Elokuiset 2010 tammikuussa !

Melina :hug: :hug:

On: en käynyt missään näytillä kun taas lakkas ja varmaan on se etinen istukka joka vuotelee.Ei ole kirkasta verta vaan vanhaa verta,ruskeaa,eikä paljoa mutta pelästyttääkseen.Jos jatkuu niin meen näytille.
Jos soitan tk päivystykseen lähettääkö ne sieltä äitiyspolille vai missä ultraavat,mun tietääkseni ei meidän tk:ssa oo ultraa... Vai voinko soittaa suoraan äitiyspolille?

evi-ta ja nappi rv 9+3

Melinalle isot halit, on kyllä niin kurja lukea näitä uutisia :hug: :hug: :hug: En osaa sanoin kuvata, varmasti tuntuu pahalle.

Huuh, tyttö on nyt vuorostaan tuossa samassa taudissa ja mulla on tänään jo hiukan parempi päivä, eilinen räkävuoto on jo vähenemään päin. Onneksi. Viime yön tyttö nukkuikin mun kainalossa, oli se kyllä niin suloista kun toinen on kipeä ja sitten hyrisee tyytyväisenä kun saa olla kainalossa, pinniksessä tuli vaan parku joten hyvin saatiin sitten kainalokkain nukuttua.

Mulla on uunissa lohkoperunat ja kalapuikkoja, heh. Jääkaapissa olis kyllä kanaa riisipedilläkin mutta jostain syystä nyt ei tee mieli sitä vaan noita kalapuikkoja. Hmm.. olen varmaan tervehtymään päin siis =)

Mullekin muuten varhaisultrassa sanoi lääkäri, että pituusmitta on vain arvio kun vkoja oli tuolloin se 7 tasan, joten kaipa se niin on, ettei mittoja vielä niin pienistä oikein saa.
Tänään pitää alkaa maalaamaan tytön huonetta jotta loppuviikosta voidaan sitten synttäreitä vietellä ja vieraat ei tarvii tulla kaaoksen keskelle. Mä varmaan skippaan maalaushomman, mutta sitten kun on maalattu niin laittelen huonetta kyllä =)

jeh, odottelen että nuo kalapuikot tuolta valmistuu niin pääsen syömään, usempaan päivään ei ole mitään tehnykään mieli =)

runttis ja oireeton sytkylä 8 ja päälle plus

Evi-ta, mun käsittääkseni varhaisessa vaiheessa tk:n kautta äippäpolille, vasta kun on käyntejä (normi ultrat yms) äippäpolilla, niin on suoraan sen asiakas, tai näin mä olen ainakin hus:in alueella ymmärtänyt että tehdään.

Mies mukana np-ultrassa,mulla ollut vaan kerran niin että sain iltapäiväksi ultra ajan ja mies pääsi mukaan(siis tulisi varmasti mukaan jos olis mahd)
.Nytkin on aamuaika ja mies ei koskaan pääse töistä mukaan aamupäivällä.Toki jos synnyttämään lähden tai muuta vastaavaa mutta noin normi tapauksissa ei pääse...Eli yksi menen nytkin.Sitten rakenneultra aikaa saakin helpommin iltapäivään,niissä mies aina ollut mukana :heart:

melina

:hug: saman kokeneena voin sanoa että otan osaa ja samoilla viikoilla, toivottavasti seuraat tänne pian uudelleen, tässä sitä posrkutellaan eteenpäin ja viikkoja kasassa 9+5 :heart:

on ruvennut jotenki pelottamaan tuleva, pysyykö matkassa, toistuuko synnytyksen jälkeinen vaikea masennus myös kuopuksesta, silti otin riskin, on ne omat lapset vaan elämän tarkoitus :heart:

se masennus aika ei paljon ilon aikaa jättänyt muistoihin vauva-ajasta, toisin sanoen aika tuska taival oli vaikeimmillaan 5 kk, yksi tunti tuntui valehtelematta vuodelta sen ahdistuksen kanssa, toivon niin sydämeni pohjasta että saan kokea kaiken toisin täälä kertaa :heart:

ei se lapsen saaminen aina ole yhtä juhlaa, kaikkien vaikeuksien kautta nyt omistan aivan maailman kauneimmain prinsessan :heart: kaksi vuotta ja 4 kk :saint:

väsymys on täällä aikamoista :eek:

mis otti vapaapäivän np-ultralle koska en osais sinne mennä muuten :D :ashamed: mutta tänään aamulla mies sitten sano jotenkin että "eihän sinne sairaalaan sisälle tarvi tulla..." tai jotenkin noin... :snotty: ehkä ei sitten haluis nähdä sitä tutkimusta ja kun se ultrakin tehään alakautta :/ on kyllä ollu ultrissa aijemmin että ns tietää miten homma toimii. siks ehkä aatteliki ettei tulis...
mietin sit että voisko mies jäädä siihen käytävälle, vai tuputtaako lääkäri isänkin mukaan jos näkee että on mukana? :whistle:

Joo eihän miehen ole pakko tulla tutkimushuoneeseen mukaan ellei tahdo :D Mut toisaalta jos tulee aikanaan synnytykseen mukaan,olisi miehen hyvä oppia ja nähdä niitä toimenpiteitä joita odottavalle äidille tullaan tekemään :whistle: Synnytyksessä kun kuitenkin niitä alapäätutkimuksia tehdään useammin ja "peppu paljaana" sieläkin ollaan ;)
Mut jos sun miehelläsi on kokemusta näistä ultrista jo,niin tosiaan ehkä on sitten tukena oven ulkopuolella =)

Melina :hug:

Rannekkeet ranteissa ja pahaolo jatkuu, tai siis syömisen jälkeen oksu lentelee helposti... rannekeet kyllä auttaneet 24/7 pahaanoloon...

Arki taas alkanut, eli palattu töihin pitkän loman jäljiltä ja EVVK! Jotenniin ei vaan innosta olla töissä, yritän ajatella että enään 5kk ja sit pääsee lomalle... :whistle:

amelie Ekassa raskaudessa mies ei päässyt töiden takia mukaan mutta nyt perjantaina onneksi ja miehen omasta halusta tulee mukaan kattelee sykkiikö sydän vaiko mitälie olio siellä masussa on :heart:
Mun ukolle onkin jääny tuosta synnytyksestä "karmeita mielikuvia" siis kaikki se erite ja muu tuska, parku ja ahdistus. Mutta mukaan synnytykseen on jälleen tulossa =)

Ihanaa kun on mammahousut jalassa ja mikään ei kiristä/purista eikä ahdista :D

K :wave:

Äh ja yh ja yök.... :x Meillä koiralla ripuli,on oksennellut ja ripuloinut ja tietenkin eteisen matolle....Ja 2,5v ei ehtinyt pottalle ja lätäkkö lattialla.... pienin 1v on kanssa vatsa jotenkin sekasin ja jo 3 löysät korjannut vaipasta :x Oon vuorotellen pessyt siis koiran ja lasten lätäköitä :x Ja oksennus ei ole kaukana itselläkään :x Tähän ei edes rannekkeet auta :kieh:

evi-ta Siellä mennään sitten samaa rataa kun täälläkin :x Koira oli oksennellut ja pissannut yöllä monet kasat , eilinen luu ei sitten sopinut hänelle ... Ja ipanalla on lähes joka vaipassa löysät (tosin nyt mies tuli kotiin ja vaihtoi , kuten aamullakin koiran jätökset , en pysyny ite :whistle: ) Ja sitten vielä koira oli kakannutkin sisälle kun käytin vaan pika pissalla ennen kun lähdin kaupungilla käymään :kieh: , no nyt on ulkona aitauksessa ...
joten sinnekin :hug:

Kävin kangaskaupassa tänään ja ostin trikoota , joka on valmiiksi ympyräinen ... Te joilla on masutuubi niin onko se erikokoinen jostain ja pujotetaanko se vaan päälle ??? Ajattelin itse värkätä noista muutaman tuubin :D

neitim

Neitim mullakin mies paljo apuna ja osallistuu ihan kaikkeen,on kotona yleensä klo 14 mennessä.Mut aamut on mulla yksin kun se menee niin aikaisin töihin jo...
Olis kamalaa jos nyt yht`äkkiä mies menis hommiin jossa olis kiinni iltaan kun oon niin tottunut sen läsnäoloon ja apuun päivisin =)

Hellou mammat!

Tänne ei kummempia, alamaha kipeenä inhottavasti..voips kyllä johtua ku mulla on tullu uutena vaivana ummetus! Mikähän siihen auttas..en oo koskaan kärsiny tämmösestä..

Vielä viikko np-ultraan..miks aika menee niiiiiin hiiiiiiitaaaaasti???

Oksennuksista tuli mieleen että tuon keskimmäisen neitin eskari kaveri oli alkanu tänään koulussa oksentaan, joten sitä tautia odotellessa..ollaan melkis pari vuotta säästytyy siltä karseelta taudilta :x Mutta tokihan se kohta tulee meillekin..mä niin pelkään sitä tautia..se on niin karseeta olla koko ajan varpeillaan ja ämpäri valmiina ottamaan oksennus koppeja kiinni..petivaatteiden pesu, oksujen keräily, hyi saakeli :/ Ja kun se niin monesti alkaa just yöllä..

Tänään alkaa noilla nuoremmilla muskarit pyöriin joten illaksi tiedossa autolla rullaamista.

Eipäs ny muuta irtoa..kerhossa on niin hiljasta ettei viiti useesti käydä, joten viisain varmaan jutskailla tässä sitten :)

Melina84lle :hug: Niin tuttu tunne, voimia suuresti. Aika parantaa.

Mä en uskalla oikein heittäytyä tähän raskauteen vielä, ennenku saan reilut 13 viikkoa kasaan tai näen että ultrassa kaikki ok..kauhee peikko mulle tuo keskenmeno..se oli kyllä niin karsee paikka (rv 12+6)..hurjasti verta, ambulanssi, kauheet supistukset.. :( Vaikkei se auta pelätä, mutta minkäs mielelleen voi..nohh..se siitä aiheesta..

jonnuli ja hipsu 11+1

Mä oon jo joulusta asti kärsiny ummetuksesta. Ei siihen oikein auta ku luumut, hillitön veden juonti ja levolac jota otan ihan pullon suusta joka aamu :D Nekään ei heti tepsi, että muutaman päivän joutuu odottelemaan, että saa tavaran liikkeelle. :kieh:

Itselläkin viikko vielä np ultraan! 19pvä, tulis jo!

Melina84 iso :hug: .

Omaa napaa, täällä on edelleen kohdunkasvukipuja. Pahoin vointi on onneksi jäänyt vähemmälle. Jotkut ruuat vaan tökkii eikä tee mieli syödä yhtään. :x
Töissä ollut nyt 3 päivää ja kyllä tuntuu. Väsyttää, ei nyt aivan järkyttävää mutta on kuitenkin.

Olis jo ens viikko niin pääsis sinne ultraan. Meillä tulee mun äiti mukaan niinkuin poijillakin. Mies ei oo halunnut, kun alapään kautta tehdään tutkimus. Vaikka synnytykses on ollu mukana ja nähny kaikki. :D Sitten rakenne ulltraan mieskin jo tulee.

Mulla on turha edes haaveilla normaalien housujen mahtumista päälle, vatta ja niin pömpöttää. :heart: Mielen kiinnolla odottaa, minkä kokoinen sitten lopus on.

Tuun taas kirjoitteleen, kun kerkiän. Nyt pitää mennä yrittään syömään lasangea. Taas ruoka jonka syöminen tökkii.

Elli Ja Nappula 10+1

tää ois nyt sit inttileski :'( outoo ku joutuu kaiken tekee/ajattelee yksin ja muutenkin olee yksin ku tottunu et toinen on siinä. sit vielä aina ku lapset isällään ni täällä on hiljasta ku hautausmaalla.. mut juu, kai se tästä taas jotenniin.

mutta joo, ilosempia uutisia tänään oli lääkärineuvola ja kaikki ok. ultrallaki kateltiin ja siellä se toukka uiskenteli ja sydän löi. viikot pitäs täsmätä aika hyvin, mutta tarkentuu sit keskiviikkona np-ultrassa.

Ummetuksesta vaiva on täällä ehkä hieman helpottunut, mutta niin mainospuheelta kun se vaikuttaakin niin oon nyt sitten ostanut ja syönyt ainakin 1 per päivä noita actimel jogurtteja ja jotenkin on mun mielestäni auttanut . Muuten en kyllä niitä söisi , nyt ei oikein noi makeat maistu , mut toi on pakko vetää alas :LOL:

neitim

Mullakin noi actimelit tökkii ja niissä on ihan hirveesti sokeria!! Jopa niissä light versioissa. Normaalissa sellasella jogurtissa on 6 palaa sokeria!!! Että ihan joka päiväseen käyttöön en suosittele.

Yhteistyössä