***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Meillä oli tänään ultra!

Ultrassa oli kaikki hyvin. Vauva vastasi viikkoja ja rakenteet muutenkin hyvät. Mitään painoarviota en Jorvissa saanut, mutta vahvistivat mun tyttöolon tyttölupaukseksi. :heart:
Salaa toivoin hiukan poikaa, kun kaksi tyttöä ennestään, mutta tytöt on ihania!
Niitä teinivuosia odotellessa... :D
Me päästiin myös nyt pääsiäisen alla muuttamaan takaisin kotiin (joka siis ollut homerempattavana puol vuotta). Varovaisin mielin ollaan ja toivotaan, että ei mitään isompaa enää talon tiimoilta tulisi. Viimeksi pudottiin niin kovaa.. Rahatkin on ihan loppu :kieh: Silti ajattelin hyvien ultrakuulumisten kunniaksi nyt ainakin sen Bola-korun hommata.

Viherpikkurilli + Tiitiäinen 20+4

dreamer Ei oo onneksi nyt täytynyt käydä keskussairaalassa asti , kun oon antanut tota hengitettävää venttolinea tribla-tubla -multi annoksilla kun "kohtaus" on tullut . Ja kotona ollaan nyt pärjätty .. asman takia kontrolli että onkos astmaa vai mitä niin elokuussa ...

selmiina mun närästyslääke olikin zantac 150 mg ....

neitim

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja sinne vielä meneville!

Tänään on ollut aivan erilainen päivä kuin esim. edellispäivänä. Ei masenna pätkääkään! Edellispäivänä olin niin maani myynyt ja muutenkin olo oli ihan omituinen. Eli hormooneja saa syyttää siitäkin hyvästä :D Kävin tänään ostelemassa vähän vaatteita pikkuiselle. Oma äitinikin oli mukana ja innostui myös ostamaan vaatteita. Hoki koko ajan: "Kun tää on niin ihanan värinen että on pakko ostaa. Ja kun tää on niin suloinen" :D Kyllä on niin ihanaa ostella vaatteita ja tavaroita kun tietää kummalle ostaa. Ylihuomenna olis sit taas neuvola. Kuulumisia jälleen sillon!

Sannuli ja tytti 20+3

Voimia sairasteleville , onnea hyvistä ultra kuulumisista niitä saaneille ja piristystä masentuneille ... Täällä myös ollut parempi mieli tänään kun on päässyt pihallekin edes hieman eikä sada !!!! :)

neitim

Nyt on sitten työkkäriin ilmottauduttu. Toivottavasti ei enään mitään töitä sieltä mulle keksi... Ihanaa nauttia nyt keväästä ja kesästä ja odotella elokuuta =)

Raudan syönnistä ollut puhetta.. Mulle neuvolan terkka anto hyvän neuvon. Ottaa illalla rautatabletin valmiiksi esim. yöpöydälle tms. ja yöllä kun herää vessaan niin nappaa sen tabletin samalla suuhunsa.Ei tarvi miettiä maidon juomista yms. =) Mä oon näin nyt tehnyt ja toimii hyvin.

Kävin tänään katsastamassa vaunuja ja ihastuin emmaljungan cerox:seihin. Siihen kantokassi, niin menee vastasyntyneestä asti. Oli tosi köykäsen ja ketterän tuntuset. Sitten täytyy vielä seisomalauta hommata esikoiselle.

jonnaja pikkuveli 21+1

Töllöstä tulee just Clearbluen digitaalisen testin mainos, ja jotenki haikeena sitä katon ku tiiän etten tuu moneen moneen vuoteen tekemään testiä :D

Käytiin lauantaina käveleen pikku lenkki, ku en kovin pitkälle voinu lähtä ku mahaan pisti ja supisti. Nyt on sitten vieläkin nivunen kipee. Välillä oikein makiasti pistää jos sattuu oikeeseen asentoon, tai jos poikaa kantaa sylissä :/ Ja alaselänki löi ihan yhtäkkiä jumiin, tästäkö nää nyt sitten taas alkaa. Oli kaverin kans tarkotus mennä pilatekseen, mutta en viitti nyt sitten lähtä. Ja nyt sitten ärsyttää :kieh:

Raudan syönnistä. Viime raskaudessa otin sen tabletin aina yöllä ku vessassa kävin, mutta ei se hb silti noussu. Meinas neuvolassa että ois voinu olla matalampikin jos en ois rautaa syöny. Nyt oon sitten taas öisin ottanu sitä, paitsi viimesen viikon, ku ei oo yöllä tarvinnu vessaan nousta. Ja vaikka se on sängyn vieressä ollu, niin en oo sitä jaksanu ottaa vaikka hereillä oonki käyny :ashamed:

Ainniin, tänään päätettiin tytölle sitten nimikin. Saas vaan nähä monestikko mieli muuttuu, ja onko neiti etes yhtään nimensä näkönen ;)

Marlin ja Ruusa-Justiina 23+0

Onnea ultrassa käynneille. Minä edelleen odotan omaani ja aika vaan menee niin hitaasti |O

Vauvelin potkut tuntuivat jo useasti päivässä, mutta nyt pari päivää on ollut jotenkin hiljaiseloa. Mullahan on siis etuseinässä istukka, joten olen järkeilly että kaveri on nyt kääntyny niin että potkii istukkaa ja siks ei jumppa tunnu. Oonhan oikeassa, oonhan :saint:

Töiden osalta täytyy sanoa että motivaatio on kyllä ihan hukassa. Jotenki luovuttamisen makua.. 2kk pitäisi vielä jaksaa ennenkuin kesäloma alkaa. Onneks siihen väliin mahtuu vielä 1vk talviloma :D

Maksa-arvothan mulla oli taas lähteny nousuun, tätä kyllä olen osannut odottaakkin :headwall: Nyt sitten alkaa kova toivominen että nousu ei olis kovin nopeaa että vauveli sais rauhassa kasvaa.

Murske tais kysellä siitä vaunun kuosista mielipiteitä. Minusta on ennemin tytölle sopiva.

UpsyDaisy ja veikka 20+3

Mulle sanottiin esikoisesta et rauta kannattaa ottaa appelsiinimehun kanssa, jotta se imeytyis paremmin. En kyllä tiedä onko sillä mitään vaikutusta.

Mä oon taas yrittäny ottaa noita raskaus monivitamiineja, jos vaikka niillä sais hiukan nostettua noita hemoglobiini arvoja. Jos ne ei nosta ni sit varmaan parempi alkaa ottaa noita rauta tabletteja.

Mulla on nuo monivitamiinit pitäneet hemoglobiinin ihan asiallisissa lukemissa toistaiseksi. Olen silloin tällöin ottanut Retaferia kaveriksi. Vaikka hemppa on ihan ok, niin miten voi aina vaan väsyttää aivan tolkuttomasti. Päiväunet pitää saada aina kun vaan mahdollista ja mikään nukkuminen ei tunnu auttavan.

Huomenna sitten se kauan orotettu rakenneultra. :heart: Nyt jo maha sekaasin,kun orottaa sitä niin lujaa. :LOL: Tuun heti, kun kerkiän kirjoittamaan kuulumiset. Huomenna nimittäin myös esikoosen koulukypsyys testit.

Mulla 2 erellises raskaudes rauta on saanut mahan kovalle, :( Nyt sitten saa vetelälle, mikä sopii mulle tosi hyvin. Appelsiini mehussa on c-vitamiinia joka auttaa rautaa imeytymään. Ite oon nyt lisänä ottanut niitä, kun kaappiin on jäänyt. Saa nährä torstaina neuvolassa mitä on hb.

Murske mun mielestä kans enempi tyttömäinen, mutta mitä väliä. Kunhan ite tykkää. Meillä jos on tyttö niin se joutuu/saa kulkia sinisis vaunuissa. ;)

Sain tänään kauan orottamat äitiys farkut. Huutonetistä huusin ja postikuluineen alle 20e aivan uuren näköiset. Ja mulle kerrankin pituudelta sopivat, kun erellinen omistaja oli lyhenttänyt valmiiksi. :) Kun oon 163cm pitkä niin tuntuu, että kaikki housut aina pitkiä.

Elli ja Öttis 21+3

Kiitosta kaikille rehellisistä kommenteistanne!
Ruvettiin itsekin vähän pohtimaan, ja tosiaan se mun lempparikuosi on himppusen liian tyttömäinen pojalle...

Joten päädyttiin seuraavaan, lähestulkoon samanlaiseen, mutta miehekkäämpään :) :

http://www.baby-online-kaufhaus.de/cosmoshop/pix/a/z/1555/b12.gif

Alkuperäinen kirjoittaja Murske:
Kiitosta kaikille rehellisistä kommenteistanne!
Ruvettiin itsekin vähän pohtimaan, ja tosiaan se mun lempparikuosi on himppusen liian tyttömäinen pojalle...

Joten päädyttiin seuraavaan, lähestulkoon samanlaiseen, mutta miehekkäämpään :) :

http://www.baby-online-kaufhaus.de/cosmoshop/pix/a/z/1555/b12.gif
Ihana kuosi! ME LIKE :heart: :heart:

:wave: facebookin ryhmään siis liitytty, miten siellä toimitaan ? :LOL:
onko joku tietty kuvio miten siellä oleillaan , kun aina naamakirjassa roikun :whistle:

onko muita lahtelaisia muuten täällä meidän ryhmässä :eek:

hassua nähdä kaikki kuvien ja omien nimiensä takana :)

täällä ei ihmeempiä, kasvukontrollia ja kesää odotellen :p

Olin tänään 4d-ultrassa ja oli kyllä hieno kokemus. Tyttölupaus vahvistui ja se on jotenkin ihana varmuus. Kaikki oli pikkuisella hyvin ja tosi huolellisesti kaikki rakenteet käytiin läpi. Odottelen miestä kotiin, jotta hänkin näkisi kuvat pikkuisesta neidistä. :)

Iloisin mielin parantelen kevätflunssaani täällä..:)

ansuli + kullanmuru 23+2

Onnittelut kaikille taas ihanista ultrakuulumisista, sekä tyttö- ja poikalupauksista! :heart:

Selmiina hui! Tiedän (vähän liiankin hyvin) millaiselta tuntuu tollainen "kohtaus". Tai en tiedä onko ihan samanlaista kuin sulla, mutta sellaisia oireita mitkä vois viitata myös sydänkohtaukseen tms. Mä oon itseasiassa kärsinyt jo n. 1,5v semmoisista "kohtauksista" että vasen käsi puutuu, rintaa puristaa, tulee pakokauhu ja tuntuu että sydän pysähtyy ihan just. Pahinta se olo on just kun tulee tommonen kovempi kohtaus, mut nykyään on ihan päivittäin tota vasemman käden puutumista ja outoa tunnetta rinnassa, syke on tosi korkee koko ajan ja on jotenki voipunut olo. Mutta mulla on otettu sydänfilmi varmaan miljoona kertaa, ja aina se on ollut ok. Oon jopa kolme kertaa mennyt ambulanssilla päivystykseen tommosen kohtauksen aikana kun oon ollut varma et kuolen. Myös yksityinen lääkäri on ultrannut sydämen, muuta "vikaa" ei löytynyt kuin että sydämen hiippaläppä on normaalia suurempi ja siitä aiheutuu mm. kipuja ja rytmihäiriöitä.
Mulla kuitenkin myös sappivaivoja (sukuvika), joten monesti lääkärit epäillyt että noi mun "sydänoireilut" liittyis sappivaivoihin tai närästykseen. Lisäksi mulla on niskat ja vasemman lapaluun kohdalta lihakset TOSI jumissa.. että siitä vois johtua nää vas. käden puutuilut. Mutta jotenkin nämä oireet silti tuntuu niin sydänperäisiltä. Oon kuitenkin oppinut suht hyvin elämään näiden "kohtausten" ja oireiden kanssa, vaikka kamalaa on ollut näinki kauan stressata ja pelätä et kuolenko kohta sydänkohtaukseen. Mut kai se on vaan uskottava et sydämes ei mitään ole ku se on kerta tutkittu.. Anteeksi kun tuli näin pitkä sepustust tästä asiasta, ja vaikkei Selmiinalla edes ollut sydämestä johtuva kipukohtaus, niin tuli vaan kovasti mieleen nämä omat oireilut.

Murske ihana oli se kukkakuosinen vaunukin, mutta mun silmään toi raitainen on vielä ihanampi!! :heart:

Meidän oli tarkoitus ostaa tulokkaalle Brion yhdistelmät uutena, mutta kun mä jäinkin nyt sitten työttömäksi niin päätettiin että uudet vaunut saa nyt jäädä.. saadaan mun vanhemmilta tuplarattaat sekä ostetaan niiltä käytettynä Emmaljungan 2004 vuoden yhdistelmät jotka on edelleenkin tosi hyvässä kunnossa :) mulla kaks pienintä sisarusta niin pikkusia vielä (6v ja 3v10kk) että niiltä jäänyt paljon hyvää käyttötavaraa meidän esikoiselle sekä nyt tosiaan sit tälle kakkosellekkin saadaan ihanat vaunut ja ne tuplat. Tupliakaan ei ihan välttämättä tarvittaisi, kun poju on muutaman kk vaille 3v sit kun tää kakkonen syntyy, mutta silti taas kiva olla varalla :)

Eipäs muuta nyt enää, kun tuli aika pitkä tarina jo.... :ashamed:

mmiilia ja hubbis-typy 21+1

Huomenta ! Ihanaa odotusta tänään ultraan meneville ! :heart:
On se vaan niin ihanaa nähdä vaavi ja todeta että kaikki on ok .Kuvia ei tosin huomattu kysyä .. kun ei np-ultrastakaan saatu :headwall: :headwall:

Mulla tosin on tuo ultra vielä rv 32 , jossa katsotaan pallean tilanne ,että kaikki on ok ...Jospa sitten mekin saataisiin varmistus tälle hataralle tyttölupaukselle :LOL:

Ja voimia myös muille närästyksestä kärsiville !!!

Vadelmanlehtitee on ostettuna , mutta en uskalla sitä vielä alkaa juomaa , vaikka tää onkin pitkästä aikaa sellainen raskaus että noi alkuajan supistukset on loppuneet ja päivittäin tulee vain muutama supistus , mutta en halua että ne muuttuu vielä liian koviksi ... Taidan jättää tuon aloittamisen vasta rv 30 tietämille ..... Jos päättääkin vauhdittaa suppareita liikaa ja syntyykin etuajoissa niin on sitten jo paremmat lähtökohdat kun rv 22 !
Onko joku joka jo käyttää vadelmanlehtiteetä ???

neitim

AnQ
Huomenta!

Murske, tosi kauniit vaunut! Itse tykkään noista raidallisista enemmin kuin niistä kukallisista, ja onhan noi paljon poikamaisemmat. Mie vieläkin pähkäilen, ostaisiko uudet vai ei, onneks täs on vielä aikaa miettiä.. :D

Äh, menis tää viikko nopeasti, viikonlopulle on tiedossa paljon kivaa ohjelmaa ja kavereiden näkemistä, enkä malttais odottaa! Huomiseen ultraan enää 30,5 tuntia, eli ei siis enää kauaa!

AnQ + myy 21+0 POKS :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Theresia:
Kauniit kärryt Murske =) Otitko kovan kopan myös samoilla väreillä?
Eiku otettiin sillä puolipehmeällä Vario Plus -kopalla. Samalla kuosilla joo. :heart:

Lähetyskulut huimat 120 egeä tänne aavikolle, mutta silti tulee halvemmaksi tilata Saksasta...

Yhteistyössä