***ELOKUISET 2010 ,MEIDÄN KUU !!! *** Jo 38 vauvaa syntynyt !!!

Michella tervetuloa mukaan kirjoittelemaan ja vaihtamaan kuulumisia yms. :)

Onkohan joku vauvautunut jäänyt onnittelematta ??? Jos on niin onnea minunkin puolestani :D Eilen tökki sivut kunnolla niin jäi päivittely ... mutta nyt etusivu päivitetty !!!

Voimia suppareiden kanssa painiville ja omaa synnytystään odottaville !!! :heart:

neitim + napero 1viikko
 
Mie haaveilen kyllä nopeasta synnytyksestä.. Että, kun sairaalaan saapuu, niin ei menisi kauaa, että vauveliini on sylisssä :whistle: . Mutta mistä sitä osaa lähteä, ku on sairaalaan kuitenkin vähä päälle tunnin ajomatka.. Ja viime raskaudessa menin liian aikaisin, vaikka supistukset oli tulleet 10 min välein jo yli 4h.
 
Pikaisesti kännykällä. Terveisiä oysin perhehuoneesta. Meille syntyi eilen pieni, hurjan söpö ja tarkkaavainen poika 2925 g ja 50 cm. Nukkunut en ole kolmeen vuorokauteen tippaakaan, mutta silti energiaa riittää tutkailla ja tuijottaa pienen ihmeen ilmeitä. Kertomusta sitten myöhemmin.
T. Ikionnellinen Murske
 
Rakkaudesta äiti, hih, ei oo tosi!! Jos meillä on saman nimiset esikoistyttäret niin sit hokasen kuka olet =) Jännä juttu!!

Suuresti Onnea Murskeelle pienestä pojasta!! :heart:

Nyt lähden vääntään perheelle omatekoiset hampurilaiset iltapalaksi :p

jonnuli ja hertta 41+0
 
Sylin täydeltä onnea neitikat ja murske!

Täälläki syötiin lämpimiä voileipiä iltapalaks :p nyt tyttö nukkuun ja sitten jos herkuttelis vielä pitkästä aikaa sipseillä ja dipillä. Ei vaan uskalla kovin paljon syödä, viime yönkin janotti koko ajan! Ja samoten pissillä piti juosta...

Huomenna alkaakin meillä "kuntokuuri", sen vuoksi tämä herkuttelu nyt. Tavoitteena jättää herrkut pois ja mieheltä (sekä multa, kunhan pystyn) painoa pois.. Elämäntaparemonttia siis :LOL:
 
Jonnuli Oikein arvattu :D Saman nimiset on =) Hauska kun täältä löytyy oikeasti tuttujakin

Mun "maratooni" lenkit jäi sitten noin 5kilometriin kun jalkapohjia alkoi ikävästi särkeä ja kuumottaa ja kuumottaa yhä,mutta alkumatkasta NAUTIN suunnattomasti auringonpaisteessa musiikkia kuunnellen ja olokin tuntui niin energiselle ja hyvälle et kävelin rivakkaa vauhtia ja mahakin kovettui tasaiseen tahtiin.Mitään kovia suppailuja ei silti tullu et ei tarttenu ees vauhtia hiljentää.Mietin vaan kävellessä et ei kai tää vauva voi IHAN alhaalla olla ku ei se paina tonne peräsuoleen(ja loppuvaiheessa kyllä on muilta tuntunu painetta peffassa asti ku kävelly) eikä oo pallon tunnetta haarovälissä :D

Harmittaa kun se tuttu vyöhyketerapeutti ei oo vastannu mun viestiin ja haluaisin jo päivämäärää kalenteriin mitä ootella =)

Nyt suihkuun ja leffaa katsomaan.saa siinä kölliessä taas seurailla mahan muljahduksia :heart:

Rakkaudesta äiti ja Aarre-Viljami :heart: 36+5
 
POKS 37+0

Täällä ei mitään uutta.. Kuoleman väsynyt olo jatkuu eikä oikeesti jaksa tehä yhtään mitään. Tuntuu vaan, et taju lähtee jos jotain edes yrittää. Mäkin oon mielessäni jo monena iltana ja päivänä kovasti lenkkeilly, mut ei vaan millään jaksa nyt tehä mitään... Autolla voisin lähtee ajelee, mut se ei taida ihan samaa asiaa ajaa.... :LOL:
 
Vihdoin sivistyksen parissa! Anteekssi, en jaksa kommentoida vielä muiden
juttuja, mutta koitan jotain kertoa miten meillä meni..
Supparithan alko tosi kipeesti su-ma yönä eli viikko sitten. tiistaihin asti kärvistelin ja
oottelin neuvolaan asti joka oli päivällä. siellä terkka sanoi että minä EN halua toimia kätilönä,
tää ei oo sun paikka vaan menet nyt synnärille. suppareita tuli tositosi tiheesti, enkä ollu kahteen päivään nukkunu.
No, neljän aikaan menin synnärille, käyrille piirty suppareita muutaman minsan välein.
Auki olin tässä vaiheessa SORMELLE! ja kaulaa sentti jäljellä.
Kätilö pisti shoppailureissulle.. eipä ois kovin tehny mieli mutta toteltiin kuitenki :)
takas tultiin vasta 23 aikaan illalla, kipupiikkiä ja lepäileen. auki tuolloin VÄLJÄSTI sormelle.
Meinas usko loppua. suppareita tuli jatkuvasti ja piikki rentoutti kivusta jäykät lihakset
niin että supparit vaan koveni. no, kolmas täysin uneton yö. kiikuskelua, itkua ja lämpötyynyä. Olo tuntu tosi yksinäiseltä kun mies nukkui ja minusta tuntu ettei
kroppa toimi oikein. No, aamulla lisää kipulääkettä piikkinä, sain torkuttua suppareiden välit.
9 aikaan aamulla hoitaja tuli hakemaan saliin, olin n. 4cm auki maanantain vastaisesta yöstä- keskiviikko aamuun jatkuneilla suppareilla.
Salissa sain lopulta epiduraalin. kalvotki puhkaistiin sen jälkeen.
Tasaisin väliajoin tarkisteltiin miltä ks näyttää. Oksitosiini tippa laitettiin myös tehostamaan suppareita. Kolmelta iltapäivällä aloin tuntea aivan järkyttävää kipua, puuduteannosta nostettiin mutta ei auttanu yhtään. Olin aika huonossa kunnossa, järkyttävä väsymys ja heikko olo kun ei ollu syöny yli vuorokauteen. vauvan sydänäänet heitteli hurjasti sen niiden mun kipukohtausten aikana, 50-170! lääkäri pyydettiin paikalle, tässä vaiheessa en tienny vielä yhtään että joku on hullusti. Lääkäri otti vauvan päästä verinäytteen,(sitä ennen yksi lääkäri oli kokeillut ja epäonnistunut yrityksessään) josta katottiin pH arvo, joka kertoo miten vauva jaksaa ja tulee jaksamaan synnytyksen.se oli matala. salissa oli yhtäkkiä paljon ihmisiä, enkä tajunnut ollenkaan mitä tapahtuu. kätilö kysyi millon oon syöny ja juonu viimeksi, ja käski lopettaa. siinä vaiheessa aloin itkeä ihan hulluna. happimaski annettiin ja käskettiin hengittää siitä, että vauva pärjäisi. Lopulta tuli kiireellinen sektio käsky, katetria alettiin laittaa paikalleen klo 16.07. ovellla ramppasi ihmisiä huutelemassa että sali on valmis, hoitajia käskettiin pitämään kiirettä.
kun sain vaihdettua sänkyä, kärrättiin mut saliin. pari minuuttia sektiopäätöksestä. mies joutui odottamaan lastenhoitohuoneessa. ei ehitty puhua mitään ennenku olin jo leikkaussalissa. Itkin hulluna ja olin ihan paniikissa. kivut oli aivan järkyttävät.
lopulta vauva saatiin ulos ja onniteltiin pienestä pojasta, syntymäaika 16.25. hyväkuntoinen oli onneksi, 9 pistettä pienelle miehelle.
minä vaan itkin ja silitin pikkuisen täydellisiä pikkuruisia sormia. vauva vietiin isälle ja minut kursittiin kokoon ja vietiin heräämöön. Siellä olin aivan lääkehuuruissa ja puhuin ääneen jotain aivan käsittämätöntä :p
lopulta 19 aikaan pääsin vuodeosastolle pikkuisen ja isän luokse. imetystäkin opeteltiin.
kauheesti en tapahtumista muista lääkkeiden ja väsymyksen takia. yöllä vauva vietiin pois ja hoitaja toi pari kertaa vaavin syömään. toisella kerralla nukahdin pikkumies vieressä pariksi tunniksi. Toipuminen on ollut TODELLA hidasta. Tänään vasta päästiin pois osastolta, sairaalassa siis ti-su. Haava ja koko maha on todella kipeät. pikkuisen sokereita tarkkailtiin, eilen aamulla oli vain 1.8 :eek:
Kuulin että sektioon päädyttiin sen takia, että napanuora oli liian lyhyt ja lisäksi kaulan ympärillä. tästä johtu pysähtynyt synnytys, vaavi ei päässyt laskeutumaan ja paikat ei
avautunu. Nyt tuota täydellistä pientä peikkoa kattoessa tuntuu järkyttävältä, että
jos alatiesynnytystä ois yritetty, pieni ois kuristunu napanuoraan. Onneksi ! päädyttiin sektioon ja meillä on oma, ihana, rakas ja täydellinen peikkopoika, jota äiti ja isi rakastaa valtavasti :heart:
tää viikko on ollu aivan järjettömän raskas ja toipuminen kestää, mutta meillä on terve ja rakas pieni, ja se on tärkeintä.

eli meille syntyi POIKA, 2885g, 49cm, py 34 :) rv 39+2

Jaksamista kaikille pallomahoille ja vauvan saaneille :heart: Pysyn linjoilla tsemppaamassa teitä, luettavaa ainaki viikon aikana on tullu huomattavasti :D

epplu + rumpali 4 vrk :heart:
 
Onnittelut minultakin neitikatille, murskeelle ja upsydaisylle! :flower:

Peppiinalle tsemppiä huomiselle! Kaikki menee varmasti hyvin ja huomenna sullakin jo tuhisee pieni käärö kainalossa. :heart: Mulla esikoinen leikattiin kiireellisellä sektiolla ilman isompia ongelmia. Toipuminen oli aikasta nopeaa, kun lähdin myöskin liikkeelle heti kun vaan mahdollista. Ainoa ikävämpi puoli leikkauksessa oli mun kohdalla se, että leikkaushaava kutisi kuukausitolkulla ja arpi kasvoi liikakudosta, eikä ole kovin nätin näköinen vieläkään.

Viimeksi valittelin unettomuutta, mutta nyt se on onneksi vähän helpottanut. Supisteluja ei tuu edelleenkään eikä muitakaan vaivoja oo tällä hetkellä pahemmin. Esikoinen aloittaa koulun keskiviikkona ja on kiva olla ekat päivät ja viikot saattelemassa koululle & kotona vastassa kun tulee. Ennen laskettua päivää en oo ees haaveillut tän masuasukin syntyvän - eihän nuo oo kaksi aiempaakaan oo tosiaan mitään kiirettä pitäneet...

-pikku3nen 37+2
 

Yhteistyössä