***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Mä oon nyt ollut kaks viikkoa saikulla jalkojen takai ja huomenna taas lääkäriin :( Ei kestä jalat 8.n tunnin seisomista/kävelyä. Turvottaa ja liitokset huutaa hoosiannaa. No, jos ne tän viimeisen kuukauden suostuis kirjoittaan saikkua, sit kesäkuun alusta mulla alkaa jo kesäloma ja siitä suoraan jään äippälomalle... Toisaalta aika kului paljon nopsempaa kun oli töissä, mutta kotona saan kyllä paljon enemmän aikaseksi kun en oo koko ajan niin väsynyt. Mulla meinas noi aamu- ja iltavuorojen vaihtelut sekottaa rytmit ihan kokonaan.

Mä pääsen viikonloppuna hypisteleen uuden pakkauksen, vaikka tuskin me sitä otetaankaan. Pesin jo yhen äippäpakkauslaatikollisen 50-68cm kokoisia vaatteita, eiköhän nuo riitä :LOL:

Sande + kolmas toukka 23+2
 
Lapsimessuille on meidän perhekin menossa! Oon tosin saikulla tän viikon flunssan ja viikonloppuisten supistusten jäljiltä. Reilun kuukauden aikana yksittäisiä (tosin aika pitkäkestoisia) supistuksia tuli välillä kovemman rasituksen yhteydessä, mutta viikonloppuna niitä sitten alkoi tulla vähän väliä ihan pienestäkin ponnistuksesta. Onneksi alapäässä ei kuitenkaan oo tapahtunut mitään hälyttävää! Nyt on pari päivää lepäilty sohvan pohjalla ja kun kolme täydellistä huilipäivää on vielä edessä, niin eiköhän sitä lauantaina uskalla lähteä rauhallisesti messuilemaan. :)

Kummeja
me ei olla koskaan pyydetty ennen kuin lapset on syntyneet. Tällä kertaa tuntuu vaikealta löytää sopivia kummeja, kun kummankin sisarukset on jo lastemme kummeina ja läheisin ystäväpariskuntakin. Olis kiva löytää kolmosellekin yhtä läheiset kummit kuin esikoisella ja kakkosella, mutta kun ei noita yhteisiä todella läheisiä ystäviä kuitenkaan niin kovin kauheasti ole. Pitkä pohdinta siis vielä edessä...

Me otettiin äitiyspakkaus esikoiselle, mutta ei kakkoselle. Nyt oon ajatellut ottaa pakkauksen, etenkin jos vaatteet vaikuttaa kivoilta. Toivottavasti pakkaus on esittelyssä messuilla!

pikku3nen, rv 21+4
 
Mikä ihmeen muuttokuume kaikille on tullut ???? :) Ollaan haettu banaanilaatikoita isommalta kaupalta , ne säilyttää juuri asiakkaita varten niitä ... Mutta nyt ei oo sitten ollut yhtään laatikkoa kun mies on vartavasten lähtenyt hakemaan jo 3 kertaa ja muuten niitä oli liki aina !!! :( No onneksi on vielä muutama päivä aikaa hakea noita laatikoita !

neitim
 
Moro!

Katjuska, täällä yks onneton joka kärsii kipeistä lonkista..vasen vaivaa nyt vaan mutta tiedän kokemuksesta että kohta en pääse kunnolla liikenteeseen ku toinenki alkaa kettuileen :kieh: Varsinkin illat on yhtä könkkäisyä..ja yöllä on jo vaikeeta kääntää kylkeä ku lonkkaan sattuu. Muute olis niin ihanan oireetonta. Mulla vaivaa onneksi vain raskausaikana. Ja kulumat löytyy täältäkin lonkasta :/

Sannuli, samassa veneessä. Mä jätin kelaan sairaspvrahahakemuksen jo 2.3. ja eilen jo soittelin savu päästä nousten että missä viipyyyyyy?? Kuulemma jonossa makas koko hakemus ja kukaan ei ollu oikeen mielellään alkanu sitä ratkomaan kun on "vaikea" tapaus kun osa-aikatöissä oon ollu ja sovitellulla pv-rahalla :kieh: Mutta onneks oli suhteita (ex-työpaikka) :snotty: niin entinen työkaveri sit otti sen hoiviinsa ja teki ratkasun ja huomenna rahat on tilillä..onhan noita jo jokunen kuukausi odotettu |O Mulla kans työantaja oli hidastellu sen 17 lomakkeen kanssa, ylläripylläri..murmur..

Äippärahapapereita en oo vielä laittanu kelalle menemään vaikka ne on kotona ollu jo usean viikon..vaikka oon päätäny rahana ottaa niin uteliaisuutta vielä katon sen 2010 pakkauksen ja laitan sitten jos mieli kallistuukin pakkauksen kannalle, njäh :p

Iiks, mä oon kans laittanu kaiken tytölle valmiiksi, eli toivottavasti se ei enää palleja kasvata masussa :LOL: Vaunutkin ostin jungle pinkinä, löysin vauva.fi:stä käytetyt citycrossit ihan edullisesti ja huomenna niiden pitäs olla matkahuollossa, love it!! :heart:

Nyt saunaan ja iltapalaksi mustikkapiirakkaa :ashamed: (otin just uunista..mä oon ihan hirvee sokeriholisti nykyään..sekin ketuttaa)

Jonnuli ja hertta-neiti 25+2 :heart:
 
Moikka taas pitkästä aikaa!

Sain vihdoin kahlattua kaikki viestit läpi reissun jäljiltä, mutten enää muista mitä kaikkea piti kommentoida. :) Meillä ihana lomareissu takanapäin ja päästiin onneksi aikataulussa loppuviikosta kotiin ennen kuin tuhkapilvet sotkivat lentoliikenteen. Hurghadassa oli lämmintä ja aurinkoa.. Ihanaa!

Ens viikolla meilläkin olisi muutto, joten pakkaamista riittäisi. Koulutyötkin painaa päälle, joten tekemisen puutetta ei ole ainakaan.. :) Muuttolaatikoita mekin ollaan keräilty ja huomattu sama juttu, että joku muuttobuumi menossa kun banaanilaatikot ovat niin vähissä kaupoilla. :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja voimia sairastaville! :hug:

ansuli
 
Pitkästä aikaa moikat kaikille =)
Poksautellaas nyt sitten 26

Toivottavasti ei meilläkään sitten vaihda sukupuolta :x syntyessään

Kun meidän neitien pienet vaatteet ja tavarat on jo aika päivää myyty, niin oon sitten urakalla haalinut nyt uusia juttuja ja vaatteita.

Kuumat aallot piinaa ja posket helottaa minkä kerkiää |O

Karkkia, karkkia, karkkia, voisin ilmeisesti elää tällähetkellä karkilla, siis ei mitään tolkkua tällä himolla.

Kivuttomia suppareita jnk. verran ollut, liitoskipuja. Unettomuutta ja näitä perus tän ajan vaivoja :)

kummi asiat meillä myös vielä mietinnässä........
 
Huomenta! mä olen huomannut et tos jokin aika sitten et rinnoista tulee onks se nyt sit esimaitoa? noh, tänä aamuna ne alko vuotaa aamupaita märkä :LOL: ei mul koskaa edellisten kans tämmöstä ollut? noh täytyy alkaa käyttää liivinsuojia :LOL:
Meillä on melkein kummit valmiina,olis kiva jos kaikilla olis se 3kummia.,onneks on viel aikaa miettiä kuka olis sit se yksi?. Punakaneli mullakin ollut unettomuutta, just kans perusvaivat :heart: onneks ei noita liitoskipuja.....ne on olllut taas edellisissä raskauksissa :kieh: se on hirveetä mielestäni. nyt nekin tietty tulee kun mietin asiaa :x tsemppiä ja jaksuja :hug:
 
Huomenia!

Pikasesti tulin täällä käymään ennen puuron keittoa... Ollaan lähössä porukalla uimaan, tyttö ja siskontyttökin pääsee ekaa kertaa uimahallille, kun ei olla vauvauinnissakaan käyty :) Monta kuukautta ollaan jo puhuttu lähtemisestä, ja nyt sitten päästään vihdoin :LOL:

Täälläkin lonkat kipuilee, eipä ollu viime raskaudessa... Eilen oli taas niin kipee vasen lonkka et ei tahtonu lattialta päästä ylös. Pitkä istuminen tekee hallaa, samoin touhuaminen. Ja eilenkin istuin 2 tuntia kypsyysnäytteessä ja kotona vielä touhusin, mm. silitin hirveen pyykkivuoren :D Tosiaan nyt ois kaikki hommat valmistumisen eestä tehty pois, vielä pitäs viimeistellä pari raporttia opelle ja palauttaa ne ensi viikolla. Sitten se on ohi :D

Mut nyt hommiin ja pakkaileen tota reppua että päästään pulikoimaan!
 
Täällä on nukuttu koko yö, poika ei kertaakaan heränny :) Ainoastaan kuudelta kävin hereillä ku mies tuli töistä. Ihmettelen kyllä suuresti että ei vessassakaan tarvinu kertaakaan käydä.

Meillä ois tänään siivousta tiedossa. Ptäs pyykkiä pestä, imuroida ja keittiö siivota. Jostain syystä se on aina ku pommin jäliltä :ashamed: Ja pakko kyllä uloskin mennä ku luvattu taas niin hyvää ilmaa :)

Oon nyt ihan tosissaan tuon Kiloklubin kautta seurannu syömisiä, ja tänään puntari näytti 400g vähempi ku kaks viikkoa sitten. Mulla kuitenki tuo paino noussu tähän mennessä jo 8kg eikä sen tarvis kyllä enään yhtään nousta.

Marlin ja Justiina 25+1
 
Mun tarvis etsiä mun kadoksissa olevat uikkarit, jotta päästäis pojan kanssa uimaan.. Poika repii kohta pelihousunsa ku ei vieläkään olla päästy uimahallille ja mäkin oon lupaillu sitä jo pidemmän aikaa. Kai se vedessä pulikoiminen tekis mun selälle hyvää. Viime yönä päässy kunnolla sängystä ylös ja kävelee ku piti vessassa käydä.

Maijamehi ja Toukka rv 25+3
 
Niinpäs onkin. Mihin tää aika menee??

Äippäpoliltakin soiteltiin ja kyseltiin sokereista, lupasivat sitten taas muutaman viikon päästä soitella uudestaan. 30 viikolla kuulemma insuliinitarve lisääntyy, joten silloin voi noi sokerit heilahdella enemmänkin. Toivonpa vaan että saisin tällä ruokavaliolla pidettyä arvot kurissa.

Tarviskohan sitä yrittää siivota...
 
Neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin. Painoo tullu ekasta neuvolapunnituksesta melkein neljäkiloo, et sä vähän jäi kaihertaan... Sf mitta oli 25, eli sekin vähän yli yläkäyrän... Onko muita? Täti kyllä rauhotteli, että se ei silti tarkota mitään isoa lasta. Perjantaina sit matkataan Kaarinaan 4D ultraan, jei :D
Myös sokerirasitukseen varattiin aika ja se on kahden viikon päästä. Toivottavasti olis sokerit aisoissa.

n11na ja Urho 24+5
 
Mulla ainakin vielä viimeks meni sf-mitta yläkäyrän yläpuolella, perjantaina sit tiedän missä mennään tällä hetkellä. Esikoisesta muistelisin et olis menny yläkäyrillä, esikoinen oli syntyessään 48cm ja 3170g.
 
kyl se vaan äkkiin tää aika tosiaan kiitää. :eek: Sitte kun on viel kaikenlaista ohjelmaa koululaisellakin just tuossa toukokuussa, niin varmaan menee sekin nopeaan ja ollaankin jo kesässä.

Missä kohtaa teillä ylimmillään liikkeet nyt tuntuu? Kun itsestä tuntuu, että jotenkin kauheen ylhäällä jo tossa pallean kohtaa niitä liikkeitä tunnen. Oikeen kauhistuttaa, että missä se sf-mitta meneekään sitte toukokuun puolella, kun on lääkärineuvola. :whistle:

Lääkärineuvolasta tulikin mieleen, että joku aiemmin kysyi noista, niin täälläkin noi neuvolalääkärit on ihan terveyskeskuslääkäreitä ja ei siellä mitään oikeen muuta katsotakaan kuin tuo kohdunsuun tilanne ja nää muut perusjutut mitä tehdään joka neuvolakäynnillä.

Tää oottaa päikkäreitä. pojat heräs taas vähän turhan aikaisin ja menokin on taas sen mukaista. :kieh: Kauheeta riehumista koko ajan, kunnes sitte kohta ihan varmasti tulee itku. :whistle: niin se aina menee. :xmas:

katjuska ja sintti 23+4 :heart:
 
Liikkeistä ja sf mitasta on asiaa, mulla liikkeet tuntuu jatkuvasti alaspäin virtsarakkoon ja sinne seudulle eli mukelo istuskelee. Sen pää on kuulemma tuossa oikealla tissin alla ja peppu viistosti vasemmalla. Näin siis ultran mukaan ja tuntemuksien. Sf oli nyt eilisessä neuvolassa sen 24 rv26+1 kun viimeksi oli 18 rv22+0. Tuo mittaaminen onkin sitten ihan mittaajasta kiinni mitä lukemia saadaan.

Sokerirasitus meni hyvin, paasto 4.4, 1h 4.0 ja 2h 5.6 joten selvittiin puhtain paperein :)

Niin joo ja lapsimessuille ollaan mekin suuntaamassa!

Tuosta sukupuolesta vielä, esikoista odottaessa tiesin alusta asti että siellä on poika, jotenkin oli vaan niin poika olo jonka sitten myöhemmin ultrakin selkeästi paljasti. Nyt puuttuu olo kokonaan eikä siis edes kysytty sitä ultrassa. Aika paljon sitä kuitenkin tulee miettineeksi että kumpikohan siellä mahtaa lymytä ja hieman sitä tekisi mieli kysyä seuraavassa ultrassa vapun jälkeen mutta toivottavasti maltan olla kysymättä. Olisi niin kiva jättää ylläriksi. :heart:

hiipi 26+2
 
Neuvolalääkärissä käyty
RR 137/89 (alapainetta seurataan)
Hb 131
Pissa puhdas (pitää viedä kuitenki PLV labraan ku supisteluja ollu niin paljon)
Sf 23 (eli ihan pikkusen yläkäyrällä)
Sydänäänet n. 140.
Painoa tullu yhteensä 6,5kg.

Alakerrassa muuten asiat ihan ok, mutta supistelut tehny vähän tehtäviää: kohdunkaula pehmentyny. Nyt sairaslomaa 5 viikkoa ens viikon alusta lähtien ja sitte alkaaki jo mammaloma, jonka alotan siis varhennettuna. Vielä kaks päivää koulua ja sitte siis loma alkaa.
Täälläkin sokerirasitus ens viikolla.
Seuraava neuvola noin kolmen viikon päästä 10.5.

Jonetta ja poika-vauveli 25+3
 
On kyllä mahdottoman nopeasti aika mennyt. Vielä ois reilu 4 viikkoa töitä, sitten jo kesäloma ja mammaloma :eek: Mitenköhän sitä ehtii kaikki työt saada tehtyä kuukaudessa... Ja vielä ois koko lastenhuone remppaamatta ja kestovaipat ompelematta. Puhumattakaan siitä, että kesällä menee paljon aikaa pihan ja kasvimaan kimpussa. Loppuukohan tässä aika kesken :D

Jes, pissan leukkarit oli väärä hälyytys, viljely oli ihan puhdas :)

Onko muut vielä tehneet varausta vauvavakuutuksesta? Itse pistin tänään paperit postiin (Turvalle, kun sieltä on meidän kaikki muutkin vakuutukset). Mietityttämään jäi, tuleeko se omavastuu maksettavaksi joka ikinen kerta vai vain kerran, jos hoidetaan samaa sairautta (esim. korvakierre)? Normaalisti se maksetaan kai vain kerran, mutta mielestäni ainakaan Turvan papereissa sitä ei suoraa mainittu...

Dino & Hobi 24+2
 

Yhteistyössä