Elämäkö oli tässä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnNiinPahaOlla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Luottotietojen menetys ei käsittääkseni vaikuta mitenkään käytännön elämään. Ette vain saa luotolla ostettua enää, ja lainaa ei tipu. Ei sen takia kannata elämäänsä päättää.

Olen raskaana, kauan odotettu lapsemme olisi saapumassa maailmaan marraskuussa. Olemme pyörittäneet korttitaloa jo pidemmän aikaa ja nyt taloutemme romuttuu kokonaan ja menetämme luottotietomme. Onko meillä enää tässä elämässä mitään sijaa? Olemme molemmat töissä, vakituisessa, mutta rahaa on silti liian vähän laskuihin.

Jos täällä joku lukija on sellainen, jolla omaa kokemusta siitä mitä on elämä luottotiedottomana, niin mielelläni lukisin siitä. Onko tosiaan elämä enää sen jälkeen yhtään mitään. Kannattaako sitä enää edes elää?

Pelkään että kun se ensimmäinen merkintä tulee nyt oikeuden päätöksen jälkeen luottoihin, en enää jaksa tätä kaikkea ja teen itselleni jotain peruuttamatonta. Kirjeet on valmiina jo kaikille ja ohjeet miten toimia kuolemani jälkeen olen laatinut.

Surettaa paljon se, että riistän itseltäni ja mieheltäni varsinkin mahdollisuuden olla hyvä vanhempi. Mutta ei mun kannata synnyttää lasta maailmaan, jossa en itse halua enää elää.

Mieheni on joutunut kokemaan jo yhden sukulaisensa poismenon oman käden kautta. Nyt tulisi vielä minun. Mutta en voi sitä miettiä. On itselläni nyt niin paha olla, että ajattelen vain itseäni nyt.

hetkonen siis luottotietojen menetys vs henki. mikä ihme sinua vaivaa?

minä menetin luottotietoni juuri aikuisuuden kynnyksellä(tai luultavasti hiukka ennen).

oma ponini joutui suureläinklinikalle hoidettavaksi ja kuoli siellä, sieltä soitettiin ja kysyttiin että tehdäänkä ruumiinavaus,kysyin asiasta isältäni,sillä minulla ei todellakaan ollut varaa maksaa tuhatta euroa. Isä sanoi että kyllä se maksetaan. mutta eipä koskaan maksettu..mulle alkoi tulla karhukirjeitä. mutta mun tulot oli 0e pitkän aikaa, en vaan voinut maksaa sitä. sitten sain opiskelupaikan ja olin opiskelijan tuloilla. No eipä sitä niistäkään makseltu. eipä tuo haitannut elämää millään tavalla. sitten tapasin miehen opintojen ollessa puolessa välissä, alettiin jossain vaiheessa puhua yhteenmuutosta ja lapsestakin.

lopulta tulin raskaaksi.. mies jätti(häntä alko pelottaa isyys), jäin siis yh:ksi, olin 3v lapsen kanssa kotona,vaikka todella tiukkaa tekikin. sitte opiskelin opinnot loppuun(1vuosi) ja valmistuttuani aloin maksaa velkaa pois. kaikkiaan elin siis luottotiedottomana n 8vuotta. no eipä se mitenkään vaikuttanut elämääni.

en siis ymmärrä sinua yhtään..

Kiitoksia vastauksistanne. Olen itse pilannut mun ja mieheni elämän. En halua kertoa miksi olen saanut taloutemme näin pahaksi, mutta mieheni ei ole syypää mihinkään. Olen vain saanut aikaan nyt sen, että myös mieheni nimissä olevat lainat päätyy oikeuteen. Ja näin meiltä molemmilta menee luotot.

Vaatteita yms en edes tiedä koska viimeksi olemme ostaneet. Ostamme ruokaa aina tarjouksesta. Kaikki rahat menee laskuihin ja silti sekään ei riitä.

Mihin ihmeen laskuihin menee kaikki kahden työssä käyvän rahat, joilla ei lapsiakaan ole elätettävänä?

aika helposti näköjään silti saa lainaa.. ostin viime viikolla osamaksulla kulkuneuvon 7,5k€..
alkaa tosiaan olemaan ihmisillä noita merkintöjä niin helvetisti että osamaksukauppa loppuu kohta ja menee firmat nurin jos eivät myönnä lainoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28736701:
Luottotietojen menetys ei käsittääkseni vaikuta mitenkään käytännön elämään. Ette vain saa luotolla ostettua enää, ja lainaa ei tipu. Ei sen takia kannata elämäänsä päättää.

jos on vakuuksia ei meinaa merkinnät mitään. Tai hyvä lainasuhde johonkin esim Santander myöntää lainoja luottotiedottomille JOS edelliset lainat on hoidettu jämptisti ja tilanne ei ole kauhea.

Ap., hakeudu velkaneuvontaan jos et jo ole. Kun on suunnitelma ja aikataulu, jolla asiat selviää, on huomattavasti helpompi olla. Epätietoisuus on pahinta.

Ja meillä muillakin on virheitä tehtynä ja hävettäviä salaisuuksia, joista joku luottotiedottomuus ei ole ollenkaan pahimmasta päästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28736929:
Osamaksuihin?

tyhmyyteen? 2 nuorta kaveria tuli meille töihin, saivat vakipaikat..
seuraavalla viikolla duunipaikan parkissa BMW ja vieressä MERSU.. Vuosiansiot heillä n 60% mun tuloista ja mä ajelen puolet halvemmalla voordilla.

Kiitoksia vastauksistanne. Olen itse pilannut mun ja mieheni elämän. En halua kertoa miksi olen saanut taloutemme näin pahaksi, mutta mieheni ei ole syypää mihinkään. Olen vain saanut aikaan nyt sen, että myös mieheni nimissä olevat lainat päätyy oikeuteen. Ja näin meiltä molemmilta menee luotot.

Vaatteita yms en edes tiedä koska viimeksi olemme ostaneet. Ostamme ruokaa aina tarjouksesta. Kaikki rahat menee laskuihin ja silti sekään ei riitä.
Rahan takia ei todellakaan kannata itseään tappaa. Pääsette ihan varmasti velkasaneeraukseen kun vaan soitat sinne ja varaat ajan. Tsemppiä!

Ja asioista voi vastoin yleistä tietoa sopoia suoraan velkojan kanssa myös merkinnän syntymisen jälkeen, ja vaikuttaa näin olennaisesti siihen, kuinka kauan merkintä kestää. Jos taas valitsee laittaa pään pansaaseen ja olla avaamatta laskuja, antaa niiden kasaantua eri velkoilta ja perintätoimistoilta ja päättää luovuttaa, mutkistaa omaa tilannettaan vain han typeryyttään. Jos laskuja on vasta yksi, en tajua miksi edelleen siellä kirjoittelet ja surkuttelet itseäsi -toimi!

Kaikki rahat menee meille lainoihin joita on ihan liikaa, meillä menee jo lainoihin kolme tonnia kuussa, lisäksi pitäisi maksaa vuokra ja vakuutukset ja ruokaa ostaa. Lainoja on siksi paljon, koska olen ottanut niitä pelaamiseen. Olen pelannut joskus koska oli niin paha olla ja se oli ainut keino paeta kaikkea. Nyt en enää pelaa. Mutta silti toki lainoja maksan, eihän ne lopu vaikkei pelaakaan.

Opiksi on toki otettu. Ei kenenkään tarvitse tänne tulla sanomaan, että mitäs pelasit. Se on sairaus. Ei peliriippuvuus lopu itsessään, aivan kuten ei esim. syömishäiriöinen lopeta ahmimista / syömistä ihan vaan tosta noin vaan.

[QUOTE="vieras";28736275]Aika pitkälle pistän hintojen nousun ja työttömyyden hallituksen piikkiin. Ei kukaan muu voi vaikuttaa niin paljon verojen nousuun, työvoiman kallistumiseen ja vientiin kuin hallituksen säätämät lait. Yksittäinen ihminen ei voi elää devalvaatiossa vaikka haluaisi jos ei vaan ole rahaa elää tarpeeksi siedettävästi. Kannattaa sinunkin ajatella vähän avarakatseisemmin eikä vaan elää illuusioiden maailmassa.[/QUOTE]

Älä nyt taas viitsi vinkua. Sekä ap:llä että hänen miehellään on työpaikat.

Eurovaalit on vasta ensi keväänä. Aloita kampanjointi lähempänä joulua. Ei sun paasausta jaksa kuukausikaupalla lukea.

Kaikki rahat menee meille lainoihin joita on ihan liikaa, meillä menee jo lainoihin kolme tonnia kuussa, lisäksi pitäisi maksaa vuokra ja vakuutukset ja ruokaa ostaa. Lainoja on siksi paljon, koska olen ottanut niitä pelaamiseen. Olen pelannut joskus koska oli niin paha olla ja se oli ainut keino paeta kaikkea. Nyt en enää pelaa. Mutta silti toki lainoja maksan, eihän ne lopu vaikkei pelaakaan.

Opiksi on toki otettu. Ei kenenkään tarvitse tänne tulla sanomaan, että mitäs pelasit. Se on sairaus. Ei peliriippuvuus lopu itsessään, aivan kuten ei esim. syömishäiriöinen lopeta ahmimista / syömistä ihan vaan tosta noin vaan.

Sun täytyy ehdottomasti hakea apua tuohon peliriippuvuuteen, se on sairaus siinä missä muutkin. Voimia.

Alkuperäinen kirjoittaja Yh-isä;28736929:
Osamaksuihin?

Mahdollisesti, tosin en tajua millä logiikalla. Koska vahingossa niin ei koskaan käy. peruskoulussa opetetaan yhteen- ja vähennyslasku, ja vaikka huonolla tuurilla toinen pariskunnasta ei sitä hallitsisikaan, toinen todennäköisesti vähintään auttavasti. Joten jos kahden työssäkäyvän ihmisen tulot eivät riitä, on elintasovalintojen aika. Jos niitä ei huvita tehdä, niiltä ummistaa silmänsä tai jokin rahaa syövä addiktio syöksee talouden ahdinkoon, on aina valinta olla puuttumatta tilanteeseen. Siksi talousasiansa kusseet ihmiset eivät juurikaan säälitä minua paitsi siinä tapauksessa, jos ovat joutuneet rikoksen tai 90-luvun laman uhreiksi yksityisyrittäjän tai takuumiehen asemassa. Ja tuo lainan henkilötakaaminenkin on sellainen juttu, että en löydä yhtään perustetta, miksi sellaiseen pitäisi kekenkään ryhtyä: riskinottoa, valintaa, tulella leikkimistä. Ja kun maksu lankeaa, ollaan niin yllättyneitä. Miksi? Itsehän laittoi nimen paperiin: "minä vastaan lainan takaisinmaksusta henkilökohtaisella omaisuudellani, jos..."

AP, kuten jotkut muutkin olivat suositelleet, ota yhteyttä kuntasi velkaneuvojaan. On mahdollista hakea takuu-säätiön takaamaa lainaa, jolla maksat vanhat lainat pois. Pankkilaina siis, jonka takaajana on tuo säätiö. Säännölliset tulot täytyy olla, mutta senhän kriterin te täytätte. :)

Pää pystyyn! Maailma ei tähän kaadu. Teillä on toisenne, koti ja työpaikat. Keskustele asiasta miehesi ja esim. lääkärin kanssa. Apua löytyy kyllä. Tsemppiä! :)

Yhteistyössä