Ella Adela?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pinja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pinja

Vieras
Saisinko hiukan mielipiteitä nimestä, tai oikeastaan nimien järjestyksestä? :) Olemme suunnitelleet tytöllemme nimeä Ella Adela, niin että Adela olisi kutsumanimi. Onko ihan pölhö, vai pitäisikö keksiä "toiseksi nimeksi" joku muu: tyyliin Adela ....... ?

Ei mun mielestä ole tyhmää, että kutsumanimi on vasta toisena nimenä :) Etenkin kun nuo kaksi nimeä sointuvat paljon paremmin juuri muodossa Ella Adela kuin Adela Ella

Alkuperäinen kirjoittaja e:llä mieluummin:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiu:
Minusta Ella Adele kuulostais paremmalle.

Minä kans tykkäisin AdelEsta enemmän, ei millään taivu tuo Adela minun suussa :)

AdelE on minusta ehkä hiukan liian yleinen ja tosiaan Adela kulkee suvussa niin meille Adela on nimenä jotenkin mieluisempi :) Adelekin on toki kaunis nimi :)

Onko kellään kokemusta, tuleeko "toinen nimi kutsumanimenä"-järjestyksestä ongelmia/selittelyjä esim. koulussa ja virallisemmissa papereissa? Tietty, jos aina kerran itsensä esittelee Adelaksi, niin ei kai pitäisi?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Onko kellään kokemusta, tuleeko "toinen nimi kutsumanimenä"-järjestyksestä ongelmia/selittelyjä esim. koulussa ja virallisemmissa papereissa? Tietty, jos aina kerran itsensä esittelee Adelaksi, niin ei kai pitäisi?

Ukolla on. Jonkin verran on ongelmaa virallisissa papereissa, mut onhan nuo aina tulleet perille. Mut oisko sillä jääny joskus alleviivaamatta kutsumanimi. Esim. oikealla nimellä ei löydy tietoja, vaan sille ekalla nimellä joka siis ei ole kutsumanimi. Esim. osoitetiedot, puhelintiedot yms.

Mua tossa nimessä haittaa se, että Ella loppuu A-kirjaimeen ja Adela alkaa A:lla, joten nimien väliin ei jää luonnollista taukoa vaan tulee helposti sanottua "Ellaadele".

Alkuperäinen kirjoittaja Hp:
Mua tossa nimessä haittaa se, että Ella loppuu A-kirjaimeen ja Adela alkaa A:lla, joten nimien väliin ei jää luonnollista taukoa vaan tulee helposti sanottua "Ellaadele".

No kuka sanoo lapsen toisenkin nimen? Siis jos ihan puhuttelunimestä puhutaan eikä mistään esim. lääkäriin soittamisesta jossa pitää sanoa koko nimi.

Nätti tuo Adela!

Kyllä toimii tuossakin järjestyksessä, mutta voittehan kehitellä myös Adela El.... jotain :)

Adela Elisabet
Adela Ellabeth
Adela Ella-Stiina
--- mielikuvitus rajana

Kolmekin nimeä voisi toimia, Adela Ella ___

Yhteistyössä