***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

nyt ois mun viimiset poksumisbileet, eli POKS 38+0.... Millähän fiiliksellä tässä pitäs olla.. Tää on kuitenkin tarkoitus olla mun vimppa raskaus. Hirveen haikeekaan ei vielä osaa olla kun niiiiin kovasti haluaisi jo synnyttää. Kaksi yötä käynnistykseen.

mmiilia - ymmärrän sua ihan täysin. Itsellä oireita kokoajan, mutta ei niin voimakkaina. Eiliseen päänsärkyyn auttoi panadol ja hyvästä vedenjuonnista kannattaa huolehtia. Minäkin olen niin toivonu että synnytyskäynnistyis itsestään, mutta saahan sitä toivoa.

Mukavaa lauantaita kaikille. Toivotaan ettei helle iski liian kovasti

:wave: Tämä lähtee taas käyrälle :whistle:
-UpsyDaisy ja Fiina-neiti 38+0
 
NeitiKat ja Venda onnea onnea :flower: :heart: :flower:

Ihania kuvia pikkuisista laitettu :heart:

tsempit ja :hug: loppumetreille

ja uusille tervetuloa :wave:

RedDragon: yritystä on, tulosta ei..vielä :ashamed:


työntäyteinen ja toivottavasti energinen päivä edessä, joten tulin vaan pikapikaa POKSumaan
Nyt ollaan mun vanhakantaisen ajattelun mukaan ihan oikeesti täysi-ikäisiä :D
Månsku ja Iivari 38+0

p.s tänään on taas sellanen fiilis, että eij, älä vielä synny...
UpsyDaisylle :hug: omiin pohdintoihin
 
Tässäpä tulis synnytyskertomusta sen verran kun ehdin laittaa:

Eli su-aamuna hulahti lapsivettä klo.8 aikaan aamulla. Kalvoissa oli reikä jossain ylempänä, tasaisin väliajoin sitä sitten hulahteli, aika runsaasti kuitenkin. Alettiin valmistelemaan lähtöä kaikessa rauhassa, mutta sitten tajusin ettei vauva oikein liiku. Soitin sairaalaan ja pyysivät tulemaan ainakin näytille. Olin silloin rv 37 auki jo 1,5cm. Mentiin sairaalaan klo.10 ja käyrillä kaikki näytti onneksi hyvältä, vaikka liikkeitä en tuntenutkaan. Kotiin eivät enää laskeneet.

Kevyesti supisteli, mutta oikeat kunnon supistukset alkoivat klo.15-16 välillä. Silloin ehdottivatkin jo epiduraalia ja sen otinkin siinä. Klo.16.30 olin auki 3 cm. Avautuminen oli ensisynnyttäjäksi aika vauhdikas, kun klo.19 paikat olikin jo KOKONAAN auki... :eek: :) Muutaman todella kipeän supistuksen ehdin tuntea ennen puudutusta, muuten se siitä vaiheesta jäi positiivinen kokemus.

Kuvittelin sitten tietenkin, että ponnistus menisi yhtä hyvin. Mutta ihan niin helppoa se ei sitten ollutkaan... :/ Minulla ei tullut KERTAAKAAN koko aikana ponnistamisen tarvetta. Osastolla oli ruuhkaa, eikä kätilö ehtinyt siinä olemaan. Epiduraali lopetettiin ja laitettiin supistuksia vauhdittava tippa, jotta saisin apua ponnistamiseen. Siitä alkoi kamalat kivut... :'( Joka supistuksella yritin ja yritin ponnistaa parhaani mukaan, mutta kätilö kävi vaan välillä toteamassa, että ei tule lapsi alaspäin. Lisäksi sydänäänet laskivat joka supistuksella. Sitten päättivät rueta laittamaan imukuppia valmiiksi. Pyysin päästä pystyasentoon, kun koko ajan tuntuu, että siitä olisi helpompi ponnistaa. Lopulta siihen pääsinkin ja vauva alkoi heti laskeutua. Ennen kun lääkäri ehti tulla imukupille, tyttö syntyikin ihmeen nopeasti ajatellen sitä ettei minulla edelleenkään ollut tarvetta ponnistaa. Jotenkin sitä vaan oppi kuinka sen voisi tehä.

Ja sieltähän putkahti täydellinen, ihana pieni tyttö! :heart: Napanuora oli löysästi kaulan ja vartalon ympärillä, joka aiheutti ne sydänäänien laskut. Neiti annettiin rinnalle ja hän tarttuikin heti innoissaan imemään... :heart:

Minulle leikattiin eppari, mutta ihmeen vähän se on vaivannut. Olen pystynyt koko ajan kävelemään ja istumaan normaalisti. Myös vessaasiat onnistui toimittaa alusta saakka.

Kotiin päästiin lääkärintarkastuksen jälkeen. Ja kotona elämä on lähtenyt hienosti käyntiin... :heart:
 
Onnea vauvan saanneille! :heart: :flower:

Voi mitä ihania kuvia pikkuisista. :heart:

Mmiilia mulla jos tulee yskin noista sun oireista niin pitää lähtiä tukkaputkella synnytys vastaanotolle. Mutta meillä terkka on muutenkin tosi huolehtivainen. Mutta kyllä lääkärikin eileen sano, että pitää tarkkailla nyt hyvin. Ettei vaan tuu mitää yllätystä. Onneksi eiliset paineet mitä kotona oon mitannut on olleet ihan ok. :)

Yön sain nukuttua tosi hyvin, 2 vessa reissulla vain. Eikä sitten yhtään supistellutkaan. Nyt on jotain pientä tuntemusta onneksi. Jotenkin tressaa nää paineitten seuraus nyt ja pelottaa, että kjos ne yhtäkkiä nouseekin niin joutuuko taas kiirelliseen sektioon ym. Mutta toivotaan, että hyvin menee.

Elli ja Öttis 38+6
 
Ja uus pitkä päivä alussaan taas :headwall: :headwall: :headwall:

Oli terapiasta se apu, että turvotukset lähti ja sen takia juoksin yöllä vessassa joka tunti :LOL: muuten ois kerrankin nukuttanu makoisasti.
Se vyöhyketerapeutti lupas tulla tekemään huomenna ilmaisen uusinnan, jos ei siihen mennessä mitään tapahdu =) saanpa ainakin sitä jalkahierontaa =)

En mä ees usko enää siihen, että tämä syntyis ennen 13 päivää, jolloin käynnistys...
Koko vaan alkaa hirvittää, kun edellinen oli 4215 g ja oli jo näille päiville syntyny.

Alkaisinko kuitenkin siivoamaan vai lähtiskö lenkille :wave:

äv 41+1 (vielä kuusi yötä ja seitsemän päivää )
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :heart: :heart: Tosissaan sitten kun alkoi vauvoja tulla, niin on tullut ryminällä.

Ja tsemppiä odottaville ja vaivaisille :hug:

Meillä tyttö nyt viikon ja neljä päivää. Päivät vain nukkuu ja välillä herää syömään...kerää pieni kai voimia, kun on pieni ja vähän ennen aikainen. Toisaalta yöllä syö tiheämpää ja viimekin yönä sitten olis kovasti halunnut seurustella ja valvotti äitiä.

Itellä hyvä olo sekä fyysisesti että henkisesti. Esikoisen syntymän jälkeen oli tosi vahvana baby blues ja nyt odottelinkin, että kuinka itkuinen oon, mutta nyt ei oo ainakaan vielä ollut vaikeaa. Mullehan tehtiin nyt sektio ja siitäkin toipuminen on ollut yllättävän nopeaa. Odottelen kuitenkin kovasti kuukauden rajaa, jolloin ei enää tarvi niin varoa vaan ainakin voi yrittää olla normaalisti.

Imetyksestä piti kommentoida enssynnyttäjille, että alussa mulla on kummankin lapsen kanssa mennyt rinnan päät rikki rasvailusta huolimatta, ja silloin imetys ottaa kyllä tosi kipeää, varsinkin imemisen alussa. Mutta melko nopeasti ne on sitten kotona alkaneet parantua. Koitan siis stempata, että alusta ei kannata säikähtää että tätäkö se nyt sitten on =)

Miten muuten ootte puhunu jostain salaisemmasta kerhopuolesta...eikös meillä aluks ollut sellainenkin, mutta sitten huomattiin, että jollain kikkailulle kaikki pääsi kumminkin lukemaan sitä :attn:
 
Kuunnelkaa ystävät tuntemuksianne synnytyksessä ja etenkin luottakaa niihin!! :) Itse tunsin joka vaiheessa sen, kuinka päin olisi paras olla ja niin sain hallittua kipuja. Myös ponnistamisvaiheessa olisi pitänyt pyytää heti päästä pystyasentoon, mutta en itse niissä kivuissa jaksanut edes ajatella miten olisi hyvä olla pystyssä.

ONNEA kaikille ihanista vauvoista!! :heart: :heart:


PS.Mahaa on iso ikävä! :'( Vaikka tietenkin vauva on ihanin täällä kainalossa! :)
 
Mää en ymmärrä... eilenkin kävelin koko päivän ihan hulluna, saunoin ja harrastettiin seksiä mutta ei mitään. Ei yhtään mitään. Alkaa tulla sellanen tunne, että tää ei ilman käynnistystä tuu täältä ulos... Enkä edes tiedä koska ne täällä alkaa sit käynnistelemään jos ei mitään kuulu... :| Pelottaa vaan, että poika alkaa olla aika kookas, että saanko sen ensi kertalaisena tuolta ulos...

n11na ja Urho 40+1
 
Mistähän mulle on tämmönen olotila nyt pesiytyny, siis ollu jo pidemmän aikaa, että syntyy sitten myöhemmin --> yliajan joka tapauksessa...? Siks en vielä jotenkaan yhtään jaksa märehtiä sitä, että pitäis päästä synnärille. Mieskin tossa äitilleen puheli, että eeei, ei vielä varmasti tule pitkään aikaan :D Toisaalta tässä on kaikenlaista tekemistäkin vielä, ettei sen puoleen ole kiirettä. Mutta siis ymmärrän jos on kauheesti vaivoja tai on isot vauvat tulossa yms, että pinna on kireellä ja haluis jo eroon mahasta. Itteä ei haittaa kuin öisinkun nukkuminen on niin huonoa, nyt näihin kävelykipuihin ja pikkusuppareihin on tottunukin, että mikäs tässä.. mulle ei onneks ole kukaan soitellu ja kyselly että joko joko, kun tietäävätte että en vastaa puhelimeen jos alkaa semmonen utelu :D Mutta katellaan, varmasti sitten kun on sen 40+ niin mä ruikutan täällä kans jatkuvana valituksena ;)

N11na, meillä eli naikkarilla käynnistys on ilmeisesti 42+1, vai olikohan se yliaikakontrolli vasta tuolloin.. mun pää on ihan hattaraa kyllä nykyään, en muista mitään :(
Nyt pitänee viedä lakanat ulos kuivamaan ja sitten itelle lounasta, ja sit päikkäreille...tänään ei ihmeitä ohjelmassa olekaan, jos jaksais, vois leipoa pullaa ja/tai sämpylöitä...
 
Edda, mä katoin jonkun vauva tulossa tms ohjelman (englantilainen), ja siinä just sanottiin synnytyksestä, että sairaalassa aina koitetaan pötkäyttää äiti selälleen, mikä on huono asento kaikin puolin. Et jos on kipujakin, suurin osa naisista seisoo tai on polvillaa ja nojailee johonkin etukumarassa. Niin mäkin teen jos kipuja tulee, olen heti kumarassa nojailemassa... jospa se synnytysasentokin olis sitten joku semmonen..?
 
Vauvan keltaisuudesta kyselisin, että voiko vauva kellastua vielä 5-7vuorokauden iässä, johtuen bilistä eikä äidinmaidosta? Netissä oli jotain, että myöhemmin kellastuva vauva voi kellastua myös äidinmaidosta ja se ei ole vaarallista. Jotenkin välillä näyttää tuo meidän pikkuneiti kellertävältä ja välillä ei niinkään. Tokihan valokin vaikuttaa mille vauva näyttää ja tuskin se keltaisuus hellittäisi välillä... Silti huolestuttaa ja välillä katseltiin miehen kanssa, että näyttääkö silmien valkuaisetkin kellertäviltä. Tänään vaan nukkunut tosi paljon tuo pieni, niin jotenkin huoli alkaa painaa. Täytyy varmaan soittaa osastolle ja kysyä sieltä mielipidettä. Kuulisin kuitenkin mieluusti kokemuksia keltaisuudesta!
Nyt tuli vaan omaa napaa, tsempit kuitenkin kaikille ison mahan kantajille näissä helteissä ja onnea vauvan syliin saaneille!
 
Yritin sairaalassa lueskelle teidän kuulumisia puhelimella, kommentoimaan en päässyt..

Eli tosiaan tosihan siinä oli silloin kyseessä kun täällä kävin kukkuilemassa. Jonkinlainen synnytyskertomus tähän perään...
Sairaalaan mentiin noin klo 6, jolloin alkoi kotona olemaan epämielyttävää. Synntys on laskettu alkaneeks klo 5.30, jolloin supistusten väli alkoi olemaan alta 10min. Sairaalassa siis otettiin ekaks käyrää, vaikka ei siihen niitä supistuksia kyllä yhtään kuulemma piirtynyt, noin puolen tunnin jälkeen katsottiin kohdunsuun tilanne ja olin sit siinä vaiheessa auki noin 4-5cm. Joten lähdimme saliin odottelemaan mitä jatkossa tapahtuisi. Klo 7 aloin ottamaan ilokaasua. Lääkäri kierros alkoi noin klo 8 ja odottelimme häntä, jotta kalvot puhkaistaisiin. Lääkäri tuli joskus 8.20, jolloin kömmein kiikkustuolista siihen pedille (silloin tuli sit jo supistukset sekä selässä että mahassa ) oli aika tuskaa. 8.25 lääkäri tutki paikat ja olin 8cm auki ja samalla puhkaistiin kalvot ja lisäks laitettiin kohdunkaula puudute ku ajattelin et jotain vois kokeilla. 8.29 tuli ponnistamisen tarve ja 8.30 neiti oli ponnistettu maailmaan. 8.37 sitten tuli istukka. eli aika hurjalla vauhdilla sitten mun mielestä eteni tuo homma. Pahaa makua siitä ei kuitenkaan jäänyt ja yhtään en revennyt.

Kiitos kaikille onnitteluista :heart:

Tsemppiä kaikille loppu suoralla olevilla :hug:

Isot onnittelut vauvautuneille :flower: :heart:

Maijamehi ja prinsessa 3pvä
 
Onnittelut vendalle vauvelista! :)

Kiva lukea noita synnytyskertomuksia, joten kiitos niistä.

Täällä ei ole mitään uutta taaskaan. Pitäisi keksiä jotain tekemistä, ettei tule ihan pitkästyneeksi täällä kuumassa kodissa odotellen. :)

Tsemppiä taas helteisiin!

ansuli ja kullanmuru 40+6
 
Onnea Maijamehi pikku prinsessasta :flower:

Täällä edelleen supistelee aika kipeästikin (pakottaa pysähtymään ja puhisemaan) 10min välein ja välillä vähän useamminkin. Vatsakin ihan ruikulilla. Käydään kohta vähän kävelemässä ja katsellaan josko tämä meno jatkuu, niin sitten käydään näytillä. Ei tällä menolla saa ainakaan nukuttua jos jatkuu eikä etene...

Sipsunen & nalle 39+6 :heart:
 
Onnea kaikille vauvan saaneille :flower:

Heräsin yheksän aikaan aamulla ja nousin sängystä, niin reisiä pisin valui lämmintä nestettä.. Sitä hulahteli aika reilusti ja soitinkin sitten synnärille ja mentiin käymään.. Ei kuitenkaan sit ollu lapsivettä, TOSI KIVA! argh, mä en jaksa enää ainakaan kertaakaan turhaan mennä näyttää. Ja jos se ei ollu lapsivettä ni en tiedä kyllä mitä! Enkä ainakaan varmaan ikinä tiedä et koska kuuluu lähteä sit oikeesti synnyttämään!!!

Terv. täysin epäonnistunut synnyttäjä :wave: (ei edes tiedä mitä on lapsivesi) 40+6

:kieh:
 
Rebeska Mulle kävi ekan aikaan niin, että neuvolassa katsottiin lapsivedeksi, kun jotain lorahteli housuun. No laittoivat sairaalaan, jossa taas katsottiin, että ei ole sitä...kun sitten seuraavana päivänä menin uudestaan saman asian takia, niin se sitten kuitenkin oli lapsivettä, kun tihkutteli...ja oli ollu jo alun alkaenkin sitä, ei vaan testissä näkynyt.

 
Paljon Onnea kaikille vauvan jo saaneille :flower:

Terveisiä Naistenklinikalta. Olen ollut täällä käynnistyksen yrityksessä jo kolme päivää. Cytoteceja on mennyt tähän mennessä seitsemän ilman mitään tulosta ja kohdunkaulaa on sen verran jäljellä, että kalvoja ei pääse puhkaisemaan. Hieman alkaa olla hermo kireällä, varsinkin kun täällä osastolla on aivan tuskaisen kuuma, mutta eipä tälle mitään voi...

Tsemppiä kaikille muillekin tuskaisille :hug:
 

Yhteistyössä