Elämäntavat alkion siirron/inseminaation jälkeen

Minulle on tänään tuoresiirretty alkio elämäni ensimmäistä (ja viimeistä :LOL: ) kertaa.

Lääkäri sanoi, että lugen vuoksi ammekylvyt ja uiminen ovat kiellettyjen listalla, ei muita rajoitteita. Kuullostaa vähän liian hyvältä ollakseen totta, joten siksipä kyselen teiltä kanssasisareni, että oletteko jättäneet/aiotteko jättää tässä "tilassa" väliin
- alkoholin kokonaan?
- kahvin ja teen?
- homejuustot, pakatun kalan ynm. kielletyt ruoka-aineet raskauden aikana?

Entäpä yhdynnät? Ymmärrän kyllä, että jos yhdynnät olisi hyvä ehkäisykeino, ei ihmissuku olisi jatkunut alkuunkaan, mutta jännittää, että se jotenkin häiritsisi sitä alkiota...... tyhmää, tiedän.

Liikunnassa, onko muutoksia? Itse en harrasta mitään kovin raisua liikuntaa, mutta vatsalihaksia tekisin mielelläni. Mahtaakohan haitata?

Mites työnteossa, yritättekö ottaa rauhallisemmin ja tehdä vähemmän esim. ylitöitä?

 
Saunaa ei suositeltu kolmeen vuorokauteen. Alkoholi pois. Kaikki muuten mikä tuottaa mielihyvää sallittua. Me kyllä varottiin yhdyntää mahdollisen kiinnittymisen aikaan eli noin viikko.

Niin liikunta. Aerobicmainen hyppely kielletty ja painavaa ei saa nostaa muutamaan päivään.

Jos tärppää, niin silloin ruokavaliorajoitukset ja kahvin vähentäminen pariin kuppiin päivässä.

Onnea matkaan ! Minulla Pas-siirto ensi viikolla.
 
En ole ottanut alkoholia ollenkaan piikkien alotuksesta lähtien. Kahvia (aamusin 2 mukia), teetä ja homejuustoo kyllä menee, eikös listeriavaara oo vasta kun/jos on raskaana? Pellavansiemeniä en söis, kun se voi kai vaikuttaa jotenkin limakalvon verisuonistoon niitä näivettavästi.
Normaalia liikuntaa (kävelyä ), muistaakseni rajua hyppimistä, kuperkeikkoja ym. missä munasarjat vois kiertyä, pitää välttää.
Yhdyntöjä ei nyt oo muutenkaan kovin usein kun ollaan etäsuhteessa, eli ei :) mutta jos ois, niin sitten ehkä varovasti, sillei ettei kovin syvälle tökkis ja kumin kans :LOL: (spermassa prostaglandiineja)!
 
Ensimmäisellä kerralla olin tosi varovainen ja nega tuli. PAS:in jälkeen ajattelin, että paskat tästä kuitenkaan mitään tule ja elin just niinkuin huvitti. Oli pikkujouluja (en toki juonu), valvomista, seksiä, liikuntaa... elin siis normaalia elämää ja otin rennosti (koska olin varma ettei kuitenkaan tarraa kiinni)! PAS on toki eri kuin tuoresiirto, koska munasarjat ei ole koetuksella! Nyt kuitenkin hälläväliä-meiningin jälkeen menossa 8+6! Nyt sitten elän kuin nunna... :LOL:
 

Yhteistyössä