Alkuperäinen kirjoittaja piuku:
Eipäs kuule sosku maksa yhtään penniä meidän perheen menoista, koska meillä on noin hulppeat tulot kun se 1200? joten sieltä ei indeksien mukaan tipu apuja.Joskus kysytty on, mutta en sitä tajua kuinka sieltä tavallinen ihminen apua saa.Ilmeisesti sun mielestä mun ei saisi opiskella. NO sanonpahan tohon eka, jotta opiskelut alko paljon ennen eroa!!!JOten ei ollut aikomus yksin koko taakkaa kantaa ja toiseksi kumpi sinusta on parempi: se, että olisin tarjoilija ja tienaisin sillon edelleen niin vähän, jotta exä kyllä joutuisi maksamaan sen saman elarin kun nytkin ja lapset olisivat vuorohoidossa vai se, että luen sosiaalialalle, missä kylläkin edelleen palkat on huonot, mutta lapsien ei tarvitse olla vuorohoidossa????JOten mä en siis ole missään vaiheessa laskenu exän varaan tätä opiskelujuttua ja toinen jos en olisi paikkaa vastaanottanut niin karenssia olisi napsahtanut ja kenenhän rahoilla se meikä sitten ois elänyt kun sattuu olemaan työmarkkinatuella tämä koulutus...
Ahaa , se selventää paljon kun kerroit että työvoima poliittinen koulutus tämä eli et ole opinto tuen varassa. Joo mustakin on vähän jännä juttu toi pakollinen koulutus tai sit tosiaan karenssi napsahtaa.
Ilmeisesti et ole kauhean kauan ollut vielä erossa, kun on koulutus alkanut jo kauan ennen eroa?No toisaalta eikös siitä koulutuksesta saa saman kuin jos olisi työttömänä kotoa, vai miten se nykyään menee??Niin meinaan vaan että ihan sama sit oisko laskenut exän varaan opiskelut vai ei kun tulot pysyy samana( jos se menis niin kuin muistelen
)
Toivottavasti saat äkkiä opinnot päätöeet ja vakituisen työpaikan. Vaikutat jotenkin kamalan vihaiselta, jospa se siitä hellittäisi kunhan saat tulot vähän suuremmiksi , eihän se raha onnea tuo mutta kyllä varmasti helpottaa kun noi 1200? tulot ei hääppöset ole...vaikka ei mulle itsellekään jää enempää käteen töissä käydessäkään, mutta olen tottunut venyttämään penniä niin sinkkuna kuin naimisissa olessakin.
Toi mua on kyllä aina jaksanut ihmetyttää kun kaikenmaailman pummit ja juopot saa koko ajan sossusta rahaa ja ajelee taksilla viinakauppaan mutta kunnialliset ihmiset ei sit saa vaikka tarviiskin!!