Meillä mies maksaa kahdesta lapsesta elatusmaksut ja menevät ulosoton kautta eli prosentti hieman korkeampi. Loppuvuodeksi veroprosentti nousi 34:n +6%muuta maksut päälle eli laskekaa te joiden mielestä etät ruinaavat mitä jää miehelleni rahaa 2200e palkasta!?! 2200*,35 jää 770e (tuo ,35 on alakanttiin, on vielä muutaman prosenttiyksikön korkeampi).
Siitä mieheni maksaa vuokran 500e ja ajaa töihin 100km edestakaisin 4*vko:ssa eli työbensat 160e vähintään kk:ssa. Lasten haku 40e kk:ssa bensat. Nyt mennyt rahaa jo 700e. Jos mieheni haluaa töissä käydä kahvilla tai syömässä jotakin 20-40 tuntisten "työpäivien" aikana tai ostaa tupakat tai ostaa vkl:na saunaoluiksi mäyräkoiran tai haluaa käydä pari kertaa vuodessa rallissa, niin ne rahat tulee tuosta 70e:sta.
Ennen veroprosentin nousua kk:ssa jäi ylim n. 100e enemmän. Minun laskujeni mukaan menee jo miinukselle. Ja kun muutama kk:si vuodessa on hiljaisempaa töissä jolloin palkkka puolittuu. Ja sattuu olemaan juuri joulukuu se toinen ja minullakin työt vähenee silloin
Tiedättekö monta kertaa mieheni on töistä soittanut ja pyytänyt "lainaamaan" rahaa, että saa huoltsikalta ostettua leivän ja kahvin
Samaan aikaan yksinhuoltaja joilla ei kuulemma ole rahaa käy uuden miesystävänsä (asuvat erillään, koska näin ex saa kelasta paremmat tuet) kanssa vähintään kahdella lomamatkalla vuodessa jotka suuntautuvat lähinnä Kiinaan, Thaimaaseen ja sinne päin. Laskujemme mukaan kysesellä yksinhuoltajalla ei olisi omalla palkallaan raha näitä matkoja tehdä. Mutta jos elatusmaksut ovat vuodessa n 5500e, niin kyllä niillä jo hieman matkustaakin
Ja kaiken tämän päälle, kun lapset tulee vkl:ksi, niin lapset sanovat äitinsä sanoneen, että sinä iskä ostat minulle uuden repun tai jotakin muuta

Ja ex sanoo 6-vuotiaalle, että jos haluat harrastaa esim jalkapalloa, niin sen kun menet itse harjoituksiin. Tai judoon voit itse mennä, muuta minulla ei ole rahaa pukua sinulle. Matka alle 1km kävellen. Ja toinen lapsi voi pahoin kotonaan. Ja sossusta sanotaan, että isä voi ajaa kotoaan viemään lapsia harrastuksiin.
Ja ex sanoo kuinka raskasta on olla kahden lapsen kanssa kotona, mutta itse etsi toisen. Ja kun mieheni kanssa tavattiin, niin valehteli sossuun miehestäni ja sen seurauksena ei saanut tavata lapsiaan n. puoleen toista vuoteen (hieman alle) kuin valvottuna kerran kahdessa viikossa ja kaksi tuntia kerrallaan
Joten kun vielä mietitte miksi elareista niin vaahdotaan, niin miettikää tämä omalle kohdalle. Tämä on meillä arkipäivää. Ette tiedä kuinka sattuu, kun näkee, että lasten tärkein merkitys tähän asti on äidille ollut raha
Toivon kuitenkin kaikkea hyvää myös äidille ja että ymmärtäisi lastensa arvon

Ottaisin meille vaikka heti asumaan
En halua ketään suututtaa ja jutustakin tuli pitkä, kun on mukava jonnekin muualle näitä purnata kuin aina kotona miehen kanssa. Kuluttaa hieman tuota parisuhdettakin
Ihanaa päivää kaikille =)