Noista tulehduksista: Mulle ainakin sanottiin, että just raskausaikana aktivoituu herkästi kaikki hiivat/pissatulehdukset/bakteerivaginoosit ja muut. Kannattaa varmaan mennä lääkäriin jos epäilee jotain tulehdusta, koska ainakin toi bakteerivaginoosi kuulemma voi nostaa tota keskenmenoriskiä ja siitä oon panikoinutkin..Antibiootti oli vähän pakko ottaa, mutta aika monia kai voi syödä raskausaikana kuitenkin!
Soitin aamulla töihin ja kerroin raskaudesta. Harmittaa tosiaan kertoa näin alussa kun on niin epävarmaa, mutta tää on jo kolmas puhelinsoitto tässä reiluun viikkoon kun oon "kipee" niin koin parhaimmaksi olla nyt rehellinen. Jos kesken menisi niin varmaan ois pakko silloinkin olla saikulla. Kerroin myös lähimmälle työkaverille, koska tiesin hänen huolestuvan kun oon taas poissa ja arvelin hänen laskevan 1+1 eli arvaavan kuitenkin. Taikauskoisena pelkään nyt, että menee heti kesken kun oon tälleen mennyt näin alussa kertomaan.
Otin myös selvää työterveydestä ja tosiaan voin sinne mennä
! Helpottavaa, että voi vaan varata ajan sitten jos tulee joku saikkutarve tms eikä tarvii mennä tonne päivystykseen jonottaa!
Mä olen myös ihan sekaisin noissa viikoissa
. En ymmärrä pitääkö ne laskea edellisten menkkojen alusta vai laskenko tuosta mitä se lääkäri sai ultralla viikko sitten? Jos menkoista, laskettu aika olis elokuussa, jos tosta ultrasta niin menis heinäkuulle. Ultrassa siis näkyi toi sikiöpussi (?) ja joku sikiökaiku, termit hukassa...
Neuvolan varausta itse vitkutin muutaman päivän plussasta, vaikka ohjeistus netin mukaan oli et heti pitäs soittaa.. Soitin sitte ja ei ollut iltapäiväaikoja enää laisinkaan, otin sitten joulun seutuun ajan kun oon lomalla. Ajat voi siis olla tosi kortilla! Itseäni myös hieman stressaa, siis jos lasken nyt tosta ultrasta niin toi neuvolakäynti on vähän myöhäseen. Sanoivat neuvolasta, että ei haittaa kun siellä vaan jutellaan ja ei ultrata. Neuvola on siis mulla jos ultrasta laskee niin viikolla 9 +.. Sitten tuleekin varmaan kiire ekaan ultraan ja näinköhän niillä on aikoja antaa? Voiko käydä niin, että aikaa ei vaan löytyisi oikealle/oikeille viikoille, eikö toi oo aika tarkkaa (parin vkon haitari?) ton ekan ultran kanssa? Vai onko noilla joku velvollisuus kaikille järjestää oikeaan aikaan eka ultra kun oon heihin kuitenkin ollut ajoissa yhteyksissä raskauden tiimoilta.