***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Täällä ei uutta. Väsy on kova. Flunssaakin pukkaa. Ei oikein saa nukuttua yöllä eikä päivällä. Selkä on kipee.Tänään kolahti postilaatikosta yliaikaiskontrolliaika ensi maanantaille jolloin rv 41+3. Toivottavasti tulis ennen sitä. Huomenna meen käväsemään neuvolassa.

-mennis ja aukusti 40+4-
 
dodi.... päivän ajelut tehty, auton mittari näytti koti pihas n. 180km

eli tänään oli neuvola ja ätpoli käynti heti perään, neiti oli vääntäytynyt perätilaan oli tyytyväisenä sammakko asennos mahas :p, siitä polille tarkistaa paremmin, sillai hän oli, saivat sitten käännettyä neidin ja katsoivat että vettä on vielä ihan normi rajoissa vaikkakin on vähentynyt, jouduin käyrille tunniksi, kun eivät ensin meinanneet päästää lähtemään..
painoarvioksi heittivät nyt 3,1kg. kohdunsuu auki 2cm ja kanavaa jäljellä 1 cm

että tämmöstä tänään. nyt heijannut muutaman todella kipeän supistuksen tätä kirjoitettaessa... saa nähdä mitä tuleman pitää...

graffe ja jasu 39+0
 
No kylläpäs tosiaan on erilainen sivusto, mutta ehkäpä tätä vielä oppii selailemaan.

Meinas kyllä jo vierotusoireita iskeä kun ei päässy katsomaan mitä kaikille kuuluu, ja vielä näillä viikoilla :)

Peppi ja Hertta poks 39:heart:
 
On kyllä palsta muuttunu aikaste paljon .. nyt vasta sekaisin oonkin ja vielä pitäis koittaa päivitellä ja hakea vanhoja viestejä ... huoh ... nooh , kai tää tästä ..
Onnea moonalle

neitim + tytsy 3 viikkoa
 
Heips, naikkarilta kotiuduttu ja kaikki pitäis olla kunnossa. Yöllä lorahti jotain alkkarit märiks, niin neuvolasta käskettiin käymään. Testi oli kuitenkin nega, mut kätilö jäi kahden vaiheille, kun paikat oli niin vetiset, että olisko sittenkin menny. No, kotona ollaan ja jos tulee lisää niin takasin vaan kuulemma. Tai jos nousee kuume.
Suppareita piirtyi käyrille, vaikken tuntenu mitään. Olen vissiin ihan tunnoton :( Ja paikat on syvällä ja kiinni, eli eipä tämä tuloillaan tosiaankaan ole. Streptokokki-testin otti kans, mikä on mun mielestä hyvä juttu =)

Neuvolassa oli kaikki ok, sinne ei ole enää asiaa yhtenä kappaleena. Joten ens vkolla sit yliaikaiskontrolliin ja käynnistykseen, jos (kun) mitään ei sitä ennen tapahdu.

Aika erilaiset nämä sivut tosiaan on, mutta kaipa silmä näihin äkkiä tottuu =)

runttis ja sytkylä 41+0
 
voi ppppppppppppppppppppppppppppppppp :mad:

Siis etusivulla ei toimi enään vanhat värimerkit ja koko viestikin on liian pitkä !!!!!!! JOten Onnea kaikille vauvautuneille ja vielä nyyttiään odottaville ja kun nyyttinne saatte ...
Etusivua ei saa enään muokattua , kaikki pitäisi tehdä uusiksi ja siltikin olisi teksti liian pitkä ja kaikki värit yms . tehdä uusiksi ... joten valitettavasti lopetan päivittelyn tähän , kun en enään jaksa ihan koko listaa tehdä uusiksi :kieh: .. toivottavasti ymmärrätte ... joku muu jos jaksaa niin voisi vaikka erilliseen viestiin laittaa syntyneistä (uusista jotain listaa) ,mutta muuten meidän lista ei mahdu viestiin enään . hemmettiäkö tää palsta piti nyt uusia !!!!!!!

neitim
 
Moro, mua ei ainakaan haittaa vaikkei päivitetäkään. Mä olen tällä menolla vielä lokakuistenkin pinossa, joten nou hätä. Nyt kokeilemaan, toimiiko meidän tulostin vielä vaiko eikö.... pitäis koululle parit laput vielä tulostaa, sit ei tarviiskaan enää muuta kuin se tentti....
 
Moro, mua ei ainakaan haittaa vaikkei päivitetäkään. Mä olen tällä menolla vielä lokakuistenkin pinossa, joten nou hätä. Mutta jaksaahan tässä vielä odotella, kun muutakaan ei voi :rolleyes:

Nyt kokeilemaan, toimiiko meidän tulostin vielä vaiko eikö.... pitäis koululle parit laput vielä tulostaa, sit ei tarviiskaan enää muuta kuin se tentti....
Neitim:lle kiitokset kun näin pitkään jaksoit päivitellä, vaikka olet jo saanut vauvan ajat sitten =)
 
Outo ulkoasu ja ihme muutoksia muutenkin. Kyllä vanhat sivut oli paremmat...

t. pikku3nen, joka on tänään ravannut vessassa ties kuinka monta kertaa (tuntuu, että olis tarve käydä isommalla asialla, mutta pöntölle päästessä ei saa mitään aikaan! onkohan meidän vesseli erehtynyt reiästä, kun taitaa puskea takamuksen puolelle??)
 
No voi sun seitsemän... Hullua et piti nyt just sivuston muuttua.. No, ei se mitään, en olis edes sijalle 70 ehtiny... Kiitos neitim, kaikki varmasti ymmärtävät ettet enää jaksa enää päivittää listaa. Onnea kaikille uusille vauvaantuneille!

Itse kävin jo 2. päivää peräkkäin sauvakävelyllä muttei tämä vauva vaan halua vissiin syntyä ilman käynnistystä... Kaikkea mahdollista on kokeiltu! Huomisaamuna yliaikaiskontrolli. Toivon et suunniteltais jo käynnistystä. Ei tätä iankaiken jaksa ku on kävelykin ajoittain erittäin tuskallista vihlomisineen.

Oinas ja Heppu 41+4
 
Mikä ihmeen beta-versio tämä muuten on? Tuolla ylhäällä lukee niin.. ainakin mulla on tosi hitaat nämä sivut, eikä nettinopeudessa pitäis olla muutoksia...

Oinas, mulla sama tilanne tulossa... tosin mulla on yliaikaiskontrolli sit 41+6, ja varataankohan mulle sit joku leikkausaika suoraan jos on edelleen kaikki kanavat jäljellä ja sekä etu- että takaröörit tiukasti kiinni?? Vai joudunko sitten johonkin viikon maraton-käynnistelyynkin.. en mä haluis sataa päivää olla tytöstäkään erossa, tähän saakka kun en pahemmin ole erossa siitä ollu....

Hooh. No, jos tässä nyt jotain positiivista on, niin saan varmaan tuon työhuoneenkin sitten valmiiksi maalattua, jatkan sitä hommaa huomenissa.
 
no, ohhoh. mulla on ollut koko ajan meidän ketju tässä ruudulla auki ja päivitän sitä sitten välillä. eli oon ollut kirjautuneena koko ajan eikä oo tarvinnut oikeeta paikkaa etsiä. :)

kiitos neitim:lle päivityksistä: ehkä on sullekin ihan hyvä että pääset eläkkeelle, nauttimaan vauva-arjesta. on se päivittely kuitenkin näinkin vilkkaassa ketjussa aika ressaavaa.

ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE!! :heart:

täällä pojat on jo isoja miehiä: yli 6vkoisia ja n. 4kiloisia ellei ylikin. :)

jaaha - maitoaika kutsuu kohta.
 
Runttis

Mulla on 3 käynnistystä takana ja tilanteesta et alakerrassa ei ollut tapahtunut yhtään mitään! Viikkoja vajaa 42.
Leikkausta ei yleensä tehdä kuin vasta sit jos synnytys pysähtyy tai vauvalle tulee hätä. Muuten käynnistelevät hamaan tappiin asti. Aina pari päivää kerrallaan ja välillä kotiin...

Mulla eka käynnisty kaikista nopeiten, syntyikin seuraavana yönä, tokaa käynnistettiin sit ke-pe aamuun ja kolmatta samoin. Kestoiksi kuitenkin tullut 10h, 10h ja 7h. Kyllähän nämä on tietty yksilöllisiä kuinka nopeeta lähtee käynnistymään ja syntyyhän joillekin vauvakin jo parissa tunnissa, mutta luulen et heillä on kypsempää alakerrassa jo valmiiksi :)

Nämä on siis mun kokemuksia käynnistyksestä, jonne matka varmaan vie taas :D
 
Onnea Moonalle vauvasta!!! :)

Mä oon jo oikeesti tullut siihen tulokseen, ettei tää täältä synny ite... :/ Ja ärsyttää kans jo aika lailla, kun anoppi (ja anopin kaverit!!!! joita en edes tunne!!!) vauhkoavat, että eikö jo synny ja eikö mitään tuntemuksia ole, ja että hekin jo niin stressaavat, että voisin kyllä jo synnyttää. :kieh: Toki oma äitikin kyselee, mutta tekee sen hienovaraisemmin ja "nätimmin", niinku kyselee, että millainen vointi tänään. :heart:

Tässä vaan sellanenkin pieni ikävä puoli (taas), että jos menee ihan kovin yli, mulla osuu yliaikakontrolli tohon 7.9. jolloin mies on pois kotoa siitä keskiviikosta sunnuntaihin.... Ja lähtee tällä kertaa vielä pitemmälle sillon la-su. Ei enää edes 500 km riitä.... :( Et kiva jos sitte sillon käynnistellään.... :'( Eikä taida olla oikeen riittävät perusteet sille, että sit jo vois vähän aiemminki käynnistellä.. Meinaa tuo, että mies ei oo kotona.... *huokaa*

Nytkin silti taas polttaa ja supistaa ja on ollut tosi kova paineen tunne alapäässä, mutta eipä se tunnu mitään saava aikaiseksi. On niitä tuntemuksia jo niin pitkään ollut....

Ja tällä hetkellä meinaa nyt väkisin mennä hermo tohon kolmivuotiaaseen, joka ihan superlevoton ja riehuu koheltamalla ja kiukkuaa vuoron perään. Osoittaa mieltään töihin palanneelle isälleen. *huokaa uudelleen, paljon syvempään ja yrittää hengittää rauhassa*

Tiinuz ja vaavi 39+2
 
POKS 39+0
Tänään lirahti jotain jalkoja pitkin ja vaikka epäilin sen olevan pissaa niin käväsin neuvolassa kysymässä siitä kun siellä päin liikuin.(ja siksi myös kun ei mulla ruukaa pissa lattialle lirahdella,mut oisko sit vauva huitassu rakkoon tai jotain?ihme tunne kyllä koko päivän niinku pian valus lisääkin)No neuvolantäti meinas et pissaa se varmaan oli ja sano et jos alkaa enempi tulla ja supistella niin sit synnärille yhteys.Eipä sitä enempää tullu mut aijemminki mulla tullu lapsivettä niin vähän et en oo ollu varma et mitä se on.Limatulppaa ei oo kuitenkaan tullut tänään eikä eilen ja se harmittaa.Supistuksia tulee joka päivä mut eipä ne taida mitään tehdä ku mulla oli paikat ihan epäkypsät niistä huolimatta.Nyt alkaa ottaa jo voimille tää odottelu kun pelottaa niin se vauvan kokokin ja liikkeet on muuttunu yhtäkkiä niin hiljasiksi että viimeyönäkin valvoin ja herättelin ja taas herättelin vauvaa et liikkus.Paniikkia meinas pukata kun en saanu kunnolla liikkuun ja aijemmin myllänny niin etten oo saanu sen takia välttämättä nukuttuu.Tahtoo tämän vauvan ulos mahasta ja heti!!
Ja outoa kirjotella nyt tänne ku tää on näin muuttunut,mut pakko tottuu tähän ku tuun nyt joka päivä tänne purkaan ahistustani :ashamed:

onnittelut moona81 pojasta :heart:
marsa22 onnea!
Elovena79 ja Mpv Onnea matkaan!!

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 39+0
 
Peppi, kiitos tiedosta =) Vaikken nyt tiedä kumpi olis parempi, maraton käynnistäminen vai sitten sektio.. : / Sit jos se käynnistelykin kestää päivätolkulla, niin yksin mä kyllä siellä sairaalassa saan olla, mies on sit töissä päivät... tytön hoito kyllä päivisin onnistuu onneks, siis ens kuunkin voi vielä olla hoidossa (tytön hoitotäti ei haluis millään luopua hoidokistaan....ikävöi aina viikonloppusinkin, on niin tykästyny) jos niikseen tahdotaan. Ja tietty jos käynnistely on tiedossa, niin anoppihan kans voi tulla tänne, mut silti monta päivää (pääseeköhän sit yöksi kotiin, ei varmaan jos pitää jotain seurailla??) on käynnistelyssä niin.. ei pitäis stressata mutta teen niin silti.

Nyt illalla tuli pari oikeasti kovaa supparia ja koko viime yön ja päivän olen ravannu ripulilla, niin että persuus ei enää kohta kestä yhtään veskikäyntiä :mad:
Mutta jospa ne sitten kypsyttelis niitä paikkoja...

On kyllä mieli maassa nyt, eikä mullakaan kyllä helpota kun kaikki huokailee kuin se nyt niin tiukassa on, sulla menny loppuodotus ihan kurjaks jne.. ja kun ite tälle ei vaan oikein mitään voi.
Noh, huomenna taas uus päivä, tulee varmaan vauvauutisia tännekin pinoon taas =)

Hyvää yötä arvon naiset, mä meen kattomaan töllöä, jos vaikka sais unen päästä tänä yönä kiinni.

runttis ja sytkylä kohta 41+1
 
Kattoks joku sitä Liv D (?) dokkaria suunnitelluista synnytyksistä? :D Anteeks nyt vain, mutta ainoa asia, mitä tuli siitä mieleeni, oli se, että kyllä oli nuo äidit sitten pahasti pihalla asioista, mitä synnytykseen liittyy tai voi liittyä. :headwall: :LOL: Hirveä myötähäpeä tuli sen tyypin osalta, joka sen suunnitellun sektion tilas ja valitti sitten, että olipas rankkaa kaikki....

No joo.. Täällä kuitenkin vähän rauhoittunut tilanne eikä hermostuta taas enää yhtään niin paljon. :) Pientä polttelua vatsalla, mutta ei sen kummempia.

Asiasta seitsemänteen, osaako joku sanoa, että miksi/missä tilanteissa toisilla käytetään cytotecia käynnistyksessä nieltävinä tabletteina ja toisilla käytetään suoraan kohdunsuulle? Onko se jotenkin yhteydessä kohdunsuun kypsyyteen, vai mikä ero sillä on? Mulla kun käynnistettiin silloin ekassa raskaudessa 35. viikolla (jolloin kaikki paikat epäkypsät ja kiinni) niin, että nielin niitä murusia. Kuolleen sikiön synnyttämisessä rv 13. sitten taas ne laitettiin kohdunsuulle... Ja useimmiten tuntuu, että kaikki puhuu kohdunsuulle laitetuista tableteista. Tuli siis ihan vain mieleeni, että mitkähän siinä oikein ne kriteerit on.

No joo. Josko sitä jo nukkumaankin taas välillä. Hyvää yötä! Täällä taitaa jo väki olla vähissä, kun kaik melkein synnyttäneet... :( Pitääkö muuten siirtyä eri ryhmään jos menee syyskuun puolelle..? Vai saako täällä synnyttää vielä syyskuussakin? :D

Tiinuz ja vaavi 39+3
 

Yhteistyössä