Elokuiset 2024

Oon niin kade teille, joilla neuvolassaki ultraillaanūüôąūü§≠

Mietin koko ajan mille viikolle uskaltaisi ottaa varhaisultran yksityiselt√§ ettei vahingossakaan mee rahat hukkaan.. Oikeastaan mit√§√§n raskausoireita ei tunnu olevan, mutta on t√§ss√§ nyt niin varhaiset p√§iv√§tkin viel√§ ett√§ niin kauan kun vuotoa ei oo niin yrit√§n ajatella olevani raskaanaūüėĄ

Se on tosi ihana etu ja arvostan kans sit√§, ku tiet√§√§ et kaikkialla ei n√§in ole. Silti mietin et menisik√∂ jo ens vko ultraan yksityiselle, ku pahat olot pysynyt poissa. Sais ennen joulua varmuuden vai antaa vaan olla ja joulun j√§lkeen sit ottaa uutiset vastaan. Yks tuulimuna pari vuotta sit itell√§ ja se ei mitenk√§√§n antanut itsest√§√§n merkkej√§. Ei tyhjentynyt itsest√§√§n. Tosin sen silloin vain tiesi ett√§ kaikki ei ole hyvin, ennen neuvolan papereita sanoin et ei varmaan t√§ytell√§ niit√§ t√§ll√§ kertaa ennenk√∂ ollaan kurkattu onko mit√§√§n matkassa. Varmaa en ite menisi ennen 6+ reilummin. Jos vaan malttaa odottaa ainakin ūü§≠

• Tykk√§√§
Reactions: Kerttttu
M√§ oon menossa yksityiselle ultraan 6+4 eli ens to.ūüė®ūü§ěūüŹĽ
Ooh ihanaaūüėć Heti sit t√§nne viesti√§ milt√§ n√§yttiūü§≠ūüėć

Mulla olisi nyt menkoista laskettuna 4+2.. Uskaltaiskohan varata u√§ p√§iv√§lle jolloin olis laskureiden mukaan 6+6.. Mutta voihan ne todelliset p√§iv√§t olla v√§h√§ v√§hemm√§nkin, on niin hilkulla toi sykkeen kannalta ett√§ mieli tekis odottaa, mutta tuo p√§iv√§ menis vaan niin n√§pp√§r√§sti kun muutakin asiaa sille seudulle, ei tarvis ajella joka vko edes takas pitk√§√§ matkaaūüę£

• Rakkaus
Reactions: Jonna_83
Tosin.. Laskeskelin just ett√§ esikoisesta oon ollu ultrassa jo 6+3, syke ollu vahva. K√§til√∂ siell√§ veikkas koon perusteella ett√§ olisi ollut kuiteki vasta 5+6.. Ehk√§ vaan varaan sen ajan ja jos rahat menee hukkaan niin sit ne meneeūüę£

• Tykk√§√§
Jotenkin malttamaton olo, kun ei rintojen arkuutta lukuunottamatta _mitään_ muita oireita. Aiemmissa raskauksissa olen jo ennen plussaa ollut edes hieman huonovointinen ja nyt ei mitään. Pystyn jopa juomaan kahvia, vaikka aiemmissa raskauksissa en pystynyt edes haistamaan kahvia. Tein digitestin, josta kuitenkin sain sen 3+, joten kai tässä on luotettava siihen, että raskaana ollaan... :D

• Tykk√§√§
Reactions: hepzu ja Jonna_83
Jotenkin malttamaton olo, kun ei rintojen arkuutta lukuunottamatta _mitään_ muita oireita. Aiemmissa raskauksissa olen jo ennen plussaa ollut edes hieman huonovointinen ja nyt ei mitään. Pystyn jopa juomaan kahvia, vaikka aiemmissa raskauksissa en pystynyt edes haistamaan kahvia. Tein digitestin, josta kuitenkin sain sen 3+, joten kai tässä on luotettava siihen, että raskaana ollaan... :D
Mullakaa ei ole muita oireita, mutta tänään rintojen arkuus ollut aivan next level, siis ei kärsi koskea ees..

Her√§√§n kyll√§ aikasin aamusta pissah√§t√§√§n ja n√§en hirveit√§ unia.. Kai nekin sitten jtn oireita on kun en normaalisti ainakaan vessah√§d√§n takia her√§√§ aikasinūü§Ē

Ajattelin my√∂s, jos tekisi viikkon√§yt√∂llisen testin viel√§ūüôą

• Tykk√§√§
Reactions: Jonna_83 ja hepzu
Mullakaa ei ole muita oireita, mutta tänään rintojen arkuus ollut aivan next level, siis ei kärsi koskea ees..

Herään kyllä aikasin aamusta pissahätään ja näen hirveitä unia.. Kai nekin sitten jtn oireita on kun en normaalisti ainakaan vessahädän takia herää aikasin

Ajattelin myös, jos tekisi viikkonäytöllisen testin vielä
N√§√§n kans paljon unia ja v√§sytt√§√§ koko ajan. T√∂iss√§ vaikea olla, kun v√§sytt√§√§. Kahvia pystyn viel√§ juomaan, aamukahvi on t√§rkein ja se on saatavaūü§≠ Alamahaa nippailee ja kuplii, vihloo. Tukka rasvoittuu nopeasti. Ruoka ei maistu. Siin√§ ne omat oireet nyt. Rinnoissa ei viel√§ muutoksia.

Itse testasin viikkon√§yt√∂llisell√§ lauantaina ja sain raskaana 1-2. Se kyll√§ piti paikkansa. Ostin toisenkin, niin testailen p√§√§lle viikon p√§√§st√§, onko raskaus edennytūü§£ Oonko ihan h√∂per√∂? ūüėČ
T√§n√§√§ soittamaan eka neuvola, j√§nnitt√§√§. Miehelle kerroin raskaudesta, oli niin onnellinen. Haluaa olla kaikessa mukana alusta loppuun. ‚̧

• Rakkaus
T√§√§ll√§ my√∂s t√§n√§√§n 5+0. Viikkon√§yt√∂lliseen sain 3+ ūüôŹ Mulle tosiaan iski torstaina kauhia kuumenuhatauti ja koronahan se sitte olikin. Tein siis kaksi positiivista testi√§ samalla viikolla ūüėÖ min√§ n√§en kans ihan kummallisia unia. Her√§ilen keskell√§ y√∂t√§ py√∂rim√§√§n, mik√§ ei todellakaan oo itelle normaalia. Alamahaa juilii v√§lill√§ ja se tuntuu painavalta. Eilen karjaisin ihan kunnolla, kun aivastin ja rep√§isi niin kivasti kohdun seudulta ūüė¨ T√§n√§√§n ajattelin varata varhaisultran tammikuun eka viikolle.

• Tykk√§√§
T√§√§ll√§ my√∂s t√§n√§√§n 5+0. Viikkon√§yt√∂lliseen sain 3+ ūüôŹ Mulle tosiaan iski torstaina kauhia kuumenuhatauti ja koronahan se sitte olikin. Tein siis kaksi positiivista testi√§ samalla viikolla ūüėÖ min√§ n√§en kans ihan kummallisia unia. Her√§ilen keskell√§ y√∂t√§ py√∂rim√§√§n, mik√§ ei todellakaan oo itelle normaalia. Alamahaa juilii v√§lill√§ ja se tuntuu painavalta. Eilen karjaisin ihan kunnolla, kun aivastin ja rep√§isi niin kivasti kohdun seudulta ūüė¨ T√§n√§√§n ajattelin varata varhaisultran tammikuun eka viikolle.
M√§ tein positiivisen raskaustestin ja koronatestin samana iltana ūüėā

M√§ k√§vin menkoista 6+4, vastasi 6+1 mutta sanoi ett√§ tuollaiset heitot on viel√§ ihan ok kun pituus vaikea mitata. Syke tosiaan oli n√§ht√§viss√§. Meen viel√§ ens pe uudestaan, ett√§ saan mielenrauhaa ennen joulua. ūüôą
Okeeei, hyv√§ tiet√§√§! ūüėć Ja ihanaa ett√§ syke n√§kyiūü•į Ehk√§ uskallan varata sen ajan p√§iv√§lle jolloin pit√§s olla 6+6.. ei se voi niin montaa pv√§√§ heitt√§√§ siit√§, kun kierto on niin s√§√§nn√∂llinen ja mahdollinen hedelm√∂ittyminen ei nyt kovin moneen p√§iv√§√§n vok osua..

• Tykk√§√§
T√§√§ll√§ ilmaantunut uusi oire: ummetus ūüę£ Niin kovalla vatsa ett√§ kipeet√§ tekee, alavatsa tosi kipe√§ t√§n takia. Oon kokeillut luumut ja muut, ei auta. Aion hakea pegorionia t√§n√§√§n, on niin ep√§mukavaa. V√§sytt√§√§, rinnat aivan sairaaaaaan kipe√§t ja pinna kire√§ll√§.
T√§n√§√§n 6+1ūü§ć Torstaina ultraan‚̧

Varasin extemporee ajan ultralle t√§n√§√§. Edellisiss√§ raskauksissa oon voinu aina huonosti alkuun hetken ja nyt on pysynyt olot hyvin√§. Olin aika varma et mini ei oo matkassa siis taaskaan. Yll√§tt√§v√§n liev√§t oireet, jos ei v√§symyst√§ lasketa, sekin saattaa olla t√§n flunssan ja lasten sairastelusta johtuvaa. Mutta ultrassa oli kaikki ok ūü•į‚̧ vastasi paria p√§iv√§√§ pienemp√§√§, eli la pysyi kuitenkin 1.8. NT ultrassa sitten varmistuu toki la, uskon silti omiin laskuihin enemm√§n ku t√§n√§√§ saamiinii ūü§≠

Varasin extemporee ajan ultralle t√§n√§√§. Edellisiss√§ raskauksissa oon voinu aina huonosti alkuun hetken ja nyt on pysynyt olot hyvin√§. Olin aika varma et mini ei oo matkassa siis taaskaan. Yll√§tt√§v√§n liev√§t oireet, jos ei v√§symyst√§ lasketa, sekin saattaa olla t√§n flunssan ja lasten sairastelusta johtuvaa. Mutta ultrassa oli kaikki ok ūü•į‚̧ vastasi paria p√§iv√§√§ pienemp√§√§, eli la pysyi kuitenkin 1.8. NT ultrassa sitten varmistuu toki la, uskon silti omiin laskuihin enemm√§n ku t√§n√§√§ saamiinii ūü§≠
Ihanaaūüėć
M√§ varasin eilen ajan, pit√§s jaksaa odotella 3.1. astiūüę£ Onneks arki on niin vauhdikasta ettei sillai paljon mietti√§ kerke√§, vaikka oikeesti miettiikin koko ajan ūüėĄ T√§n√§√§n aattelin soittaa neuvolaan jos saisin mahd my√∂h√§isen ajan ettei haittaa t√∂iden tekoa, ettei ei tarvis kertoo t√∂iss√§ viel√§ asiasta yht√§√§ mit√§√§.. Miksi t√§m√§ki asia tuntuu j√§nnitt√§v√§n ūüėĄ

Lis√§ys: etova olo on l√∂yt√§ny tiens√§ t√§nne.. En muistanutkaa millasta t√§√§ onūü§Ę

Viimeksi muokattu:
Heloou,

Tänne on kans rantautunut niin paha olo viikonlopun aikana ,että välil ei tee mitää mieli ja sit välil pakko syödä ku tulee muuten pahempi olo. Kahvi haisee ihan hirveelle .
En kyl muista et ois ollu näin pahana koskaan mut onhan edellisestä raskaudesta jo 6vuotta.
Tänään 6+4.
Piti varata varhaisultra mut ei ookkaa aikoja oikee ens viikolle tai seuraavalle ni en nyt sit meeūüėĶ En kyl raski mihk√§√§ terveystalolle yms menn√§ miss√§ reippaasti yli sata euroo

Heloou,

Tänne on kans rantautunut niin paha olo viikonlopun aikana ,että välil ei tee mitää mieli ja sit välil pakko syödä ku tulee muuten pahempi olo. Kahvi haisee ihan hirveelle .
En kyl muista et ois ollu näin pahana koskaan mut onhan edellisestä raskaudesta jo 6vuotta.
Tänään 6+4.
Piti varata varhaisultra mut ei ookkaa aikoja oikee ens viikolle tai seuraavalle ni en nyt sit meeūüėĶ En kyl raski mihk√§√§ terveystalolle yms menn√§ miss√§ reippaasti yli sata euroo
Terveystalon hinnastoja katoin juuri ett√§ saattaa olla jopa yli 300‚ā¨ koska tulee l√§√§k√§rin palkkio + u√§ maksuūüė≥

ūüĆĽ ELOKUISET 2024 ūüĆĽ

Kopioi, ja lisää oma laskettu aikasi listaan. Voit myös halutessasi kertoa iän, monesko lapsi sekä tulevan synnytyssairaalan.

Esimerkki:
@nimimerkki ‚ÄĘ ik√§ ‚ÄĘ monesko lapsi ‚ÄĘ sairaala

1.8.

2.8.

3.8. @Memata / 38v / 3.

4.8.

5.8.
@pikkuhaave ‚ÄĘ 26v ‚ÄĘ 2.

6.8.

7.8.

8.8.
@tesssa__ / 34v./3.

9.8.

10.8.

11.8.

12.8.
@eniramainen / 33v. / 2. / HUS

13.8.

14.8.
@Jonna_83 / 40v. / 4. / Lohja

15.8.

16.8.

17.8.

18.8.

19.8.

20.8.

21.8.

22.8.
@Kerttttu / 33 / 2. / HUS

23.8.

24.8.

25.8.

26.8.

27.8.

28.8.

29.8.

30.8.

31.8.

Meill√§ kanssa varhaisultra nyt la. Omien laskelmien mukaan silloin 6+4. Etova olo iskenyt t√§ll√§ viikolla totisesti. Mietin t√§ss√§ vaan, ett√§ miten mahtaa selvit√§ joulun sukuloinnitūüėÖ

K√§vin maanantaina vu, ku ajattelin et mini ei oo matkassa ku olot ollu hyvi√§. No tiistaina alko huonot olot ja siit√§ jatkunu. Naureskelin ultraajalle et eik√∂h√§n ne huonot olot ala huomenna ku t√§√§ll√§ k√§vin sen takia, no niin alkoikin ūüėÖ
Arki on aika rankkaa välillä, ku lenssua päällä ja väsyttää tosi paljon. Nyt viel alkoi huonot olot. Jos saisi levätä tai ei olis aikataulua ja lasten kuskauksia, ni ei tää olis paha. Onneksi on kohta joululoma ja jospa olotilat helpottaa ennenkö arki alkaa taas.
Meill√§ on kolme alle kouluik√§ist√§ ja koululainen rytmitt√§m√§ss√§ arkea ūü§≠

Yhteistyössä