turha toivo että etävanhempi osallistuisi kalliimpiin hankintoihin. Näinhän toki alkuun lupaili (ja joo pyörän ostoon otti osaa viime kesänä), nyt tänä talvena hankin lapselle sukset + monot +sauvat ja luistelukypärän.. Ja kun asiasta mainitsin, niin en saanut minkäänlaista vastakaikua. Toki on varmasti etävanhempia jotka ottaa mielellään osaa tollaisiin kustannuksiin, mutta mukaan mahtuu näitä paljon lupaavia mutta siihen se sitten jääkin.
Emme ole virallisesti elari sopimusta tehty tai siis vahvistettu. Kirjallinen sopimus ollaan keskenämme tehty. Viime vuonna olisin halunnut väliemme riitaisuuden ja maksujen myöhästelyjen vuoksi tehdä virallisen sopimuksen, aika peruttiin sossun puolelta sairastumisen vuoksi. Uutta aikaa etävanhempi ei halunnut sopia, sanoi "kyllä minä maksan sen mitä ollaan sovittu ja sovittuna ajankohtana". Joo, no tämän jälkeen aika hyvin onkin ajallaan maksanut (joitakin päiviä viivästynyt max 8 päivää). Mutta tammikuussa "eräpäivän" lähestyessä, etävanhempi ilmoittikin "maksan elarin seuraavan kerran vasta huhtikuussa, huomasin juuri että olen maksanut tuplasti viimeisinä kolmena kuukautena" -- ja joo eipä naurattanut., itse en asiaa ollut lainkaan huomannut mutta tiliotteen mukaan todellakin etävanhempi oli maksanut tuplamaksut joka kuukausi (samana päivänä kuukaudesta kahteen eri otteeseen elarien summa). Tässä vaiheessa yritin saada jotain sopimusta aikaan että jos vois esim. maksaa helmikuussa puolet huhtikuun elarista sillä kela peri samaan aikaan asumistukea pois. Mutta etä ei suostunut. Selvittiin, mutta hyvin niukalla budjetilla.
Oon niin väsynyt ainaiseen tappelemiseen. Pelkään vain että välit kiristyy entisestään jos haluan mennä asian ihan virallisesti sopimaan.
Ja hups aloitukseen tuli virhe, kyllähän se etä bruttona tienaa aika varmasti reilummin kuin tuo 3100e/kk, sillä yhdessä asuessamme etä sai nettona n.3000e/kk (en tarkalleen tiedä paljoko oli hänen tulot, sanoi vain että saa käteen yli 3000e/kk ja on edelleen samassa työssä joten palkka tosta ei paljoo varmasti ainakaan laskenut ole).