Elokuiset 2024

Oon niin kade teille, joilla neuvolassaki ultraillaan🙈🤭

Mietin koko ajan mille viikolle uskaltaisi ottaa varhaisultran yksityiseltä ettei vahingossakaan mee rahat hukkaan.. Oikeastaan mitään raskausoireita ei tunnu olevan, mutta on tässä nyt niin varhaiset päivätkin vielä että niin kauan kun vuotoa ei oo niin yritän ajatella olevani raskaana😄

Se on tosi ihana etu ja arvostan kans sitä, ku tietää et kaikkialla ei näin ole. Silti mietin et menisikö jo ens vko ultraan yksityiselle, ku pahat olot pysynyt poissa. Sais ennen joulua varmuuden vai antaa vaan olla ja joulun jälkeen sit ottaa uutiset vastaan. Yks tuulimuna pari vuotta sit itellä ja se ei mitenkään antanut itsestään merkkejä. Ei tyhjentynyt itsestään. Tosin sen silloin vain tiesi että kaikki ei ole hyvin, ennen neuvolan papereita sanoin et ei varmaan täytellä niitä tällä kertaa ennenkö ollaan kurkattu onko mitään matkassa. Varmaa en ite menisi ennen 6+ reilummin. Jos vaan malttaa odottaa ainakin 🤭
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Mä oon menossa yksityiselle ultraan 6+4 eli ens to.😨🤞🏻
Ooh ihanaa😍 Heti sit tänne viestiä miltä näytti🤭😍

Mulla olisi nyt menkoista laskettuna 4+2.. Uskaltaiskohan varata uä päivälle jolloin olis laskureiden mukaan 6+6.. Mutta voihan ne todelliset päivät olla vähä vähemmänkin, on niin hilkulla toi sykkeen kannalta että mieli tekis odottaa, mutta tuo päivä menis vaan niin näppärästi kun muutakin asiaa sille seudulle, ei tarvis ajella joka vko edes takas pitkää matkaa🫣
 
  • Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Tosin.. Laskeskelin just että esikoisesta oon ollu ultrassa jo 6+3, syke ollu vahva. Kätilö siellä veikkas koon perusteella että olisi ollut kuiteki vasta 5+6.. Ehkä vaan varaan sen ajan ja jos rahat menee hukkaan niin sit ne menee🫣
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Jotenkin malttamaton olo, kun ei rintojen arkuutta lukuunottamatta _mitään_ muita oireita. Aiemmissa raskauksissa olen jo ennen plussaa ollut edes hieman huonovointinen ja nyt ei mitään. Pystyn jopa juomaan kahvia, vaikka aiemmissa raskauksissa en pystynyt edes haistamaan kahvia. Tein digitestin, josta kuitenkin sain sen 3+, joten kai tässä on luotettava siihen, että raskaana ollaan... :D
 
  • Tykkää
Reactions: hepzu ja Jonna_83
Jotenkin malttamaton olo, kun ei rintojen arkuutta lukuunottamatta _mitään_ muita oireita. Aiemmissa raskauksissa olen jo ennen plussaa ollut edes hieman huonovointinen ja nyt ei mitään. Pystyn jopa juomaan kahvia, vaikka aiemmissa raskauksissa en pystynyt edes haistamaan kahvia. Tein digitestin, josta kuitenkin sain sen 3+, joten kai tässä on luotettava siihen, että raskaana ollaan... :D
Mullakaa ei ole muita oireita, mutta tänään rintojen arkuus ollut aivan next level, siis ei kärsi koskea ees..

Herään kyllä aikasin aamusta pissahätään ja näen hirveitä unia.. Kai nekin sitten jtn oireita on kun en normaalisti ainakaan vessahädän takia herää aikasin🤔

Ajattelin myös, jos tekisi viikkonäytöllisen testin vielä🙈
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83 ja hepzu
Mullakaa ei ole muita oireita, mutta tänään rintojen arkuus ollut aivan next level, siis ei kärsi koskea ees..

Herään kyllä aikasin aamusta pissahätään ja näen hirveitä unia.. Kai nekin sitten jtn oireita on kun en normaalisti ainakaan vessahädän takia herää aikasin

Ajattelin myös, jos tekisi viikkonäytöllisen testin vielä
Nään kans paljon unia ja väsyttää koko ajan. Töissä vaikea olla, kun väsyttää. Kahvia pystyn vielä juomaan, aamukahvi on tärkein ja se on saatava🤭 Alamahaa nippailee ja kuplii, vihloo. Tukka rasvoittuu nopeasti. Ruoka ei maistu. Siinä ne omat oireet nyt. Rinnoissa ei vielä muutoksia.

Itse testasin viikkonäytöllisellä lauantaina ja sain raskaana 1-2. Se kyllä piti paikkansa. Ostin toisenkin, niin testailen päälle viikon päästä, onko raskaus edennyt🤣 Oonko ihan höperö? 😉
Tänää soittamaan eka neuvola, jännittää. Miehelle kerroin raskaudesta, oli niin onnellinen. Haluaa olla kaikessa mukana alusta loppuun. ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Kerttttu
Täällä myös tänään 5+0. Viikkonäytölliseen sain 3+ 🙏 Mulle tosiaan iski torstaina kauhia kuumenuhatauti ja koronahan se sitte olikin. Tein siis kaksi positiivista testiä samalla viikolla 😅 minä näen kans ihan kummallisia unia. Heräilen keskellä yötä pyörimään, mikä ei todellakaan oo itelle normaalia. Alamahaa juilii välillä ja se tuntuu painavalta. Eilen karjaisin ihan kunnolla, kun aivastin ja repäisi niin kivasti kohdun seudulta 😬 Tänään ajattelin varata varhaisultran tammikuun eka viikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: Kerttttu
Täällä myös tänään 5+0. Viikkonäytölliseen sain 3+ 🙏 Mulle tosiaan iski torstaina kauhia kuumenuhatauti ja koronahan se sitte olikin. Tein siis kaksi positiivista testiä samalla viikolla 😅 minä näen kans ihan kummallisia unia. Heräilen keskellä yötä pyörimään, mikä ei todellakaan oo itelle normaalia. Alamahaa juilii välillä ja se tuntuu painavalta. Eilen karjaisin ihan kunnolla, kun aivastin ja repäisi niin kivasti kohdun seudulta 😬 Tänään ajattelin varata varhaisultran tammikuun eka viikolle.
Mä tein positiivisen raskaustestin ja koronatestin samana iltana 😂
 
Mä kävin menkoista 6+4, vastasi 6+1 mutta sanoi että tuollaiset heitot on vielä ihan ok kun pituus vaikea mitata. Syke tosiaan oli nähtävissä. Meen vielä ens pe uudestaan, että saan mielenrauhaa ennen joulua. 🙈
Okeeei, hyvä tietää! 😍 Ja ihanaa että syke näkyi🥰 Ehkä uskallan varata sen ajan päivälle jolloin pitäs olla 6+6.. ei se voi niin montaa pvää heittää siitä, kun kierto on niin säännöllinen ja mahdollinen hedelmöittyminen ei nyt kovin moneen päivään vok osua..
 
  • Tykkää
Reactions: Jonna_83
Täällä ilmaantunut uusi oire: ummetus 🫣 Niin kovalla vatsa että kipeetä tekee, alavatsa tosi kipeä tän takia. Oon kokeillut luumut ja muut, ei auta. Aion hakea pegorionia tänään, on niin epämukavaa. Väsyttää, rinnat aivan sairaaaaaan kipeät ja pinna kireällä.
Tänään 6+1🤍 Torstaina ultraan❤
 
Varasin extemporee ajan ultralle tänää. Edellisissä raskauksissa oon voinu aina huonosti alkuun hetken ja nyt on pysynyt olot hyvinä. Olin aika varma et mini ei oo matkassa siis taaskaan. Yllättävän lievät oireet, jos ei väsymystä lasketa, sekin saattaa olla tän flunssan ja lasten sairastelusta johtuvaa. Mutta ultrassa oli kaikki ok 🥰❤ vastasi paria päivää pienempää, eli la pysyi kuitenkin 1.8. NT ultrassa sitten varmistuu toki la, uskon silti omiin laskuihin enemmän ku tänää saamiinii 🤭
 
Varasin extemporee ajan ultralle tänää. Edellisissä raskauksissa oon voinu aina huonosti alkuun hetken ja nyt on pysynyt olot hyvinä. Olin aika varma et mini ei oo matkassa siis taaskaan. Yllättävän lievät oireet, jos ei väsymystä lasketa, sekin saattaa olla tän flunssan ja lasten sairastelusta johtuvaa. Mutta ultrassa oli kaikki ok 🥰❤ vastasi paria päivää pienempää, eli la pysyi kuitenkin 1.8. NT ultrassa sitten varmistuu toki la, uskon silti omiin laskuihin enemmän ku tänää saamiinii 🤭
Ihanaa😍
Mä varasin eilen ajan, pitäs jaksaa odotella 3.1. asti🫣 Onneks arki on niin vauhdikasta ettei sillai paljon miettiä kerkeä, vaikka oikeesti miettiikin koko ajan 😄 Tänään aattelin soittaa neuvolaan jos saisin mahd myöhäisen ajan ettei haittaa töiden tekoa, ettei ei tarvis kertoo töissä vielä asiasta yhtää mitää.. Miksi tämäki asia tuntuu jännittävän 😄

Lisäys: etova olo on löytäny tiensä tänne.. En muistanutkaa millasta tää on🤢
 
Viimeksi muokattu:
Heloou,

Tänne on kans rantautunut niin paha olo viikonlopun aikana ,että välil ei tee mitää mieli ja sit välil pakko syödä ku tulee muuten pahempi olo. Kahvi haisee ihan hirveelle .
En kyl muista et ois ollu näin pahana koskaan mut onhan edellisestä raskaudesta jo 6vuotta.
Tänään 6+4.
Piti varata varhaisultra mut ei ookkaa aikoja oikee ens viikolle tai seuraavalle ni en nyt sit mee😵 En kyl raski mihkää terveystalolle yms mennä missä reippaasti yli sata euroo
 
Heloou,

Tänne on kans rantautunut niin paha olo viikonlopun aikana ,että välil ei tee mitää mieli ja sit välil pakko syödä ku tulee muuten pahempi olo. Kahvi haisee ihan hirveelle .
En kyl muista et ois ollu näin pahana koskaan mut onhan edellisestä raskaudesta jo 6vuotta.
Tänään 6+4.
Piti varata varhaisultra mut ei ookkaa aikoja oikee ens viikolle tai seuraavalle ni en nyt sit mee😵 En kyl raski mihkää terveystalolle yms mennä missä reippaasti yli sata euroo
Terveystalon hinnastoja katoin juuri että saattaa olla jopa yli 300€ koska tulee lääkärin palkkio + uä maksu😳
 
🌻 ELOKUISET 2024 🌻

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki • ikä • monesko lapsi • sairaala

1.8.


2.8.


3.8. @Memata / 38v / 3.


4.8.


5.8.
@pikkuhaave • 26v • 2.


6.8.


7.8.


8.8.
@tesssa__ / 34v./3.


9.8.


10.8.


11.8.


12.8.
@eniramainen / 33v. / 2. / HUS

13.8.


14.8.
@Jonna_83 / 40v. / 4. / Lohja


15.8.


16.8.


17.8.


18.8.


19.8.


20.8.


21.8.


22.8.
@Kerttttu / 33 / 2. / HUS

23.8.


24.8.


25.8.


26.8.


27.8.


28.8.


29.8.


30.8.


31.8.
 
Kävin maanantaina vu, ku ajattelin et mini ei oo matkassa ku olot ollu hyviä. No tiistaina alko huonot olot ja siitä jatkunu. Naureskelin ultraajalle et eiköhän ne huonot olot ala huomenna ku täällä kävin sen takia, no niin alkoikin 😅
Arki on aika rankkaa välillä, ku lenssua päällä ja väsyttää tosi paljon. Nyt viel alkoi huonot olot. Jos saisi levätä tai ei olis aikataulua ja lasten kuskauksia, ni ei tää olis paha. Onneksi on kohta joululoma ja jospa olotilat helpottaa ennenkö arki alkaa taas.
Meillä on kolme alle kouluikäistä ja koululainen rytmittämässä arkea 🤭
 

Yhteistyössä