ELämä on mielenkiintoista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zkvklzxnskl
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Z

zkvklzxnskl

Vieras
...tulin juuri sokerikäyräarvion ensimmäiseltä päivältä kotiin. Täytyy kyllä sanoa että on masentunut mieli.

Sokerikäyrän tarkoitus on tsekata kuinka keho pärjää normaaliruokavalion sokereista.

Sokeriaddiktina koitan parhaani mukaan välttää nopeita hiilareita ja makeita ruokia. Pari päivää kunnon hiilaripohjaista ruokaa + makeita kevyttuotteita ja meikä on ihan skitsahtanut+ taatusti karkkipussin pohjia koluamassa. Viimeksi viikonloppuna.

Se mitä sairaalassa sain ruuaksi ja ohjeistuksesi vastaisuudessa...voi itku.

Aamupalaksi mannapuuroa, salaatinlehti ja 2 siivua tunnistamatonta lihankorviketta(ilmeisesti jotain leikkelettä).

Välipalana kaksi siivua leipää, teetä, banaani.

Lounaaksi kiusausta, jossa tunnistamatonta ruskeaa(syömäkelvotonta) lihankorviketta(ilmeisesti kebablihaa?), banaani ja lasi piimää + hyvin kärsinyt minikulho salaattia.

Välipalaksi taas leipää ja teetä. Hedelmänä appelsiini.

Päivälliseksi kalakeittoa, jossa 5 pikkupalaa kalaa. Leipää ja banaani. Jugurtin sain vaihdettua 3 lasilliseen piimää.

Iltapalaksi pala leipää ja 2 siivua juustoa. Tyrkyn jugurtin jätin oman onnensa nojaan. Kuppi teetä.

Päivän ainoat proteiinit: 4 lasia piimää, 5 pikkupalaa kalaa, 2 siivua juustoa.

Ja tälläisellä dieetillä pitäisi elää loppuelämänsä? Hiihaa...ei ihme että 2-tyylin diabetes jyllää....Kiukuttaa tälläinen.

Tuo ruokavalio ei sovi minulle pätkääkään. Missä kunnon rasvat ja laadukas proteiini? Melkeen pelkkää nopeaa hiilaria koko päivä.

Hyvin hiilaripainotteinen ruoka saa systeemini sekaisin ja mielen kiukkuiseksi. Sokeriaddiktina proteiini+kasvispainotteinen ruoka on selkeästi parempi vaihtoehto. Joka ruuan kanssa pitäisi olla jotain proteiinipitoista. Vaikka jugurttia(siis makeuttamatonta, light-tuotteet ovat saman asia kuin antaisi kokkelistille heroiinia).

Aamupala: jugurttia ja pari rkl mysliä. Teetä.
Välipalat: vaikka se hedelmä/pala leipää +piimää/rahkaa/juustoa/tunnistettavaa leikkelettä.
Lounas: kiusaus olisi ok, jos siinä on 'oikeasti' lihaa ja kasviksia. Miksi aterialla pitäisi olla jälkiruokaa?
Päivällinen: kalakeitto jees. Piimää ja pala leipää juuston kanssa.

Kasviksia jokaisella aterialla ja välipalalla.

Olin vain niiiiiiiiiiin kiukkuinen. Säälin jo etukäteen niitä sairaanhoitajia ja kätilöitä, jotka ovat töissä, kun kersa pongahtaa pihalle:)

Diiva mikä diiva.

Ehdottomasti, proteiinipitoinen ruoka onkin pitkällisen pohdinnan tulos. Painonvartijat ja vaikka mitkä konstit kokeiltuna kunnes yhtenä päivänä salama iski TV:n kautta. Dokkarissa kerrottiin ruotsalaisesta sokeriaddiktien kuntoustuslaitoksesta:)

Siitäpä alkoi elämäntaparemontti joka on parantanut elämän- ja ruuanlaatua huomattavasti. Olen oppinut tuntemaan itseni ja tiedä ettei tuollainen hiilareihin keskittyvä ja proteiinia sorsiva ruokavalio minulle sovi(kuten sanottu...pelkkää kitinää sairaalaruokaa kohtaan kun hiilarit saa kehon ja mielen sekaisin).

Yhteistyössä