** Elokuiset elohiiret tammikuun tuiskeessa **

mammy-: Muistaakseni alkuraskaudessa omakin syke saattaa nousta tavallista korkeammalle, mitä ilman raskautta. Viimestään synnytyksen jälkeen pitäis sykkeen taas tasaantua, mutta ota ihmeessä asia esille neuvolassa jos vaivaa ! :)

Noista vauvojen sykkeistä: Meillä esikoisen sykkeet oli koko ajan 165-150 ja tyttö tuli . Eikös ole tapana sanoa että korkeat sykkeet meinaaa tyttöä ja matalat poikaa ! ;)

johnu: :hug: tsemppiä sulle, toivotaan että olis harmitonta vuotoa !

majj & 11+1
 
Heippahei pikaisesti ennen kouluun menoa =)

Johnu iso :hug:, toivottavasti pikkuruisella kaikki hyvin vuodosta huolimatta.

Mie aina vain ihailen tuota Miuskin masua=) Kyllä se minun mielestä ihan selvältä vauvamasulta jo näyttää.

Niin tosiaan lupasin päivitellä ensi kuussa jos muita innokkaita ei ole ja jos tämä kaikille sopii?? :attn:

Mulla täti asuu Ruotsissa ja siellä on minun mielestä ollut hauska tapa neuvolassa arvuutella tulokkaan sukupuolta sykkeiden perusteella :D Ja mikä erikoisinta, aina ovat osuneet oikeaan... tätillä kolme tyttöä ja kuopus poika. Tytöillä kaikilla sykkeet ollu 140-160 ja pojalla 130-140, tiiä sitten nuistakin :)

Omaa napaa pikkasen, eilen oli eka "virallinen" neuvolassa käynti. Perusmittaukset tehtiin ja kaikki oli ok. Tosin painosta terkka hiukan moitiskeli, kun melkein viisi kiloa tippunut parissa kuukaudessa. Minkäs teet kun paha olo on jatkuvasti ja mikään muu kuin hedelmät ei oikein maistu. Yritettiin kuunnella tiitiäisen sykkeitä, mutta mulla valtimo kulki just siitä kohdasta missä kohtu on. Omat sykkeet kuulu valtavan isolla äänellä, ei toivoakaan että tiitiäisen hentoset äänet ois niiden alta esille tullu. No onneksi meillä täällä on tosiaan neuvolassa ultralaite ja ihana terkka kurkisteli taas pientä ja sielähän hän kelluskeli sydän huimasti sykkien :heart: Liikkumaan ei saatu silloin. Just kun ultraus lopetettiin tunsin "hipsutusta" ja kuplintaa, mainitsin terkalle ja hän innoissaan alkoi uudestaan katsomaan ja sielä tiitiäinen potkiskeli :) Niin että eiköhän ne liikkeet ole jollain tavalla mahdollista tuntea jo näillä viikoilla :D

eveliina ja tiitiäinen 10+1
 
:attn: Perustin facebookkiin uuden kestovaippojen kierrätysväylän:

Klikkaa:
Kestovaipat kiertoon, (O)sta -(M)yy - (V)aihda | Facebook

Kestovaippojen myyntiä, ostamista ja vaihtamista tukeva paikka.

Voit laittaa tänne suoran ilmoituksen jonka alkuun vain tunnus: O: Osta, M: Myy, V: Vaihda ja sitten vaan mitä.
Voit myös linkittää muualla olevia ilmoituksiasi ja myös huuto.netissä tai muissa nettihuutokaupoissa olevat!

Tervetuloa!
 
johnulle isot tsempit! Toivottavasti kaikki on hyvin :hug: Itsellänikin ekassa raskaudessa tuli pari kertaa oikein kunnolla verta, siis tosiaan saavista kaatamalla. Mut kaikki oli hyvin. Ja kivuttomuus on hyvä merkki.
 
millaisen vastaanoton olette saaneet kertoessanne raskausuutisenne? ja onko kukaan törmännyt suoraan sanottuna jäätäviin juoruihin?
Itse en ymmärrä mistä tämä suoranainen paska oikein kumpuaa. Facebookin inbox tulvii viestejä tutuilta ja tuttujen tutuilta "oletko raskaana oletko raskaana" (en siis ole asiasta puhunut miehini kanssa kuin lähimmille ihmisille). Ilmeisesti joku on kännipäissään puhunut ohi suunsa jotain mutta nimistä ei ole ollut puhetta. no tässä käpykylässä ei tarvitse olla edes yksityisetsivä kun arvaa vaan ketä ei ole näkynyt baarissa. sain jo ennen kuin olin edes raskaana hirveää kritiikkiä mahdollisesta raskaana olostani. onhan se nyt aivan hirveetä jos naimisissa oleva pariskunta saa lapsia. Asiaa ei yhtään helpottunut että yksi näistä ns kiusaajista on siskoni mies (joka ei kylläkään ole koskaan osannut pysyä hyvänmaun rajoissa jutuissaan saati osannut ylipäätään pitää suutansa kiinni.)
Asian pointti on se että raastaa aika kovasti tällainen ruotiminen. :/ vaikee olla välittämättä kun ruokakaupassakin ihmiset hyökkäilee jo kimppuun..tämä "älä välitä" olis perus miehinen neuvo, mutta kertokaa jos jotain kokemuksia tai ideoita mitä tekisin sen lisäksi etten liiku mihinkään mahdollisesti ennen elokuuta :(
 
siobhan42 mul oli kohtu täynnä solukkoa,sokeritasapainottomuuden&hormoonien yhteisvaikutuksesta, joten jouduin syömään lääkkeitä joka oli ns kemiallinen tyhjennys. ja odottelamaan 2 viikkoa iu-näytteen tulosta, että onko syöpä vai ei...Jälkeenpäin mietin olisiko lääkkeen aikaan sitten kuitenkin voinut imettää tai olisiko tilanne oikeesti pahentunu entisestään jos olisin jatkanut...:( Olin vaan niin paniikissa omasta olostani, että tein niinkun olevinaan oli parasta...Mutta jos joskus tulee vastaava tilanne niin enköhän ensin selvitä muiltaki lääkäreiltä mielipidettä jne...
 
syysmyrsky siis miks ihmeessä sitä ruoditaan? siis onko ihmiset oikeesti pahoillaan,että saatte lapsen vai vain uteliaita tms? Meillä kaikki kenelle ollaan kerrottu ovat olleen oikein onnellisia meidän puolesta :) tietävät lapsettomuustaustan jne...Mutta ei me vielä olla kovin laajasti asiasta puhuttu tai mitenkään julkistettu..eikä viel aijotakkaan :)
 
joo ei kans olla tosiaan monelle sanottu mut jostain ne on sen arvannu ja sitä oon itsekkin miettinyt et miksi asiasta puhutaan vuosisadan juoruna. omasta mielestä jokaisella pitäis olla oikeus itse kertoa asiasta sitten kun tuntee sen olevan aiheellista. :/
 
johnu tsemppiä, toivottavasti kaikki kuitenkin hyvin :hug:

syysmyrsky mekin asutaan pienellä paikkakunnalla jossa kaikki tietää toistensa asiat paremmin kuin asianosaiset itse. Ei olla kerrottu tästä raskaudesta kun muutamalle lähimmälle ystävälle ja molempien vanhemmille. Kaikki on ottanu uutisen vastaan tosi hyvin ja vielä ei ainakaan ole tullut kyselijöitä ja ihmettilijöitä kylällä vastaan. Mutta miks sie et halua että ihmiset saa tietää siun olevan raskaana? Tietysti nyt vielä alkuvaiheessa ymmärrän ettei sitä kaikille halua kuuluttaa. Mie oikein ootan että tulis se kunnon pallomaha ja sais kaikille näyttää, että meille tulee vauva :D

~tottis tänään poksahti rv 10
 
ja äitini oli onnellinen kun sanoin odottavani lasta mutta kun sanoin odottavani kaksosia niin onni loppu ku seinään. "jos et kuole niiden muksujen kanssa niin vähintäänkin tuut pysyvästi hulluksi ja teen asunto on liian pieni ja koira pitää antaa pois" jne jne.. on niin yksinäinen olo :(
 
siksi koska olen yrittäjä ja pienessä paikassa muut yrittäjät on kun piraijat heti apajilla (jos ymmärrät) kun kuulevat että joku joutuu jäämään hetkeksi pois. jossa siinäkin oma suunitelmani kusahti kun tarkoitus oli mahd nopeasti päästä mammalomalta töihin niin että mies tekee aamu vuoroa ja minä iltavuoroa sitten taas niin eihän sekään onnistu kun kaksi lasta tulee kerralla.
 
Okei Mammy, en tajunnut että teillä oli ihan noin vakava tilanne. Mutta eikös 1 v 4 kk imetystä kuitenkin ole jo aika kauan...? Vaikka tiedän, että jos olis halunnut jatkaa niin kovaa se lopettaminen on. Mä olisin voinut imettää esikkoa vaikka kuinka kauan, maitoa tuli ja tyttö tykkäs, mutta n. kuukauden jälkeen siitä kun raskauduin uudestaan alkoi tuntua siltä että koko maailma kaatui päälle (olin siis sairaan väsynyt), ja ajattelin että josko edes imettämisen lopettaminen auttaisi vähän. Eli oma oli päätös, reilut 13 kk imetin. Kakkonen ei sitten paljon tissistä välittänytkään, puolipakolla imetin tasan 12 kk ja lopetin hyvällä omallatunnolla. Mutta mieti jos ne lääkkeet ei olis olleet kauhean hyväksi lapselle, siinä tapauksessa kuitenkin oli hyvä että lopetit.

Syysmyrskyn tilanne kuulostaa kurjalle. Vaikka omituista tuollainen juoruilu. Sä kuulostat kyllä tosi masentuneelta, pitäiskö sun kysellä neuvolasta josko saisit puhua jonkun kuraattorin tai psykologin kanssa, sekin voisi ehkä auttaa? Vaikka pienellä paikkakunnalla voi tietty sekin johtaa juoruihin... :p
 
Siobhan42 ja Totinen torvensoittaja ehkä tohon tarvii turvautua. kiitos vinkistä! Ja todellakin on raadollista. molin sivuille pitäis laittaa avoin työpaikka ilmoitus mut milläs senkin sinne laittaa.. huhhuh.
on toki monta muutakin asiaa jotka mieltä painaa ja olokin on ollut normaalia pahaa oloa pahempi. eilen kun tulin koiran kanssa pihalta niin jouduin konttaamaan rappuset kerrostalomme ylimpään kerrokseen kun silmissä sumeni aina kun nousin jaloilleni. hääviä on.:|
 
siobhan42 joo siis 1v4kk ja pari viikkoo päälle imetin ilamn kumia :D yhteensä noin 1v5kk..ja tosiaan olen ajatellut että olen tosi iloinen että onnistuin siin noinkin kauan, esikoisen kans 10v sitten en onnistunut :( silloin syyt oli psyykkiset...Mutta olisin halunnut sen loppuvan toisella tavalla...joka tapauksessa mun olis pitänyt lopettaa toukokuun sijasta syksyllä,koska aloitettiin taas lapsettomuushoidot,mutta olisin halunnu tehdä sen pikkuhiljaa ja omaan tahtiin...ja tosiaan siis joo jäi vähä epäselväksi olisko lääkkeet sittenkään ollu pahaksi,mutta joak tapauksessa loppu on,vaikka toi 2v välillä vieläkin olevinaan haluaa tissiä maistella ;)

syysmyrsky mitä jos ilmoitat työkkäriin et ettivät työntekijä ehdokkaita sulle ilman et laitat ilmoitusta? sekin onnistuu nyky päivänä :)
 
Voi johnu, toivotaan että on vaan vaaratonta vuotoa! Tsemppiä!

Ei tosiaan kuulosta kivalle syysmyrsky, itse olen asunut pikku kylissä ikäni, muutamia vuosia lukuun ottamatta, eli tiedän miltä tuo tuntuu... nytkin oli pakko päästä pois tuolta ja muutto tänne kyllä helpotti. Pieni kylä tämäkin, mutta onpa uusia ihmisiä :) Koitahan jaksaa!!!

Imetyksestä olette kirjoitelleet. Itse jouduin kummallakin kerralla käyttämään rintakumia koko ajan, mikä ei ollut kauaa.. esikoista pystyin imettämään 6kk ja kuopusta vain 3kk. Harmittaa tosi paljon, mutta maitoa ei vaan tullut, neuvolassakin sitten sanoi että lopeta vaan, turhaan stressaat. Nyt vuosi sitten pääsin kunnalliseen rintojen pienennysleikkaukseen, voi olla ettei siis maitoa tule enää ollenkaan, tai muuten vaan imetys ei onnistu. Siihen pitää vaan varautua.. harmittaa jo valmiiksi, mut minkäs teet. Muuten olo on ollut parempi, niska ja hartiat harvoin enää jumissa eikä joka päiväistä päänsärkyä.. etten kadu kyllä leikkausta.

Liikkeistä mulla myös sellanen olo, että tässä viikon ajan välillä aina tuntenut pieniä hentoja hipaisuja :heart:

Turvakaukaloista, tytöillä oli sellainen normaali kaukalo silloin ja turvavöiden kanssa pelaaminen oli sitten ärsyttävää.. nyt olenkin ajatellut sellaista telakkamallia.. te keillä on niitä ollut/on, onkohan ne kovin kalliita tai siis oisko joku paikka kenties halvempi mistä vois käydä katsomassa?

Elzu 13+0
 
mammy- en tiennytkään että noin voi tehdä..eihän siinä sit mitään ongelmaa ole! yks hiekan muru tippu nyt sydämeltä. :)
soitinki kummitädille että voinko töiden jälkeen tunkea sinne purkamaan sydäntäni. en viittsi äidille ruveta haukkumaan siskon miestä :|
 
Johnu, tsemppiä kovasti ja toivotaan vaaratonta vuotoa :heart:

Täällä on jo tosi paljon ultrakuulumisia tullu...hienoa :heart: Mulla sitten vuoro huomenna...saas nähdä kuin käy....JÄNNITTÄÄ IHAN MIELETTÖMÄSTI :D

Yritin eilen ja tänään saada Murusen sydänääniä dopplerilla kuulumaan mutta en saanut :( Voiskohan siihen vaikuttaa kun neuvolan täti sano viimeksi että mulla on kohtu tosi takana liki "selän puolella" ??? Neuvolassa viime viikolla äänet kuitenkin saatin melko nopeaan kuulumaan, joten eiköhän kaikki kuitenkin ok...toivotaan niin :)

Imetyksestä, mä imetin keskimmäistä kaksi vuotta ja nuorinta yhden vuoden. Olisin imettänyt keskimmäistä vieläkin pidempään mutta hän sairasti Rota viruksen 2v ja lääkäri kielsi antamasta maitoa :'( Poika oli viikon sairaalassa ja sinä aikana sitten jo maidon tulokin tyrehtyi!!
Nuorimmaisen kohdalla likka teki itse päätöksen että nyt saa riittää ja kun imetys sitten liki joka kerta tapahtui huudon kera ja oli muutenkin levoton toimenpide niin ajattelin että nyt on aika lopettaa.

Oon kans niitä ihmisiä joilla tulee maitoa niin paljon että vois syöttää puolen synnärin vauvat :LOL: Täys imetyksellä sain siltikin pakkaseen litroittain maitoa. Kiinteisiin ruokiin siirryin kumpaisekin kohdalla vasta n.7kk maissa =) ...niin ja keskimmäisestä imetin ekat kuukauden kumin kanssa ja sitten ilman. Neiti ei suostunut koko aikana eli vuoden aikana imemään kuin rintakumin kanssa.

Turvakaukalosta, mulla on jo valmiina Graco Quattro Tour Deluxe matkarattaat joissa siis vaunukoppa eli vastasyntyneelle saa rattaista tavallaan vaunut. Niihin ajattelin sitten ostaa väreiltään sopivan Gracon kaukalon telakalla.

Mut hei tsempatkaa ny ja toivokaa mun kanssa että huominen sujuis hyvin :heart:

 
johnu :hug: toivottavasti on ihan vaaratonta!

Syysmyrsky ikävä tuo sinun tilanteesi! :hug:

Miuski ihana tuo sinun masusi! Kyllä se jo pieneltä vauvamasulta näyttää!

Kertomista, äidilleni kerroin heti plussattua, ja hän otti uutisen iloisesti vastaan ja oli sitä mieltä että hyvä kun lapsille tulee pieni ikäero :heart: Nuorempi siskoni oli todella onnellinen meidän puolestamme. Mummi sanoi, että on onnellinen, mutta vähän jäi kaihertamaan mun mieltä, että jotain siltä hampaan koloon jäi sanomatta o_O Muutamalle ystävälle olen kertonut, ja heiltäkin on onnitteluja sadellut. Muille aletaan sitten julkistamaan pian asiaa, kunhan saadaan mun isälle ja isännän porukoille kerrottua ensin.

Viikot musta on tuntunu, että ne matelee, niin odotin sitä np-ultraa. Ehkä ne nyt alkaa menee nopeampaa, ennenkun taas alan odottelemaan sitä rakenneultraa :whistle: siihen on enään 8viikkoa ;)

Neuvolalääkäri käynti mulla on rv 14 viikolla.

Pilvilinna tsemppiä ultraan :heart:

Miikulainen, Tirppa 8kk ja Tirlittantoukka rv 12 :heart: *POKSPOKS*
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä