Ensinnäkin, hirmuiset onnittelut vauvoista
Murske,
UpsyDaisy ja
Epplu !! :flower: :flower: :flower: :heart: :heart: :heart: Toivottavasti en ohittanut ketään!
Omia kuulumisia: mä sitten soittelin synnärille sillon lauantaina aamupäivällä ja käskettiin lähteä näytille (raskausmyrkytysoireiden ja huonontuneen olon takia). Menin heti käyrille, vauvalla kaikki ok. Verenpaine oli edelleen entistä kohonneempi, alapaine oli jo 105, en muista yläpainetta. Virtsassa saman verran proteiinia kuin perjantaina neuvolassa. Päätä särki jne. Lääkärille pääsin sit pian, oli aivan IHANA lääkäri, kerrankin! Otti niin tosissaan, tutki vauvan ultralla erittäin hyvin ja alko puhumaan sitten käynnistelymenetelmistä. Eli mua kun ei voi nyt samalla tavalla käynnitellä kuin viimeks, eli ei cytoteceilla, koska ne voi aiheuttaa niin rajuja supisteluja et vaarana vois olla sektioarven repeeminen. Lääkäri siis halus etten enää lähde kotiin, vaan vei mun synnytysosaston tarkkailuhuoneeseen. Olin siellä yhden yön, sydänkäyrää otettiin tosi tiuhaan yms. Sit eilen aamupäivällä joku toinen lääkäri tuli ja teki sisätutkimuksen, ja se jo sanoi että tehdään niin että meen vielä hetkeksi kotiin ja sovitaan joku käynnistyspäivä, mä olin ihan
Ja pyysin että eikös sen käynnistelyn voisi hoitaa nyt "samalla reissulla" että en haluis kyllä enää tässä välissä kotiin. Sit lääkäri sanoi samantien, että laitetaan nitrot kohdunsuulle, se siis kypsyttelee kohdunsuuta. Ja sit huomenna (eli tänään!) ruvetaan käynnistelemään jollain uudelle menetelmällä, nimeltään
pallonki. Mun käsittääkseni se ei siis ole mikään lääkkeellinen systeemi, vaan joku "letkun päässä oleva pieni vesipallura" joka laitetaan tonne jonnekki kohdunsuun sisälle, ja vauva työntää sitä pikkuhiljaa alaspäin, ja sit kun se pallo on tullu takas ulos, niin kohdunsuu on auki 3cm, ja sit puhkastaan kalvot. Näin mä siis käsitin, en oo 100varma
Niistä nitroista tuli ihan järkyttävät päänsäryt, olin koko eilisen päivän ihan pihalla kaikesta myöhään iltaan saakka, kun päänsärky oli niin kamalaa että olis tehnyt mieli kuolla.. Päivän aikana sain 2 panadolia ja 3 panacodia eikä helpottanut! Onneks sain unenpäästä kiinni, ja tossa 4 aikaan ku heräsin niin pahin särky oli poissa. (Tosin nyt särkee yhtä hammasta ihan sikana!!! ARGH...Pitääkö tässä vielä käydä hammaslääkärissäki, vai pyytää niin tujua puudutusta etten tunne koko naamaa..)
Nyt vaan odottelen, että aamupäivän aikana lääkäri tulee, ja toivon todella et ne nitrot on tehny muutaki ku sen hirveen pääkivun, eli että ois toi kohdunsuu alkanu kypsymään. Mies ja poika ku eilen kävivät täällä, niin toivat mulle tän läppärin ja mokkulan tänne, ei tuu niin tylsää
Sori kamalan pitkä romaani, vaikkei mitään tähdellistä oo edes vielä tapahtunut. Toivon kovasti, että pikkunen tulis alakautta ja että kaikki menis muutenkin hyvin... :heart:
Nyt perehdyn paremmin teidän teksteihin joita en vielä lukenut.
Jaksuja ja haleja kaikille! :hug:
mmiilia ja hubbis-typy POKS 39+0