"Miksikö pitäisi saada käsitellä asiaa vaikka Lemmikkipalstoilla? No siksi juuri, että sen jäsen on kuollut"
Omaisten toiveella ei ole mitään virkaa?
Itse olen vakituinen kirjoittelija Lemmikkipalstoilla, suurin osa on siellä aikuisia mutta joukossa hyvin hyvin monta alaikäistäkin uskokaa tai älkää.
Vaikka juttu ja tapahtunut järkyttää meitä kaikkia niin silti voimme kuitenkin kunnioittaa vainajan omaisten pyyntöä olla käsittelemättä asiaa julkisesti.
Asiaahan voi puida myös sähköpostitse vainajan ystävien kesken tai joillakin foorumeilla ns. yksityisviestein.
Vaikka vainaja onkin laittanut tekstinsä julkiseksi ja näin halunnut kertoa miksi tähän ratkaisuun päätyi tulisi meidän kaikkien kunnioittaa myös hänen läheisiään ja omaisiaan, on varmasti aivan tarpeeksi kamalaa menettää rakas lapsi ja sisar.
Päivikirjasta on ilmoitettu myös mitä ilmeisimmin poliisille ja se on varmasti myös jonkun pyynnöstä poistettu LiveJournal - palvelimelta, tätä meidän muiden pitäisi kunnioittaa vaikka vainaja oli tekstinsä julkiseksi tarkoittanut. Syitä poistamiseen on jo tuolla aiemmin lueteltu: Poliisi, Palvelimen säännöt, omaisten pyyntö tms.
Se joka on tekstin itselleen talteen ottanut tekisi mielestäni fiksusti pitäessään tekstin, sitä ei tarvitse julkiseen levitykseen välttämättä pistää tai jos sen johonkin laittaa niin oma mielipiteeni on että asiaan voisi pyytää lähiomaiselta luvan, ihan jo kunnioituksenkin vuoksi. Toki teksti on vainajan itsensä kirjoittama mutta hän ei ole enää täällä, sen sijaan hänen äitinsä, isänsä, siskonsa, veljensä, serkkunsa ja muut ystävät ovat ja myös heitä tulisi ajatella tässä eikä vain sitä mikä oli vainajan viimeinen toive.
Asiaa voi puida "omassa piirissään" itse kukin, niin minäkin teen, se helpottaa paremmin kuin eri foorumeilla länkyttäminen asiasta ja toisen arvailujen lukeminen
Varmasti voisimme kaikki muistella vainajaa omissa mielissämme ja antaa rauhan hänelle sekä sureville omaisille ja lopettaa tämän turhan päiten tappelun mikä on oikein ja mikä ei.