***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

dumdaidum... mun dippatyö etenee täällä mukavasti, onneks tein tänne töihin enkä haahuillut mitään ulkopuolisen yrityksen aihetta. Sillon olis paljon hankalampi tehdä tätä, kun illat on aina niin bookattuja että pitää hakemalla hakea aikaa tehdä tätä.

murske, tarkotitko sitä vaunua jossa on ruskea sävy ja semmonen burberry-tyyppinen kuvio? Musta oli tosi kiva =) ja sopis mun mielestä molemmille. Se pallurakuviokin mikä oli rattaissa on hauska, jos ei ota punasena niin olis oikein sopiva pojallekin. Mä haeskelen nyt käytettyjä emmaljungan kaksosattaita, pari huutoakin on ollut ja nyt on taas yksi meneillään. Kiirusta ei vielä ole, mutta ne mitkä haluan, on vaan käytettävinä enää saatavilla, eli kun sopivat kohalle sattuu niin nappaan kiinni.

Jaaha, takasin töihin pariin, tänään tuntus olevan tämä pirpana paljon aktiivisempi kuin eilen, kokoajan möyrii tuolla masussa :D

Matilda84
Huomenna töihin ihanaa :D

Neuvolalääkäri kuulumisia :
Painoa tullut edellisestä neuvolasta 1kg400g eli 360g/vko ( lähto 55-58kg nyt 65,4kg)
Hemppa oli laskenut 131--> 123 joten joudun aloittamaan raudan.
Sf 23 (yläkäyrillä mennään) rv 18+5 sf 16 (aika paljon kasvanut)
Sykkeet 140 (lääkäri koitti saada ne tasaisesti kuulumaan varmaan vartin, vauva pisti monoa vähän väliin ja vaihteli asentoa)
Tarjonta : Poikki, hän siis viihtyy poikittain mahassa :D
Verenpaine 110/60

Kilpirauhas kokeisiin pistivät ,koska mulla on noita sydämen tykytyksiä ollut aika lailla.
Muuten kaikki vallan mainiosti massussa :D
Kohdunsuulla ei tapahtunut muutoksia joten tää mamma pistää huomenna menee töihin taas,pääsen viihdyttää kollegoita. Niillä on varmaan ollut kauhee ikävä mua ja mun juttuja.Oon aika sosiaalinen tapaus, suu käy kuin papupadalla :saint:

Kattelin tuossa edellisen raskauden,eli tytön odotuskorttia. Samanlailla mun paino oli silloinkin noussut,eli se tekee tod näk tenkkapoon tuossa kohta puoliin eikä nousekkaan yhtään. toivottavasti B)

Pakko oli käydä vetäsee jalkatreeni salilla.Nyt aamupala lärviin ja sit treenaan viel kädet tässä himassa.
Täytyy toivoo että vesisade hellittäis ja pääsis viel sauvakävelee illalla,lapset mukaan pyörien kanssa.

Matilda & Viljo rv22+4

Höh, arvasin ettei linkki onnistu! Koitan korjata asian...

http://login.pingpong-online.com/teutonia2010/Dessin_3870.jpg

Josko tää...?

Se ois tosiaan se kukkakuvioinen eikä burberry-kuvioinen (väri 3870) Tiedän, se ON tyttömäinen! Mutta onko liikaa....?

Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Höh, arvasin ettei linkki onnistu! Koitan korjata asian...

http://login.pingpong-online.com/teutonia2010/Dessin_3870.jpg

Josko tää...?

Se ois tosiaan se kukkakuvioinen eikä burberry-kuvioinen (väri 3870) Tiedän, se ON tyttömäinen! Mutta onko liikaa....?
Musta ainakin tos nätti kuvio,sopii tytölle kuin pojalle =)

Onko muilla huonoa oloa viel näillä viikoilla? Kun tuntuu vaan, että on tullut takas taas tuo vaiva. :| Pakko saada suuhun heti jotain kun se iskee ja sekään ei aina siltikään auta.
Ja sitte huimaamista on kans ilmaantunut. Kylmä hiki vaan otsalla ja silmissä sumenee ja sydän jyskyttää ihan hirveen voimakkaasti.
Ihme kipuakin tuntuu mahassa samalla kun sitä huonoa oloa on. Välillä tuolla alhaalla ja välillä taas tuossa pallean kohtaan.
Rautaa oon nyt syöny viime neuvolasta asti ja huomenna taas ois neuvola, niin pitää sieltäkin kysellä, että mistä nää olot vois johtuu.

Katjuska ja sintti 21+3 :heart:

Heips!

meilläkin tuo esikko sairastelee aina vaan, hetkittäin terve ja sitten taas joku flunssa/mahapöpö iskee! :headwall:

musta tuli tänään täti, sisko sai aamulla piskuisen tytön (rv35+5) :flower:

Eip sen kummepia kuin että enää 5 viikkoa töitä ja sitten lomailemaan :D

Matilda84
Katjuska-78 Taitaa olla se rautalääke mikä tekee, nimittäin muistelisin että se laittaa mahan kipeeksi. Itekki jo varautunut että alussa sen raudan kanssa on vaikeeta.
Mullakin vielä sitten ihan erikseen tuota raskauspahoinvointia sillä tavalla,että heti jos maha pääsee tyhjäksi tulee todella huono olo. Heti helpottaa kun saa jotain pientä alas.

Neuvola kuulumisia:
Paino noussut 700g viime neuvolasta eli olikohan nyt sitten joku 175g/viikko. Tosin nyt vielä ollaan alle sen painon mitä ekalla neuvolakäynnillä on punnittu. En haluu yhtään enempää kiloja, joten tarvii taas tarkemmin katsella mitä laittaa suustaan alas.
Hemoglobiini oli laskenut 123 -> 122, ei kuulemma raudan tarvetta vielä, mut jos itsestä tuntuu niin voi jo alkaa syömään.
Pissa puhdas
Verenpaine 116/68
Sf-mitta 23, yläkäyrän yläpuolella vielä mennään.
vauvan syke oli 130, tais pieni nukahtaa just ennempää kun aulassa ollessa mellakoi mahassa=)
Niin ja kela laput sain täytettäväks

Maijamehi ja Toukka rv 23+2

Murske, musta ihana kuosi tuokin. Ja ottasin kyllä tommosen jos olis tarve, siis pojallekin.
Mulle se osbidan (?) rauta ei tehnyt viimeksi mitään, sitä on kaapissa jo odottamassa jos tarvii, mut vielä kun ei ole mitään armotonta väsymystä ilmaantunut niin olen ajatellut etten tarvii ottaa, kun taas joutuu sit niiden rautojen kanssa vahtaamaan maidonjuontia, ettei ota samaan aikaan.

Mitä magnesium-valmistetta suosittelette? Ajattelin aloittaa sen ilta kalkki -aamu magnesium-systeemim, josko se auttas sitten siihenkin ettei tulis niitä kramppeja (vielä ei onneksi ole) ja et jos maito ei räjäyttäs taas tajuntaa noista tisseistä... kokeilla ainakin voi =)

Jaaha, nyt töiden pariin, masu on täys ja jaksaa tässä taas touhottaa loppupäivän.

Moi kaikille pitkästä aikaa! Onnea hyvistä ultrakuulumisista itse kullekin ja voimia sairasteleville! Oon seuraillu keskustelua aktiivisesti mutta ei oo tullu kirjoteltua...

Piiitkän odotuksen jälkeen oli meikäläiselläkin vihdoin tänään rakenneultra. Vaavilla nyt painoa 477g ja kaikki näytti olevan kunnossa :) Tuntemukset sukupuolesta on osuneet oikeaan eli tyttö siellä masussa melskaa :heart: Oli oikein mukava kokemus ja hirmu ystävällinen lääkäri, tuli tosi hyvä fiilis kun sai niin hyvää ja asiantuntevaa palvelua!

Murske,kaunis kuosi,niin tytölle kuin pojalle =)

Mappis,onnea hyvistä ultrakuulumisista :heart:

Runttis mulle apteekissa suosittelivat Emgesan 250mg Mg2+ magnesiumia ja sitä oonkin kohta jo purkin syönyt.Hyvin tuntuu tehoavan,ei oo suonenvetoja,ei levottomia jalkoja =)

Kiva lukea neuvolakuulumisia,omaa odotellessa =)

Mulla pyykinpesukone laulaa,matkan vaatteita ja laittelen samalla paksuimpia talvikamppeita veke sekä pesen tyttöjen pieniksi jääneitä myyntiin.Välillä sitten istahdan tähän lueskelemaan :whistle:

Kiitoksia Neitim päivitetyistä tiedoistani ja kaikille kiitos kun olen saanut "kiilata" joukkoonne =)

Täällä tulee niin paljon tekstiä mikä on mukava kun käyn aina välistä pojan hoidon lomassa kurkkimassa..

Joillain on esiintynyt sappivaivoja, ei kiva!! :kieh: Itselläni närästää melkein joka päivä mikä on uutta minulle koska sellaisesta ei ole tarvinnut ennemmin kärsiä.

Mappiksella hyviä ultra kuulumisia, onnea! Meidän vauskilla painoarvio ultrassa 21+0 oli 445g.... Pojasta aikoinaan 20+0 oli painoarvio 260g joten suuret on heitot.

Mulla on kriisi, siis paino kriisi. Mun on tehnyt ihan alusta asti mieli makeeta ja siihen myös repsahdellut :kieh: Paino on noussut oman puntarin mukaan jo n.8kg mikä ei ole hyvä!! siis järkyttävää, antakee nyt neuvoja miten mä pääsen tästä makean himosta eroon!

Hiipi 24+1

Alkuperäinen kirjoittaja Mappis:
Me9ja Bonus, viikkoja 21+5 (tai 21+6 tänpäiväsen päivityksen mukaan), olin itsekin aika yllättynyt että pikkunen on jo melkein puolikiloinen!
Ok! =) Eihän noi toki oo kuin suuntaa antavia noi painoarviot!Varmaan ihan sopusuhtainen vauski tulee =) :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja hiipi:
Mulla on kriisi, siis paino kriisi. Mun on tehnyt ihan alusta asti mieli makeeta ja siihen myös repsahdellut :kieh: Paino on noussut oman puntarin mukaan jo n.8kg mikä ei ole hyvä!! siis järkyttävää, antakee nyt neuvoja miten mä pääsen tästä makean himosta eroon!
Nii täälläki :ashamed: Mulla on paino varmaan noussut useamman kilon(puntarin lapset rikko viime kuussa ja nla vasta ens viikolla joten en tiedä tarkkaan)Siltä ainakin tuntuu ja herkut maistuu!!!Suklaa ja hedelmäkarkit,mitä ennen en oo voinut sietää :eek: Ja pojasta muka pitäis himoita suolaista,kukkua kanssa :whistle:

moikka! neuvolassa käyty =) kaikki oli hienosti,painoa tullut viim.kerrasta n.500g. vähän kyllä hirvitti vaalle mennä :eek: luulin et tullut kauheesti painoa...verenpaineet ok. hemog.jotain 128. eli ei tarvii vielä rautatabletteja :heart: .vauvelin sykkeet 140 oisko noi sit tyttösykkeet? mut hauskaa päivää kaikille :attn: lolu-22 poks,poks

Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mappis:
Me9ja Bonus, viikkoja 21+5 (tai 21+6 tänpäiväsen päivityksen mukaan), olin itsekin aika yllättynyt että pikkunen on jo melkein puolikiloinen!
Ok! =) Eihän noi toki oo kuin suuntaa antavia noi painoarviot!Varmaan ihan sopusuhtainen vauski tulee =) :hug:
Kiitos, toivotaan niin!

^vauvahan kasvaa tässä vaiheessa aika paljon yhdessä viikossa! ja voi olla että ottaa välillä kasvupyrähdyksiä. ei voi siis verrata 20 ja 21 viikoilla mitattuja toisiinsa.
mulla toinen oli 21+4 450g ja toinen 485g, mutta se ei tarkoita että tuo ero pysyisi suhteessa samana syntymään asti; ero voi kaventua tai suurentua; ja olla mitä tahansa siitä väliltä. ja sitä paitsi ne mittauslaitteetkin on hiukan epätarkkoja.

joten eipä kannata huolestua vauvan koosta suuntaan tai toiseen tässä vaiheessa. :)

Äsh, tylsän harmaata ja sateista :( ! Mut huomenna mun piiitkä odotus palkitaan kun päästään rakenneultraan :heart: !!!!

Mietin jo aikaisemminkin noita vaunujuttuja ja olin kallistua phil&tedseihin mutta, mutta...oiskohan noi britaxin b-dualit yhtään hyvät sisarusrattaiksi??!! eivät mitkään pahan hintaisetkaan olisi. Aikasta pienet etupyörät on, et pääseekö niillä missään muualla kun asfaltilla???!!!

W 22+4

Alkuperäinen kirjoittaja dreamer78:
^vauvahan kasvaa tässä vaiheessa aika paljon yhdessä viikossa! ja voi olla että ottaa välillä kasvupyrähdyksiä. ei voi siis verrata 20 ja 21 viikoilla mitattuja toisiinsa.
mulla toinen oli 21+4 450g ja toinen 485g, mutta se ei tarkoita että tuo ero pysyisi suhteessa samana syntymään asti; ero voi kaventua tai suurentua; ja olla mitä tahansa siitä väliltä. ja sitä paitsi ne mittauslaitteetkin on hiukan epätarkkoja.

joten eipä kannata huolestua vauvan koosta suuntaan tai toiseen tässä vaiheessa. :)

Ja tähän lisäyksenä että ylipäätään nää ultrat erehtyy suuntaan tai toiseen monesti ja vauvat kasvaa yksilöinä.Jos jonkun vauva tuntuu vaikka viikolla 32 kasvavan vauhdikkaasti,voi kasvu hidastua loppua kohden ja toisella taas ensin kasvaa hitaanlaisesti ja sitten myöhemmin vilkastuu kasvu ja samankokoiset tulokset :D
Ja aina täytyy olla sama mittaaja/ultraaja jotta olis vertailukelpoinen =)
Kokemuksella ;)

Yhteistyössä