T
tuleva äiti rv 34
Vieras
haluaisin vaihtaa ajatuksia odottajien ja jotka ovat jo saanut sen pikkuisen käärön itselleen, että kuinka paljon se elämä muuttuu, kun vauva tulee. Itseäni hirvittää siksi, koska itse olen ainakin ihminen, joka nauttii omasta vapaasta ajasta (vaikka seurustelekin) ja siitä, että on omaa aikaa. Totta kait olen vastuullinen ihminen, mutta olen asettanut hirveät odotukset ja vaatimukset itselleni vauvan hoidon suhteen ja yleensäkin elämään vauvan synnyttyä. Asiaa on ehkä pahentanut se, että siskoni, jolla on 1v lapsi, on suorastaan pelotellut, että kuinka se elämä muuttuu totaalisesti vauvan synnyttyä , ei ole omaa aikaa, eikä ehdi tekemään mitään, vauva määrää tahdin jne. Hän on suorastaan perfektionisti vauvan hoidon suhteen ja hän on jatkuvalla syötöllä antanut vauvan hoitovinkkejä jne...Hyväähän hän tarkoittaa, mutta rajansa kaikella. Tosin hänellä itsellään oli vaikea synnytys ja vauva valvotti häntä yöt läpeensä, mutta eikö tuo ole aika rajallinen yhden ihmisen näkemys?? Meillä tuli tämän asian suhteen aika paha konfliktikin, koska olin niin kyllästynyt ""saamaan"" noita vauvanhoitovinkkejä. Olen itsekkin ottanut selvää netistä asioista ja tuntuu, että olen jo niin kurkkua ja korvia myöten täynnä vauvanhoitovinkeistä; siis kauhea informaatioähky
Lisäksi ahdistaa se, että meillä on todella pieni asunto ja aika ahdasta, että kuinka tiukalla se pinna todella on?? (Pinnasänky ja hoitopöytä mahtui just ja just)...Tietenkin tuokin on asennekysymys, mutta suorastaa pelottaa se elämän muuttuminen, koska raskausaika on ainakin ollut ihanaa ja helppoa aikaa, elikkä hirvittää tuon ensimmäisen lapsen saaminen, että onko sitä niin väsynyt, että kävelee suurinpiirtenin pitkin seiniä
....heh, synnytyskään ei pelota läheskään noin paljoa, aika outoa....
Olisi kiva kuulla muiden odottajien skenaarioita ja jo saaneiden sekä positiivisia, että negatiivisiä kokemuksia elämästä heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen....??
Lisäksi ahdistaa se, että meillä on todella pieni asunto ja aika ahdasta, että kuinka tiukalla se pinna todella on?? (Pinnasänky ja hoitopöytä mahtui just ja just)...Tietenkin tuokin on asennekysymys, mutta suorastaa pelottaa se elämän muuttuminen, koska raskausaika on ainakin ollut ihanaa ja helppoa aikaa, elikkä hirvittää tuon ensimmäisen lapsen saaminen, että onko sitä niin väsynyt, että kävelee suurinpiirtenin pitkin seiniä
Olisi kiva kuulla muiden odottajien skenaarioita ja jo saaneiden sekä positiivisia, että negatiivisiä kokemuksia elämästä heti ensimmäisen lapsen syntymän jälkeen....??