***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Voi Dino 80 :hug: Täältäkään ei löydy sanoja, ja tuskin mitkään sanat nyt lohduttavat :'( Voimia koko perheelle.

Äippäpolilla tosiaan kävin.. Lapsvettä reilusti ja sen lisäksi vauvan keskivartalomitta ylettyi asteikolla hieman korkeammalle kuin muut mitat, joten ens viikolla sokerirasitukseen. Ihmettelen kyllä että vielä näinkin myöhäsillä viikoilla pitää sekin käydä tekemässä. Samoiten kontrolloidaan vielä tuota veden määrää, jos vielä nousee niin voi olla että käynnistetään ennen la:ta.. Paikat oli kahdelle sormelle jo auki ja tutkimuksen jälkeen tuli ensimmäiset kivuliaammat supistuksetkin...

Kyllä se lääkäri ja kätilö ihmettelivät kuinka vilkas kaveri oli, veti hirveetä jumppaa koko ultrauksen ajan ja hengitysliikkeetkin oli tosi hyvät. Ihastelivat myös kuinka selvästi näkyi kasvonpiirteet vaikka olikin vain 2D ultra.. itsekin huomasin jotain samoja piirteitä mitä tuossa esikoisessa on :heart: Jumpan päälle haukotutti kovasti ja käänsi kylkeä :)

Nyt vasta hoksasin kuinka lähellä tuo synnytys jo on :eek: kait sitä pitää sitä sairaalakassiakin alkaa miettimään...

rakkaudesta äiti mun mies kans ohikulkiessa haluis hipelöidä.. mulla kans rinnat niin arat et hyvä jos en puraise jos niihin "vahingossa" sattuu koskemaan :LOL: Halut aika nollilla mulla, haluttais kyllä mutta on se sen verran jo säheltämistä ollu ettei huvittais vaan alkaa...

Täällä vietellään sadepäivää sisällä.. Mulla iski ihan hirvee himo fazerin siniseen (en oo varmaan koko raskauden aikana syöny) et pakko vissiin lähtä kauppaan sitä hakemaan.. :D


Muoks. Niin ja painoarvio oli 3,1 kiloa ja viikkoja 35+5... Ja olikohan täällä juttua siitä laskeutumisesta ja vesien menosta. Itekkin sain sellasen ohjeen nyt että koska ei ole laskeutunut ja vedet menee, makuuasennossa ambulanssilla sairaalaan. Muuten napanuora saattaa luiskahtaa ulos ja puristua, ettei vauva saa enää happea..
 
Dinolle mielettömästi voimia, suureen suruun osanottoni. :'( :'( Mua itkettää ihan kauheasti, kuvittelen teidän tilannetta ja en tiedä mitä tässä sanoisin... Kysymyksenä on lähinnä miksi, oi miksi noin on pitänyt käydä? :'( :'(
 
Höh, pitikin tulla huonoja uutisia :| Dinolle jaksamista surun kanssa! Vetäsipä hiljaiseksi moiset uutiset...


runttipulla
Ne aventin pullot on uudistunu, mut tutti-osat on ihan samoja. Eli Ne uudet pullot on BPA-vapaita ja siks väriltään sellasia hunajan rusehtavia... Malli on kuitenkin sama.

MItäs muuta siti piti sanoa, ajatus katkesi kokonaan :( Mä olin eilen illalla jo ihan paniikissa kun housut kastu pariin kertaan! Säikähdin, että voiko olla lapsivettä. Soitin sitte polille ja kätilö sieltä neuvoi laittamaan paperia housuihin ja tarkkailemaan tilannetta, siteet kuulemma liian pintakuivia.. Eipä lorahdellu uudestaan ja ei oo myöskään tänään, eli säikähdyksellä taisin selvitä. Sanoi, että sit näytille jos tulee uudestaan, mutta lapsivettä tulee kuulemma aina lisää jossain vaiheessa, eli 1 lorahdus ei tod-näk sitä ole....

Ihanaa, tänään pari astetta viileempää, kiitos eilisten sateiden :p

jenni+osmo 34+3
 
Dinolle voimia suuren surun kanssa :'( :'( :'(

Täällä kärvisteltiin kello kuuteen saakka aamulla,sitten vasta tajusin mennä suihkuun.
Supistukset loppui siihen.
No nyt sitten taas pari tuntia tullut 10-20 minuutin välein.
Soitin synnärillekin varmuuden vuoksi,neuvoivat käymään uudestaan suihkussa ja ottamaan panadolia ja ne tavalliset ohjeet.
Alavatsaa jomottaa jännästi koko ajan.Saa nähdä mitä tuleman pitää....

mimosa73 ja typykkä 36+2
 
Dino: Voimia koko perheelle! Syvimmät osanottoni koko perheelle! :hug:

Dreamer: Onnittelut tuplista! :flower:

Sirri: Mukava kuulla, että saatte pienokaisenne kotio! :heart:

neitim: Lisätietoja minun tietoihin: KYS & sukupuolesta emme tiedä :). Ei ole rakenneultrassa saatu tietää, ku pörriäinen ei halunnut näytellä paikkojaan.

--

Itsellä on vointi ihan ok. Ei kai tässä valittamista. Maha kasvaa hirveää kyytiä & toisaalta haluaisi jo toisen pihalle, koska nivuset on niin helkutin kipeät.

Esikoinen syntyi 36+4 pre-enklampsian seurauksena, joka oli lievä. Toinen syntyi 38+2 ja hänelle epäiltiin myös pre-enklampsiaa ja papereihin tuli myös merkintä, mutta KYS:in lääkärit piti palaverin ja kävivät kaikki paperini läpi ja heiltä tuli tieto, että tuskin oli pre-enklampsiaa. Jouduin nimittäin tarkistukseen valkuaisen takia, mutta kyssiin, ku menin, ni siellä ei ollut mitään. Verenpaine oli loistavissa lukemissa. Mie sanoin heille, että saavat käynnistää, koska en ole ees - taas ajelemassa tätä matkaa. Ja he käynnistivät.

Nuorimmainen syntyi sitten 41+1 ja se oli kyllä odotus, ku aina neuvolassa pelkäsi, että milloin kohoaa alapaine tai ilmestyy valkuaista virtsaa, mutta sitä ei ilmestynyt. Ja uutta oli myös se, että piti lähteä itse kotoa ja liian aikaisinhan sitä tuli lähdettyä :D. Mutta olinpahan sairaalassa ajoissa. Nuorimmainen painoi syntyessään 3990g ja huh huh ponnistusvaihetta. Pää oli julmetun kokoinen ja tuntui, ettei tuu koskaan ulos, mutta tuli se sitten sieltä jossain vaiheessa. Olin tottunut synnyttää alle 3 kg:n lapsia, ni Milkan synnytys oli, että ei enää meille lapsia XD.

Tosiaan, ku Milkan kohdalla saavuin sairaalaan, ni kätilö arvioi painoksi n. 3 kg, mutta kätilö, joka tuli ponnistusvaiheessa avustamaan ja kysyi, paljonko on arvioitu, ni sanoi vaan: "Ei selviä 3 kg:lla, että on varmasti lähemmäs 4 kg.". Mie olin siinä, että kiitos vaan tiedosta.. En välttämättä olisi halunnut tietää XD.

Katsotaan, miten tämän neljännen kanssa käy :D.

Mutta nyt leipomaan muffinsseja.

- RD & Pörriäinen 35+2 -
 
Dino :'( :'( :'( :hug: :hug: :hug:

*tää itkee vaan*..

Tuli niin pahaolo ku just noille isommille hermonnu ku ovat taas ollu ihan mahdottomia koko aamun ja sit tulee tänne ja lukee ton dinon viestin :'( ei pysty ymmärtää...
 
Voi Dino... niin pelkäsinkin jotain tällaisia hurjan surullisia uutisia ketjuumme... :'(
Olen ollut kovin taka-alalla kirjoitusteni kanssa, sillä sydämessä siintää edelleen suunnaton pelko juuri vastaavaan maailman epäreiluimpaan takaiskuun. Meillähän Enkelityttö syntyi lähes päivälleen vuosi sitten; 17.7. Vieläkin vihloo kipu rinnassa... :'(

Voimia ja jaksamista tyhjyyteen. Päivä kerrallaan, muuta ei vaadita. Vaikka tunnelissa on tällä hetkellä vain ja ainoastaan pimeää, niin joku aamu koittaa se hetki kun ei olekaan niin äärettömän raskasta miettiä uutta päivää...vaikkei siltä nyt tuntuisi niin usko pois. Luin itse vanhaa viime kesäistä päiväkirjaani, ja sen perusteella ei olisi voinut koskaan kuvitella että olen vielä joskus uudestaan raskaana ja suunnannut katseeni eteenpäin. :heart: :hug: :hug:

Enkelipoika suojatkoon perhettänne! :hug:

caribbee & rakas nappi 35+5
 

Yhteistyössä