elämän raskaita päätöksiä...

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
jos tästä ei saa puhua niin miksi tää ketju on kohta 10-sivuinen?
Kai tästä saa puhua. Mutta se mistä puhuttiin on poistettu sieltä plogista ettei siis enään voi lukea sieltä. Enkä itse rupea niitä tässä enään selvittään.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
eli voisko joku vähän selvittää mistä oli kyse?
Sen verran että tämä naine oli tehnyt sinne plogiinsa tekstis mistä käy ilmi mitä aikoo ja millain on tenhyt suunnitteluineen päivineen. Aika lailla tarkkaan.Ettei enään elä kun se tulee ilmi.
 
nettituttu
f-f Sama täällä. Valvotti yöllä pitkään, ja pyöri illalla mielessä koko ajan, ja paljon tänäänkin. Järkytti niin pohjamutia myöten. Kunpa ihminen olisi saanut oikeanlaista apua, mutta kun ei tainnut tahtoakaan. Jokainen itse valitsee. Tuntuu vain niin surulliselta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja nettituttu:
f-f Sama täällä. Valvotti yöllä pitkään, ja pyöri illalla mielessä koko ajan, ja paljon tänäänkin. Järkytti niin pohjamutia myöten. Kunpa ihminen olisi saanut oikeanlaista apua, mutta kun ei tainnut tahtoakaan. Jokainen itse valitsee. Tuntuu vain niin surulliselta.
Ehkä outoa muiden mielestä, mutta mä todella suren niitä koiria eniten. Mun mielestä itsemurha on väärin, mutta jokaisen päätettävissä. Sen sijaan koirien tappaminen ei ollut, vaikka tavallaan ymmärrän sen "hyvän" ajatuksen siellä takana. Mutta pisti kyllä apeaksi tuo kaikki.. Kuinka suuri voi olla toivottomuus, kuinka kaikki suunnitellaan tarkasti. Järkyttävää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja nettituttu:
f-f Sama täällä. Valvotti yöllä pitkään, ja pyöri illalla mielessä koko ajan, ja paljon tänäänkin. Järkytti niin pohjamutia myöten. Kunpa ihminen olisi saanut oikeanlaista apua, mutta kun ei tainnut tahtoakaan. Jokainen itse valitsee. Tuntuu vain niin surulliselta.
Ei tainnut haluta. Oiskain hän ammatinkin puolesta sitä osannut ainakin hakea jos oisi halunnut:(

On kauhean tutun näköinen hän ja tämä sisar joka niissä kuvissa näkyi. Adressi minkä voi lähettää niinkuin hän kirjoitti niin osoite on tässä mein lähellä:(
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Alkuperäinen kirjoittaja nettituttu:
f-f Sama täällä. Valvotti yöllä pitkään, ja pyöri illalla mielessä koko ajan, ja paljon tänäänkin. Järkytti niin pohjamutia myöten. Kunpa ihminen olisi saanut oikeanlaista apua, mutta kun ei tainnut tahtoakaan. Jokainen itse valitsee. Tuntuu vain niin surulliselta.
Ehkä outoa muiden mielestä, mutta mä todella suren niitä koiria eniten. Mun mielestä itsemurha on väärin, mutta jokaisen päätettävissä. Sen sijaan koirien tappaminen ei ollut, vaikka tavallaan ymmärrän sen "hyvän" ajatuksen siellä takana. Mutta pisti kyllä apeaksi tuo kaikki.. Kuinka suuri voi olla toivottomuus, kuinka kaikki suunnitellaan tarkasti. Järkyttävää.
Sitä ei varmasti tule kukaan meistä eikä hänen läheisistään tietämään minkämoinen se toivottomuuden tunne on ollut hänellä! Jokainen sen varmaan kokee eri tavalla ja erilailla. Ja se mikä meistä ei tunnu siltä niin toisesta se voi tuntua paljoltikkin erilailla! Se on hyvä muistaa näissäkin silti!
 
referaatti
Teksti alkoi sanoilla, että tämä on jäähyväiseni maailmalle ja kun luette tämän, olen jo kuollut, ellei mikään mene pahasti vikaan. Sitten kerrottiin, miten on jo kuukausia kulkenut kohti kuolemaa ja laittoi näiden kuukausien aikaisia päiväkirjatekstejään. Niissä kerrottiin kuinka teki viimeisen kerran sitä ja tätä, osti esim. tamponeita ja bensaa, ja kuinka varasti töistä (oli sairaanhoitaja) sitä ja sitä lääkettä ja semmoisia ja semmoisia tarvikkeita. Miten varasi koirille lopetusajan ja lopetti ne, miten siivosi tavaroitaan ja heitti lakanoita, vaatteita yms. roskiin ja miten työvuorolistassa oli toivomansa itsemurhavapaa sopivana ajankohtana. Viimeisen päivän merkinnässä kertoi miten kuolinvuoteeseen vaihtoi puhtaat, silitetyt ja kauniit lakanat, oli laittanut kynttilöitä palamaan ja kaikki oli valmista myrkyttäytymistä varten. Huolella suunniteltu koko juttu. Lähetti mm. poliisille, vuokranantajalle ja osastonhoitajalle kirjeet, jotka tulivat perille hänen kuolinyötään seuranneena päivänä.

Koskettava teksti kaikkinensa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja f-f:
Alkuperäinen kirjoittaja nettituttu:
f-f Sama täällä. Valvotti yöllä pitkään, ja pyöri illalla mielessä koko ajan, ja paljon tänäänkin. Järkytti niin pohjamutia myöten. Kunpa ihminen olisi saanut oikeanlaista apua, mutta kun ei tainnut tahtoakaan. Jokainen itse valitsee. Tuntuu vain niin surulliselta.
Ehkä outoa muiden mielestä, mutta mä todella suren niitä koiria eniten. Mun mielestä itsemurha on väärin, mutta jokaisen päätettävissä. Sen sijaan koirien tappaminen ei ollut, vaikka tavallaan ymmärrän sen "hyvän" ajatuksen siellä takana. Mutta pisti kyllä apeaksi tuo kaikki.. Kuinka suuri voi olla toivottomuus, kuinka kaikki suunnitellaan tarkasti. Järkyttävää.
Sitä ei varmasti tule kukaan meistä eikä hänen läheisistään tietämään minkämoinen se toivottomuuden tunne on ollut hänellä! Jokainen sen varmaan kokee eri tavalla ja erilailla. Ja se mikä meistä ei tunnu siltä niin toisesta se voi tuntua paljoltikkin erilailla! Se on hyvä muistaa näissäkin silti!
Näinhän se on, tunteet on aina yksilölliset. Toivo olisi niin tärkeä asia, kun vain saisi sen kaikille ihmisille vielä..

 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan sivuhuomautuksena- miksi eläinlääkäri lopetti terveitä koiria?
Onneksi kynttilöistä ei syttynyt tulipaloa, ois voinut kuolla muitakin.
Karmivaa.
Se laitto kyselyä erille lääkäreille ja ainakin sitten yksi heistä ne lupautui lopettamaan. Blogissa ilmi tuli et jotain vaivaa niillä silti oli ainakin jollakin niistä koirista. Kaippa hällä on ollut tuikku kynttilät jotka sammuvat itsestään kun loppuvat
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
ihan sivuhuomautuksena- miksi eläinlääkäri lopetti terveitä koiria?
Onneksi kynttilöistä ei syttynyt tulipaloa, ois voinut kuolla muitakin.
Karmivaa.
Ei ne ollut terveitä. Ja sehän nyt kuitenkin on jokaisen eläimen omistajan oma päätös. Kynttilät olivat ulkona ja onhan niitä helppo sisälläkin polttaa niin, että tulipaloa ei syty. Jos on palamattomalla alustalla kaukana syttyvistä tekstiileistä tms. ei kynttilällä tulipaloa aikaiseksi saa.
 
-
Jos jaksatte lukea muilta sivuilta niin tuolla aiemmin on kerrottu miksi teksti on blogista poistettu. Se on palveluntarjoajan käyttöehtosääntöjen vastainen tai se on poistettu pyynnöstä.

Kaikkia huolestuttaa koirat vaan entäpä kissat?
 
no
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kaikkia huolestuttaa koirat vaan entäpä kissat?
Eiköhän ne ole jossain löytöeläintalossa ja hyvät mahdollisuudet, että joku ottaa ne kotiinsa, ellein P:n äiti ottanut kuten hän toivoi. Kissojahan tuossa oli ajateltu ihan viimeiseen asti. Siksi kirje poliisillekin ettei tarvinnut hajun perusteella löytää.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kaikkia huolestuttaa koirat vaan entäpä kissat?
Eiköhän ne ole jossain löytöeläintalossa ja hyvät mahdollisuudet, että joku ottaa ne kotiinsa, ellein P:n äiti ottanut kuten hän toivoi. Kissojahan tuossa oli ajateltu ihan viimeiseen asti. Siksi kirje poliisillekin ettei tarvinnut hajun perusteella löytää.
Tekijä sanoi ettei halunnut koiria laittaa kiertokulkuun ja vaikeampi olisi myös löytää heille uusi koti kun on kuitenkin kalliimpia kuin kissojen ylläpito. Ja ajatteli että rotukissoille sisä löytyisi helpommin uusi hyvä koti!
 
-
Kissat eivät ole enää löytöeläinsuojalla vaan ne ovat muuttaneen erään omaisen luo.
Kissat olivat ihan paperillisia Siamilaisia, hyvin hoidettuja ja leikattuja.
Ihanaa että ovat päätyneet "tutuille" eikä niitä laitettu kiertoon.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Kissat eivät ole enää löytöeläinsuojalla vaan ne ovat muuttaneen erään omaisen luo.
Kissat olivat ihan paperillisia Siamilaisia, hyvin hoidettuja ja leikattuja.
Ihanaa että ovat päätyneet "tutuille" eikä niitä laitettu kiertoon.
Hyvä niin. Omainen yksi taitaa asua minua lähellä osotteesta päätellen mihin adressin vois lähettää:( Ja tutun näköinen siis
 
En ehtinyt lukemaan, harmi.

Mutta kommenteista päätellen juuri tuolla tavalla itsekin haluaisin kuolla, tarkkaan suunnitellusti. Tiedän, että ne loppupäivät olisi niin paljon helpompi elää, kun tietäisi milloin pääsee pois. Ei tarvitsisi ahdistua tulevaisuudesta, ei pelätä mitään enää vaan saisi "elää kuin viimeistä päivää"..

Voi kun joskus pääsisi siihen huolettomuuden tilaan, ilman että tarvisi oikeasti kuolla.
 
rajaton
täytyy kuitenkin muistaa, että henkilö on ollut vakavasti masentunut jo pidemmän aikaa eikä siinä tilassa ole mitään helppoutta tai huolettomuutta.
näennäistä ehkä, kun on tehnyt päässään päätöksen ja saa tietynlaista voimaa loppu ajaksi.
 

Yhteistyössä