***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Uih, meitin pojulle myös tuo uusi pakkaus. :heart: Me like! Näköjään tulee jakoon n. toukokuun puolessa välissä. Niin ainakin Kelan sivuilla sanotaan. Josko sitten sen jälkeen laittas paperit sisään.

Tänään oli viimeinen hoitotyön tentti, toivottavasti menee läpi. Vielä ois sitten yksi lääkehoidon tentti ja sit ois oikeestaan meikäläisen opinnot siinä. JEE! Vähiin käy ennenkuin loppuu.

Tänään Ideaparkista tarttui ekat pikkuvaatteet mukaan vauvelille. On ne niin söpösiä nuo pikkuvaatteet. :)

Kaikki täällä kunnossa siis.

- mennis ja lyly 23 tasan-

Lääkärineuvola tietoja:

Pissa puhdas
Painoa 206g/viikko (en tykkää yhtään, ei tarvis kyllä tulla yhtään lisää )
Verenpaine 110/80
Hb 122 (pysyny samana)
Sf-mitta 26 (hieman mennään vielä yläkäyrillä )
Vauvan syke 136
Liikkeet ++
Niin ja turvotusta ei ollu.

Kohdunsuulla ei oo tapahtunu mitään muutosta joten kaikki ok=)

Seuraava neuvola tarvii sitten varata kun oma terkkari on paikalla.

Maijamehi ja Toukka rv 25+5

Huuui!Heinäkuisissakin syntynyt eka vauva :eek: :heart:

Meilläkin synnytettiin eilen aamuyöstä,cottonimme sai 2 potraa poikaa ja itse sain toimia kätilönä =) :heart:

Koneelle en tästä syystä ole kerennyt,nyt töissä ja aikaa lueskella kuulumiset!

Olen tyytyväinen etten valinnut pakkausta koska mun silmään se ei sopinut.Toisaalta kovin poikavoittoinen tosin mutta ei kolahtanut :D

Mä nukun yöt hyvin,kuin tukki ja vatsallani :D

Ja tänään poksutaan taas ,rv 24+0 :heart:

kontrolliultrassa käyty. :heart: :heart:
pikkuiset voi hyvin. :) saman kokoisia ovat, n. 800g ja sukupuolet säilyi samoina.
ja äippäkin voi kovista supisteluista huolimatta hyvin; tästä flunssasta ku nyt pääsis eroon vielä. UGH. alakerrassa siis kaikki hyvin! =) - kyllä vähän jännitti, kun on tosiaan supistellut tosi ahkerasti.
äippäpakkaus on tosiaan pojalle sopiva, mutta ei siinä nyt mitään niin hienoo oo et sen haluisin. - toki makuupussi ja ne töppöset on kivat. :)
dreamer78 + hipsunipsut 25+4

juu, poikavoittoinen on ja siksikin mä sen nyt otan. Mä tykkään noista ruskeista yms väreistä, ja jotenkin vaan tuo oli tosi kiva, ja se vanupukukin oli nyt kivempi kuin se vihreeraidallinen (mikä jäi käyttämättä kokonaan meillä)... mutta nämä on tiety mielipideasioita.
Mä jamppaan kans tonne toukokuuun lopulle, kesäkuun puoles välis vissiin pitäis viimeistään laitella ne paprut, joten aikaa on vielä

Jaaha, mä jatkan tässä hommia, sain varattua kosmetologille iltapäiväksi ajan ripsille ja kulmille, joten livahdan töistä sinne suoraan sitten, kun tänään on miehen vuoro hakea napsku hoidosta.

Mukavaa viikonloppua kaikille ja voikaahan hyvin =)

Minäkin taidan odotella vielä vähän aikaa kelan papereiden postittamista, jos varmemmin saisi uuden pakkauksen. Vaikka kyllä tuo vanhakin menisi, en ole turhan tarkka sen suhteen. Joka tapauksessa papereiden postitus saa odottaa, kun en ole vielä saanut varmuutta apurahoista kesäkuun alusta eteenpäin. Ne apurahat taas vaikuttavat äitiyspäivärahan suuruuteen, eli siitäkin syystä täytyy vielä odotella. Toukokuun puoleenväliin mennessä pitäisi asioiden selkiytyä. Onneksi väitöskirjatyön ohjaaja vielä lupasi, että jos en henkilökohtaista apurahaa saa riittävästi, niin projektirahoista järjestetään sen verran, että pääsen maksimipäivärahoille.

Suonenvetoa on vissiin liikkeellä. Itsekin heräsin viime yönä aivan järkyttävään suonenvetoon kun olin kääntämässä kylkeä. Nyt on koko oikea pohje ihan jumissa. Not nice at all :/ Pitää kipaista lähiaikoina kauppaan hakemaan magnesiumia.

Dino & Hobi 24+4

Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
se vanupukukin oli nyt kivempi kuin se vihreeraidallinen (mikä jäi käyttämättä kokonaan meillä)..

Meillä taasen se oli niin ahkerassa käytössä, hyvä ettei puhki kulunut :LOL: :LOL:

Tykkään kyllä uudesta pakkauksesta, erityisesti siitä ulkopuvusta ja makuupussista.. Pitää vielä miettiä kumman kannalle kallisttu, pakkauksen vai rahan.

Rentouttavaa viikonloppua! :wave:

Äitiyspakkaus 2010 on aivan ihana =) Tykkään tosi paljon tosta pussukasta ja pukukin oli aivan ihana vaika väri taitaa yhä olla se vähän tylsä harmaa.Vaatteisiinkin oisin toivonut enempi väriä,mut tulee nuita kuitenkin käytettyä ja poikavauvelille ihan passeli pakkaus värejen puolesta. Pussukan ja haalarin voisin otaa heti hypisteltäväksi mutta pakko odottaa ettei sit vaan tuu vanhan mallin pakkaus :D Norsu hattukin on tosi kiva ku oonki aina toivonut et sen mun inhooman toppahatun tilalle tulis tollanen nauhallinen hattu =)
Iloisena nyt tuota pakkausta odottelen =)
Rakkaudesta äiti ja Aarre 21+3 :heart:

Heips!

Lääkärista kotiuduttu, pissassa ei ollut mtn tulehduksia eikä selvyyttä tähän oireiluun tullu. Kohdunsuun tilanteen tarkisti ja ehkä oli hiukan pehmentynyt mutta kuuluu toissynnyttäjälle tässä vaiheessa, joten ei vaaraa? :/ Selvyyttä en kyllä saanu ku oli nuori tyttölääkäri, ei edes neukkalääkäri ku sille ei aikoja enää saanu. Kaiherrus, viiltely ja pissatus jatkuu edelleen..mutta ehkä hiukan helpompana ku eilen. Hiivanäytteen ottti myös mutta ei mulla kyllä mtn oireita siihen ole. Sanoi että voi olla että vauvakin painaa jotain kohtaa hankalasti että selittyis sillä..mutta ei kyllä huvita juuri kävellä tms..

Eipähän tarvi miettiä kumman ottais pakkauksen vai rahan, oli sen verran poikavoittonen pakkaus että ei kiitos tänne typykälle. Muuten oli kyllä paljon kivempi ku 2009 pakkaus.

No nyt lapset ruokkiin ja vaakatasoon takasin, sillon on helpompi olla.

jonnuli ja hertta 25+5

Mäkin tykkään kovasti tosta uudesta ä-pakkauksesta, on kyl niin täpärällä et kumpi tulee..
Ja sykähdytti kyllä kun heinäkuinen jo poksahtanut, hällä vaan paria päivää ennen LA.

Mäkin sitten siirryin saikulle suppareiden takia, tulossa iso vauva, painoarvio nyt 1041g ja sektiopäivä pitää kuulemma sopia nyt hyvissä ajoin,ettei käy kuten viimeksi ku käynnisty itekseen. Joopajoo, mein pkl:lla eivät kyllä suostu... mutta sopiihan tuota yrittää. Eli uus lääkäriaika olis sit 7.6. ja siitä tulee sit lähete viim. ä-polille. 5 viikkoa vielä ä-lomaan :D

Kääkkis ja lapanen 26+3

Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
Mäkin sitten siirryin saikulle suppareiden takia, tulossa iso vauva, painoarvio nyt 1041g ja sektiopäivä pitää kuulemma sopia nyt hyvissä ajoin,ettei käy kuten viimeksi ku käynnisty itekseen
Eihän tuo nyt niin iso ole :D Mulla viitosen painoarvio oli rv 26+3 1080g ja syntyi rv 39+0 painaen 3780g ja poika siis....eikä mikään hirmu iso vauva siis minusta =)

Kääkkikselle vielä tsempit suppareiden kanssa :hug:

Jonnulille myös halit :hug: Uudellëen synnyttäjälle tosiaan ihan normaalin kuuloinen tilanne,enempi ne huolestuu jos uudelleen synnyttäjällä lähtee kohdunkaula lyhenemään,ei niinkään paikkojen pehmeydestä tai kohdunsuun aukeamisesta!

Osa vaatteista on ihan nättejä tuossa uudessa äitiyspakkauksessa, ja ainoo minkä sieltä haluaisin oikeesti, on se ruokalappu. Joten rahana otan tuon avustuksen. Jos joku raskii luopua siitä ruokalapusta, niin saa laittaa yv:tä. Mulle kyllä kelpaa :)

Täällä nyt viimesen tunnin vaivannu supparit. Ei oo kipeitä, mutta kiristää. Ja mulla ku ei niitä yleensä näin montaa oo. Kuhan saan ruuan laitettua niin pitää levätä ennen ku mies lähtee töihin.

Marlin ja Justiina 25+3

Täällä mennyt päivä taas kotihommissa, niin ei oo kunnolla koneellekaan ehtinyt. hitsin kotihommat, kun häiritsee mun palstailua. :LOL:

Mutta onnittelut kaikille ultrassa olleille :heart: :flower:

ja :hug: niille, joilla jottain vaivaa on.

Tuo jalkojen kramppaaminen on kyllä niin kamala vaiva. :x Kun on sitte tosiaan pitkään kipeä viel sen jälkeenkin. Välillä meinaa itelläkin mennä, mutta sitte vaan vedet silmissä hieromaan kivusta huolimatta. jos sen krampin saa suht nopiaan pois, niin sitten ei paikatkaan oo ihan niin kipeet jälkeenpäin.

Uusi pakkaus näytti ihan ihanalta ja tosiaan enemmän poikavoittoiset värit. :heart: mä vaan koetin kattoo kauheen kriittisesti sitä, ettei liian hyvältä ala näyttää. :whistle: :LOL:
Kun isäntä sitä mieltä, että rahana tällä kertaa, kun vaatetta muutenkin tursuu joka paikasta, kun mulla taitaa olla melkein kaikki jäljellä noista vanhoistakin pakkauksista. :xmas: Eli löytyy vaatetta ja tavaraa vuoden -99 -06 ja -08 pakkauksista. ja tuon viimeisimmän haalarikin on edelleen kuin uusi ja samoin makuupussi.
Mutta juu...ainahan nuo ihanilta näyttää ja ois kiva päästä hypistelemään. :ashamed:

tää oottaa isäntää kotiin, että pääsis ees vessaan rauhassa. :whistle: Pojat pistää taas oikeen parastaan ja tekee just sitä mitä ei tarviis tehdä. :kieh:

Katjuska ja sintti 23+6 :heart: (tosi nopeesti meni tää viikko :eek: )

Millon ne kelan paperit pitää viimeistään sinne kiikuttaa? Oliko se 2kk ennen laskettua aikaa? Ajattelin itekki vielä odotella niiden kanssa, että sais sitten ton 2010 pakkauksen.

Käytiin tänään siellä 4D ultrassa, ja se oli kyllä sen 150e arvosta!!! oi voi, oli se ihanaa. Jos jotain voi kasvon piirteistä nyt jo päätellä ni on isänsä näköinen... :heart: ihanaa oli kyllä. Kaikki oli juur niinko pitääki! Pieni oli poika mutta ei menny kasvukäyrältä alakäyrän alapuolelle. Paino arvio oli nyt 700g ja synnytys painoksi arvioi 3400g jos tämän käyrän mukaan kasvaa. Oli toisaalta helpottavaa kuulla ettei tarvi suuren suurta poikaa ulos punnertaa :) Pelottaa se synnyttäminen jo muutenkin valmiiks :|

!POKS! 25+0

n11na

2 kuukautta ennen laskettua aikaa pitäis ne kelan paperit palauttaa. Itse laskin että kun toukokuun lopussa laitan paprut kelaan ni pitäis keritä.

Mulle lääkäri sano tänään ettei edes osaa sanoa mitenkä päin tää pieni on täällä mahassa. Niin tietysti koitti tosta mahan päältä vaan käsi kopelolla. Lisäks se mittas ton sf-mitan johon totes et ei näillä viikoilla välttämättä vielä saa luotettavaa mittaa. Oli kuitenkin sitä mieltä että 26cm on tällä hetkellä. Eli hiukan mennään vielä yläkäyrän yläpuolella.

Maijamehi ja Toukka rv 25+5

Juu mullakin sf mitta meni tiistaina neuvolassa yläkäyrän yli mutta poika oli normaalin kokoinen ehkä vähän "normaalin" kasvukäyrän alapuolella. Että ei tosta sf mitasta kannata huolta kantaa. =)

sama juttu eli tännekin saa sen uuden makuupussin myydä :LOL: en taida sen takia kuitenkaan ottaa pakkausta. Oli tosiaan poika voittone pakkaus ja meillä kun ilmeisesti se neiti on tulossa niin taidan pysyä päätöksessäni että pakkausta en ota.

UpsyDaisy ja "veikka" 22+6

Mäki toivoisin ton uuden pakkauksen saavan. Ne töppöset ja hanskat oli ihanat. :D

Täällä takana kolme aika rankkaa työviikkoa.. Niistä nyt onneksi selvitty ja seuraavaksi onkin edessä kolme todella helppoa työviikkoa. :D Alle 20h töitä kaikkina kolmena viikkona. Sitten ei ookkaa ku pari viikkoa ja alkaa loma. Sitä kovin jo ootellessa.. Kesäkuun toivoisin ainakin vielä suht normaalisti pystyväni hevosen kanssa yms touhuamaan ennen kuin maha alkaa olemaan liian iso. Mun mahasta ei vielkää juur huomaa et oisin raskaana. Ja ihan kuitenkin vauva on hyvin siellä kasvanut. Ja potkut tuntuu jo pikkasen navan yläpuolella..

Täällä jännitetään nyt ton kissan kanssa kovasti. Alkaa h-hetki olemaan lähellä. Näytti ihan kun ois jo pieniä supistuksia ollut ja pennut ainakin liikkuvat niin kovasti että liikkeet näkyvät monen metrin päähän kun kissa makoilee. :D

Lapsimessuille ois sunnuntaina tarkoitus suunnata kummipojan ja tämän äidin kanssa katselemaan. :)

rv 21+4

Huomenta!

Toi uus pakkaus ei kyllä mielyttäny munkaan silmää kaikiltaosin ainakaan toi makuupussi ja töppöset on kivat sekä ruokalappu =)

Täällä flunssa jatkuu ja jatkuu,kohta varmaan ollu kuukauden,mahtavaa :(

Vaavi potkii päivittäin. Eipä mitään uutta tänneppäin.

sirri ja typy 25+4.

Yhteistyössä