jos vauva ei oo laskeutunu ja vedet menee, niin täytyy mennä ambulanssilla. Jos vauva on laskeutunu ja vedet menee, niin voi mennä kyllä omallakin autolla/taksilla.

Kiitos jaksuhaleista. Täällä jaksellaan jo paljon paremmin, eihän se auta kuin odottaa ja toivoa vaan parasta. Tämä raskaus on kyllä ollut sellaista ressiä, aina jotain uutta ilmenee. No, toivotaan, että pikkuinen syntyisi jo, niin voitaisiin tutkia asiaa tarkemmin. Helpompaa kait se on tutkia sitten itse vauvaa, kuin ultrailla jatkuvasti.

Täällä on hermot muutenkin kireellä, miehen kans on riitaa. Tiiän, että oon vaikea tapaus näin raskausaikana ja varsinkin nyt, kun on niin paljon kaikenlaista. Silti toivoisin mieheltä tukea ja ymmärrystä enemmän. Eilen puhuttiin jo erostakin, mutta katotaan nyt. Tästä ei niin vaan lähdetäkään, kun yhteinen talo ja lainat.

Nyt loppu valitus, parasta mennä jääkaapille kattomaan löytyiskö sieltä jotain herkkuja :)

Helmiir ja Kerttu 38+4
 

Yhteistyössä