***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

ONNEA :flower: sinimarja ja annukka!!!! :heart:

Tuntuu ihan uskomattomalta, et salit niin täynnä, että ei mahdu synnyttämään! :eek: Huimaa!! Mä olisin varmaan saanu jonku raivarin ja vaatinut päästä johonkin. :LOL: Tai sit vaihtanut sairaalaa.... :D Ei mutta oikeesti, on se nyt aika hurjaa touhua jo tuo...

N11nalle tsemppiä sinne käynnistykseen! Toivottavasti pian jo alkaa tohinat, ellei jo alkaneet... Itsellä meni kolme päivää ennen kuin tapahtui mitää, sitten vielä vuorokausi lapsiveden menosta ja säännöllisistä supistuksista synnytykseen. Mut toki mulla oli viikkoja vasta 35 ja täysin epäkypsä tilanne.

Ja pakko sanoa Neitikat, että kylläpäs sulla on ollut hurja painonpudotus jo!! Vau! :) Mulla ei lähtenyt esikosta imettämällä yhtään, vaikka luovutin maitoakin ja imetin ilman lisämaitoja... Toivottavasti nyt lähtis tällä kertaa. :)

Tänne ei kuulu mitään erikoista, valitettavasti. :headwall: Ollut aika tasainen päivä. Kaupungilla kävin pyörimässä reilun tunnin ajan ja ehtoolla oltiin läheisessä leikkipuistossa kävellen. Kireä olo ja painon tunne kyllä on tuolla alapäässä, mutta ei kyllä kipeistä supistuksista tietoakaan. Oon jopa yrittäny tänään jo välillä olla ajattelematta koko synnytystä, josko aikakin kuluis nopeampaan. Mutta eiköhän sitten joku taas ala kysellä tuntemuksista. Niin ja kaverikin sai eilen vauvan, niin yritä nyt sitte tässä jotain unohtaa.

Ai juu! Tarvii kyllä vaatia kunnon kopelointia ton masun kanssa seuraavaks neuvolassa. Mun terkka on hirmu varovainen otteissaan ja siks en oikein aina luota hänen arvioonsa... Mut tänään tunnustellessani masua, oli vaavi kyllä aika viistossa! :/ Sitä jo viimeks neuvolassa vähän ihmeteltiin, kun tuntu olevan jotenkin hassusti. Nyt oli kyllä pää ihan selvästi tänään tuolla vasemmalla lonkan päällä ja peppu oikean rinnan alla.... Ja on jo niin isokin (jos kerta alkaa olla 4kg), et ei luulis kauheasti enää ite vaihtelevan asentoja ihan miten sattuu. Toivottavasti ei nyt sitte mihinkään viistotilaan oo jäänyt.... Josko oli vaan väliaikaisesti jotenki pahasti?!!

Mut nyt meen kerranki ajoissa nukkumaan. :)
Tiinuz ja vaavi 38+2

P.S. Mua on nyt ihan viikon sisällä alkanut nälättämään ihan hirmuisesti! Ei oo tällasta nälkää ollu varmaan koko raskausaikana. Koko aika NÄLKÄ! Hedelmiä oon sitte yrittänyt enempi popsia... Onks muilla ollut mitään loppuraskauden nälkähuipentumaa? :D
 
nälkähuipentumaa :D
vähän on täällä :D

tämä päivä mennyt ihan jees, käelin navettaan ja takasin, stressannu siskoa ja siinä samalla alkanut supistelemaan, voisko ny :whistle:

suhteellisen kipeitä jokseenkin säännöllisiä jo 3h... vaikka luulen kyl et ku haen hyvän asennon tyynyn kans niin loppuu supistelu, niin se on tähän mennes menny :LOL:
no jollei minnuu näy huomenna niin oo reissussa :D
 
Huh, koitin käydä nukkumaan tuloksetta. Kauheet kivut vaan jatkuu, nyt siis vatsan puolella ja selkää vaan särkee. On kuin sähköiskuja tulis, mut istuessa helpottaa. Istun siis kunnes kuukahdan unilleni ilmeisesti. Jos tämmösen väsymyksen kourissa pitää lähteä synnyttämään jossain vaiheessa niin hip hip hurraa, voi olla että voimat loppuu. No, ei auta ei muuta kuin ihmetellä. Huomenna onneks neuvola, vaikkei siellä mitään alakerran tutkimuksia tehdä niin ehkä jotain osviittaa osaa sanoa..

Väsyttää ihan sairaasti, muttei näillä eväillä nyt voi kyllä nukkua....
 
Huomenta. Annukalle onnea kovasti!

Täällä takana hyvin nukuttu yö. Tuli sen verran paljon touhuttua eilen (pesin muutaman ikkunan, ajoin nurmikon ja heitin useamman kilometrin kävelylenkin), että ei ihme, kun nukutti. Supistuksista e sitteni tietoakaan, vaikka mun puolesta olis toi puuhaileminen voinut niitäkin tuoda...
 
Onnea käärön saaneille :hug:

Olipahan eilen mielenkiintoinen olotila. Pyöräiltiin kaupungilta kotia. Jossain vaiheessa kävi aurinko tosi pahasti silmään. Niin luulin, että johtui siitä hetkellisesti etten nähnyt kunnolla. No rupes mietityttämään kun se ei mennytkään ohi pienen hetken päästä niinkuin normaalisti. Kotona sitten hävisi näkö melkein kokonaan hetkeksi vasemmasta silmästä.

Onneksi hokasin, että migreeni pitkästä aikaa (ei ole vuosiin ollut) meinasi pukata päälle. Onneksi ei tullut sen kauhean päänsäryn kera. Vai ehtiköhän 2 panadolia vaikuttamaan. Eli meni näköhäiriöllä osittaisella naaman puutumisella ja pienellä pään säryllä ohi. Mutta edelleen on sellaista pientä juimimista silloin tällöin jäljellä.

Harkkoja tulee edelleen säännöllisesti pienen rasituksen seurauksena. Alakertaa vihloo toisinaan kiitettävästi. Vatsa on alkanut toimimaan kiitettävästi. Saapi nähdä sitten. Tytöllä olisi syntymäpäivä sunnuntaina. :LOL:

Huomenna neuvola. Ja perjantaina olisi tytön hammaslääkäritarkistus.

Moona ja ukko 38+3
 
Huomenta!
Mä luulin jo, että yöllä tulee lähtö, kuumaa suihkua ja särkylääkettä myöten koitin saada selkäsärkyä ja sähköisku-kipuja pois. No, ne meni sitten aamuyöstä ohitte ja sain muutaman tunnin nukuttuakin. Nyt on vaan veto poissa, mutta kaipa tämä tästä. Kohta jatkan unia, tänään ei olekaan kuin ruoanlaittoa ja neuvola ohjelmassa, joten ehtii lepäilemään... tai olishan sitä, mutta nyt en tee mitään, virtaa ei ole ylimääräistä...

 
Paljon onnea Annukka :flower:

Tänään taas tulee varmaan vauvauutisia :heart:

Tämä odotus ei lopu ikinä! Vielä 2 viikkoa et pääsee äippäpolille, ja siel on kuitenki joku mänttilääkäri joka antaa odotuttaa sinne 42+1 ja synnytän sit jonku 5kg järkäleen perätilassa...

Peppi ja Hertta 38+1
 
Eilen oli nla:

RV 40+0 / 39+0

Paino: 80.2 kg / 80 kg (+200 g)
Verenpaine: 118/63 / 121/72
Hemoglobiini: 134 / 127
Kohdunpohjan korkeus: 33 / 32
Tarjonta: RT / RT
Sykkeet: 122-134 / 124-146

Vauveliini erittäin korkealla eikä siis ole kiinnittynytkään. Käy varmaan samallalailla kuin kuopuksenkin kohdalla.

Kaikki oli siis hyvin. Seuraava nla olisi ensi viikon maanantaina, mutta jospa ei sinne enää tarvitsisi mennä.

Viime yön sain nukuttua erittäin hyvin, mutta tänään olen ollut eilistä väsyneempi :eek: . En ole mitää saanu aikaiseksi. Tottakai ne pakolliset: astianpesukoneen tyhjennys, aamupala kuopukselle, keittiön siivoukset, koiran ulkoilut, isosiskojen päiväkotiin vienti + haku, kerhoon vienti + haku ja pikainen kaupassa & eläinkaupassa & kirjastossa käynti. Ja olen hieman jopa saanut neulottuakin.

Neulon vauveliinille talveksi valmiiksi villahaalaria koko 60, joka kyllä näyttää julmetun isolta. Katsotaan saanko sen valmiiksi. Varsinkin, ku mitä isotöisempi, sitä suurempi mahdollisuus siihen, että jää kesken.. Lahkeet ovat valmiit ja aloitin miehustan.

Kyllä toisaalta haluaisin jo pikku hiljaa synnyttämään, mutta kun tulisi niitä oikeita suppareita, jotka tuntuisivatkin jossain.. Mutta ei..

--

Hoblaa: Onnea! :heart:

Peppi: Taitaa vaippojen teko olla nyt jonkin aikaa hiljaista, ku mulla on kausia jolloin tekee mieli ommella, mutta nyt se into meni jo, ku tuli muutama vaippa ommeltua :D


Sandeliini:
Myöhästyneet onnittelut! :flower:

Lion: Onnea onnea! :flower:


marsa:
Minulla on hemoglobiini noussut ihan itsekseen. Mä oon alkanut syömään hedelmiä, marjoja ja salaattia ja nyt on hemoglobiini noussut 115 (18.6) =>134 (18.8). Ja mie oon tottunut lähemmäs 150 oleviin hemppalukuihin.

Tin & Suppis & n11na & Viherpikkurilli & jennik: Onnea!! :flower:

--

RD & Pörriäinen 40+1 :heart:
 
AnQ
Onnittelut taas kaikille vauvaantuneille :flower: :heart:

Tänään olis suuntana synnäri, tosin käydään vaan siellä tutustumassa. Jos tää nassikka innostuisi hommasta, eikä tartteis pois lähteäkään :xmas: Pitää muistaa pyytää sieltä jostain esikoisen synnytyksen epikriisi, mielenkiinnolla odotan mitä sieltä löytyy, heh!

AnQ + tyyppi 40+0 POKS :heart:
 
Onnea Hoblaa :flower:

Tsemppiä vauvis äitipolireissulle :heart: jospa vaikka pääsisit jo jäämään sinne!

RD ne sun tekemät vaipat on kyllä tosi kauniita =) Mä en käsitä kuinka sä jaksat niitä vielä kaiken muun päälle tehdä??

Onnea LA johdosta RD ja AnQ

runttis Eiköhän se lähtö tule ihan hetkenä minä hyvänä, sen verran kuulostaa "lopunalulta" :heart:

Tiinuz kyl ne vielä mahtuu kääntyilemään jos niin haluavat! Mulla oli painoarvio 37+3 3550g ja vaikka saatiin käännettyä niin kääntyi silti takaisin. Ja vieläkin kääntyilee :(
Vaadi päästä äitipolille että katsovat ultralla kuinka masussa majaillaan, ettei tule ylläriä sitten synnyttämään menossa. Mulla ei neuvolatäti käsikopelolla juurikaan tiedä miten masussa ollaan, sydänäänteen perusteella joka kerta tarjonnan laittanut ja minun kertomien liikkeiden perusteella.

Huomaa että koulut on alkanut ja syksy tulossa kun kaikki taudit alkaa liikkua. Esikoinen ei lähtenyt tänään kouluun kun valitteli illalla mahakipeetä :( Kivakiva jos tähä vielä joukkoepidemia saadaan... No, onneks tuo kuopus on kotihoidossa. Sillä on joku keuhkosairaus, mitä on tutkittu jo 3 vuotta, ja sen pohjalta on tutkittu ettei pojalla ole vastutuskykyä juuri millekään niinpä meillä hoidossaoloaikana sairastettiin ihan kaikki mitä tarjolla oli. mm.8 eri kertaa oksennustautia.. :x
yhden talven aikana.
 
Hoblaa, onnea =)

Mä rupeen nyt laittamaan ruokaa, nukuin pari tuntia ja tuntuu, että vieläkin tarviis lisää. No, illalla sitten koitan mennä ajoissa köllimään.
Iltapäivällä sit neuvolaan ja apteekkiin, vitamiinitkin loppu ja parasetamolia ei ole kuin yksi tabu jäljellä, tiedä miten paljon sitä pitää vielä tässä ottaa ennenkuin synnärille mennään.

Onko muuten muita, jotka ei halua soittaa synnärille? Siis mä soitin joskus keskivaiheilla kun oli kauheet selkäkivut (joku sappityylinen kohtaus se sit kai oli, vaikka mulla on kaikki sappirakot yms leikattu jo vuosia sit pois), niin siellä oli asenne vaan, että ei asialle mitään voi tehdä eikä tuo kuulu raskauteen. Päätin, etten soittele ennenkuin on pää kainalossa ja nyt ärsyttää,et jos tarviis alkaa kyselemään sieltä neuvoja... eli älkää pliis menettäkö hermoja, mä kysyn eka teiltä ennenkuin alan soittelemaan yhtään mihinkään, sen verran tylyn vastaanoton sieltä sain...

runttis ja sytkylä 40+1
 
^En minäkään viimeksi (siis viime raskaudessa) soitellut ennen kuin menin näytille, menin vaan... No, kotiinhan ne sieltä laitto mutta saman yönä mentiin vielä uudelleen ja sieltä sitten vasta vauvan kans.

Tänne ei mitään uutta. Lapset tänään eka päivää koulussa ja hoidossa yhtä aikaa, ihana hiljaisuus. Nukuin tuossa äsken parin tunnin päikkärit. Jotenkin huono omatunto niistäkin kun kotihommiakin täällä ois. Mutta eipä tuo mieskään niitä oo tehnyt, rappaa isänsä kans siskonsa autoa :/

Mulla ois tänään 30vee synttärit. Ei kyllä tunnu ees niin vanhalta vielä :saint: Vauvan ois ihan hyvä päivä syntyä äipän synttärilahjaksi. Mutta tuskimpa syntyy. Illalla oli muutama napakampi suppari, mutta yöllä ei mitään, ei ainakaan niin kipeitä että oisin herännyt. Seuraava hyvä päivä syntyä vois olla vaikka huomenna, kun esikoisella on perjantaina synttärit :D

-Sande & kolmas toukka 40+3
 
Sandeliini onnea =)
Naikkarille PITÄÄ soittaa ennenkuin menee, tai näin ainakin ohjeistettiin, sinne ei kuulemma marssita kuin apteekkiin... Kyllähän tässä lähipäivinä varmasti on taivuttava sen soittamisen kanssa, että ottavatte sitten vastaan :D

Just nakkasin lohen uuniin ja pistän potut kiehumaan. Kastikkeeks kermaviilisoossia ja sit neuvolan jälkeen teen vielä italianpataa, kun meillä mies ei kalaruokaa syö. Jossain välissä varmaan vielä imuroin hiukan tätä yläkertaa, mutta nyt painelen suihkuun ruokaa odotellessa....
Vauviksen uutisia odotellessa ja N11nan kans!
 
no niinhän siinä kävi ku ennustin :LOL:
aamusti lähin navettaan sieltä heittää raksuu töihin ja takasin jatkaa hommii. sit jäin vielä höpöttään karjatarkkailijan kans :ashamed:

nyt supistelee taas vähän.. no katsotaan, illalla taas navettaan... pakko tienata rahaa kouraan et pääsee edes neuvolaan mikä on muuten huomenna :eek:

giraffe 38+1
 

Yhteistyössä