***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

UpsyDaisy: Noi vaunut on ihanat. Ihan sama väri oli meillä mielessä, mutta päädyttiin sit ostaessa kuitenkin candy pinkkeihin, kun luonnossa nähtiin. Eli ne on mustat, joissa sellaset pinkit tehosteet. Ei tossa värissä siis myöskään ollu mitään huonoa, molemmat oli kivat..:)

Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
UpsyDaisy: Noi vaunut on ihanat. Ihan sama väri oli meillä mielessä, mutta päädyttiin sit ostaessa kuitenkin candy pinkkeihin, kun luonnossa nähtiin. Eli ne on mustat, joissa sellaset pinkit tehosteet. Ei tossa värissä siis myöskään ollu mitään huonoa, molemmat oli kivat..:)
se olis kyllä toinen vaihtoehto... Mitenhän sitä koskaan saa päätettyä :D

Meille tulossa nuo samat vaunut, kun UpsyDaisyllekin, mutta silver check kuosilla. Eli kuosikin muuten ihan sama kuin kuvassa, mutta vaaleanpunaiset jutut puuttuu. Ja rungoksi valkattiin pitkän miettimisen jälkeen classic. Heittoaisa siis puuttuu, mutta jotenkin vaan ne sportit ei vaan ollu niin hyvät työntää, kun classicit. Olen aika lyhyt (164 cm) ja sitä sportin teleskooppi aisaa ei saanu tarpeeks alas ja sopivaan asentoon. Toivottavasti ei sitte myöhemmin ala harmittamaan se heittoaisan puuttuminen... Viime viikolla liikkeestä soitettiin, että ne vaunut olis jo tulleet sinne, mut sovittiin, että me haetaan ne vasta joskus kesä- tai heinäkuussa. Tai sitte en vaan malta odottaa ja haetaankin ne jo aikasemmin... :ashamed:

Mä haaveilin kans noista heittoaisallisista Duo Edgeistä ja kompastuin tohon korkeuteen. (itte himpun rapia 150cm) Nyt ajatuksena on sit Emmaljungan Ceroxit, kovalla kantokopalla. Niissä on kans heittoaisa ja työntöaisan sai olikos jopa 62 senttiin.. Saapi isosiskokin sit työntää.. ;)

Toinen vaihtoehto tällä hetkellä on Oran Taigat, niin ikään kovalla kantokopalla. (ja heittoaisa löytyy.. on sit kiva kun rattaiks vaihetaan. Ihastuin viimeks niin kovin siihen, etten osaa ajatella muita..)

Ihana aurinkoinen päivä ollut tänään. Olin pitkähköllä metsäpolkulenkillä. Sielu lepää..

* muoks
en oo ennen omistanut kopallista ratasta.
Kumpaa ootte ottamassa, jos nyt otatte. Elokuiselle.
Tai mimmosia kokemuksia aiemmista kopista? pehmeistä ja/tai kovista?
(Mä luulen, että mulla on se kova koppa -ajatus siks, kun aiemmin on ollut se kokonainen vaununkoppa. Tuntuu tilavalta ja lämpimältä jne jne)

liikkeistä ... meillä on ollut vilkasta nyt viikon päivät , silloin kun on itse liikkeessä niin on hiljaisempaa , mutta nyt kun huilaa tai muuten rauhoittuu niin kyllä alkaa mekkala ja liikkeet todella tuntuu ja jo näkyy ! :D :heart:

Supisteluista Onneksi nyt tämä raskaus on ollut hillitympi noiden suppareiden suhteen ja on ollut vain silloin tällöin ja lähinnä rasituksen jälkeen supistellut vähän aikaa :
Voimia kovista ja useista supistuksista kärsiville ! Itselläni alkoi viime raskaudessa herkästi supistelemaan ja jo 20 viikon tietämillä vai oliko jopa alle niin alkoi kohdunsuu pehmenemään ja siitä lähtien olinkin saikulla vähän väliä ... Nyt olen onneksi voinut jopa tehdä tuta muuttoa ilman kiusallisia supisteluja ...

Nyt taas hieman huilaamaan (koitan ottaa näitä vilkkaita ja työläitä päiviäö hieman takaisin ja huomanne taas uudella kämpälle hieman hommiin ! ) Jotain positiivista , sain varmaan myytyä sohvakaluston ja stereot sekä olohuoneen pöydän , jotta saadaan ostaa uudet :) No kyllä sitä pitää jotain uuttakin välillä saada :saint: Ja ajattelin kyllä ostaa vielä "halvan" sohvan kun kuitenkin vauva puklaa ja pissaa sohvalle ja milloin kuka sotkee jollain mehulla tms. niin saa olla ensin halpa versio ja ostetaan sitten kalliimpi myöhemmin kun lapset kasvaa tai sitten päällystetään uusiksi :)

neitim+tytsy 25+1

Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Ja ajattelin kyllä ostaa vielä "halvan" sohvan kun kuitenkin vauva puklaa ja pissaa sohvalle ja milloin kuka sotkee jollain mehulla tms. niin saa olla ensin halpa versio ja ostetaan sitten kalliimpi myöhemmin kun lapset kasvaa tai sitten päällystetään uusiksi :)
Mä ostin parisen vuotta sitten uuden sohvakaluston, kankaisen tietty.. Ja uuden keittiösetin, jossa kankaiset tuolinpäälliset tietty.. ja karvamattoja... ja mahd avonaisen ja matalan TV-tason..
Tosi lapsiystävällistä..... oivoi..
:headwall: :D

Vaunuista, minä hain viime viikolla matkahuollosta Emmaljungan citycrossit juurikin jungle pinkit mitä oon kuolannu pitkään. Ihanat on ja sain kyllä sikahalvalla hyvät kärrit. Mukaan tuli vielä duolift, paksu jalkapeite ja untuvapussi ihanan vaaleanpunainen. Onhan ne käytetyt mutta ei mitään vikaa, pelittää kuin uudet. Käytetyn näköiset on vaan renkaat mutta nekin vielä täysin toimivat. On kätsät heittää peräkonttiin kyllä! Mutta nuo pink checkitkin on aivan ihgut. Sit ajattelin että onko ne kesällä kovin kuumat ku on mustat..mutta onhan se elokuu jo niin loppukesää että...nohh, mä päädyin kuitenkin noihin. Mä en oo kyllä kovin kranttu, tykkään melki kaikista..vaaleat oli vaihtoehtona, myös brown check ja kaikki mustat/vaal.pun/pinkit. :LOL:

UpsyDaísy: Oletko siis nähnyt molemmat värit luonnossa? Vaikka kuvista melko hyvän kuvan sai, niin silti kyllä yllätti nähdä ne liikkeessä vierekkäin! Kuvan perusteella olisin valkannu noi pink checkit.
annala: Meillä myös classic rungolla. Tällaiselle lyhyehkölle (161) ihmiselle oli tosiaan kivemmat työntää ja helpommat kääntää kun aisan saa taivutettua eri asentoihin. Kuvissa sport-runko näytti paljon hienommalta mutta sit ku näki ne oikeesti niin ei se ero niin hurjan näköinen ollutkaan.

Edda: Ei ne sportit tosiaan luonnossa yhtään hienommat ollu. Sekin vielä vaikeutti valintaa. Jos ne olis ollu hienommat niin olisin varmaan turhamaisuuttani valinnu ne... Classic rungon eduksi laskin myös sen metallisen tavarakopan, kun lenkkeillään kuitenkin koiran kanssa paljon hiekkatiellä niin ajattelin, että se olis helpompi pitää puhtaana.

ihania vaunuja !!

meillä on esikolle ostetut vuoden 2005 mallin oran saagat harmaa/lila kovalla kopalla ja alumiini rungolla ja suuremmilla pyörillä.
pääsee päästelemään täällä landella ihan missä vaan ja kyllä on kulkenu kaupungissakin moitteettomasti me ei vaan jouduta paljon niitä kuljettelemaan mukana niin ei haittaa tuo hiukka painevempi kokonaisuus.
mutta sen verran mainostan että nuo kulkee tosi sujuvasti soratiella, metsätiellä, rullaa hiljaa asfaltilla ja ei kerää lunta ..
ystävillä tässä kylällä on ollut emmaljungaa ja brioa mihin vertailla niin ovat kyllä molemmat harmitelleet etteivät ostaneet oran rattaita juuri noiden työntöominaisuuksien vuoksi.

vappuna.. mie lähden poikiin kanssa ajamaan kainuun sotkamoon mökkeilemään ukkimummilaan vielä ennen kesä kiireitä.. isäntä jää jo kiire hommiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Suppis76:
isoista lapsista oli puhetta .. ei oo mitään takuuta että käynnistävät vaikka kasvu näyttää samalta kuin aikaisemmilla lapsilla jotka olleet isoja .. eka 4 ja toka 4,6 aina vaan sanotaan että edellisestä puolikiloa isompi tulee aina!!! perrkk!!
Mulla on mennyt just näin +500g aina edelliseen,ekan kolmen lapsen kohdalla.Eli 3180g->3680g->4055g
Mutta sitten lähti muksut kutistumaan :D 3820g->3780g->3700g->3410g

Mutta tää tulokas on taatusti sitä 3,8-4kg luokkaa ja tiedän että tulee tukalat olot loppuraskaudesta....

Mä haaveilen sellaiseta 3 kilon poitsusta,se olis unelma mutta varmaan vaan haavetta :p

Ihania vaunuja ootte hankkineet ja miettineet
:flower:

Mulla on tästä nuorimmasta vaunut niin priimakunnossa ettei tarvetta uusille vaikka tokihan mieli tekis :whistle:

Nää vaunut on ruskea/luonnonvalk.,passaa hyvin pojalle =)

:flower:

Peppi voi kun mäkin tahtosin oman hevosen :wave: 12vuotta kerkesi olla sama hoitohevonen, kennes reilu vuosi sitten tarvitsi päästää juoksentelemaan vehreämmille laitumille :'( Oli kyllä rakas, vaikkei oma ollutkaan. Jospa sitä sitten tulevaisuudessa löytäisi töitä eläin-alalta, se olisi unelma hommaa.

vappua täällä meinataan viettää mökillä Kuusamossa, mikäli lupaa hyviä ilmoja tai jos ilmat ei salli lähteä, niin sitten jäädään kotiin grillaileen ja pitäähän sitä torilla käydä.
Pääasia että munkkeja ja simaa riittää :p

Synnytys mua kieltämättä hiukan pelottaa,tai siis se ettei kohtu taaskaan supistu kunnolla, se kun kuulema tahtoo olla riesana seuraavissakin synnytyksissä ja sitten että miten tuo häntäluu tällä kertaa kestää, viime kerrallla murtui :(

Vaunut meillä vielä harkinnassa,ostetaanko uudet vai koitetaanko pärjätä sitten kahden kanssa näillä esikoiselle ostetuilla.

Marsa ja nyytti 21+3

Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
UpsyDaísy: Oletko siis nähnyt molemmat värit luonnossa? Vaikka kuvista melko hyvän kuvan sai, niin silti kyllä yllätti nähdä ne liikkeessä vierekkäin! Kuvan perusteella olisin valkannu noi pink checkit.
annala: Meillä myös classic rungolla. Tällaiselle lyhyehkölle (161) ihmiselle oli tosiaan kivemmat työntää ja helpommat kääntää kun aisan saa taivutettua eri asentoihin. Kuvissa sport-runko näytti paljon hienommalta mutta sit ku näki ne oikeesti niin ei se ero niin hurjan näköinen ollutkaan.
yleisesti kävin vain vilkaseen silloin kun ei vielä ollut tietoa että kumpaa väriä pitäs kattoa :D Mutta pitää tosiaan käydä kattoon tarkemmin. Meinaan kuitenki oottaa vielä sen 28rv ultran että vieläkö näyttää samalta että tytsy on tulossa.
Meillä oli edellisissä vaunuissa just tuo classic runko ja seisomalaudan kanssa pukkaaminen ei onnistunu alkuunkaan ko mulla niin pitkät koivet. Jotenki nyt vaan tuntuu siltä että haluttaa testata tuo sport runko ja mulla tosiaan pituutta 172cm.

Jos ostettas uudet vaunut, niin ehdottomasti ne ois nämä.
http://www.lastenturva.fi/kauppa/popup_image.php?pID=541&osCsid=2546c5408f3ab3f2c0439611b6a7b3df
Ei kovin käytännölliset välttämättä talvella, mutta tuo ulkonäkö :heart: Nyt meinaan tyytyä kantoliinaan, ja jos miehen kans käydään yhessä vaunuttelemassa, niin meillä on matkarattaat missä esikoinen voi sitten olla.

En oo kuullukkaan tuosta että seuraava vauva ois 500g isompi. Se tarkottas sillon sitä että neiti ois himpun vaille 5kg :eek: Kyllä tuolta alapäästä sen kokonen mahtus kuulemma tuleen, mutta ei kiitos! Reilun viikon päästä ois sokerirasitus, ja jos siitä narahan niin kyllä varmasti loppuu sokerin syönti siihen.

Me käytiin tänää lapsimessuilla ja viis tuntia siellä melkee vierähti. Tilasimpa mäki sitte vaunut.. Akjax Alu-Raiderit.. Onko kellää kokemusta? Vähä vieraampi ja edullisempi merkki tuo. Mut hyviltä näytti ja tuntu. :)

Muuten ei messuilta muuta mukaan tarttunu.. Kipeät jalat ja selkä vaan. Mut ihan mukavaa katseltavaa oli. Ja kävinsen uuden äitiyspakkauksenki vilkasemassa läpi..

Marlin Ei näy mulla ainakaan toi sun linkki...

Ens yö taas valvoskellaa kissan kanssa jos alkais pentuja pikkuhiljaa kuulumaan..

<http://chevannes.scifiportti.net> löytyypi meidän hyvin alkeelliset ja pikaiseen tehdyt kotisivut...

laalaa rv 21+6

Yöh,mä syön ja syön ja se näkyy ja tuntuu :( Masunympäysmittakin kasvanut muutamassa viikossa 7cm :eek: Nyt 88cm....Tästä tulee jättiläinen :ashamed: Miksi mä en saa tätä syömistä loppumaan?????Antakaa mulle joku hyvä vinkki,pliis

Marlin, mulla kyllä näkyi vaaleanpunaiset ihanuudet, oih miten ihanat =)

Vauvan koosta... Mullakin vauvat on kasvaneet, varsinkin eka->toka. Eka oli 3270g rv 42+3, toinen 4090g rv 41+5, kolmas 4050g rv 40+5, neljäs 4340g rv 40+3 ja viides 3900g rv 38. Mulla on kaikki käynnistettyjä synnytyksiä ja nytkin käynnistetään. Olen riskisynnyttäjä insuliinihoitoisen raskausajan diabeteksen takia ja vaikka multakin mahtuisi viisikiloinen lantion puolesta tulemaan, niin sokerivauvat keräävät painoa masuun ja ovat harteikkaita, joten vauvan tuskin annetaan kasvaa nelikiloiseksi, vaan käynnistetään hyvissä ajoin.

Lasten koko syntyessä, niin mulla on ensin ollut 3250g siitä sitte pieneni 2840g ja sitte tuliki sieltä iso harppaus isompaan 3396g, että eikös se ois nyt sitte pienenemisen vuoro :whistle: :D Juu taitaa olla toiveajattelua ja tosiaan aika pieniähän mulla on kaikki ollut, että ei passaa valittaa. =)

Mä en kans saa mittään noita linkkejä toimimaan :/ kiva se on kattoo minkälaisia vaunuja/rattaita muut aikoo hankkia, kun itsellä ei nyt kans tarvetta uusiin ole.

Täällä taas sintillä jumppatuokio menossa. :D

Katjuska ja sintti 24+1 :heart:

Vauvan painoista, mulla esikko syntyi rv 39+6 ja oli 3020g, keskimmäinen 40+0 3570g ja kuopus 38+6 2995g eli soppelin kokosia ollu synnyttää. En odota isoa tästäkään emännästä :snotty: (hope so :saint: )

Ihanan pieniä vauvoja ollut monilla,oon ihan kade :heart: Tahtoo itsekin,mut ei tällä syöpöttelyllä....
Mä heräänkin niin pahantuulisena että mitäköhän tästä tulee,3,5kk jäljellä :eek: Taitaa hormoonit tosissaan jyllätä ja pahimman kerran...

Yhteistyössä