Jippuli, kirjoituksesi on kuin minun suustani tullut! Olen tismalleen ikäisesi ensimmäisen vuoden yo-opiskelija, joka kärvistelee miehekkeineen vauvakuumeen kourissa ja pähkäilen samoja kysymyksiä kuin sinäkin.
Ollaan mieheni kanssa päätetty, että lapsi tässä vaiheessa opintoja saa tulla jos on tullakseen, eli ts. olen jättänyt pillerit pois ja puuhastellaan aivan kuten ennenkin, sillä erotuksella että vauvakuume on alkanut nousta pelottavan korkeaksi, molemmilla
Opintouudistuksesta: vuodenhan saa ainakin pitää väliä opinnoissaan (äitiysloma), jonka jälkeen sitten viisi vuotta on se maisteriksi valmistusmisaika, johon saa vuoden/parikin lykkäystä anomalla, jos sitä tarvitsee. Itse olen opintosuunnitelmani tehnyt niin, että valmistuisin kandiksi parin vuoden päästä ja maisteriksi siitä 1,5vuodessa. En tiedä olenko yltiöoptimisti, mutta vaikka lapsi toivon mukaan jossain opintojen vaiheessa tulee, aion parhaani mukaan pitää kiinni valmistumisesta 4,5vuodessa.
Rankkaahan se lapsen/opiskelun yhdistäminen varmasti ainakin hetkittäin tulee olemaan, mutta onhan vanhempia kaksi lapsesta huolehtimassa, joten ainakaan minä en näe asiassa kovinkaan suurta ongelmaa
Terv. toinen opiskeleva vauvakuumeinen