Elokuiset 2010 tammikuussa !

:hug: sitä tarvitseville! Ja moikat uusille! :wave:

Aika harvoin tänne ehdin kirjoittelemaan, enkä sit välttämättä ehdi lukea teidän kirjoituksia, kun niitä on niin paljon. Yritän aina joihinkin juttuihin kommentoida, mut suurin osa jutuista menee varmaan ohi.

Oksutaudista: Tässä pelkään sitä itsekkin, tänään nimittäin töissä pesin yhdet ripulikakat (oon siis päiväkodissa töissä ). Ja muutenkin täällä Lahden seudulla pyörii oksennustautia.

Meillä kans mies on tosi kivasti mukana kaikessa. Esikoisen raskausaikana oli mukana melkein joka neuvolassa. Ja tietenkin sit lapsen hoidossa ja arjen pyörittämisessä kotona. Nyt ei käytännön syistä varmaan neuvolareissuille oo tulossa mukaan. Tietty sit ultrauksiin aikoo tulla.

Kylläpäs oli mukavaa pitkästä aikaa tehdä jotain !!!! muutaman päivän olen jo voinut hieman paremmin ja eilen kävelin pidemmän lenkin koiran kanssa ja tänään olin lasten kanssa uimassa , tosin tuo 3v jäi kotiin ja mukaan lähti isommat ja 1v ... Lastenkin allas oli todella kylmä joten sain liikutella itseäni että sylissänikin oli lämmin , joten kyllä sitä liikuntaa tänäänkin tuli ja voi että oli kauhea NÄLKÄ kun tulin kotiin ja söinkin enemmän kaikenlaista kun mitä oon muuten syöny koko päivien aikana ...

Tervetuloa uudet , päivittelin tietoja ja lisään muita tietoja kun niistä tarkemmin kerrotaan :)

Ai niin ja onnea hyvistä ultrakuulumisista !!

neitim

Tänään oli sitten se odotettu varhaisultra. Pikkuinen vastasi aikaa ja sydämen lyönnitkin näkyi. :heart: Pikkuisella oli mahdollisesti meinannut tulla kaverikin mutta nyt ei ollut kuin pelkkä pussi jäljellä. Tuntuu oudolta ajatella että melkein oli tulossa kaksi pikkuista :/ Lääkäri meinasi että voi tulla vuotoa tai kuivaa paikalleen. Ei pitäisi kuitenkaan vaarantaa "Veikkaa", toivotaan näin.

Kefexin kuuri on mulla ollu pariinkin otteeseen molemmissa raskauksissa, ihan alkuraskaudessa ja myöhemminkin. Ei niistä haittaa ole vauvoille ollut.

Huomenna sitten neuvolaan. Tervetuloa kaikille uusille ja :hug: kaikille, jotka kokee sitä tarvitsevansa. Tää paha olo ja väsymys on kyllä hanurista :whistle:

UpsyDaisy ja Veikka 8+3 (ultran mitoissa 8+4)

ps. Kiva kun kirjoittelette ahkerasti. Aina en itse jaksa kirjoittaa, mutta taustalla lueskelen teidän juttuja :wave:

Tervetuloa uudet ja onnittelut hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Mulla tää paha olo lyö läpi näiden rannekkeidenkin :x :'( Enpä ennen oo tällläistä kokenut :|
Edelleenkään en oksenna mutta olo on ihan jotain kamalaa,mikään ei auta ja kuljen pahan olon suossa kuin unessa,yrittäen hoitaa arjen askareita...
Huoh |O

No onnistuihan se... :D
Tänään 8h kassa vuoro, rupes mahaa särkeen/nippaileen viimesten tuntien aikana... Nyt kyllä menny jo ohi! Illan lepäilly vaan sohvalla... Mies töissä puoleen yöhön kai sitä vois mennä vaikka untenmaille. Jaksais taas huomenna töissä!

Heissan, onnittelut vain hyvistä ultrakuulumisista Punakanelille ja UpsyDaisylle kans =) Pääsispä itekin riemuitsemaan jo np-ultrasta, mulle kun ei vielä ole edes tullut kutsua sinne. Tosin vasta viime viikollahan oli eka neuvolakin, niin ei kai ne nyt vielä kerkeiskään.

Mä sain tänään kunnon energialatingit, tein lettuja ja maalata päräytin tytön huoneen kun mies tuli kotiin. Nyt mies tosin tekee niitä pieniä sipsutushommia mihin mun hermot ei riitä, eli patterin, pistorasioiden yms kohdat ja tietty nurkat pitää kans varmaan uusiks vedellä, mä kun en ikinä niitä saa oikein nätisti. Mutta tulipa pirteän näköinen huone, vielä kun saa boordin niin hyvä tulee =) Sit mulla on yks taulupohja jota suunnittelin jo kans, teen siis taulunkin tytön huoneeseen ja verhot pitäis vielä miettiä. Mut ne sit vasta viimesenä, kun näkee mikä sopis parhaiten. Varmaan sit ens viikon jälkeen vois alkaa siirtämään tyttöä sinne nukkumaan, saa nähdä miten se sujuu. Toisaalta ei hennois, on niin ihana kun toinen tuhisee (ja näkee uniaan) vieressä pinniksessä, mutta jos tämä raskaus tässä etenee ja elokuussa syntyy toinen, niin tilaa on tehtävä kuitenkin. Kahta pinnasäjnkyä ei meidän makkariin nimittäin mahdu.

Jeeh, ei mulla mitään ihmeitä, koitan kuulostella taas niitä sydänääniä, josko ne alkais jo kohta kuulumaan... huomenna töihin, mies jää tytön kanssa kotiin kun toinen oli vielä tänään lämmön puolella ja räkää riittää. Ylihuomenna sit varmaan voi jo hoitoonkin viedä.

Vointeja naiset, ja neitim, koitetaan me pysytellä hamppariketjuista poissa :LOL:

Jee tänään rv.7+0 =) Onnittelut akikille uusille plussasta! Ja onnittelut monille hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on torstaina ultraan aika ja jännitää aika paljon.Tällä hetkellä kuitenkin pahoinvointia ja väsymystä niin paljon että luulen että kaikki hyvin.Oon käyny välillä täällä vaan lueskeleen ku väsymys niin kamalaa ettei oo jaksanu ees kirjottaa ja nytkin väsy ja pitäs lähtä syömään ennenkuin olo pahenee liikaa.Mutta eiköhän tää odotus iloksi muutu kun pahoinvointi menee ohi.Tänään kun lapset kolmestaan hihkuivat ja heittelivät lmapalloja niin tiesin että olemme tehneet oikean ratkaisun.Sisaruksista on niin paljon iloa,seuraa ja turvaa elämässä että olen onnellinen kun lapsenikin saavat elää monilapsisessa perheessä =) Välillä siis miettinyt omaa jaksamista ja sitä miten huomio ja aika riittää kaikille,mutta täytyy yrittää yhä antaa edes pientä huomiota jokaiselle erikseen päivittäin =) Välillä sitten touhuja yhden kanssa kerrallaan.Elokuvissa käynti oli esimerkiski esikoisesta ihanaa kun kävimme kahdestaan.Ja oli aivan super kiltti koko reissun.
rakkaudesta äiti ja aarre 7+0

Alkuperäinen kirjoittaja rakkaudesta äiti:
Jee tänään rv.7+0 =) Onnittelut akikille uusille plussasta! Ja onnittelut monille hyvistä ultrakuulumisista! Mulla on torstaina ultraan aika ja jännitää aika paljon.Tällä hetkellä kuitenkin pahoinvointia ja väsymystä niin paljon että luulen että kaikki hyvin.Oon käyny välillä täällä vaan lueskeleen ku väsymys niin kamalaa ettei oo jaksanu ees kirjottaa ja nytkin väsy ja pitäs lähtä syömään ennenkuin olo pahenee liikaa.Mutta eiköhän tää odotus iloksi muutu kun pahoinvointi menee ohi.Tänään kun lapset kolmestaan hihkuivat ja heittelivät lmapalloja niin tiesin että olemme tehneet oikean ratkaisun.Sisaruksista on niin paljon iloa,seuraa ja turvaa elämässä että olen onnellinen kun lapsenikin saavat elää monilapsisessa perheessä =) Välillä siis miettinyt omaa jaksamista ja sitä miten huomio ja aika riittää kaikille,mutta täytyy yrittää yhä antaa edes pientä huomiota jokaiselle erikseen päivittäin =) Välillä sitten touhuja yhden kanssa kerrallaan.Elokuvissa käynti oli esimerkiski esikoisesta ihanaa kun kävimme kahdestaan.Ja oli aivan super kiltti koko reissun. siis onnittelut kaikille eikä akikille :LOL:
rakkaudesta äiti ja aarre 7+0

onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :flower: :flower:

mulla alko viime raskaudessa yks sokeriarvo heitteleen rv 38+, ei hirveesti enään asialle tehty mitään ku olin jo loppu suoralla..toki herkut vähemmälle jne...

vauvis 8+1 :heart:

Helouuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!
:hug: Niitä tarvitseville surullisia uutisia saaneille.
:hug: Niitä tarvitseville iloisia uutisia saaneille.
Mulla huomenna np ultra myös ja pelottaa kyl huuuurjaaastiiiiiiiii...
Muutenkin viel niiin epätodellinen olo, et onko edes raskaana. Mut siellähän se selviää =)

Yövuorossa olen ja tuntuu niiiiiiiiiiiin pitkältä. Mulla ei pahoinvointia edelleenkään mut yöllä alkaa turvottaan ihan hurjasti mahaa. Näyttää et olis raskaana :snotty: Mikä nyt ei sinänsä ole ihan väärä luulo :wave:

Heinis ja ConCordia 11+2

heinis- :wave: :wave: :wave:
Täällä myös yövuorolainen koneen äärellä. Sama juttu, kun näin vartaloni profiilin heijastuvan ikkunasta, niin ei voinut erehtyä asioiden tilasta. :p

Onnea ultraan sulle ja muillekin! Itsellä olis huomenna eka neuvola, mutta saattaapi olla että perun sen, kun se on klo 13 ja luulen, että haluan olla siinä vaiheessa vielä kovasti unten mailla.

Tervetuloa uusille! :wave:

Wanamo & pikkukolmonen 9+0

Huomenia!

Taas monta päivää siitä ku oon viimeksi tänne kirjotellu, ainakin tuntuu siltä.. Lukemassa olen käynyt silloin tällöin, mutta energia ei ole riittäny kirjottamiseen.

Päivät menny nopeesti ja ollu yhtä hulinaa... kaupoissa ravattu ja rahaa menny ku roskaa, häävalmistelut käynnissä. Onneksi ensi viikolle ei ole vielä mitään leipomisia kuitenkaan. Mennään maistraatissa ja siitä syömään, ja seuraavalla viikolla vasta pippalot.

Mulla ois neuvola tänään... Jotenki ei kiinnostais yhtään :ashamed: Jotenki sitä ei vaan osaa nyt nauttia, mieli alakulonen. Syksyllä meidän perheessä oli kaks odottajaa, yhtäkkiä ei ollutkaan sitten yhtään.. Ja nyt minä tulin heti uudestaan raskaaksi. Ei viiti enkä haluakkaan innokkaana toitottaa tätä raskautta. Harmittaa kovasti, oisin niin toivonut että vain minulle ois tullut se km viime syksynä. Se oli aika helppo, koska tapahtui niin varhaisessa vaiheessa eikä ollut kipuna eikä mitään...

Tulipa kyllä masentavaa tekstiä :eek:

Voimia Melinalle :hug: Kellekään en toivoisi käyvän noin..

Tervetuoa uusille ja pikkuisen ultranneille!

Huomenta!

Töissä ollaan ja voi hurja mikä olo. Siis ihan vain tästä flunssasta ja huonosti nukutusta yöstä, tyttö nukkui meidän välissä ja itkeskeli lähes koko yön, torkahti ja taas itkeskeli. Tukossa kun raukka on. No, tänään saa olla isänsä kanssa sitten kotona, katsotaan onko tämä päivä jo parempi.

En kuullut eilen mitään sydänääniä, ja istukan viuhkekin alkoi epäilyttämään kun se kuuloo molempien nivusten kohdalla, et onko se sitten sitä.. no, sydänäänet ei kuuluneet esikostakaan viellä neuvoalalääkärissä vkolla 12+ joten eipä kait tässä auta huolia.

Mutta täällä ei muuta, pitää koittaa alkaa kartottamaan mitähän meidän piti tämän päivän palaverissa käsitelläkään, ihan riekaleina siitä viime yöstä niin ei oikein ajatuskaan pysy koossa.

Mukavaa päivää, tänään alkoi 10. vko ja ja raskausoireet ilmottaa poissaolollaan, ainoastaan nopeissa liikkeissä kohtu "tuntuu".

runttis ja sytkylä 9+0

runttipulla mullakin kuuluu tuo istukan viuhke parhaiten kohdun sivuilta ... oikealta paremmin ja vasemmalta olen/neuvola on monessa raskaudessa löytänyt parhaiten sydämen sykkeen ja nytkin kun vain välillä saan sykkeen kuulumaan niin kuuluu juuri tuolta alhaalta vasemmalta . Jotenkin itselläkin on tuo istukankin viuhke ollut vielä aika hiljaista .... pitäisi kai itsekin mennä kuuntelemaan josko napero olisi suotuisassa asennossa ja kuuluisi sydämen syke (taitaa kyllä tuo kuuntelu olla toiveajattelua kun kaksi tenavaa pöyrii jaloissa )

neitim

Heippa! paljon tullu taas tekstiä.. nopeesti lukasin läpi ja tarkemmin sitte ku on enemmän aikaa.. nyt on kiire kouluun.. Täällä lähes oireeton ollu koko raskaus.. kumpa nyt äkkiä menis vielä 2 yötä niin pääsis np-ultraan mukaan. Ja mulla mies tulee mukaan ilmanmuuta, oottaa yhtä innolla ku minäkin.. Kumpa kaikki olisi hyvin sitten. Täällä np-ultra tehdään vatsan päältä mutta vaikka tehtäis alakautta mies tulisi kuitenki mukaan, on se ennenki mun värkit nähny :LOL: mut kirjottelen lisää ku ehdin.

-Jonetta & Peukku 11+3-

Sokerirasituksessa käyty ja hengis selvitty. :LOL: Aamulla kans soitti neuvolasta ja siirti mun aikaa vasta helmikuun alkuun. Maanantaina olis ollut lääkärineuvola, mutta alkuraskaudessa otetaan vain niitä uudelleen synnyttäjiä joilla vaivaa. Onneksi se ultra ens viikon torstaina.

Elli Ja Kolmas 10+3

Yhteistyössä