***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

tänään käytiin vähä shoppailee ku ao-päivät prismassa..meni sellanen kevyt 500e :p ostettiin kaikkee 'tarpeellista ja hyödyllistä' :p mut se mitä lähettii ostaa oli gracon turvakaukalo ja sit käytii viel lastentarvikkeesta gracon matkarattaat.. pakko oli jo kasata ja testata yhteensopivuutta ja vähä hypistellä :D tuli taas sellanen oiiii, kohta saa vauvan -fiilis :heart:

vakuutuksista - kummallakaan isommalla ei oo ollu tätä vakuutusta joka otetaan ennen syntymää, enkä oikein usko et nytkään otetaan. ehkä sit se lapsi vakuutus ku syntyy, tosin noilta isommilta oon ne lakkauttanu ku ei oo sit ollu tarvetta ku molemmat pari kertaa vuodessa korkeintaan kipeenä ja nekin ihana perus vatsatauti, flunssa -linjaa.

täällä taas itelle flunssaa pukkaa, yskittää ja ihan tööt olo. :snotty: mikähän tässä on ku tuntuu et nyt koko aika kipeenä, vaikka normaalisti tosi harvoin ees flunssaa.

pikkumökö+ elmo 25+

Täällä kärsitty koko päivä ihmeellisestä kivusta..vein puolilta päivin pissanäytteenkin mutta pikatesti oli puhdas..tosin se ei ehtiny rakossa olla ku tunnin ku on pitäny koko ajan ravata vessassa. Huomenna soitto neuvolaan..pelottaa että mikä nyt?? :'( Koko päivän ollu sellasta aaltomaista vihlontaa, painetta mahassa/alapäässä. Välillä tuntuu että sukkapuikoilla tökkii joku kohdunsuulle. Koko ajan pissattaa ja tuntuu ettei kaikki tuu :( Aamulla taidan viedä uuden näytteen..Koko ajan oon ollu makuulla ku sillon oireet vähän helpottaa. Mikä lie tulehdus..Kurja päivä, kun joutunu hermoileen..ei onneks supista "oikeesti" ku välillä tuntu että pitääkö lähtee jo näytille sairaalaan ku tuntuu niin kummalle. Oonkin päässy tähän saakka helpolla kun ei hirveesti oireita oo ollu sen jälkeen ku työt lopetin. Oon kyllä pyöräilly parina päivänä eikä oo enää välihousuja ollu että oisko saanu kylmää persus ja pukkais tulehdusta..tai sit ei muuten oo tykänny pyöräilystä..plääh..aamunko pystyis odotteleen..vaan en tiiä mitä ne neuvolassakaan osaa tehdä/sanoa. Noh, odottaa sen viljelytuloksen pissasta ainaski..Tämmöstä tänne :/

jonnuli ja hertta 25+4

jonnuli Nyt vaan ihan rauhassa .

Täällä ei kummempia , pakkailua ja kasailua ... eli tuli pakattua taas n. 8 banaanilaatikollista tavaraa ja kasattua kimppaan 2 osainen vaatekaappi , isompi 2 osanen puoli on se v.. mäisin ja toi 1 ovinen osa on helpompi ... tosin nyt koitin pysytellä ainakin ton kasaamisvaiheen sivussa , mutta kantamisissa olin kuitenkin apuna ... eikä vielä oo ees lauantai ... huoh ... no kaippa se menee siinä sivussa ... ja sitten koittaa huilata muutamana päivänä ens viikolla ja aloittaa loppujen pakkaaminen sitten pikkuhiljaa ...

neitim

Näin aamusta heti kyselyä. (ennen töihin lähtöä) :)
Tampereella missä olis hyviä äitiysvaate myyntipaikkoja tai lastentarvike?
Sinne päin nimittäin huomenna tullaan ja mä tarvisin orotus paitoja, kun kaikis helmat lyhyet. =(

Elli Ja Öttis viikkot aivan hukas. :LOL:

Kaikkia vaivoja sitä taas tuleekin !!!! Eli olen ollut tyytyväinen kun ei oo tullut kauheasti suppareita kun oon koittanu tehdä näitä muutto hommeleita ... No en oo sitten syönyt kunnolla 2 päivään kun aamuisin saati juonut ... Ja nyt kun nuorimmainen jäi hoitoon yöksi ja olisi saanut nukkua niin lonkkia särki ja vasemmassa pohkeessa yhtäkkiä kauhea suonenveto , koko pohje ihan kovana möykkynä ja vieläkin särkee ! :headwall: :'( Mukavaa.. ei todellakaan !

neitim

Se olis sitten kohta edessä pojan vienti eskariin ja sit hetkeks kotiin ennen kuin menen neuvolaan. tulee tuo ukkokin sinne mukaan kuuntelemaan sydänääniä :heart: Kun ei kerran oo yhdessäkään ultrassa ollut mukana.

Maijamehi ja toukka rv 25+5

neitim: mulla on ollut nyt KERRAN suonenvetoa ja se riitti!!! :eek: :headwall: toinen pohje jäi tosi kipeäksi moneksi päiväksi - ja unohdin magnesiumin VAIN SEN KERRAN! :headwall:

(.) tästä kohta äitiyspolille katsomaan pikkuisia. kuinka aina ennen ultraa tulee kaikenlaisia pelkoja.. :ashamed: :( oonhan mä nyt tuntenut liikkeitä yöllä ja aamullakin, mutta kun niitä on kaksi liikkujaa niin ei oikein tiedä, että kumoi on kyseessä.

dreamer Kyllä siellä ultrassa kaikki on hyvin ! Ja pikkuiset voivat hyvin , kunhan sun supparit ei vaan availisi vielä paikkoja !!!
Mä söin eilen aamulla magnesiumia , mutta toi juominen on nyt kyllä jäänyt todella minimiin ... :( Nyt otin aamulla 2 tablettia magnesiumia ja vielä ton monivitamiininkin ... Pohje on todella arka , eikä voi vieläkään astua edes kunnolla sen jalan päälle ! ja tänään vielä pitäisi pakkailla ja siirrellä tavaroita ja toi huominen .. huoh ... siinä vasta ohjelmaa riittää kun viedään iso osa tavaroita jo uuteen paikkaan ...

neitim

Huomenia!

Jonnulin, rauhallisesti ja lepoa vain, kurjia tommoset oireet kyllä!
Jonetta jo tavallaan mammiksella, aika hurjaa! Mulla olis vielä melkein 3 kk töitä jäljellä, jos vaan loppuun saakka voin olla. Hiukan kyllä epäilen kun tänä aamuna oli sängystä nouseminenkin taas työn takana, tuo mun persuus/alaselkä tuntuu taas halkeavan. Helvata sentään... grr. Mutta en ole huomannu sen aiheuttavan mitään muuta (suppareita tms), törkeetä pistokipua vaan tonne jonnekin luiden tuntumaan. Ainoo vaan, et normaalisti noi kivut on aamulla poissa kun on yön nukkunu, eli jos tämä tästä pahenee niin ei kai auta munkaan muuta kuin marssia sairaslomaa hakemaan.

Tällä nappulalla on kans välillä hiljasempia päiviä, ja sitten taas enemmän touhukkaita - ilmeisesti välillä kököttää silleen, että potkut on sit selkään päin, eikä niitätunne. Ainoa mikä tässä hiukan huolettaa, että tämäkin tykkää istua tuolla masussa, eli potkut kun tuntuu, ne on sit tonne alhaalle kohdistettu. Tyttö oli ihan alussa vaan raivotarjonnassa ja jostain vkolta 28 eteenpäin pelkästään poikittain tai perätilassa.... toisaalta pelottaa koko synnytys kun mun mitat on aika ahtaat, mutta toisaalta en kyllä haluis sitä sektiotakaan enää kokea...
Viimeksikin sanottiin että tyttö ehtii kääntyä moneen kertaa vielä sen 28 vkon jälkeen vaan eipä se kääntyny mihinkään kun napanuora oli moninkertaisesti ympärillä... huh, stressi tulee vielä tuostakin.

Mutta joop, dreamerille peukutukset, kyllä siellä varmasti hyvin voidaan =) Ja neitim:lle suonenvetopoistopuhureita :whistle: Ne on kyllä sairaan kivuliaita jos on tullakseen, mulla oli tyttöä odottaessa kans ettei jalalla voinu edes varata yhtään kun niitä tuli, ja kesti pitkään ennenkuin jalka aina semmosesta toipu. Nyt pupellan sitä magnesiumia aina aamuisin, olen yhden tabletin ottanu ja toistaseks on vedot olleet poissa.

=) runttis ja sytkylä 24+0 muistaakseni =)

Alkuperäinen kirjoittaja Elli Etikka:
Näin aamusta heti kyselyä. (ennen töihin lähtöä) :)
Tampereella missä olis hyviä äitiysvaate myyntipaikkoja tai lastentarvike?
Sinne päin nimittäin huomenna tullaan ja mä tarvisin orotus paitoja, kun kaikis helmat lyhyet. =(

Elli Ja Öttis viikkot aivan hukas. :LOL:
Valitettavasti Tampereelta ei löydy muita äitiysvaatteita myyviä liikkeitä kuin Stocka ja H&M :( Anopin kanssa kierrettiin koko Tampere ympäriinsä ja viimein Vauvapopissa sanottiin että muut liikkeet ei vaatteita enää myy :(
Tarvikkeiden suhteen oon kuullu hirveesti positiivista palautetta Vauvatalo Johannasta.

Sannuli ja tytti 22+6 :heart:

Uusintaultra oli tänään. Kaikki mitat meni keskikäyrillä.
Silllon parisen viikkoa sitten soitti utran jälkeen perään ja mun perussairauteen vedoten sano lääkärin halunneen kasvukontrollin... Totuus oli se, että huonon näkyvyyden ja asennon vuoks ei ollut saanut kunnolla yhtä mittaa ja se tsekattiin nyt uusiks. Oli aika pitkä pari viikkoa ja varsinkin kun ties, ettei mun perussairaudella oo mitn tekemistä vauvan kasvun kanssa.......
"Onneks" on ollut niin kova kiiru ja stressi koulun kanssa, että on vienyt aikaa ja ajatuksia muuallekin.

K-HKS:ssä saa tulla vierailulle myös isovanhemmat, mutta vaan 17-19 välisenä aikana. Muita ei. Sisarukset on laitettu tohon samaan aikaan. Isät saa olla 9-19.

Kävin kattoon kans noi pakkauksen kuvat ja muutamia sydämensulattajia siellä on..
Taidan silti käyttää noi rahat kaukaloon. ehkä.

Jos joku ottaa pakkauksen, muttei halua pitää tota makuupussia, niin vois tarjota sitä yksityisviestinä mulle :D

Mullä kävi äippärahojen kans niiiiiiiiin paskamaisesti. Kuvittelin saavani melki 80e ekoilta päiviltä ja sit melki 60 e loppuajalta..
MUTTA tuleekin vajaa 40e ja vajaa 30e.. v***u.
:headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
Mulla 2009 oli hyvä vuos ja tää kevät on mennyt opinnoissa. MUTTA koska en oo työsuhteesta opintovapaalla, ne kattoo 2008 tulojen mukaan.. huraa...
Mä jo niin odotin ja iloitsin. Päätöstä ei oo vielä tullut (kun en oo hakenutkaan), mutta soitin ja kyselin juttuja.En vaan haluis uskoa, että voi olla noin. Jospa jostain löytyis porsaanreikä, mutta taitaa olla turha toivo.

Sit siihen vielä kunnon mätkyt päälle, niin oon ollut lamaantunut stressipeikko ja kärttynen ja surkia ku mikä. plääh.

Mutta masussa kaikki kondiksessa ja siitä pitää jaksaa olla iloinen!!

Månsku ja Aukusti-Ina 22+6

voi että, mä siis en arvannut että tuo noin kiva olis tuo pakkaus :D heh, onneks en laittanu niitä papruja vielä, olisin ottanu meinaan rahana. Toivotaan vauvis, että saat myös sen uuden. Mä meinaan jumittaa niitä papereita viime tinkaan, ku meidän kassa hoitaa sitten tosi nopsaan ne paprut kuitenkin kuosiin, niin ei ole kiirettä =)

Neuvola takana

21+5

paino + 384 g / vko
RR
127/76 (alapaineet onneks tuli alas)
Hb
132
Sf
21

Elikkä kaikki mainiosti

Ihana tuo uusi pakkaus. Etenkin kun poikaa odottaa :heart:. Laputkin kelaan sain vasta tänään, niin joutaa odottaa niiden postitus vielä hetken niin saa varmemmin tuon uuden =)

Ihan kivannäköinen uusi pakkaus on, mutta en kyllä osaa päättää ottaisko sen vai rahana. Aika paljon oli oranssia ja tummanruskeaa ja ne ei kyllä ihan mun lempivärejä ole.. hmm. täytyy jäädä miettimään. Makuupussi oli ihana. :) Jos ei oteta pakkausta, ja joku ei pidä makuupussista, niin mäkin mielelläni sen voisin ostaa. :)

Ostin Marimekon Ystävämyynnistä paljon ihania trikookankaita ja ajattelin alkaa surautella jossain vaiheessa vauvelille vaatteita. :)

Meillä on muutto ensi keskiviikkona, joten pakkaamista riittäisi. Se on kyllä jotenkin tosi rasittavaa puuhaa. Paikoilleen laittaminen on paaaljon kivempaa. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille meille mammoille!
:hug:

Kävin kanssa katsomassa ne kuvat=) Aivan ihana pakkaus, tahtoo sen. Onneks en vielä laittanut kela papereita eteenpäin, tarvii vaan laskea et koska ne tarttee viimeistään laittaa eteenpäin.

Neuvolassa käyty, laitan jossain vaiheessa niitä mittoja/tietoja tänne päin.

Maijamehi ja Toukka rv 25+5

Ihana tuo uusi pakkaus, on tosiaan poikavoittoinen, mutta meille se sopii hyvin :)

Eilen oli "neuvolakäynti" Dubaissa ja kaikki ok. Vauvan pää oli pikkuisen iso viikkoihin nähden, mutta silti normaali. Liikkeet ok. Kohdunkaula ei ollut onneksi lyhentynyt enää, vaikka suppareita vielä tiheään onkin. Sain kuitenkin jälleen 3 viikon lääkekuurin niihin suppareihin. Suomessahan ei samaa lääkettä määrätä, mutta mää oon jo yhteensä 3 kuukautta käyttäny sitä tän raskauden aikana.

Tänä aamuna oli sokerirasitus, tai siis on vieläkin meneillään, viimeistä mittausta vaille ohi. Ei se litku herkullista ollut, mutta ei ollenkaan paha homma ollut juoda sitä, on sitä pahempaakin tullut suuhun laitettua!! Se oli oranssia, kun muistelen että Suomessa se on yritetty naamioida näyttämään kokikselta. No, samaa ainettahan se on muuten.

Seuraavaksi leffaan ja jonneki syömään "aamupalaa" :)

Murske ja poitsu 24+6

juu,kävin kanssa vilkasee uutta äippäpkt, noh aika poikavoittoinen :heart: toiv.poika tulee :LOL: ,meinaan ottaa kummiskin ton kokonaisuuden. onneks on tallessa 2edellistä eri äitiyspkt ni voi sit kattella sopivimmat vaatteet :D .

Yhteistyössä