***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Aurinkoista huomenta vaan koko ketjulle! B)

Kummeista sen verran, että me ei miehen kanssa kuuluta kirkkoon kumpikaan, mutta pyydettiin kuitenkin molemmat yhtä meille läheistä ihmistä ns "kummiksi". Onhan se kuitenkin kiva, että lapsella on semmoiset erityiset ihmiset, joihin ehkä tulee sitten vähän tiiviimpi suhde. Tai mies ei oikeastaan pyytänyt ketään, mutta hänen lapsuudenkaverinsa itse ehdotteli, että voisiko alkaa "kummiksi"! :LOL: Siitä sitten lähti idea, että mä pyydän kanssa yhtä mun hyvää ystävää, niin on molempien puolelta joku "kummajainen", eli oliskohan ne sitten virallisesti kummatäti ja kummasetä... :D

Supistuksista, niitä täällä on ollut jo pitkään. Ihan kivuttomia kylläkin, mutta alkaneet tulla uhkaavasti peräkanaa, eli jos kovasti kiirettä töissä, niin saattaa työmatkalla kävellessä tulla 15minuutin matkan aikana 6-8 kivutonta supistusta. Välillä myös tuntuu, että supistaa pitkään yhteen menoon, en ole kellosta katsonut, mutta ehkä jotain puolesta minuutista alle minuuttiin yhteen soittoon puristaa. Ens viikolla onneksi vihdoin lääkärineuvola, sittenpähän näkee kohdunsuun tilanteen, ettei toivottavasti ole päässyt mitään pehmenemistä tms tapahtumaan. Ajattelin kuitenkin nyt vielä normaalisti töissä käydä, paitsi tietenkin jos lääkäri toisin suosittelee. Katsotaan!

Uusia vaivojakin on ilmestynyt, nimittäin närästys. En ole ikinä kärsinyt moisesta, mutta nyt välillä korventaa kurkkua niin että tulee tippa linssiin melkein. Piimä tuntuu auttavan, sitä juonkin nykyään litratolkulla! :p Myös selkä tuntuu nykyään helpommin väsyvän, ja jotenkin kangistuu esim öisin niin, ettei tunnu löytyvän hyvää asentoa millään. Ja välillä tuntuu, että maha "repee irti" kun kylkeä kääntää, inhottava tunne. Onko muilla yhtään samanlaista?
Tisseistä ei onneksi vielä toistaiseksi ole valunut mitään. Toivottavasti ei valukaan, ennen kuin vauvalle sitten! ;)

Kelan paperit laitoin viime viikolla, äitiyspakkausta odotellessa! :D

Ituhippi ja pikkupirpana 24+6
 
Olisi jo toukokuu... pääsisi h****iin täältä työpaikalta! Otin napakan keskustelun juuri mun kolleegan kanssa ja nyt :headwall: :kieh: :headwall: :kieh: Svi***u!!!!!

Tähän fiilikseen, kiva olla töissä :wave:
 
Aurinkoista ja viileää huomenta täältäkin suunnalta. B)

tsemppiä ultraan menijöille. =) uutisia odotellessa. :whistle:

Nyt saa antaa sitten kaikki mahdolliset neuvot ja vinkit tähän lonkkakipuun. Alkaa meinaan nyt niin pahasti häiritsemään jo yöunia ja eilen kävelykin oli aika tuskallista. Tyyny jo löytyy tuolta jalkojen välistä yöllä, mutta silti kivut on kamalat ja oon joutunut särkylääkettä ottamaan, mutta sekin auttaa vaan hetken.
Sitte kun mulla on ongelmana ton alaselän kanssa se, että selälläänkään en pysty kauaa olemaan, niin on pakko nukkua kyljellään ja silloin taas sitte särkee noi lonkat vielä enemmän. :headwall: Oon puoliks mahallaan koettanut nukkua välillä kans, mutta ei noi lonkat kauaa siitäkään asennosta tykkää. :/ Toivottavasti tää nyt ois vaan tällainen raskaudenaikainen ongelma eikä ihan pysyväksi jäis. Tietty kun siellä sitä kulumaa on, niin ei ne kivut varmaan koskaan kokonaan katoa, mutta ei ne näin kipeet oo ennen raskautta ollut sentään.

Tää kans haluu nähdä uuden pakkauksen kuvat ennen kuin lappuja laitan kelaan, vaikka aika varmasti ollaankin rahana ottamassa tällä kertaa. Jotenkin se vaan on pakko nähdä kuitenkin ensin. :D tosin mä saankin ne laputkin vasta toukokuun puolella.

Katjuska ja sintti 23+3 :heart:
 
Taas poksuu, tänään 25+0. Nopeeta se tuo aika vaan menee. Enään 15 viikkoa laskettuun, eli toooosi vähän.

Jaahas, tuli sitten eilen kaks kertaa tuo viesti vaikka ei sitä kyllä etes ruvennu lähettään. Pätki eilen ihan totaalisesti nämä sivut.

Mullakin on nuita kivuttomia suppareita ruvennu tuleen nyt enempi. Ja lähinnä töissä ne sitten kiristää ikävästi, ja saattaa tulla usemapi peräkkäin. En vaan oon laskenu niitä ku kassalla se on aika hankalaa. Kahen viikon päästä on lääkärinla niin pitää siellä muistaa asiasta mainita.

Eikös ne kuvat siitä uudesta pakkauksesta julkisteta nyt ihan viikon sisään? Ku nyt viikonloppunahan on ne messut jossa se julkistetaan. Ite tosiaan ootan nuita kuvia ja otan pakkauksen ainoastaan jos on niin ihana ettei ilman voi olla :D Esikoisen pakkauksesta on kuitenki kaikki vielä tallella, niin periaatteessa me ei sitä tarvittas.

Marlin ja Justiina 25+0
 
Argh, täällä taas puolestaan ärsyttää työpaikan saamattomuus! Sairauspäivärahahakemukseni oli saapunut kelaan 15.3. Soitin maaliskuun alkupuolella palkanlaskijalle, että täyttää Kelaa varten Y17-lomakkeen, josta selviää viimeiset 6kk:n tulot (Kela siis vaatii tämän) ja postittaa sen sinne. Tämän kuun alussa soittelin Kelaan ja kyselin että mitenkäs hakemuksen käsittely edistyy. Nainen kertoi että normaali käsittely aika on 2 vko ja laittoi kiirehtimispyynnön. Hakemuksen käsittely oli kestänyt koska sairauspäivärahakauteni on kai melkoisen pitkä (24.3-31.5). No, rahaa ei kuulunut ja viime viikolla soitin Kelaan uudestaan. Nainen sanoi ettei työnantaja ollut lähettänyt palkkatietojani viimeisen puolen vuoden ajalta, ja että he olivat itsekkin soittaneet työnantajalleni 7.4 (!!). Viime perjantaina lupasi esimies sitten itse soittaa palkkikseen ja sanoa että pistää höpinää töppösiin. Ja kyllä, tiedän senkin että Kelassakin ollaan hitaita.
Ei vaan lämmitä kamalasti sydäntä kun mies on osa-aikalomautettuna ja itselläkin katkesi tuo sairaslomarahan saanti työnantajan puolesta jo tovi sitten :/ Toivottavasti saisi sitä rahaa pian!

Sannuli ja tytti 22+3
 
Aurinkoista päivää kaikille B)
Laiskottaa älyttömästi vaikka pitäs alkaa pyykki/siivous touhuihin.Lastenkin kans aattelin touhuta ennenkuin ruoka valmista mutta jotenkin vaan eksyin tähän konelle.No pikainen kirjoitus ja sitten touhuilemaan =)
KUMMEISTA Ei meillä ole hajuakaan.Yksi kummi on päätetty mutta vielä pitäs ainakin 3kummia keksiä,ku muillakin lapsilla monta kummia.Siinä onkin nyt se huono puoli että kaikki halutut on jo käytetty,paitsi tää yksi joka me halutaan.
On silti tullu isojakin pettymyksiä edellisissä kummeissa.Esimerkiksi yhden lapsen kummit otettiin anopin painostuksesta(joita mää en ois halunnu ku oli mulle lähes ventovieraita ja ovat yhä)ja toinen siitä pariskunnasta on käynyt meillä kuuden vuoden aikana vain kerran!! Vaikka on kutsuttu ristiäisiin ja synttäreille niin he eivät vaan muka koskaan pääse.Muutenkaan eivät ole kyllä pätkääkään kummilapsestaan kiinnostuneita.Alkuun annoin heillekkin kuvia ja kutsuttiin juhliin mut nyt oon lähes unohtanut että he ovat kummeina.
Sitten on niitä huippu kummeja..varsinkin yksi.Käy katsomassa usein meidän kaikkia lapsia(on kaikkien täti).tulee synttäreille ja hoitamaan aina kun pyydetään ja itsekkin oikein pyytää et saisko tulla :D Sit on oikeesti kiinnostunu lapsistamme ja tunnenkin et meidän lapset ovat hänelle rakkaimpia lapsia mailmassa.
Mulle kummiudessa ois tärkeintä se et kummi ois oikeesti kiinnostunu lapsesta ja kävis hänen luonaan leikkimässä.Lahjat ja sellanen on ihan toissijainen juttu eikä todellakaan pakollinen.Lapsikin arvostaa eniten läsnä olevaa aikusta.
Itsekkin toivon et kunhan meidän kolme (miehen kans yhteistä) kummipoikaa vähän kasvavat ja susotuvat lähtemään meidän mukaan niin voisimme viedä heitä uimaan,retkille ynnä muualle.Ja muutenki ollaan heihin yritetty pitää läheiset välit.
Tulipas pitkä kummisepustus :LOL:
Voi ku tuo uusi äippäpakkaus pian ilmestyis kelan sivuille,ku haluttas heti hakea sitä ja saan jo ensi viikolla kelan paperit.Täytyy kuitenki yrittää vähän hillitä itteeni et ei vaan tuu sit tota 2009 vuoden pakkausta..
En mää silti sitä pakkausta inhoa,mut toivosin vaan vähän enempi väriä.Meidän kuopuksen 2008 pakkaus on ollu kyllä kaikista näkemistäni tähän astisista pakkauksista ihanin.Vaikka pussukka olikin ehkä 2006 vuonna syntyneellä lapsellamme hienoin.
Jaaha eikai se auta ku lähteä päivän askareisiin =)
Rakkaudesta äiti ja Aarre 20+6 :heart:
 
Täälläkin ollaa jo kummeja mietitty.. ainakin mun lapsuuden aikanen ystävä jonka kanssa edelleen paljon yhteyksissä,vaikka hän vielä jonkun aikaa asuukin toisella paikkakunnalla ja lisäksi mieheni veli vaimoineen..

Pakkaus täälläkin haluttas nähdä :wave: ennen kuin päätöksen teemme kumman otamme. toisaalta esikoisen pakkauksesta kaikki on vielä tallessa ja niitä punaisia vaatteita on sitten seuraavalle.. Mutta eihän sitä tiedä mitn ihana se uus pakkaus onkaan väreiltään? :p
 
Äitiysrahahakemuksesta:
Osaisikohan joku auttaa? Kohdat 10 ja 11 teettää vaikeuksia (työstä poissaolo ja työstä poissaolon palkka). Eli kohdassa 10 saa rastita vaihtoehdoista: 1) Olen / olen ollut poissa työstä kohdassa 5 ilmoittamani ajan (kohta 5 on se johon merkitään koska äitiysraha alkaa) ja 2) Olen / olen ollut poissa työstä vuosiloman vuoksi ajalla _____. Kun tarkoitus olisi pitää kesälomaa 1.6-29.6, eli merkitsenkö hakemukseen olleeni vuosilomalla tuon ajan?
 
sannuli88 - juu mä ainakin merkkasin tulevan loman just noin ku sanoit.. ja mä haen sitä tulojen perusteella ja toimitin sen tuloselvityksen ni sepä ei nyt sit riitäkään, kuukauden kuulemma kela antaa anteeks mut mun tarvii toimittaa tulotiedot toukokuun loppuun asti.. kai ne nyt ois tästä puolesta vuodesta voinu laskee mut eipä sit vissii.. ja eiks siinä lapussa viel kysytty et maksetaanko palkkaa poissaoloajalta? kuinkahan moni on palkattomalla vuosilomalla :D

eilen käytiin lääkärineuvolassa ja kaikki suht ok, kohdunsuu onneks tiukasti kii vaikka noita suppareita on ihan kiitettävästi ollu.
hbtä ei mitattu ku en kattonu tarpeelliseks, ollu niin hyvä ja ei nyt ees oo ollu sellanen olo.
rr 125/75
paino -389g/vko
liikkeet ++
sf 24cm - nätisti sitä yläkäyrää menee :D
tarjonta rt -mut tuskin vielä pysyy noin päin.

toi lääkäri on vähä sellanen 'muistathan huolehtia itsestäsi' ja nytkin kovasti kyseli syömisistä ja nukkumisista ja ku ne nyt mulla on mitä on ni vähä sain kommenttii et täytys muuttaa tapoja -ku 'ei nyt kuitenkaan täysin samalla tavalla voi enää elää' ja sit kuitenki toitotetaan et raskaus ei oo sairaus ja pitäs elää mahdollisimman normi elämää.. töistä kyseli teenkö lyhennettyy työviikkoo... -öööö...pidennettyy :LOL: meillä on aika paljon saikkuja joita oon nyt paikkaillu..
mut suurinpiirtein jees reissu.

kummeista ei oo täällä tietookaan, ei ees ajateltu viel.. pitäsköhän jo.. ei kai..

pikkumökö+ elmo 24+6..
 
Mä oon noita kelan papruja kans täyttänyt, vielä tarvis soittaa meen palkanlaskijalle ja kysellä et maksaako työnantaja palkaa ekoilta äippälomakuukausilta vai ei. Taidan vasta ens viikolla jättää sen hakemuksen postiin tai sitä seuraavalla.

Meillä on kummit valittu ja niitä on jo pyydettykin. 4 kummia tulee tälle pienokaiselle.

Perjantaina olis lääkärineuvola. Ihan sellainen olo et painoa on tullut lisää ja hb laskenut.

Maijamehi ja Toukka rv 25+2
 
Esikoisella on vissiin jonkun sortin uhmaa ku joka ikisestä asiasta pitää ruveta vastaan tappeleen. Yhtä huutoa ollu nyt viikonlopusta asti. Rupee jo tuntuun että vois vaikka tarhaan viiä siksi aikaa ku vauva syntyy, että sais vähän huokasta. Ja sitten itestä tuntuu ihan kauheelta ku tällä tavalla ajattelee :ashamed: Enkä minä sitä kyllä oikeesti etes tarhaan raskis laittaa.
 
Mulla oli hyvin selkee tuo kelan paprujen täyttö kun edellisten etuuksien mukaan mennään....Enkä mä sitten sitä pakkausta kuitenkaan ottanut vaan oon nyt ostellut kaikkea kaunista pojalle :heart:
Ja sit aloin toista palstaa lukiessa pelätä,että mitä jos tää ei ookkaan poika.... :eek: Kun jollain oli 2 kertaa ensin todettu ihan selkeä pippeli ja nyt kolmannella kerralla sitä ei löydettykään :LOL:
Ja meillä kun pippeli näky enempi kuin selkeästi,mutta voiko se tosiaan kadota :LOL:
Mulla kun kaikki edelliset 7 raskautta ja niiden rakenneultrassa annetut sukupuolilupaukset on aina pitäneet paikkansa...
Me9ja Bonus rv 23+4
 
pakkaamista , pakkaamista .. mä en jaksa enää ... :headwall:
Viedään siis suurin osa tai ainakin tarpeettomin osa tavaroista jo nyt lauantaina "uuteen kotiin" ja lopullinen muutto siis 30.5. jolloin ollaan toivonmukaan enään viemme ne viimeiset tavarat ja pakkaamisessa auttaa joku muukin ... huoh .... kyllähän mä haluan että me saadaan uudessakin kodissa yläkertaa kuntoon , jotta mahdutaan sinne ... mutta on tää vaan niin pirun raskasta hoitaa 2 termiittiä päivät ja noi koululaiset mukaan illat ja sitten koittaa vielä pakkailla ja järkkäillä paikkoja ...
Eilen sulatin yhden pakastimenkin ja siirtelin sitä eilen ja tänään , jotta sain sitten pakastimenkin kunnolla siivottua , ne 5 vuoden pölyt pois takaa ja koneesta ...

neitim+tytsy 24+3
 
Kauhia miten helposti sitä nykyään tulee liian täyteen kun syö. Kuinkakohan kauan menee ennenku opin taasen syömään oikean määrän.

Masu kasvaa aikasta vauhdilla. Pitää vissiin laittaa herkut bannaan kohta. Eihän tästä tuu mitään muuten, kun nyt vastahan se pojukin alkaa tosissaan kasvamaan. En pääse tätä menoa loppuraskaudesta edes ylös sohvalta :LOL:

Meillä on siskoa pyydetty kummiksi. Muista ei ole vielä hajuakaan. Meillä kyllä muutenkin kaikki läheiset asuva useamman sadan kilometrin päässä. Joten turha ainakaan odottaa joka viikko kylään :LOL:

Kylläpäs taas väsyttää. Ruuan jäljiltä on tiskit seisomassa. Ja petikin on pettaamatta vielä. No meillä kyllä isäntä nousikin vasta 12 aikaa. No kerkeehän sitä. Nyt laiskotellaan ja illasta yleensä maistuu kotityötkin. Eipä nuo ainakaan mihinkään häviä. Se on tullut jo todistetuksi :LOL:
 
Heipsan!

Täällä on ollu niin kiirusta etten ole pahemmin nyt ehtinyt teidän kuulumisiakaan lukea. Ja se on jo jotain, uskokaa pois :D

Kävin eilen otattamassa hempan ja se oli 122, eli ihan ok, ei siis ole lisäraudan tarvetta ainakaan vielä. Ja verenpaineet tsekattiin kans ja nekin oli loistavat =)

Sen pakkauksen mä kans vilkasen vaikka luultavasti otetaan rahana, kun tavaraa on niin paljon, mutta varmistelen et jos siellä onkin sitten jotain jota ehdottomasti haluaa, niin tulee sitten jumiteltua vielä sitä hakemusta.

Mun selkäkivut on nyt tämän päivän olleet poissa, ihmeellistä. Ah, jos ne nyt meniskin ohitte niin vois vähän enemmän harrastaa liikuntaakin =)

Noista poika-tyttölupauksista, niin eikös yleensä tyttö ennemmin voi muuttua pojaksi kuin päinvastoin? Näin mä ainakin muistan joskus kuulleeni, mutta varma en kyllä ole..

Jaaha, pitänee tehdä hiukan hommia vielä tässä ja sitten lähden hakemaan tyttöä hoidosta, jotenkin nämä työt ei taaskaan innosta pätkän vertaa... njäääh.

runttis ja sytkylä 23+
 
moona81: Totta puhut! :D Sellaisista ruokamääristä mitä on tähän mennessä tottunut syömään, meneekin nyt niin täyteen, että tuntuu koko maha ratkeevan liitoksistaan. Sitä oloa kestääkin sit monta tuntia. Ja mikä hauskinta, silti tekee mieli syödä jotain... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Edda:
moona81: Totta puhut! :D Sellaisista ruokamääristä mitä on tähän mennessä tottunut syömään, meneekin nyt niin täyteen, että tuntuu koko maha ratkeevan liitoksistaan. Sitä oloa kestääkin sit monta tuntia. Ja mikä hauskinta, silti tekee mieli syödä jotain... :LOL:
No niimpä. Huonohko olo kun syö normimäärän ja se tosiaan kestää ja kestää ja kestää ennenkun helpottaa. Ja silti söin just myslipatukan ja join lasin appelsiini mehua kun teki kuitenkin jotain hyvää mieli :LOL:
 
Me9jaBonus Ihan samaa oon minäkin pähkäilly täällä!! Mitä jos vauva ei ookkaan poika! :eek: Se ois kyllä melkonen yllätys...siis toki tyttökin olisi tervetullut, mutta kun on ostettu KAIKKI tavarat ja vaatteet yms. poikavauvaa ajatellen. Eli tytölle ei ole yhtään mitään.
Itsekin täällä palstalla olen lukenut tarinoita, joissa vahva poikalupaus onkin ollut tyttö!
Mutta taitaa silti todella harvinaista olla et näinpäin menee...yleensähän mielummin tytöt voi vielä "muuttua" pojiksi :D

Ja kun selkeä pippeli sekä kivekset näkyi, niin eiköhän se poika ole B) Ja meillä vielä kahen lääkärin ultraamana, ja molemmat sanoivat että poika on. Sanoivat siinä kun lähdettiin että "keksikää silti se tytön nimiki niihin sairaalan papereihin" :D
 

Yhteistyössä