Elatusmaksut vai isän lapset teille asumaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uusio-äippä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.09.2006 klo 16:10 uusio-äippä kirjoitti:
On täällä sentään muutama vastannut aloitukseen. Muuttui tämäkin sitten ihan muusta keskusteluksi........
Eli jos ukkosi saisi pitää elatusmaksut,mutta lapset sitten tulisivat teille noin 25 päiväksi kuussa,niin kuinka moni teistä olisi tyytyväinen tähän ratkaisuun? Ajatelkaa se on vielä mahdollista niin,että miehenne hakee yksinhuoltajuutta,joka myönnetään ja lapsi muuttaa teille,halusitte tai ette.

Kai se keskusteluun liittyy tuo elatusmaksun suuruuskin, kun ihmeteltiin miksi niistä purnataan. Olen tuo joka laittoi niistä elareiden määrästä kahdelta lapselta. Jos mies käyttäisi itse rahat omalta tililtään lapsiinsa exän kanssa puoliksi, niin se olisi tonen juttu kuin maksaa ne ulosoton kautta. Se vaikuttaa ehkä tuonne syvemmälle ihmiseen enemmän kuin ainoastaan siihen pankkitiliin. Ja vaikka itselleen ei mitään jää ja olet nälissäsi töissä, niin silti pitäisi jaksaa käydä vielä töissä : ) Jos joku saman jälkeen mitä miehelläni on ollut ei ole katkera, niin tahtoisin "tavata".

Eikö Suomessa ole sossusta ja kelastakin hakevilla jokin tietty rahasumma mikä pitää jäädä käteen? Miten tämä olisi poikkeus?

Nostan toki hattua niille exille jotka oikeasti osaavat välittää lapsistaan.
Itse vastasin myös jo aiemmin siihen kysymykseen: ottaisin toki lapset meille asumaan vaikka heti!!

Kiitos sinulle vieras, joka kirjoitit teillä olevan "saman" tilanteen. Helpottaa, kun lukee muidenkin juttuja.

:) Iloista päivää kaikille!!

Unohtu vielä se, että meillä minun omat vanhemmat purnaavat aina, kun teen mieheni lasten kanssa jotakin. Olen kuullut 4 vuotta eli koko sen ajan minkä olemme yhdessä olleet, ette eikö se isä itse pääse lastensa kanssa esim. uimaan =) Eikö se voi viedä niitä kotiin :) Ja olemme "muutamaan" kertaan tästä asiasta keskustelleet ja toivonkin, että se vaikutus näkyy pikkuisen viiveellä :p

Tässä esimerkki ruinaamisesta..

Ex laittoi viestin "kuvitteletko tosiaan että maksamasi 200e riittää lapsen vaatteisiin, ruokaan, päivähoitomaksuihin, kenkiin ja muihin kuluihin kuukaudesa joten...."

Eli siis kun erotaan niin siinä vaiheessako lähivanhempi ei ole enää lapsen elätysvelvollinen, vaan tämä kaikki hoidetaan elatusmaksuilla. Sitten nämä lapsilisät ja muut tuet työnnetään omiin vaatteisiin, lävistyksiin, tatuointeihin ja baari reissuihin?

:laugh: :laugh:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.09.2006 klo 12:29 Kekkis kirjoitti:
Tässä esimerkki ruinaamisesta..

Ex laittoi viestin "kuvitteletko tosiaan että maksamasi 200e riittää lapsen vaatteisiin, ruokaan, päivähoitomaksuihin, kenkiin ja muihin kuluihin kuukaudesa joten...."

Eli siis kun erotaan niin siinä vaiheessako lähivanhempi ei ole enää lapsen elätysvelvollinen, vaan tämä kaikki hoidetaan elatusmaksuilla. Sitten nämä lapsilisät ja muut tuet työnnetään omiin vaatteisiin, lävistyksiin, tatuointeihin ja baari reissuihin?

:laugh: :laugh:

sen juuri näkee, mitä niin moni uusioperheen nyksä ajaa takaa, kun juurikin exät katsovat, tai siis nämä rahanhimoiset katkerat sellaieset, on onneksi poikkeuksiakin..että elatusmaksuilla tarkoitus kattaa KOKO lapsen elanto ym, ja lähin ei tartte sitten pistää omasta pussistaan mitään..ei se ihan niin vaan mene..miten se muuten lasketaan, jos isä maksaa tuon 200e elareita, mikä lasketaan siihen lähin osuudeksi, se minimikö, eli 118e??ja tietty lapsilisät..eli tuossa olisi jo hyvin varaa pistää lapseen jo se 300e+lähin osuus, niin luulisi riittävän..toki päivähoitomaksut on kalliit, mutta kyllä nekin usein lasketaan tulojen mukaan, tai saa avustusta niihinkin kun yksin ne maksaa..juu ei toki etän tehtävä elättää lähin lasta, että lähilläkin jää rahaa itseensä,kun ei meillä uusperheen nyksilläkään jää itsellemme juurikaan mitään, tai siis ainakaan meidän tapauksessamme..

Hankkikaa elämä! Ja katsokaa peiliin! Olen viiden lapsen äiti, kovin menestyvä ja lisäksi minulla on rakastava mies! Enkä ole eläissäni hakenut mitään #&%?$!* tukia vaikka olinkin säälittävä yksinhuoltaja! ?

Eli jos ukkosi saisi pitää elatusmaksut,mutta lapset sitten tulisivat teille noin 25 päiväksi kuussa,niin kuinka moni teistä olisi tyytyväinen tähän ratkaisuun? Ajatelkaa se on vielä mahdollista niin,että miehenne hakee yksinhuoltajuutta,joka myönnetään ja lapsi muuttaa teille,halusitte tai ette.
[/quote]

Siis saisi pitää elatusmaksut ja saisi samansuuruisen summan lisäksi? Siis kyllähän tuo rahavirta muuttaisi suuntaa, eikä ainoastaan jäisi elarit pois.
No, tuskinpa silti haluaisin lapsia meille enää tässä vaiheessa, nuorempana olisi voinut olla toinen juttu.

Elareista sinänsä en ole katkera, mutta siitä kyllä, että meidän ostoksia tai matkoja ja rahankäyttöä kytätään ja opetetaan lapsetkin siihen.

Täällä kohtalotoveri: mieheni lapset asuvat meillä (ovat koko ajan asuneet, pian 7 vuotta). Elatustukea tulee kunnalta minimi, äiti ei maksa mitään. Sen sijaan äidin puolen sukulaiset koko ajan arvostelemassa ja vahtimassa ja haukkumassa. Kyllä on ollut todella raskasta ja kamalia vuosia.
Käsittämätöntä tää keskustelu täällä, kysynkin siis samaa: vaihtaisitteko sitten niin että ne miehen lapset olisivat teillä KOKO AJAN (meillä eivät siis käy edes missään viikonloppulomilla, tms.)?

Jippii,kohtalotoveri !!!

Kirjoittamasi oli kuin omasta suusta. Minkä ikäisiä lapset olivat,kun muutitte yhteen? Meillä takana vasta puolitoista vuotta yhteiseloa.Miehen lapsi on 6-vuotias.Itsellä 8-ja 1 vuotiaat. Vanhin edellisestä suhteesta. :hug: :hug:

Meillä ollut pohdinnassa lasten muutto - lähi sanoi suoraan, että ei käy hänellä ei ole varaa eikä halua maksaa elareita. Sitä vastoin lapsia sitten pompoteltiin hoidossa milloin missäkin kun lähi ei jaksanut. Mutta minkäs teet. Minun puolestani lapset ovat tervetulleita meille asumaan yhä edelleen ja näin jälkiviisana voisi sanoa, että moni asia olisi ollut selkeämpää ja lapsille tasaisempaa. Se vain se lasten etu on niin kumma käsite, että muuttuu sen mukaan kuka siitä puhuu.