***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

iippanen Kyllä vauva voi kellastua bilirubiinien takia vielä vähän myöhemminkin. Mahdoitko jo soittaa osastolle...? Varmaankin pyytävät käymään verikokeilla varmuuden vuoksi. Yleensä nuo aina kyllä varmistetaan. :)

Onnea kaikille taas uusista vauvoista ja jaksuja huonovointisille!!

Itellä tänään kolmas sellainen päivä, ettei jaksais niin millään yhtään mitään. Mieli maassa ja väsyttää ja harmittaa ja itkettää ja kaikkea.... :( Kolme päivää sitten just hehkutin, kun sain vaikka mitä aikaiseksi. Nyt ei jaksa niin yhtään mitään... Vaikka yötkin ihan ok nukkunut. *huokaus* En sitte tie... Harmittaa tytönkin puolesta, kun äiskä on näin vetelä ja alakuloinen... :'(
 
Halit kaikille tarvitseville!! :hug:

Täällä edelleen :wave: , ilman oireita..Veetuttaa vastailla puhelimeen ku jokaisen ensi kommentit: ETKÖ OO VIELÄKÄÄN PÄÄSSY TOSITOIMIIN?? VIELÄKÖ KOTONA?? |O Ja toisekseen ei uskalla kenellekkään soittaa ku odottavat vauvauutisia..hmph..huumori on lopussa kun ei edes supistele..mikä jääräpää tämä on ku ei lähde tulemaan..ei voi ymmärtää ku ei oo koskaan yli ajalle mennyt..ihan tosi tuskallista odotella. Mutta toisaalta mieltä piristi teidän synnyttäneiden kommentit masuikävästä, yritän siihen tarrautua ja nauttia nämä viime päivät, eikai niitä enää voi montaa olla???? :eek:

Ihania vauvakuvia ja synnytyskertomuksia, kiitos niistä! :heart:

Muuten ollu ihan kiva päivä, käytettiin tytöt liikennepuistossa Oulussa ja tullessa uimassa ja kotia haettiin pizzat. Hiton kuuma taas, se on vähemmän kiva juttu.

Äitivaan, täällä ei paljon jäljessä olla ylipäivien suhteen. Sulla on sentäs jo käynnistyspäivä tiedossa, mulla ei mitään hajua. Tiistaina vasta neuvolakin..plääh. Sinnitellään :hug:

Pötkölleen hetkeks ku on niin kuuma.

jonnuli ja hertta 40+6 :eek:
 
Uuh, Maijamehillä nopea synnytys ja kaikinpuolin ilmeisesti aika unelma juttu, kun ei revennyt yms.. noita synnytyskertomuksia on kyllä hyvä lukea, kiitos niistä =)

Keltaisuudesta - ei ole kokemusta, kerrohan sitten kuinka kävi??
Theresian synnytys taas kuulostaa aargh...toivottavasti pian alkais tapahtumaan. Tänään mietinkin, että onkohan meistä ketään naikkarilla - siellä on varmasti kuuma :hug:
Ja Rebeska, mä olisin varmaan jääny jo roikkumaan sinne oven pieleen, siis mitä se sitten oli jos ei lapsivettä????? Mä neuvolassakin sanoin, että toivottavasti alkais vesien menolla niin tietäsin takuuvarmasti - mutta perhana eihän tuohonkaan voi luottaa. Parin viikon päästä mä ramppaan varmaan jatkuvasti näytillä tyyliin, onko TÄMÄ nyt SITÄ?

:attn: Jos lapsivesi menee ja käy siinä välissä suihkussa, niin vaikuttaako se testiin? Ja saako suihkuun mennä jos vedet hulahtaa??? Olettaen, että vauva on kiinni lähtökuopissaan, missä pitääkin?

Nyt keittelen kahvia, odottelen, että tyttö heräilee ja välipalalle + ulos pihalle....

ps. Jonnulin ja äitivaan vuoronumerot on vissiin jossain hukassa, toivottavasti pääsette pian "lauteille" :hug:
 
venda: Oikein Paljon Onnea! :flower: :heart:

Sipsunen: Tsemppiä! jospa sie oot seuraava! :heart: :hug:

Rebeska: Seurailehan tilannetta! :hug:

Theresia: :hug:

--

Ihanaa lueskella teidän synnytyskertomuksia :heart: . Sitä rupeaa itsekin pikku hiljaa miettii, että mitenkähän oma synnytys sujuu.

Onneksi minulle ei vielä ole tullut soittoja, että joko joko.. Kyllä se anoppi aloittaa sen heti, kun rv 40 tulee täyteen. Oon varma siitä. Toivottavasti soittaa pojalleen, eikä minulle :D.

Mie oon tänää imuroinu, pessy pyykit ja taitellut ä-pakkauksen harsot. Eihän se taitteleminen vaikiaa ollutkaan. Olisi vaan harsoja enemmänkin. Oon ostanut kangaskaupasta jotain harsoa ja ajattelin niistä tehdä myös.

Mistä on halvinta netistä tilata harsoja? Linkkejä kiitos!

Ja mikä on hyvä koko lisäimulle? Ajattelin kokeilla, jos olisi noilla harsoilla eka, ku taitteleminen ei vaikeaa olekaan.

Kun tuo aurinko menisi jonnekin hetkeksi, ni jaksaisi ompelukoneen ottaa kaapista..

RD & Pörriäinen 38+3 :heart:
 
RUNTTIPULLA totta kai saa suihkussa käydä. meillä ei tarvii sairaalaan mennä vasta 1 vrk sen jälkeen kun vedet mennyt ja siinä vaiheessa yleensä jo supistukset alkanu eli suihku tekee hyvää.

voinissa ei kummempaa, 2 yötä nyt valvonu putkeen ja pelkään pahoin että 3 tulossa... huh näitä helteitä, huonosti tänään jaksanu...

korvapuusti 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Red Dragon:
Olisi vaan harsoja enemmänkin. Oon ostanut kangaskaupasta jotain harsoa ja ajattelin niistä tehdä myös.

Mistä on halvinta netistä tilata harsoja? Linkkejä kiitos!

Ja mikä on hyvä koko lisäimulle? Ajattelin kokeilla, jos olisi noilla harsoilla eka, ku taitteleminen ei vaikeaa olekaan.

Kangastukku.com
on yks mun suosikkipaikka
Täältä oon tilannut kans http://www.myllymuksut.com/kankaat-c-17.html

Lisäimuja aattelin tehtailla ite ja tää malli näytti hyvältä
http://www.vekaravintti.fi/store/index.php?main_page=product_info&products_id=186

Mulla on tällanen mallikappale myös
http://www.myllymuksut.com/imuiisi-p-362.html,mutta toi stiimalasimpi näytti kivalta.

Kankaaks sain suosituksen bambufleecestä ja vaikuttaa hyvältä, pari-kolme kerrosta ja pojalle voi tehä tuplaetuosan ku pisut siihen yleensä osuu.
Imujahan voi tehdä vaikka vanhoista pyyhkeistä yms.. Jotkut tykkää laittaa
kuivaliinakankaan/coolmaxin ihoa vasten. Mä en taida tohon bambufleeceen laittaa.
Viimeks olin ommellut 30x30 (vai 40x40 ) flanellineliöitä lisäimuiks, toimi hyvin. Nyt aattelin ton isännänkin takia, että jos olis muutamia taittelemattomia.. ;)

Sit yks mitä on kovasti kehuttu, on villahousut ja harso. Toi yhdistelmä riittää vastasyntyneille ja myöhemmin voi laittaa lisäimuakin väliin. Ajattelin kokeilla tällä kerta ite. Mulla on yhet ruskovillan housut.
Muuten oon kuorivaippaihminen.

Aion kestoilla sulassa sovussa kaupan vaippojen kanssa tälläkin kertaa.








 
Äitivaan No kun mulla sitä valuu koko ajan nytkin, täytyy side olla paikallaan... Ja mitä nyt sit pitäisi tehdä?
Kätilö lähetti mut vielä päivystävälle lääkärille joka ultrasi (lapsivettä normaalimäärä) ja teki uuden testin, mutta se ei kyl sekään sanonut että olis lapsivettä!

Ja runttipulla mä oon sanonut miehelle ihan samaa että menispä vedet että tietäis ainakin varmaksi!!!!! Voi hemmetti että ketuttaa!!

Niin tää ilmeisesti on sitten valkovuotoa joka on ihan kusivetelää??? EN YMMÄRRÄ!!!! Mut kunnon supistelut ei kyllä oo alkanut vielä ja "vedet" meni aamulla klo 8.50... Mut ei tätä kyllä oo mitenkään litrakaupalla tullut, et koko ajan valuu jonkin verran..
Tarkoittaako tuo sitten kun ultrassa näkyi että lapsivettä on normaalimäärä että ne kalvot ei sit oo puhjennut?

Huoh mikä avautuminen :DD

Tsemppiä muillekkin jotka sitä tarvitsee! :hug:

Nyt olo tuntuu toivottomalta, varsinkin kun mietin että mistä helv***** mä nyt sitten tiedän millon pitää lähteä synnyttämään?
Meilläkin edestakas reilu 100km matkaa niin ei ihan huvikseen viittis käydä näyttämässä.

Rebeska ja bebe 40+6
 
Rebeska: mä varmaan soittaisin sinne, selittäisin, kysyisin ja kyseenalaistaisin. Että onko mitään mahkua, että testi voi näyttää väärää tulosta, koska.....
Kuulostaa aika hullulta. Ei kai valkkaria voi jatkuvasti vetenä lorahdella?? :eek:
Harmi, kun matka on noin pitkä. Itellä kun on noin kilsa, niin näytille lähteminen sujuu suht vaivatta.

Vettähän muodostuu koko ajan lisää, olen ymmärtänyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja månsdottir:
Rebeska: mä varmaan soittaisin sinne, selittäisin, kysyisin ja kyseenalaistaisin. Että onko mitään mahkua, että testi voi näyttää väärää tulosta, koska.....
Kuulostaa aika hullulta. Ei kai valkkaria voi jatkuvasti vetenä lorahdella?? :eek:
Harmi, kun matka on noin pitkä. Itellä kun on noin kilsa, niin näytille lähteminen sujuu suht vaivatta.

Vettähän muodostuu koko ajan lisää, olen ymmärtänyt.
Minä tekisin samoin! Soittaisin ja vaatisin että jotain on tehtävä.. Ei kuulosta kovin normaalilta että noin lorahtelee..
 
Jos tätä nyt valuu vielä kauan niin sitten kyllä soitan! Mutta mitäs sitten sanotte tosta kun ei supparit oo kuitenkaan alkanut mitenkään kauheen koviksi?
Tosin mun sisko sanoi että sillä ei vesien mentyä alkanut supistukset edes itsellään.. :x
Ompa hankalaa..
 
Vendalle paljon onnea. ja tiedän kokemuksesta että esikoiseni tuli väärässä tarjonnassa maailmaan imukupilla ja se oli kyllä hirveää.. :/ juttele jos mahdollista vaan siitä kätilön kanssa. vauvallakin oli pää kipeänä ekan päivän..

Theresia :hug: voi ei .. kuulostaa toivottomalta...
toivottavasti kuitenni pian alkaisi jotain tapahtumaan..

Ja Iippanen varmaan soittelit jo vauvalaan.. mulle on neuvottu kun isommilla lapsilla kuulema voi keltaisuus tulla myöhemminkin että heti soittamaan jos muuttuu väsyneeksi ja ei syö normaalisti..

Suppis POKS 38+0


 
Hei kaikille!

Meidän tyttö on 6 vrk vanha. Sairaalassa oltiin 3 vrk, joka oli ihan sopiva aika. Sain olla 2, 5 vrk yksin siinä huoneessa ja se oli ihan luxusta. Tyttö on rauhallinen ja tyytyväinen. Syö n.3 tunnin välein, nukahtelee tissille herkästi. Eikä itke oikeastaan ollenkaan. Joskus vähän kitisee ehkä 30 sekunttia kerrallaan. Voi kun jatkuisi näin. Ollaan ihan tajuttoman hullaantuneita tuosta vauvasta!!!

En ollut muistanut kuinka kauhean kipeää voi maidon nouseminen ja jälkisupistukset tehdä. Oon kyllä ottanu surutta särkylääkkeitä. Kylmät kaalinlehdet on ollu iltasin imetysliiveissä, ne on kyllä hyviä!

Outo vaiva joka on mulle ihan uusi vaikka 3 synnytystä takana, niin mulla on kauhea alavartaloturvotus! Painan saman verran kun viimesillään ennen synnytystä. Googletin aihetta ja löytyi paljon kohtalotovereita. Joku epäili että liittyisi maidon nousemiseen rintoihin. Mutta ihan kamala tunne, raskauden aikana ei turvotusta juurikaan ollut mutta nyt senkin edestä. :x

Hormonimyrsky on saanut mut ihan sekaisin; itken ja liikutun vähän väliä ja vaikka mistä aiheesta. Mies kun sanoo rakastavansa mua niin siitäkös saa jo 10 min itkut aikaiseksi. Ja paljon pienemmistäkin asioista. Toivottavaa on että tämä joskus laantuu.

Kovasti voimia mahakkaille ja viimehetken kärvistelijöille. Koittakaa vaan kestää, olen hengessä mukana.

T.Tirliina ja söpöliini 6 vrk
 
Tirliina: Mukava kuulla sinusta ja miten on lähtenyt menemään. :hug:

Månsdottir: Mie oon villahousuja neulonut jo aika monet. Tiuhtis-villahousuja oon tehnyt varmaan jo 3:t, purolangasta 1-2 ja sitten oon aikaisemminkin tehnyt ruskovillan ohjeilla + jollain toisella, mutta ne on isolla koolla tehtyjä. Ajattelin tosiaan alkuun selvitä pelkällä harsolla + kuorella. Mietin, että jos tilaisin 20 harsoa, niin luulisi niiden riittävän? Koska nyt mulla 9 harsoa (5 ä-pakkauksen + ompelin äsken 4 neliöö harsokankaasta) ja onhan noita vanhoistakin pakkauksista harsoja, mutta ajattelin ihan syöttörievuiksi osan jättää.

Sitten oon ommellu 3 nalle nöttöstä, tilannu 3 taskuvaippaa & vielä ois kankaat 6 aio-vaippaan, ku jaksaisi vain ruveta ompelemaan. Ja noita nöttösiä oon aatellu lisää tehdä.

Mutta mie tosiaan katson, miten kestoilu lähtee käyntiin, ku ensimmäistä kertaa yritän kestoilua. Ja olen päättänyt, että kotona ja kun ollaan vauvan kanssa kylässä, ni silloin on kestot, mutta jos joku tulee vauvaa hoitamaan tai ollaan mökillä (saattaa olla kyl myös kestot mökilläkin), niin silloin on kertikset käytössä. En viitsi ottaa asiasta stressiä, koska se riippuu ihan siitä, kuinka isotöistä siitä tulee.

Ja sitten ompelen lisäimuja ihan vain vanhoista pyyhkeistä koko: 30cm*30 cm. Saavat olla riittäviä, koska ei varaa ostella noita lisäimuja.

Mutta nyt jatkamaan hommia! :wave:
 
No nyt on alkanut valumaan hiukan ihan vaaleanpunaista nestettä.. Se on varmasti lapsivettä, mutta en kyllä lähe näytille ennen kun tulee reilusti. :$

Kiitos kaikille tuesta :heart: Ollut kultaakin kalliimpaa!!
 

Yhteistyössä