*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Kaunis vatsa Matilda :flower: Oletko käynyt"auringossa"kun niin ruskettuneen kauniilta näyttää iho?
heti jäin kiinni :D joo kävin eilen ottaa pika solariumit. Piti kokeilla miten iho reagoi nyt raskaana,en uskaltanu olla kuin 10min ja sai kivan päivetyksen.
Nyt jos odottelis sitten kesää ja aurinkoa.
Kiitos :flower:
 
Mahallaan nukkuminen?

Kyselin tätä jo jokunen viikko sitten mutta nyt uusiksi:

Moniko nukkuu edelleen vatsallaan?

Mä ihmettelen kun pystyn vielä lempiasennossani nukkumaan :eek: :D Hyvä niin mutta jännää ettei tee pahaa =)
 
Matilda84
Me9jaBonus Mä en oo oikeestaan ikinä nukkunut oikein mahallani, enkä pysty nyt varsinkaan nukkumaan, tulee heti kurja olo.

Tunnetteko muut,vauvan mahan päältä ? Aika hurja tunne,kun välillä pystyy ihan selkeesti tuntemaan kädellä kummalla puolella vauva on. Mä en oikein tiiä missä mun istukka on ,mutta jotenkin todella vahvasti liikkeet ja vauva tuntuu.Oliskohan se sitten jossain takana.Mistä sen saa tietää ?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Tunnetteko muut,vauvan mahan päältä ? Aika hurja tunne,kun välillä pystyy ihan selkeesti tuntemaan kädellä kummalla puolella vauva on. Mä en oikein tiiä missä mun istukka on ,mutta jotenkin todella vahvasti liikkeet ja vauva tuntuu.Oliskohan se sitten jossain takana.Mistä sen saa tietää ?
Mä tunnen miten tunkee pyllyä pystyyn tai millon enemmän "pinalla" =) Aamulla yleensä kunnon kohouma kun vauva tuntuu hyvin.Mulla istukka etuseinämässä että ei se sitä näemmä estä kuitenkaan =)
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Tunnetteko muut,vauvan mahan päältä ? Aika hurja tunne,kun välillä pystyy ihan selkeesti tuntemaan kädellä kummalla puolella vauva on. Mä en oikein tiiä missä mun istukka on ,mutta jotenkin todella vahvasti liikkeet ja vauva tuntuu.Oliskohan se sitten jossain takana.Mistä sen saa tietää ?
Mä tunnen miten tunkee pyllyä pystyyn tai millon enemmän "pinalla" =) Aamulla yleensä kunnon kohouma kun vauva tuntuu hyvin.Mulla istukka etuseinämässä että ei se sitä näemmä estä kuitenkaan =)
okei,eli ei vaikutusta istukan paikalla.Miksiköhän mulle ei oo kukaan missää kertonut missä se oikein on.Kai ne sanoo tuolla rakenne ultrassa sitten.
 
Aika moni ei taida tietää missä istukka sijaitsee ennen r-ultraa.Mulle alkuraskauden,sekä np-ultrassa sanottiin että on etuseinämässä ja alhaalla,kohdunsuun päällä.Mutta istukka tosiaan voi hiukan vaihtaa paikkaa,nousta esm,raskauden edetessä ja vatsan kasvaessa joten ehkä siksi mielummin sanovat vasta r-ultrassa.....
 
Tervehdys pitkästä aikaa :wave:

Täällä viikkoja nyt 16+1 ja ehkä muutaman hentosen liikkeen olen tuntenut. Tosin mahdollista on kyllä ne ylimääräset ilmatkin :/ Mielellään kyllä ajattelisin niitä liikkeiksi kun ei tuon "Veikan" olemassa oloa muutenkaan tiedä.. välillä aina tuntuu että onkohan sitä ees raskaana. Ehkäpä just tuosta syystä en hirveen avoimena ole raskaudesta kertonut. Esim. töissä ei tiedetä.. Oman vatsan seasta ei kyllä tuota raskausvatsaa vielä erota.

Muihin asioihin. Onko kukaan käynyt koskaan Viipurissa? Itse olen menossa sinne tuossa huhtikuun loppupuolella. Netistä löysin, jonkun lastentarvikeliikkeen. Pakkohan se on käydä kurkkaamassa. Mutta kertokaa vinkkejä missä kannattaa käydä jne.
Tuo ruokailu siellä vaan vähän mietityttää. Täällä suomessa en mitenkään hullun tarkkana mieti mitä saa ja mitä ei syödä, mutta siellä oon varmaan ihan liian tarkka :whistle: :D

Mutta tosiaan jos jollaki ois kertoa nuita Viipuri kokemuksia niin mielelläni kuulisin niitä =)

UpsyDaisy ja Veikka 16+1
 
Vieläkö minäkin mahtuisin mukaan tähän ryhmään? Tajusin vasta ihan äskettäin tällaisten foorumien olemassaolon :ashamed:

Huomaa siis, että odotan esikoista :) Muutenkin kaipailisin vertaistukea, sillä asun ulkomailla, kaukana aavikolla, ja täällä hoitokäytännöt ovat aivan erilaiset. Ja kun mulla ei ole kokemusta Suomen neuvoloista eikä odotuksesta muutenkaan, niin arvaatte varmaan, miten pyörällä päästäni olen monesti! Ja kun on ollut kaikenlaisia ongelmiakin... Viikolla 13 alkoi yli kolme viikkoa kestänyt verinen vuoto, runsaskin, joka nyt on onneksi loppunut. Syön edelleen progesteronia (Suomessa tätä ei määrätä uhkaaviin keskenmenoihin, mutta täällä se on kai ihan tavallista).
Nyt parin viikon ajan ovat vaivanneet supistukset, joita tulee kymmenittäin päivässä! Viikko sitten ultrassa todettiin kohdunkaulan lyhentyneen sentillä! :( Vuodelevossa siis olen edelleen, jo kuudetta viikkoa, hohhoijjakkaa.... Toivottavasti loppuraskaus menisi vähän helpommissa merkeissä...

T. Murske ja poitsu 18+5 (sukupuoli vahvistui jo viikolla 16! ) :)
 
Ihana maha Matildalla.

Itekki haaveilin tuommosesta tasasesta pallosta, mutta ku tätä ylimäärästä löytyy, niin eipä se mahakaan sitten oo tuommonen tasanen :/ Nyt taas ahistaa ku on tämmönen plösö. Mulla lähti laihutus hyvään vauhtiin ennen raskautta, mutta nyt sitten pitää oottaa ainaki sinne kesään ennen ku voi etes haaveilla painon puotuksesta. Minäkään ku en aina oo ollu ylipainonen, vaan seurustelun alussa lihoin vähän turhanki paljo :ashamed:

En oo ajatellu sen tarkemmin että tuntuuko vauva tuosta mahan päältä. Aamusin on aika kiintee pallo tuo maha, siis ku selällään makaa. Mutta iltaa kohti aina valuu sitten selkää kohti, eikä illalla niin selvästi sitten etes tunnu.

Marlin ja papu 18+5
 
Aurinkoista Sunnuntaita kaikille odottajille täältä Uudeltamaalta!

Allekirjoittanut voi hyvin ja on hyvällä mielellä kaikista krempoista huolimatta! Pahoinvointi on alkanut tasoittumaan nyt vihdoin viikolla 18, tosin ei todellakaan ole kokonaan poistunut. Paino on noussut kuitenkin ja lähtöpainoon matkaa pari kiloa. Uusin vaiva on supistukset; toissa yönä supisteli säännöllisesti kolme tuntia, aika napakastikin ja säteili reisiin. Eilen kävin sitten lääkärillä joka tutki kohdunsuun tilanteen; kohdunsuu kiinni mutta kanava pehmentynyt. Huomen aamuna mentävä äitiyspkl:lle jossa tutkivat sitten lisää.

Vatsallaan nukun edelleen, toinen jalka sivulla koukussa niin ei paina mahaan niin paljon =) . Mitään tarvikkeita ei olla hommattu, en halua nurkkiin enkä kaappiin vielä pyörimään mitään ylimääräistä, kesällä sitten vasta. Äitiysvaatteistakaan en ole ostanut kuin yhdet alushousut jotka ylettyy mahan yli. On sellainen olo että on ihan alkuraskaudessa vielä =) .

Täällä arvuutellaan että koska lumet keväällä sulaa niin että mies saa moottoripyörän ulos. Ja mitkä viikot itsellä ja ennenkaikkea että uskaltaako kyytiin mennä vielä? (tai mahtuuko..). Onko kellään kokemuksia?

Aurinkoa kaikille!
 
Mun on pakko heti kirjoittaa, kun Tirliinalla sama mietintä, kun mulla. Oon kyllä alistunut ajatukseen, että moottoripyörän selkään ei nousta ennen elokuutta, jos sittenkään. Muutaman tikit alapäässä, yrittää puntata itteänsä pyörän selkään. :LOL:
Mulla on vaan itelläkin pyörä jo pari kesää. Toteutin silloin kauan haaveilemani kortin ajamisen.

Tänään on anopin 70-vuotis synttärit. :heart: Sinne suunta hetken päästä, mukava nährä sukulaisiakin. Kukaan ei asu kaukana, mutta kaikilla omat kiireensä.

Mulla kans maha pömpähtänyt viikossa palloksi. :heart: Otan kuvaa tänään niin laitan sitä sitten tänne.
Itellä mulla on eteenpäin kallistunut kohtu ja silloinkun kävelen nopiaa niin tuntuu, että öttis yrittää tunkia ittiänsä alamahasta läpi ja pakko hiljentää tahtia. Onko muilla samanlaista? Mies on jo ristinyt sen pingviini kävelyksi. :LOL: :kieh:

Täällä ruvetaan leikkiin piilosta, äitin kans pitää osallistua. :) :heart:

Elli Ja Öttis jo 17+0

Niin ja uusille tervetuloa mukaan!!!!
 
Uusille tervetuloa! :flower:

Mahallaan nukkumisesta, en harrasta sitä mutenkaan ja mä oon niin hassu että jos joskus makoilen mahallaan niin ajattelen heti, että vauva menee lyttyyn :p

Liikkeet ei tunnu vaikka uudelleensynnyttäjä olenkin. Välillä on jokin muljaus tuntunut, mutta heti kun keskityn kuulostelemaan ja tunnustelemaan, ei enää tunnu mitään. Olis jo ihana tuntea
:heart:

Maha näyttää välillä isommalta ja välillä pienemmältä :LOL: Otti mies jo yhden kuvan, mutta siinä ei kyllä pömpötä maha juuri ollenkaan.

Jaa mutta viikot taas poksuu 17+0!

MiljaK ja napero
 
Poksutaan taas 19+0 :heart:

Kyllä on tosi suuri ero nyt kun mullakin on etuseinässä istukka niin liikkeet tuntuu hentosina ja ihan erisuunnalle (alas ja kylkiin) kun noilta kolmelta ensimmäiseltä, joilta istukka on ollu takaseinässä, heiltä liikkeet on tuntunu jo selviltä rv 13-16 lähtien. Mutta hyvin tunnen minäkin missä kohtaa hipsu pötköttelee, pää tai peppu on tuossa vasemmalla puolella pikkasen navan alapuolella. Oikea puoli on tyhjää täynnä :LOL: johtuu varmaan siitä kun mun kohtu on vasemmalle kallellaan.
Tein eilen sairasloman kunniaksi suursiivouksen koko kämppään, matot, sohvatyynyt ja petivaatteet kartanolle ja siivosin joka nurkan, ai että oli tyytyväinen olo ja se palkittiinkin illalla helvetinmoisella lonkkasäryllä :'( en päässy enää illalla edes liikkeelle kunnolla, piti köppästä ku vanha akka ja joka askeleella tuntu karsee "puukonpisto" lonkassa..järkkyä että tässä vaiheessa jo alko tää vaiva..on pitkä kevät ja kesä edessä..saas nähä liikuntaako sitä tämän kans kohta enää mihinkään. Rasituksessa tulee ihan sairaan kipeeksi.

Uusille lämpimästi tervetuloa :flower: !

Minäkin pystyn nukkumaan vielä kyljellään/mahallaan silleen että toinen jalka on koukussa, ei hidasta ollenkaan vielä. Kädet vaan turtuu yöllä ihan mahdottomasti, auts..

Ihania pallomasuja teillä, minä oon kans tämmönen plösö ettei vauvamaha vielä näy aikoihin tuolta makkaroiden alta..surkeeta:( ja inhottavaa..ettei oo itsekuria koskaan enempää..minäkin onneton oon lihonu aikanani kun miehen kans yhteen mentiin..ja loppua ei näy..kymmenisen kiloa sain laihdutettua mutta vielä ois urakkaa edessä..onneks nyt ei oo noussu paino ku laskenu sen kaks kiloa, huh..mut se niistä kiloista..

jonnuli ja hipsu 19+0

 
Tervetuloa mukaan Murske myöskin! :) osaan kyllä kuvitella, että pää on hieman pyörällä, varsinkin kun raskauden seurannan käytännöt on niin erilaisia siellä ku suomessa. Nyt vaan lepoa ja toivottavasti vuodot pysyy poissa :hug:

Mahallaan nukkuminen. Mä en pysty enää normisti masun päällä nukkua, mut sillai puoliksi masullaan että toinen jalka on sivulla koukussa vielä pystyy olla :)

Ja mä tunnen vauvan varsinkin aina aamusin tosi selkeesti tossa ihan masun pinnalla :heart: välillä on niin hassun näköstä kun toinen puoli mahasta on ihan pömpöllään ja kova, kun taas toinen puoli sit ihan "tyhjä" :D

ZUMBASTA! Moniko täällä kyseistä harrastaa? Oon ite innostunu ajatuksesta ja aattelin tilata kotio dvd:n.. :) Mutta kaipailisin vähä neuvoja, kun tuolla yhdessä nettikaupassa on monta erilaista dvd:tä, niin mikähän niistä kannattais näin alkuunsa tilata? http://kauppa.zumbatunnit.fi/Zumbatuotteet/Zumba-DVD-CD Toi 'cardio party' kuulostais semmoselta, että sitä haluisin nyt ekaksi kokeilla, mutta kertokaa kokeneemmat vinkkejä B)



Tirliina mullakin tullut semmosia supistuksia jo jonkin aikaa, että menkkakipuja on masussa ja selässä, sekä säteilee ihan reisiin saakka. Kaks kertaa ollut just sillai, että vaikka oon sohvalla maannut, niin niitä on vaan tullut ja tullut.. Toisella kertaa sit lähdin käymään päivystyksessä, mut sillon ei ollu ainakaan mitään vielä tapahtunut kohdunsuulla. Siitä on nyt yli viikko. Täytyy vaan sit taas mennä näytille jos tulee yhtä pahana kun sillon.

Huoh, ollut jo helpompi olo hetken aikaa pahoinvoinnin kans, mut tottakai se tuli tän flunssan mukana taas takasin.. :x yäh.

mmiilia ja hubbis 16+6 (huomenna poks poks)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tirliina33v:
Täällä arvuutellaan että koska lumet keväällä sulaa niin että mies saa moottoripyörän ulos. Ja mitkä viikot itsellä ja ennenkaikkea että uskaltaako kyytiin mennä vielä? (tai mahtuuko..). Onko kellään kokemuksia?
Viimeks la joulukuussa, ajeltiin vielä syyskuussa :whistle:
Tosin vaan lyhyitä matkoja kaupungin sisällä ja liepeillä.
Enemmän mua pelotti hypätä kyytiin seuraavana kesänä. "mitäs jos jotain tapahtuu, kuka pitää pienestä huolta"-ajatus ei hellittänyt kun yhteen minireissuun.

Tervetuloa Murske :wave:

Alkuperäinen kirjoittaja Marlin:
Ihana maha Matildalla.
Itekki haaveilin tuommosesta tasasesta pallosta, mutta ku tätä ylimäärästä löytyy, niin eipä se mahakaan sitten oo tuommonen tasanen :/ Nyt taas ahistaa ku on tämmönen plösö. Mulla lähti laihutus hyvään vauhtiin ennen raskautta, mutta nyt sitten pitää oottaa ainaki sinne kesään ennen ku voi etes haaveilla painon puotuksesta.

Mulla toi ylimääränen on pakkautunut tonne ylös ns. tasaseks raskausmahaks, vaikkei kohtu ees ylty lähellekään niin ylös vielä... ;)
(mun profliisissa kuva 12+jotain viikolta....)
Mä tiputin kesän alusta joulukuulle painoa sen 16kg ja olin tosi tarkka syömisistä ja koitin liikkua säännöllisesti vaikeimpinakin viikkoina.
Aluks mua hirvittikin miten suhtaudun vaa´an nouseviin numeroihin ja melkein löytyneen vyötärön jälleenkatoamiseen.. Tovi siinä meni, sitä sulatellessa..
Täytyy silti tunnustaa, että kyllä mnua vieläkin kirpasee, kun vaaka keikkuu uuden kiloluvun rajoilla ja sit ku se viimein sen ylittää.. Kaks kiloo on nyt tullut painoa, mutta oon syönyt ihan koko ajan (ja kaikkee)
Viime raskaudessa painoa tuli vaan sen 3-4 kiloa, mutta sillon olin paljon tiukempi herkkujen suhteen.
Samoin liikuin joka päivä, vaikka sit vaan kilsan kävelylenkin, mutta kuitenkin. Nyt kun olo alkaa olla jo himpun parempi ja reippaampi (kiitos myös lisäraudalle..), vois yrittää taas reipastella säännöllisesti.

Me 16+1

*muoks* mulla on myös istukka etuseinässä ja ne liikkeet tuntu nimenomaan tuolla sivuilla ja sivujen kautta. Istukan paikka ranottiin nt-ultrass
 
täällä kuunnellaan uutta ismoa ja fiilistellään alkavaa kevättä :heart:

täällä tuntunut nyt päivittäin kutittelua vatsan sisäpuolelta, hassuja nuo perhosen siipien läpätys...ihanaa. Pienen pieni ihminen siellä heiluttelee käsiään ja venyttelee :heart:

ja kilo vaan tullut painoa alusta saakka, joten sen puolesta tyytyväinen . Esikoisesta tuli aikoinaan 15 kiloa, mitkä tosin lähtivät ropisten synnytyksen jälkeen. Nyt on vähän tota elopainoa pohjallakain enemmän alkuun :ashamed:

mukavaa sunnuntaipäivää ja aurinkoista sellaista ;)

huisi+pikkuinen 17+4 :heart: :D
 
Kiitos tervetulotoivotuksista, miilia ja muut :)

Tähänhän jää heti koukkuun!! Koko aamupäivä on mennyt lueskellessa aiempia ketjuja...

Minä en pysty ollenkaan nukkumaan mahallaan, ehkä johtuu noista supistuksista, jotka vaivaavat eniten levossa ja yöllä (ei kovin tyypillistä vissiin?). En ole varmaan viikon 12 jälkeen enää nukkunut mahallaan.

Sinänsä mahan koon puolesta se ei olisi mahdotonta, sillä mulla ei ole vielä juuri ollenkaan mahaa! Katselin äsken joidenkin lähettämiä masukuvia, ja jokaisella oli järjestään isommat mahat näillä viikoilla ja jopa aiemmillakin kuin mulla! Pikkuisen huolestuin... Kun painoakaan ei ole tullut kuin n. 2 kiloa. Ja maha on tosi alhaalla, siinä pikkuhousujen sauman kohdalla, eli ei vielä lähellekään navan korkeudella (jossa on pelkkää rehellistä ihraa :) )
Jännä ajatella, että kohta ollaan puolessa välissä, eikä ulkopuoliset edes huomaa että olen raskaana. Ehkäpä maha ottaa kohta sellaisen kasvuspurtin, että oksat pois!!

Vauvan liikkeitä en tunne vielä. Välillä olen ollut tuntevinani, mutta saattaa olla ilmaakin suolessa. Mulla on istukka etuseinässä, joten siksi en varmaan vielä tunne.

Murske 18+5
 
Aurinko paistaa ainaskin täällä..

perjantaina köyhdyttiin aikalailla.. :/ vaihdettiin auto mitsun diesel grandikseen nyt mahtuu kolme istuinta ja taaksekkin mahtuisi vielä yksi tai kaksi jos halua riittää..

neiti´Kat kiitos.. mun varmaan tosin pitää lähteä taas keikka käymään jyväskylässä katsastamassa nuo mamma liikkeet kun kuulema pari muutakin liikettä myy ryökköjä kuin henkka.
ja saan samalla ostamani käytetyn pinnasängyn.. koska tuo meidän entinen on niin kova kitisemään sen laskettavan laidan takia että sen kanssa en voi nukkua ees samalla suunnalla taloa |O se on oikeen no sitä retroo se on isännän vanha sänky 70luvulta :LOL:
sain suht edullisesti ostettua ison pinniksen 125*65 jossa on kuulema erittäin hyvässä , ja kastumattomassa kunnossa oleva patja ja petari ja sen saa pestyäkin.

Uusille .. mielestäni kaikki ovat tervetulleita mukaan ajankohdasta riippumatta. Tervetuloa.

joo en pysty nukkumaan masullaan, ja olen jotenni muutenni oppinut siitä tavasta pois kun tämä on jo kolmas raskaus aika likekkäin.



 

Yhteistyössä