Elokuiset 2010 tammikuussa !

Martta78, ihanaa kun pikkuinen on ollut sitkeänä :hug:

Tuli mieleen että kun ollaan puhuttu paljon näistä raskausoireista niin kuinkas herkkänä te ootte. Musta tuntuu että mää parun mitä millonki. Oon kyllä herkkis luontonen muutenkin mutta nyt alkaa oleen jo huiput. Ajelin tänään autolla ja tuli Juha Tapiota radiosta ja minä paruin niin että musta tuntu että pitää auto pysäyttää.

Etin nyt saman biisin youtubista ja sama ilmiö :LOL: Täytyy kokeilla myöhemmin uudelleen :ashamed:

http://www.youtube.com/watch?v=M4jxL9s_tDA
 
Vilivet tervetuloa myös sinulle !

dreamer vai on siellä ollut niin isot vehkeet toisella :LOL:

Onnea kaikille ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista ! itse vielä jännään ens viikon ultraa .. huoh , ja vasta torstaina iltapäivällä ....

neitim
 
Aivan aluksi voimia teille menetyksen kokeneille :hug: ja Martta78: ihana kun näitäkin uutisia tulee, että kaikki onkin vuodosta jamuista oireista huolimatta ok! Tervetuloa uusille, aina mahtuu tänne mukaan eikä tämä joukko liian suureksi voi kasvaa.

Kerrompa sitten omasta eilisestä np-ultrasta. Eli se oli sitten kolmen tuunin ultra reissu. Vauvalla kaikki oli hyvin ja oli hieman isompi kun piti. La olisi sen mukaan nyt 30.7 mutta sitä ei virallisesti vaihdettu joten en tiiä tarviiko sitä tännekkään vaihtaa, kuinka vain. Kaksi kätilöä löysivät ultrssa kohdustani jotain erikoista jota eivät osanneet kuitenkaan tulkita, epäilivt kaksiosaista kohtua. Laittoivaat sitten lääkäärin. Lääkäri ultrasi mahan päältä ja alakautta mutta ei hänkään saanut selvyyttä mistä kyse. Soitti toisen lääkärin paikalle ja sitten vielä kolmannen, erikoislääkärin. Eivät ole varma mistä kyse mutta epäilivät lopulta että alussa masuasukkeja ollut kaksi, mutta toinen mennyt kesken. Se jäi kuitenkin hieman epävarmaksi, mutta näin ajattelivat asian olevan. Tällä vauvalla kuitenkin kaikki hyvin. koko pituus vauvelilla n.6,5cm. Tätä raskautta tullaan nyt seuraamaan hieman tarkemmin. Niskaturvotus oli 1,1mm ja veriseulassa kävin. Semmoista täällä, ihania useita kuvia saatiin mukaan sieltä joita täällä ihastellaan.

Onnea myös muille hyviä uutisia saaneille!!!

-Jonetta & Peukku 12+1-
 
Moi kaikille!
Täällä käytiin neuvolassa ke ja to ultrassa selvittämässä laskettua aikaa, kun en ollut pitänyt kirjaa menkoista, joiden luulin olevan vain myöhässä ja testi näyttikin plussaa :D Joten sieltä selvis että nyt on viikkoja 9+6 ja vauva voi oikein hyvin ja ihanan vikkeläsäti liikkui siellä, IHANA :heart: Kyllä siinä tuli tippa linssiin äitykälle ja isillekin :heart:

Odottelen vain milloin tää öklö olo häviis, kun toi kaksikon kakkavaipan vaihto on aika....hommaa. Isi onneks hoitaa ne vaipat aina kun on kotosalla :whistle: Oletteko te huomannu, joilla on jo ennestään lapsosia, että oliko erilaista tytön ja pojan odotus, huonovointisuus ym jutut?

Onnea kaikille hyvistä ultra kuulumisista!

# Hoblaa ja 9+6 #
 
^Hauska sattuma, mulla sama laskettu aika ja kolmaskin tulossa täälläkin :) Mulla oli esikoista odottaessa tosi oireeton raskaus, ja esikoinen siis poika. Toista odottaessa oli tosi paha olo, toinen siis tyttö. Sen perusteella ois nyt tulossa toinen tyttö, pahaa oloa ollut ihan kiitettavästi. Kummallakaan kerralla en oo silti oksentanut, yökkinyt vaan...

Onko muita odottajia Oulun seudulta?
 
teretulemas uudet kirjoittelijat :wave:
mulla on tyttö ja poika ennestään ja oikeestaan ainoo ero mitä huomasin oli et tytön aikaan söin kaikkee hyvää kuten jätskiä ja suklaata, pojan aikaan mandariinejä..saatto mennä kepeesti pari kiloo päivässä :LOL: mut nyt sit taas..hmm..välillä iskee sellasia et tahtoo jotai raikasta ja välillä taas syön makeeta. sit molempien edellisten aikaan oli samanlaiset pahoinvoinnit -ällö olo 24/7 ja pari kertaa kävin oksentaa, nyt taas en oo oksentanu kertaakaan ja pahaolokaan ei oo ollu oikeestaan mitään.. et ei kyl osaa yhtään sanoo kumpi ois tulossa. mut oon ajatellu tän niin et noi "alkuraskaus ongelmat" on johtunu isästä eikä sukupuolesta ku kahella ekalla sama isä ja tällä tulokkaalla eri..eli exän syy et mä oksentelin :LOL: :LOL: "aina vika löytyy jostain muualta -jotakin voi syyttää.." :p

eilen kuultiin eka kertaa sydänäänet, siis kotidopplerilla. :heart: oli ihanaa. mut on se kyllä niin selkee et sit ku sen löytää ni ei voi erehtyy et se on vaavin eikä mun.
jajaja...mitähän muuta mun piti... :headwall: ai juu, ei musta sit tullukaan inttileskee ku mies sai vapautuksen ku selkä ei ois lääkärin mukaan tullu kestämään :) tää tykkää tästä =)

pikkumökö + pirpana 11+ jotahii..
 
Matilda84
mä olen elämäni vedossa paitsi yskä vaivaa vaan :) Tulin just salilta,tunnin mä siellä jaksoin rehkii, iltapäivällä sitten uimaan perheen kanssa. Vitsi se kahvakuula on niiiin kovan näköistä, kattelin ku siell oli tunti menossa,piti laittaa ittensä heti seuraavalle tunnille :D

Mä oon miettinyt että mun on varmaan "pakko" kertoo pomolle raskaudesta,koska musta näkee jo kilsan päähän että jotain tapahtuu vatsan kohdalla :whistle: Jouduin jo alkaa käyttää mamma housuja kun yhdet farkut enää mahtuu ja nekin alkaa tekee tiukkaa,mulla pullahti kakkosenki kohdalla masu näillä viikoilla että housut ei mennyt enää kiinni. Jotenki kummasti just siitä napin kohdalta alavatsalta alkaa maha menee isommaks ja kovaks.outoa :whistle:

Huono-olon poissa ja olo on 10+ =)
Mukavaa viikonloppua mammat,tää lähtee nyt kahvin keittoon :D

Matilda & MarjoPirjo Rv 11+1
 
Tervetuloo kaikki uudet ja ihanaa kun on tullut hyviä kuulumisia. =) :heart:

Kyllä nää rannekkeet taitaa toimia. Yhen kerran tuli yöllä vaan öklö olo ja silloinkin oli rannekkeet siirtyneet paikoiltaan pois. :D Ja ei näin hereillä ollessakaan tarvii koko ajan mussuttaa jotain olon parantamiseksi. :p

Huomattavasti paremmilla fiiliksillä oleva Katjuska ja sintti 10+0 :heart: *POKS*
 
Meen näillä näkymin ultraan ens tiistaina. Ne raskausoireet on tosiaan laimentuneet huomattavasti ja muutos oli yhtäkkinen . Soitin neuvolaankin asiasta et miks ei oo enää huono olo vaikka vasta rv 8+4. Neuvolantäti ei pitänyt asiaa mitenkään outona tai ihmeellisenä. Sitten meniin taas lukemaan netistä vanhoja keskusteluja palstoilla hakusanazna raskausoireet loppuivat ja sain itseni hermostutettua uudestaan . Jos kaikki on hyvin niin sitten pääsen tosi helpolla jos oireet nyt jo helpottaa.
Nukuin viime yönä varmaan vaan tunnin kun esikolle (3v) nousi korkee kuume alkuyöstä. Ei oo nuhaa, yskää, kurkkukipua mutta kuumetta riittää. Meillä ei yleensä olla koskaan kipeenä niin huolestuttaa heti tuollainen. Sitten kun ei tuo edes syö kunnolla niin... Hän kjun on aina ollut tuollainen laiheliini ja huono syömään niin heti huolestuu kun ryuoka maistuu vielä tavallista huonommin ja paino laskee. No kattelen nyt pari päivää ja ens viikolla sitten täytyy toimia joa kuume vielä jatkuu.
Mulla on eka neuvola ens keskiviikkona ja samana päivänä kuopuksen 2v hammasläääkäri. Siellä neuvolassa ei varmaan rv9+1 vielä kuunnella sydänääniä ???? Sitten ei tarttis mennä ultraan jos tietäis et sydänäänet kuulis keskiviikkona. Inhoon kuitenkin epävarmuudessa elämistä ja koska viimeksi gyne otti vain kelakorvausten jälkeen 40 euroo niin meen samalle uudestaan ja katotaan tilanne niin ei tartte np-ultraan asti mietttiä.
 
Tervetuloa kaikille uusille! :flower:

Halaus huonoja uutisia saaneille :(

Täällä ollaan kans Oulun seudulta :wave:

Voi halavattu, ku menin nukkuun töiden jälkeen päikkärit niin ei tästä tokkurasta tälle päivää selviä..hohhoh..Ennen raskautta en saanu ikinä päivällä unen päästä kiinni vaikka kui yritin, nyt tulee uni ihan keveesti ku panee vaan vaakatasoon..eikä siinä kaikki yks ilta nukuin sohvalle istualteen eikä kello ollu vielä ku pikku kakkosen aikaa, buahhhahaa..eli väsy ei näytä helpottavan..Myös oksua saa pidätellä koko ajan..kestokrapulaa!

Kolme yötä ku jaksas vielä odottaan np-ultraan niin oisinpa reipas :snotty:

Nyt ehkä lepäileen hetkeks, ennen ruokaa :kieh:

Jonnuli ja hipsu 11+6
 
Tervehdys kaikille pitkästä aikaa!
En olekaan sitten saanut aikaiseksi kirjoitella ensimmäisen viestini jälkeen, mutta mukana ollaan siis edelleen. =)

Ensimmäinen neuvolakäynti oli viime viikolla ja mukaan lähti taas pino lukemista. Ja lähetteet kaikenmaailman verikokeisiin. En kyllä ole kuitenkaan vielä ehtinyt sinne labraan asti, josko maanantaina tai tiistaina pääsis. Täytyis varmaan hakea purkki pissanäytettä varten jo etukäteen kotiin. Vois sitten rauhassa kotona heti aamulla "jättää" sen näytteen, eikä tarvis kupla otsassa mennä sinne labraan jonottamaan. :D

Runttipulla Meillä näyttää olevan sama LA. Ja mä täällä yhtä malttamattomana odottelen kutsua np-ultraan. Koko viikon oon suunnilleen juossut postilaatikolle odottaen kirjettä Kätilöopistolta, mutta ei sitä vaan kuulu. Ja ekasta neuvolasta on nyt jo reilu viikko. Viime raskaudessa kutsu tuli vaan pari päivää ekan neuvokäynnin jälkeen. Missä ihmeessä se nyt viipyy??? Muutenkin mä yli kaiken inhoan odottelemista.
Nytkin itse asiassa oon kaks tuntia odottanu takkapuulähetystä saapuvaksi, mut ei sitäkään vaan kuulu, vaikka sieltä luvattiin tulla klo 12-14. Mulla olis vähän muutakin puuhaa ku istua koko lauantaipäivä täällä kotona odottamassa. :(
No pääsinpähän vähän avautumaan ainakin. :LOL:

Hendu ja toukka 9+2
 
Tervetuloa uusille ja :hug: sitä tarvitseville.

Lyhyt päivitys. Täällä ollaan sairaslomalla murskaavan väsymyksen ja pahoinvoinnin takia. Pahoinvointi rannekkeet ovat saaneet ruuan pysymään sisällä, mutta vellova olo jatkuu silti. Olo on sen verran kaamea, että olen ollut lähes toimintakyvytön. Kirjoittelen enemmän kunhan tästä selviän...

Sipsunen & nalle 10+5 :heart:
 
Ihana kuulla että hyvi menee!
Mulla toi pahoinvointi yltyy.. Kävin työterveydessä lääkärillä joka on samalla mun neuvola lääkäri. Kyselin oireista ja hän tuumasi että kannattaa olla onnellinen jos ei oo oireita ei niitä oo pakko olla. Ja ku sanoin ettei mun mahaan satu yhtään eikä tunnu muuta ku että on kasvanut niin sanoi ettei tarviikkaan tuntuu. Joten Erka älähän nyt murehdi, sulla on ollu jo ainakin viikon oireet pois ja jos se olisi mennyt kesken niin varmasti olisi vuoto alkanut. Kun alkiolla näkee sykkeen nin on enää 2 % jotka menee kesken, koita rentoutua, ei hätää.
Itse kuitenkin mietin noita samoja asioita ja välillä pelottaa mutta emme mahda asioille ny mitään, tsemppiä!
Mulla 2 yötä ultraan ja sit mä hypin onnesta jos vihdoin saan sen la ajan. Neuvolan laskujen mukaan tänään poksuu 9+

Onnellinen ja tirpukka 9-10
 
Jokohan vois vähän huokasta ja uskaltaa sanoa "ääneen" täällä että pahoinvointi alkaa olla ohi :D *koputtaa kyllä nyt puuta* En oo oksentanu moneen päivään ja kunto ollu muutenkin ihan hyvä, oon parin työpäivän jälkeen jääny salille treenaan oikeen kunnolla ja hyvä fiilis kaikinpuolin =) edelleen pitää olla tosi tarkka syömisistä, että syö säännöllisesti ja vähän kattoo että mitä syö, mutta noin niinku muuten. Oon kyllä ihmeissäni jos ei pahoinvointi tuu takasin vielä, koska muissa raskauksissa oon oksentanu ainakin viikolle 17 asti säännöllissti ja sen jälkeen epäsäännöllisesti ihan loppuun asti :$

väsyttää edelleen tavallista enemmän, mutta päiväunia harvoin otan. yöunet kyllä on sen 10-12h joka yö B) :LOL:
eikä palelukaan ole sitä tärinää enää, palelee kyllä vähän enemmän mutta ei niiiiiin niinku sillon ihan alussa. ehkä mulla on nyt menossa se "seesteinen keskivaihe" :LOL: täytyy nauttia näistä muutamista päivistä koska oon tasan varma ettei tätä kestä kauaa, kohta tulee muita vaivoja jos ei oksentelua....

Meinaattekos mennä 4D-ultraan? millonkahan sinne kannattais varata aikaa jos menee?

amelie - 12+1 -
 
Iltaa kaikille! Tervetuloa uusille mukaan. :flower:

Isot :hug: teille joillekka on kuulunut surullisia uutisia.

Mä sitten jäin kiinni siinä sokerirasituksessa, nyt mittaillaan sitten aamun paasto arvoa ja 2-3 x viikossa 4 x päivässä. Onneksi on uusia neuloja, jossa saa säätää ite pistosyvyyden. En kyllä varmaan uudestaan saa niitä, kun vakiterkka on säästäväinen. Nyt oli sijaanen.

Mulla on karonnut kylmyys, aluksi ei meinannu mikkään vaatteet riittää. Ihmettelin jo itekkin miks näin kylmä, kun en tienny vielä silloin olevani raskaana. :heart: Väsymys oli myös aluksi aivan mahrotonta, nyt kunhan saa kunnon yö unet pysyy aisoos. :)

Tuon kakkosen orotus aikana haaveilin 3D ultrasta, mutta ei tullu mentyä. Nyt en oo ajatellukkaan ainakaan vielä asiaa. Olishan se toisaalta mahtavaa, kun menis siihen 4D niin sais hianon muiston siitä. Mutta en tierä onko eres täällä päin tuota mahrollisuutta vielä.

Nyt meen kattoon putousta, kun viimme viikolla jäi kattomatta. :wave:

Elli ja Kolmas 10+6
 
4D ultra.Paras ajankohta olis viikot 25-32,näin mulle sanonut useampi ultraava lääkäri.Liian aikaisin jos menee on vauva niin laiha luiru ja jos paljon myöhemmin,on taas niin iso ettei saa kunnon kuvaa.
Mä olen kolmesti käynyt rv 26-27 ja kivat kasvokuvat on saanut.
Tässä tästä viimeisimmästä(huono kuvan laatu anteeksi...)


Mulla tänään ollut vähän parempi olo,alkaisko jo hellittää???
Maanantaina käyn neuvolassa kuunteluttamassa :heart: äänet josko kuuluis niin paremmilla mielin olisin =)

Jep,eipä tässä tämän kummempia!
:wave:
 

Yhteistyössä