***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Moiks!
Koko myötätuntoni annan sappivaivoista kärsiville! Mulla on sappi poistetti -04, mutta se oli työn ja tuskan takana että lähtivät operoimaan. Monta kertaa sain ensiapuun mennä kun mikään kotona ei auttanut, ei edes Litalgin loppuvaiheessa. Edelleen tuntuu toisinaan jotakin kipua sapen tuntumassa, mut se on varmaan päästä johtuvaa =) .

Niin ne vapaat taas hurahti. Huomenna paluu arkeen ja töihin. Keskiviikkona olis neuvola, kivaa. jos sitte ekan kerran sais vaikka kuulla sydänäänet. Perjantaina on kauan odotettu ultra. On sitä odotettukkii joa kauan!

Tänään on viikkoja tasan 19 :heart: .

Ei muuta kuin mukavaa viikon alkua!

:wave: Laskettelulomalta palattu,pylly puuduksissa mennen tullen 550 km matkasta.Mukavaa oli,kotiin silti kiva tulla vaikka pyykkiä sitten senkin edestä :x
Palaan myöhemmin kommentoimaan,nyt sänky kutsuu uupunutta matkaajaa |O
Me9jaBonus ja ne ärveet on jotain päälle 21

terkkuja pääsiäis- ja nettilomalta :D

uusille moikat :wave: ja kovia kokeneille voimahalit :hug:

PuoliväliPOKS meni ohi (höh), mutta matka jatkuu
Perjantaina ultra (ja tentti), arvatkaa kumpaa ootan enempi.. :LOL:

Duo Edgeistä (sport) haaveilleena taidan katsoa kartalta osuisko Kemi matkan varrelle ja sitä ennen käydä testaamassa kaverilla niitä. Kun jos ei lyhyille parahimmat säädöt.. :)

heips.
eikös se Kelan vaatimat "päivät" olis nyt meikälläkin täynnä, kun on rv23+??
tässä saadaan kohta kaikki laittaa paperia Kelaan. =) - toiset tosin ilmeisesti saa äippärahat työnantajan kautta, mutta meikä ei - tuskin koskaan...
ihan jännittää että miten mun käy niitten rahojen kanssa. viimeksi kun kävin joskus tammi-helmikuussa viemässä työttömyysrahahakemusta niin mulla oli siinä tiskillä joku tosi mukava täti. :) - siis oikeesti. juteltiin kaikkea sairaslomapvrahoista ja äitiyspvrahoista, ja hän antoi papereita ja kyseli otti selvää, kun ei ollut varma kaikesta, soitteli jonnekin. sen muistan erityisen hyvin, kun hän sanoi, että joissakin tapauksissa voidaan katsoa jopa 5 kk:n tulot, kun lasketaan päivärahoja. nooh, mulla tuli just 5kk työntekoa täyteen (3 työttömyys väliviikolla kuitenkin); saas nähdä vieläkö kukaan siellä tietää semmoisesta vaihtoehdosta. kun tuntuu että joka tiskiltä saa eri ohjeita... argh. (lue=olen aika paljon asioinut Kelan kanssa, eikä aina kaikki oo mennyt helpoimman kautta)

noh, sama se. töissä en olis enää jaksanut; kyllä tuntuu hyvältä kun ei tarvi mennä sinne lyllertämään, vaikka muuten olisin tykännyt sijaisuuksia tehdäkin.

Dreamer ja hipsunipsut 23+1

Huomenta ja tervetuloa uudet mukaan =) Ja :hug: :hug: niille joilla raskaus ei joka hetki ookaan niin ihanaa ja auvoista.

Meillä nää muurahaiset taas koettaa vallata tän kämpän :kieh: No kyllä mä viel ne täältä häädän omaan kotiinsa. B)

Katjuska ja sintti 21+3 :heart:

huomenia, täällä töissä olen jo tunnin pukertanut ja nyt lähden hakemaan aamukaakaota. Olin jo tehokas ja sovin vaikka mitä palaveerauksia joten eiköhän tämä arki tästä ala rullaamaan. Sytkylä tuntuu kääntyneen taas selkämurjotuksesta siten, että potkut tuntuu kun kauhea melske on mahassa. Hyvä vaan, kun illalla ei mitään tuntunukaan, oli vissiin taas selin niinkuin ultrassakin tykkäs pötkäillä.

=) runttis ja sytkylä 21 jotain

Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Viime yönä sitten jouduin herättämään miehen ja käskeä viemää Oysin päivystykseen. Heräsin n. klo 3.30 KAUHEAAN poltteeseen rintakehän alueella! Polttelu säteili hartioihin, käsivarsiin ja myöhemmin myös ranteisiin! En saanut henkeä, kipu ja polttelu oli ihan jotain hirveää! Sormet olivat aivan valkoiset, ja kädet tunnottomat käsivarsia myöten. Naama ja kädet olivat aivan kylmänhikiset.
Epäilin närästystä, koska olin myöhään illalla syönyt hampurilaisen sekä sitruunaa(mihin mulla on kauhea himo ollut koko raskausajan). Itkua väänsin kun ilmottauduin siihen sairaanhoitajalle, oli vaikea puhua ja henki oli ahtaalla. Hän epäili närästystä, kasvava kohtu kuulemma painaa sisäelimiä. Hän sanoi myös, että kipu on samanlaista kuin sydänkohtaksessa. Pääsin melkeen heti lääkärille, sitä ennen hoitaja otti minusta sydänfilmin sekä verenpaineet. Kyseli onko vauva liikkunut normaalisti ja milloin viimeksi olen tuntenut liikkeet. Kauhea hätä tuli itelle, että onkohan vauvalla nyt kaikki ihan ok. :'(

No lääkäri otti minut siitä heti sisään, katsoi sydänfilmin joka oli ok. Kuunteli hengistystä rintakehän ja selän puolelta sekä paineli mahaa ja kyseli sattuuko.
Kerroin että minusta otettiin torstaina verikokeet(maksa-arvot, sappi-arvot ja crp. Kun mulla tuo oikea ylämaha on ollut kaksi viikkoa kauhean kipeä, ja on vieläkin. Sappi kuulemma oireilee siellä ) ja kaikki oli kunnossa. Ei siksi nyt määrännyt labroja.

Sain hoitajalta närästyslääkettä sekä parasetamolia. Istuskelin tunnin aulassa, odottaen että olo helpottaa. Sain jonkin verran Ranixal 150mg nimistä närästyslääkettä mukaan. Käskivät hakea reseptin siihen neuvolalääkäriltä sitten kun nämä loppuvat.

Huhhuh...että tosi ihanaa raskausaikaa kyllä tämäki on.... :'( Milloin ei issias vaivaa, niin sitten tulee tämmöset kauhiat sappi ja närästyskohtaukset...

Nytkin niin pistää mahaan ja selkäpuolelle etten jaksa kirjoittaa enempää... :'(

Selmiina ja pikku ukkeli 23+1 :heart:
Onneksi olo sitten helpotti !
Tiedän tunteen tuosta närästyksestä ,mulla tosin alkaa kurkun poltteella ja kärvistelin ensin taas kuukauden kun en millään halunnut jo aloittaa lääkkeitä ja jatkaa koko loppuraskautta ... :'( Mutta niin vain oli pakko nyörtyä ja pyytää taas lääkäriltä lääkkeet ja samaa lääkettä kuin sinä käytän täälläkin , käytin jo edellisessä raskaudessa ... Yöt tulee nukutttua , mutta päästin muuten tuon kurkun jo niin pahaan kuntoon että polte on jatkunut vielä päivisinkin ... Pitäisi kai ottaa jotain päivisinkin :headwall:
Muuten kestää viikon pari että tuon lääkkeen paras teho on päällä ... ei välttämättä auta vielä ihan täysin 2-3 päivän käytöllä !

neitim

Tervetuloa hiipi !

Eilisen päivän olinkin poissa nettisaiteista kun metsästelin vain autoa ... myytiin toinen auto eilen puolilta päivin ja alkoikin toisen auton metsätys ... käytiin katsomassa -97 mondeota 1,8 ... mutta jotain hämärää siinä oli ja jäi sitten ostamatta ... Isäntä oli kiinnostunut opel omegasta -93 2.0 ja käytiin sitäkin katsomassa ja koeajamassa , se oli kyllä paljon parempi jo ajaakin kun tuo mondeo ja mitkä tilat takana (molemmat siis farkkuja) ja muutenkin toi omega oli sisätiloiltaankin aika iso ! Joten sellainen jäi sitten eilen käteen ja koitetaan sillä nyt pärjätä , toivottavasti ei tuu mitään isompaa heti ! Öljyt ja jakopään hilut pitää kyllä heti vaihtaa , ei tietoa koska on vaihdettu !!!!!

neitim + tytsy 22+3

Dreamer Kelan laput saa laittaa kun 22 viikkoa on täynnä , mutta sinne tarvitsee liittää neuvolasta saatu todistus , että viikot ovat täynnä ! Jos ei muuten aikaa niin voit soittaa ja pyytää tuota kelaan tarvittavaa lappua :)

neitim

Just palasin 5v:n kanssa päivystyksen ensiavusta.Oikeen paha kurkunpääntulehdus ja hengitys vaikeaa.Saatiin avaavaa lääkettä ja happea ja kortisonia.Kotiin päästiin mutta äkkiä takaisin jos tiukaksi taas menee hengitys.
Eli arki alkoi taas |O

Me9jaBonus Voimia ! Meillä on nyt 2 nuorimmaisella käytössä venttoline ja nuorempi sai kortisonia tabletteina ja 4v on kortisoni lääkitys aina heti flunssan alkaessa 3-4 viikon jakso ja tarvittaessa venttoline ..

Onko teillä avaavana lääkkeenä venttoline 0.1 suihkeena ?

Meillä ollaan 4v:n kanssa käyty tarvittaessa terkkarissa hengittelemässä spiralla milloin mitäkin ... Mutta kun oli yön sairaalahoidossa ja spira hengittelyssä niin sain kotiin todella hyvät hoito-ohjeet ettei tarvitsisi juosta lääkäriin vaan pärjäisi kotonakin ...

neitim

AnQ
Tänne ei mitään uutta, pääsiäisen jäljiltä ihan turvoksissa |O Muuta vaivaa ei onneksi ole, isot tsempit kaikille kolotuksista ja kivuista kärsiville :flower:

Ylihuomista ultraa odotellen!

AnQ + myy 20+6

Tervetuloa uudet :flower:

Selmiinahui :hug: Toivotaan että jää kertaan!!

Onnittelut myös monille puolivälin ylittäneille :heart:

Allergialääkkeistä ootte ainakin keskustelleet.
Mulla itsellä krooninen urticaria johon lääkkeinä heinix x3 tarvittaessa ja atarax myös yöksi tarvittaessa.Nämä kuulemma tutkittuja lääkkeitä(niin paljon kun mahdollista tutkia)ja turvallisia.Tietysti jos mahdollista,mielummin vältetään.Kortisonipohjaiset nenäsuihkeet myös ok!

Mulla tuo urticaria kyllä rauhottui raskauden alettua,toivottavasti pysyy poissa eikä enää ikinä palaa =)

Potkut tuntuu täälläkin jo varsin hyvin ja päivittäin.Vaikka istukka on tuossa edessä ja luulin sen todella vaimentavan potkuja ja liikeiden tuntemista,mutta kaikkea kanssa....
Vauva istuu vielä perätilassa ja päänuppi tuntuu tuossa navan kohdalla.Yksi päivä paino ilmeisesti säärensä vatsaa vasten ja se 5cm pituinen sääriluu tuntui(inhottavan)hyvin siitä läpi :eek: Toivottavasti ei kuitenkaan tule olemaan loppuraskaudesta yhtä kivuliasta liikkeiden tuntumista,kuin viimeksi.Tuntui että lapsi todella tulee nahan läpi...

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Me9jaBonus Voimia ! Meillä on nyt 2 nuorimmaisella käytössä venttoline ja nuorempi sai kortisonia tabletteina ja 4v on kortisoni lääkitys aina heti flunssan alkaessa 3-4 viikon jakso ja tarvittaessa venttoline ..

Onko teillä avaavana lääkkeenä venttoline 0.1 suihkeena ?

Meillä ollaan 4v:n kanssa käyty tarvittaessa terkkarissa hengittelemässä spiralla milloin mitäkin ... Mutta kun oli yön sairaalahoidossa ja spira hengittelyssä niin sain kotiin todella hyvät hoito-ohjeet ettei tarvitsisi juosta lääkäriin vaan pärjäisi kotonakin ...

neitim
Meillä ei nyt oo ollut säännöllisesti käytössä mitään avaavaa.Pojalla on infektioastma pohja mutta ollut rauhallinen jo parin vuoden ajan.Ventolinet sun muut tuttuja kyllä :(

ok , ajattelin että jos teillä on venttolinea kotona niin sillä saa todella nopeasti helpotettua oloa .. :)

neitim
Joo meillä olis flixotidea kyllä mutta babyhaler on rikki ja poika ei osaa ottaa lääkettä ilman sitä :D
Nestemäisenä on toki ventoline 0,4mg,mut se ei oo niin tehokas kun noi hengitettävät...

Dreamer Kelan laput saa laittaa kun 22 viikkoa on täynnä , mutta sinne tarvitsee liittää neuvolasta saatu todistus , että viikot ovat täynnä ! Jos ei muuten aikaa niin voit soittaa ja pyytää tuota kelaan tarvittavaa lappua :)

neitim
joo, ens maanantaina on neuvola, että silloin saan sitten ne paperit ja todistukset. muuten en koko neuvolakäyntiä sitten odotakaan, turhaa touhua. tai no ainahan sitä jotain tarttee odottaa, ja ultra on sitten taas viikkoa lähempänä.

=)

neitim
oliko 4v. keskussairaalassa, vai missä? ja koska? ;)

Pääsiäisen jälkeistä! Tänään olis pitänyt taas palata normaaliin arkeen, mutta sainpa tuossa pääsiäisen aikaan jonkun sortin flunssan ja jäin täksi päiväksi kotiin lepäilemään. Kurkku on ollut kipeä ja pää muutenkin aivan tukossa. Viime yönä oli vaikeuksia nukkua kun tuntui ettei henki kulje. Mutta jospa tämä tästä helpottaisi. Teetä ja kurkkutabletteja... :snotty:

Maalattiin pääsiäisenä vauvan tuleva huone ja siitä tuli tosi hieno. Seuraavaksi sitten kalusteita hankkimaan ja sisustamaan.

Potkut tuntuu minullakin hyvin selkeesti ja välillä on jo tullut niin kovaa monoa että ihan säpsähtää. Sällillä on nähtävästi jo kunnolla jytyä potkuissa. Vähän mietityttää että miten kovaa tulee sitten potkut, kun se vielä tuosta kasvaa ja saa lisää voimaa. Hyvin näkee myös vatsanahan läpi kaikki liikkeet. En ole ihan täysi varma että missä asennossa se mahtaa tuolla olla mutta luulisin olevan pääalaspäin. Ultrassa ainakin oli pääalaspäin ja kuulemma pää oli vielä tosi alhaalla. Vaikka vielähän se mahtuu tuolla hyvin kääntyilemäänkin.

Sintyli ja Sälli rv 23+0 POKS!

Hui, inhottavalta kuulostavat nuo sappivaivat ja närästykset sun muut. Tsemppiä!! Mulla närästys on vielä aisoissa, toivottavasti pysyykin mahd. pitkään. Muuta kremppaa toki on sitten senki eestä... nooh!

Hei, voisko joku kertoa (ennen ku teen tilauksen) rehellisen mielipiteensä siitä, onko näiden vaunujen väri liian tyttömäinen? Tuo ruskea on ihan ok unisex-väri, mutta nuo kuviot mietityttää. Jotenki oon vaan niin ihastunut tuohon kuosiin! :heart:

http://login.pingpong-online.com/teutonia2010/Dessin_3870.jpg

Niin siis meille poika tulossa

Heissan!

Kuulumisia pitkästä aikaa...
rakenneultra tuli käytyä. kaikki näytti päällisin puolin olevan ok, mitä nyt siinä ultrassa on mahdollisuus nähdä. ei kampurajalkoja, huulihalkiota, selkäydinkohjuja, aivot näyttivät olevan ok, ei ylimääräisiä nestekertymiä, sydämestä löytyi kaikki kammiot ja eteiset...nieleminen näkyi sujuvan, kaikki sormet näytti olevan tallella jne...

koko oli pieni, muutaman päivän oli jäänyt jälkeen. kasvukontrolli kuukauden päästä, näkee tarkemmin rakenteetkin, kun sikiö isompi. ei muuten olisivat vielä laittaneet kasvukontrolliin, mutta kun oli se kuuluisa vesirokko...

vesirokko voi aiheuttaa vauvan pienikokoisuutta, niinkuin miljoona muuta asiaa, mutta pienikokoisuus on ehdottomasti paremmasta päästä, jos nyt jotain seuraamuksia vaaville tulee.

maha on valtava, niin se oli esikossakin, vaikka silloin olin normaalipainoinen kun raskaus alkoi.liikkeitä tuntuu aamusta iltaan, istukka on takana. hiukan alhaalla, liian lähellä kohdunsuuta, mutta kuulemma siitä nousee ylemmäs kohdun kasvaessa. kunpa liikkeet alkaisi tuntua pian ulospäinkin. esikosta liikkeet alkoi rv14 ja tuntui ulospäin rv 18, vaikka istukka edessä. mutta se onkin yhä tollanen adhd :)
nyt liikkeet tuntu rv 16 ja ei viel tunnu ulospäin, rv:t nyt 20+4

terkuin Sinimarja ja Vaavi 20+4

Murske
Tota teutonia Cosmon ruskeaako tarkoitat jossa on tommosta kukkakuosia valkosella pohjalla?
Tuo linkki, kun ei vie varmaan ihan sinne minne piti. :) Itse en ehkä pojalle kukkakuosia ottais, tai no en tiedä...kivathan nuo on. Eipä tästä mun vastauksesta mitään apua ollut. :LOL:

Yhteistyössä