Elatusmaksun suuruus

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja VN
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

VN

Vieras
En oikeen osannut tulkita noita aiempia ketjuja.. Niin osaisko joku sanoa että paljonko saan elatusapua kun miehen tulot on noin 20 000 euroa kuukaudessa ja minä olen tällä hetkellä työtön... Ei kyl suosiol maksais mitään...
 
Luulis tuosta nyt liikenevän sullekin vaikka tonni kuussai :D

Mutta jos tulot ovat 20k vuodessa ja menot ovat normiluokkaa niin aikalailla sen normin niillä saa eli onko se nyt reilu 140e/kk.
 
Ole huoletta, kyllä LASTENVALVOJA laskee sinulle oikean summan... Vaikka se tuskin on unelmoimiasi määriä, vaikka ukko tienaisi miljoonan kuussa... Se kun ei mene ihan yks yhteen tulojen kanssa, vaan sinä otetaan huomioon myös menoja, sekä sun elatuskyky jne.
 
Yleensä lastenvalvoja katsoo jostain taulukosta lapsen elatuksen vaativat menot ja sitten tulojen mukaan jakaa sen summan vanhemmille... Voisin veikata että jos noilla tuloilla lapsia on 1 niin summa voisi olla esim 300e / kk mutta jos lapsia on monta, ei sitä suoraan kerrota lasten määrällä vaan 2 lapsesta voisi olla vaikka 400-500e. Tulot on kyllä muhkeat... Mun lasten isä tienannee noin 8-10e /kk ja maksaa yhteensä 600e /kk, lapsia on 3.
 

Yhteistyössä