Eläinlääkäri määräsi Fuciderm geeliä koiralla karvatupen tulehduksene ja nyt vaivaa tyhmä juttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Ell sanoi sitä laittaessa, että ei haittaa jos koira sitä yrittäisi hiukan nuolla. Ei ole kylläkään yrittänyt. Eikä antanut muuten mitään erityisiä ohjeita, käski laittaa sitä muutaman päivän eikä muuta. Koiralla siis karvatupentulehdus tuolla ihan emättimen lähellä.

Nyt kun olen laittanut sitä eilen ja tänään koiralle niin luin pakkausselostetta vasta ohimennen. Siinä lukee, että pitäisi laittaa kertakäyttöhanskat kädessä ja pestä sitten huolellisesti kädet ja että koira ei saisi nuolla sitä.

No olen laittanut sen geelin kylläkin pumpulipuikolla eli käsiini en ole sitä saanut ja pessyt tietysti olen käteni sen jälkeen. Ja koira tosiaan ei mielestäni sitä ole nuolla edes koittanut.

Mutta nyt vaan vaivaa, että onko noi pakkausselosteiden ohjeet vaan aina tollasia ylitarkkoja ja luotanko vaan siihen mitä ell on ohjeeksi antanut vai pitääkö mun nyt miettiä, että oliko toi vaarallistakin ainetta? :/

Niin mun mielestä ell itse siis tosiaan laittoi rasvan paljain käsin ja mahtoko pestä edes käsiään sen jälkeen. Tai jos pesi niin korkeintaan hyvin nopeesti, koska otti heti perään siihen uuden asiakkaan kun me oltiin valmiita.

Ell on kokenut ja voisin olettaa, että mainitsi tuon nuolemisen ihan sen takia, että valmisteessa on siitä mainittu mutta nyt vaan aloin pohtia. Tiedän kyllä että lääkkeessä kuin lääkkeessä on tarkat ohjeet. Itse olen tosi tarkka tuommoisten kanssa ja hanskat kädessä laittaiisnkin jos levittäin sormella sen mutta kun ajattelin että pumpulipuikolla se on parempi niin ei tarvi yrittää edes pestä geeliä pois käsistään.

Eikä siinä valmisteessa kyllä mitään sanota, että mitä siitä voisi tulla. Teoriassahan sitä ois mahdollista mennä vaikkapa lattiaan ja siitä lapset saada geeliä itseensä tai jos lapsi ottaa koiran syliin niin saa geeliä siinä.

Sitä tosin on laitettu vain pikkutippa joten käytännössä sitä tuskin täällä missään on.

[QUOTE="mie";27810617]Lähinnä ne hanskat olisi hyvä olla ettet itse saa tulehdusta[/QUOTE]

No niin se on tietty jos on joku muu ihojuttu koiralla mihin tota kans käytetään. Toi karvatupentulehdus nyt on eri homma.

No parempi kai kun en stressaa tällä. En varmaan edes huomenna enää laita tota kun ell sano että pistä pari kolme päivää ja olen nyt 2 päivää laittanut eikä siinä nyt ainakaan mitään enää ole niin kaippa se on aika ok.

Alkuperäinen kirjoittaja maalaisjärkee;27810600:
tuskin nyt mikään koiran iholle laitettava rasva nyt ihmisellekkään vaarallinen on.

Pitäähän sitä pestä kädet silloinkin jos itselleen laittaa vaikka kortisonivoidetta, sitä laitetaan kyllä iholle mutta terveelle iholle sitä ei saisi jäädä..

Esim. Bacibact on tehoas antibiootti ulkoisesti, mutta sisäisesti nautittuna hyvin myrkyllinen.

Ai... Eikös se oo se tomujuttu mitä laitetaan vauvojen napaankin? En ole tiennyt, että se jotain supermyrkkyä on suuhun joutuessa.

Mutta ell sanoi ettei haittaa vaikka koira nuolisi sitä. :/ Ehkä se määrä mitä tuohon pistettiin oli niin vähäinen ettei sillä olisi merkitystä.

Yhteistyössä