~Elokuiset 2020~

vierailija
Onnea Metsäntähti, ja tzempit päivään lyrae. Mulla tänään 40+1 ja vatsa oli ihan sekaisin aamulla.... Neuvola aika tänään, saa nähdä onko kiinnittynyt vielä asemiin...
 
vierailija
Onnea Metsäntähti, ja tzempit päivään lyrae. Mulla tänään 40+1 ja vatsa oli ihan sekaisin aamulla.... Neuvola aika tänään, saa nähdä onko kiinnittynyt vielä asemiin...
Neuvola kuulumiset eli kaikki kunnossa, toki pää heiluu valtoimenaan eli ei ole kiinnittynyt. Yliaikaisuus aika saatu synnärille 41+3 viikolle, sitten katsotaan tilannetta uudelleen. Vähän alkaa olla ärtymystä ilmassa johtuu pitkälti huonoista yö unista. Sais jo tapahtua! -rv 40+1-
 
  • Tykkää
Reactions: Jonsku88
Huh, menipä sitten pidemmän kautta... Eilen aamulla laitettiin ballonki. Eka ballonki hajos ja samalla ilmeisesti korkea vedenmeno, koska pikatesti näytti positiivista. Toinen ballonki laitettiin paikoilleen, mutta ei sitten lähdetty enää kotiin vaan saliin, jossa sain antibioottia, koska streptokokki b oli positiivinen ja tosiaan vedet menneet osittain. Ballonki oli ihan ok kokemus, mutta aiheutti semmosta menkkamaista jomottelua, joka oli pidemmän päälle tosi väsyttävää. Jossain illasta ballonki tuli pois ja loput kalvot puhkaistiin. Supparit ei vielä kuitenkaan lähteneet, niin laitettiin oksitosiinitippa. Oksitosiini lopulta aiheutti aamu neljään asti voimistuvia supistuksia, mutta avautumista oli vaan 4cm ja en pärjännyt enää Tens-laitteen kanssa. Tens oli muuten kyllä tosi hyvä minusta supistuskipuun.

Joskus 4 aikaan tänään aamulla sit laitettiin epiduraali ja ensin fentanyyliä, mutta se ei vienyt kipua pois, joten laitettiin sitten selkäydinpuudute. Se oli kyllä tosi jännä kokemus, mutta ihan ok. Ja oikea ratkaisu siihen väliin, koska sit alkoi tapahtua. Kuuteen mennessä olin avautunut 6cm asti ja loput meni 10 minuutissa. Ponnistinkin kyljellään, koska epiduraali aiheutti vähän epävarmuutta toisen jalan kantavuuteen ja toisaalta ponnistutti niin selkeästi, että aattelin hallinnan pysyvän paremmin kyljellään. Ei siinä silti kauhean monta minuutta mennyt. Parilla supistuksella pää ja sit yhdellä loput kropasta. Oli tosi jännää ponnistaa epiduraalipuudutuksessa, koska oli jotenkin järki niin paljon enemmän mukana kuin luomuna, jolloin kipu vie siihen omaan synnytyskuplaan.

Laps syntyi 6.35 ja voidaan kivasti. Tyyppi tilailee hyvin maitoa ja nukkuu aika paljon.

Ihan kymppi synnytys minusta silti, vaikka ei mennyt yhtään, niin kuin ajattelin alunperin. Tilanteen mukaan ja nyt on koettu sitten monta uutta juttua. :D

lyrae ja tulokas puolisen päivää vanha
 
vierailija
Onnea Lyrae . Ihana kun voi olla tyytyväinen synnytyksestä, toipuminenkin lähtenee positiivisena paremmin käyntiin! Jonsku just samanlainen yö takana..mutta aamuun mennessä kaikki supistukset hävinneet, aargh! Nyt yritin leikkipuistossa ulkoilessa steppailla hiekkalaatikon reunaa pitkin, sai alamahaan tuntemuksia aikaan,.mutta ei mitään radikaalia.
 
  • Vihainen
Reactions: Jonsku88
vierailija
Vierailija kyllä ärsyttää kun kaikki kyselee joko pian syntyy tekis mieli vastata mistä hemmetistä sen voi tietää
Kyllä!!! Just niin!! Btw, mä huomsin wc:ssä käydessä että oli tullut kirkasta limaa jonkin verran.. toivon että viikonlopun aikana tapahtuis. Aiemmissa raskauksissa linatuloan bongaamisesta kahden vuorokauden sisään on synnytykset käynnistyneet.. Heti toiveikkaampi olo! Hehh!! :D
 
  • Tykkää
Reactions: lyrae
Kyllä!!! Just niin!! Btw, mä huomsin wc:ssä käydessä että oli tullut kirkasta limaa jonkin verran.. toivon että viikonlopun aikana tapahtuis. Aiemmissa raskauksissa linatuloan bongaamisesta kahden vuorokauden sisään on synnytykset käynnistyneet.. Heti toiveikkaampi olo! Hehh!!
Joo ite kans bongasin ehkä kans ja synnytys käynnisty esikoisesta seuraavana päivänä
 
  • Tykkää
Reactions: lyrae
Terveisiä vauva-arjen keskeltä! :D

Päästiin torstaina kotiin ja nyt on sitten totuteltu tähän. Se on ainakin opittu, että poika tykkää syödä. :D Mun oma maidontuotanto alkoi oikeastaan käynnistyä vasta eilen, joten tässä on ollut pientä haastetta vastata pienen nälkäisen pojan tarpeisiin. On kuitenkin ollut mahtavaa huomata että kyllä se määrä pikkuhiljaa lisääntyy. Eilen hain käsikäyttöisen rintapumpun ja olin tosi positiivisesti yllättynyt siitä miten hyvin sillä irtoaa maitoa.

Oman pikku lisänsä tuo kohtalaisen kipeä episiotomiahaava, jonka kanssa kaikenlainen seisoskelu ja käveleminen on todella tuskaisaa, ja istuminenkin on vähän siinä ja siinä. Kivut eivät ole ollenkaan helpottaneet tässä neljässä päivässä, mutta turvotus sentään on hiukan laskenut. Toivotaan että viikon päästä ollaan jo voiton puolella senkin kanssa. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Metsäntähti + poika
 
Onnea @Metsäntähti !!!

Täällä mjös vauvauutisia!!! Tiistaina 1.9 meni aamuyöllä vedet,laskettu oli 27.8.sitte ohjattiin kasilta päivystykseen ku ei omia supistuksia. Sinne piti mennä yksin. Olin toimenpidehuoneessa, tehtiin sisätutkimus, otettiin strepto, oli positiivinen eli jouduttiin käynnistämään..meinasin jo pökertyä ku kanyylia kävi 3 eri tyyppiä pistämäsdä. Anestesialääkäri vasta sai kohdilleen. Sitte käynnistysosastolle ja oksitosiineillä vauhditusta, siellä pääsi itku, etteikö mun mies saa tännekään tulla. Sinne sai tulla ja oli helpotus ku hän saapui, sai tukea! 2 h aikana oksitosiinit vedettiin 60 ja silloin loppu kestokyky, olin niin kipeä. Sain sen tenssin selkään. Se auttoin väjän. Sitte siirryttiin synnärille, olin jo niin kipeä! Siellä ehdin pulahtaa altaassa kunnes piti päästä ponnistamaan ja saun luvan, kyselin pudendaalia täs vaihees, mut lääkäri varattuna jossain, sit ponnistamaan ja ponnistussupparit oli kyl lyhyet..sain tehdä tiukasti töitä, n.20 min ähelsin ja poika syntyi. Kaikki upeasti pojalla, mulle ei tullu ommeltavaa. Sit siirryttiin osastolle ja to päästiin kotiin. Nyt ihmetellään uutta elämää. Hän on ni ihana kyllä!! Nukkuu tosi paljon,,sanoivat etyä 3 h välein pitäis herättää syömään, tää nukkuis pidempään... pitääkö huolestua jos on kovin uninen..maitokakkaakin jo tulee..

Onnelliset La Mer ja poika
 
  • Tykkää
Reactions: lyrae ja Jonsku88
vierailija
Terveisiä vauva-arjen keskeltä!

Päästiin torstaina kotiin ja nyt on sitten totuteltu tähän. Se on ainakin opittu, että poika tykkää syödä. Mun oma maidontuotanto alkoi oikeastaan käynnistyä vasta eilen, joten tässä on ollut pientä haastetta vastata pienen nälkäisen pojan tarpeisiin. On kuitenkin ollut mahtavaa huomata että kyllä se määrä pikkuhiljaa lisääntyy. Eilen hain käsikäyttöisen rintapumpun ja olin tosi positiivisesti yllättynyt siitä miten hyvin sillä irtoaa maitoa.

Oman pikku lisänsä tuo kohtalaisen kipeä episiotomiahaava, jonka kanssa kaikenlainen seisoskelu ja käveleminen on todella tuskaisaa, ja istuminenkin on vähän siinä ja siinä. Kivut eivät ole ollenkaan helpottaneet tässä neljässä päivässä, mutta turvotus sentään on hiukan laskenut. Toivotaan että viikon päästä ollaan jo voiton puolella senkin kanssa.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Metsäntähti + poika
Ihanaa kotona oleilua sinne :) Se tunne on just sellanen sen epparin kanssa että ei ikinä tule olemaan alapää entisellään... Kyllä se siitä!! Ceridal öljy oli mulle ihan paras tuote, nopeutti paranemista! Kunnolla vaan särkylääkettä. Voimia toipumiseen.
 
  • Tykkää
Reactions: Metsäntähti
vierailija
Onnea @Metsäntähti !!!

Täällä mjös vauvauutisia!!! Tiistaina 1.9 meni aamuyöllä vedet,laskettu oli 27.8.sitte ohjattiin kasilta päivystykseen ku ei omia supistuksia. Sinne piti mennä yksin. Olin toimenpidehuoneessa, tehtiin sisätutkimus, otettiin strepto, oli positiivinen eli jouduttiin käynnistämään..meinasin jo pökertyä ku kanyylia kävi 3 eri tyyppiä pistämäsdä. Anestesialääkäri vasta sai kohdilleen. Sitte käynnistysosastolle ja oksitosiineillä vauhditusta, siellä pääsi itku, etteikö mun mies saa tännekään tulla. Sinne sai tulla ja oli helpotus ku hän saapui, sai tukea! 2 h aikana oksitosiinit vedettiin 60 ja silloin loppu kestokyky, olin niin kipeä. Sain sen tenssin selkään. Se auttoin väjän. Sitte siirryttiin synnärille, olin jo niin kipeä! Siellä ehdin pulahtaa altaassa kunnes piti päästä ponnistamaan ja saun luvan, kyselin pudendaalia täs vaihees, mut lääkäri varattuna jossain, sit ponnistamaan ja ponnistussupparit oli kyl lyhyet..sain tehdä tiukasti töitä, n.20 min ähelsin ja poika syntyi. Kaikki upeasti pojalla, mulle ei tullu ommeltavaa. Sit siirryttiin osastolle ja to päästiin kotiin. Nyt ihmetellään uutta elämää. Hän on ni ihana kyllä!! Nukkuu tosi paljon,,sanoivat etyä 3 h välein pitäis herättää syömään, tää nukkuis pidempään... pitääkö huolestua jos on kovin uninen..maitokakkaakin jo tulee..

Onnelliset La Mer ja poika
Onnea vauvasta! :)
 
  • Rakkaus
Reactions: La Mer
vierailija
Täällä tapahtuu, kahden edellisen päivän lenkkeilyn (super tehokkaan) tulostako?! Ei supisteluja juurikaan koko päivänä vaan muutama. Just asetuttiin nukkumaan niin poks kuului ja lapsi vedet meni osittain. Streptokokki on postiivinen niin nyt täällä antibiootti tipassa. Yön yli koitetaan nukkua ja aamulla katsovat täytyykö vauhditaa supistuksia.
 
Onpas täällä paljon vauvauutisia! Tuhannesti onnea, @lyrae, @Metsäntähti, @La Mer ja oliko vielä joku? Yllättävän monella streptokokki positiivinen, niin on ollut mullakin kahdesta viimeisestä lapsesta - kahdesta ekasta sitä ei edes testattu. Vähän kyllä ihmettelen, onko se antibioottitippa oikeasti niin tarpeellinen, jos noin yleinen ilmiö on. On varmaan ollut silloinkin, kun sitä ei tutkittu, ja jostain luinkin, että sen siirtyminen synnytyksessä on erittäin harvinaista. Luulin, että koko streptokokkikin on erittäin harvinainen, mutta ei sitten näköjään ole. Mulla ei vikassa edes ehditty sitä tippaa laittaa ja edellisessä ehti olla vain puoli tuntia, niin ei siitä mitään hyötyä ollut.

Kukas täällä kirjoitti, että ponnistussupistukset olivat lyhyitä... Sain ahaa-elämyksen, että no niin vissiin mullakin! Varsinkin supistuskipu ponnistusvaiheessa tuntuu vain lyhyesti supistuksen alussa. Viimeksikin meni pari supistusta ohi sen takia, ja piti ihan kätilöltä kysyä, että onko siellä supistus vai ei. Ehkä se selittää sen, etten ole koskaan päässyt alle vartin ponnistukseen, vaikka synnytykset muuten nopeita ovat olleetkin.

Mulla huomenna eka työpäivä synnytyksen jälkeen. Yksi etäkokous oli aiemmin, mutta huomenna pitäisi olla ihan täysi päivä paikan päällä. Olen kyllä järkännyt niin pitkän lounastauon, että ehdin imettää vauvan kunnolla. Mutta onhan tuo jännää, miten suostuu olemaan isän kanssa pullon ja lypsymaidon varassa useita tunteja kerrallaan.
 

Yhteistyössä