Elämä solmussa ja väkivaltainen mies..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
En tiedä miks kirjotan, kirjottelin jo vauva.fissä, mut se meniki jo kiinni.. Mies kertoi tänään että on miettinyt joskus perhemurhaa.. Eli että murhaisi minut ja meidän 5v tyttären.. Tänään myös sanoi, että ei tunne minua kohtaan kuin pelkkää vihaa. Hermostuin, kun hän alkoi taas jälleen moittia mua mm ylipainosta, ja mies suuttui mulle siitä kun hermostuin, niin pahasti että hyökkäsi mua kohti jakkara käsissään, aikomuksena lyödä mua sillä, mutta sen sijaan "vaan" potkas mua kun makasin maahan käpertyneenä. Nyt hän on olkkarissa, missä nukkuu, minä tytön vierellä makkarissa kirjoittelen tätä... Mies on kännissä, mä en oo juonut pisaraakaan vuosiin, mitä tuossa joku epäili. Nyt vaan mun pitäisi päästä täältä pois, mutta en yhtään tiedä mitä ja minne ja mitä sitten tapahtuu! Ei mulla ole ketään kelle kertoa, kun olen vieraantunut ystävistäni masennukseni ja toiselle paikkakunnalle muuton vuoksi. Ei mulla ole autoa, tai paikkaa mihin mennä... Mies omistaa talon joka on ollut meidän koti, joudun luopua nyt kaikesta, eläimistä ja kodista ja muuttaa jonnekin kerrostaloon vailla mitään mahkuja ikinä selvitä esim veloistani, jotka on mies tehnyt mun nimiini. Lapsen turvallisuus on tärkein, ja siksi nyt lähdemme, mutta ei tää tuu olemaan helppoa! Mistä mä saan tukea?? Psyk.polilla käyn jo kun on tää masennus, ja ei siellä juttelu oo helpottanut.. Välillä tuntuu, olisko helpompi vaan luovuttaa, mutta lapsen takia pusken eteenpäin!

Nyt sit mietin, ollaanko turvassa vaikka lähdettäisiin. Mies varmaan saa tapaamisoikeuden vähintään lapseen, on hyvä puhumaan mustan valkeaksi joten tuskin lastensuojelu yms tahot uskoo että tarvitsisi olla aina valvottu.. Mitä jos mies kostaa eroaikeet ja tekee meille jotain?? Tunnen olevani umpikujassa!
 
  • Surullinen
Reactions: Lilaaa
Juu kuten Echo kirjoitti - turvakotiin!

Ja jos omaisuus on epäselvä niin se kannattaa vielä tarkastaa juristilta. Onko nimiä lyöty paperiin kun olet ollut tuollaisessa alistetussa epävakaassa tilassa yms.
Turvakodista löytyy varmasti apua selvittää tämäkin asia.

Voimia kovasti paljon!
 
  • Tykkää
Reactions: Echo ja Elena777
vierailija
En tiedä, en ainakaan nyt uskalla lähteä, mies huomaisi että valmistelen lähtöä ja lapsikin nukkuu.. Itse en kyllä uskalla nukkua, valvon, että mies ei vaan tuu tänne. Tai valmistelen, mutta hissukseen. Pitää varmaan suunitella hyvin, saada asuntokin ilman että mies tietää.. Kaikki mun säästötkin vaan miehen kaapissa lukkojen takana tai miehen säästötilillä. Miten ihmeessä saatoin olla näin tyhmä, että annoin tän tapahtua :'(
 
Turvakotiin ehdottomasti! Onko mies jossain vaiheessa lähdössä pois kotoa? Saisitko jonkun kaverin hakemaan sut ja lapsen sieltä silloin pois? En tiedä, saisiko sieltä turvakodilta kyytiä tai esim taksi? Joka tapauksessa toimi nopeasti, ennen kuin on oikeasti liian myöhäistä!! Selviät ihan varmasti ❤
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Turvakotiin ehdottomasti! Onko mies jossain vaiheessa lähdössä pois kotoa? Saisitko jonkun kaverin hakemaan sut ja lapsen sieltä silloin pois? En tiedä, saisiko sieltä turvakodilta kyytiä tai esim taksi? Joka tapauksessa toimi nopeasti, ennen kuin on oikeasti liian myöhäistä!! Selviät ihan varmasti
Kiitos (ja muillekin, kiitos)! Mies nyt nukkuu, on lähdössä kaupunkiin ilmeisesti ensviikolla. Me asutaan siis pikkukylällä 40km kaupungista, jossa ois noi turvakodit yms. Mun kaikki ystävät on niin ei tuttuja että en osaisi pyytää tämmöisessä asiassa apuja! Omat vanhemmat ja sukulaiset asuu niin kaukana että olis hyvä olla jotain suuniteltuna.. Huhh. Meinaan nukahtaa, oon tosi uupunut, mutta en uskalla! Mietin vaan, mitä jos mies herää.. :(
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
Koeta tosiaan päästä turvakotiin mahdollisimman pian.
Olisiko sun mahdollista pakata jonkinlainen hätävarareppu, minne laitat sun ja lapsen vaatteita ym tarpeellista? Laitat sen sitten piiloon johonkin mistä mies ei ymmärrä etsiä ja jos mahdollista niin säästä sinne reppuun myös käyttörahaa ja ota etukäteen bussi/juna aikataulut selville ja mieti mielessä se päivä, kun lähdet.

Hirveetä miten pahalta tuntuu sun puolesta, ei noin saa toista kohdella:(
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Kiitti kaikille! Kyllä mä olisin halunnut lähteä turvakotiin, mut tosiaan meillä on talli ja kotieläimiä, en mä niitä voi noin vaan jättää. Pakko järjestää ensin jotain, myydä elöimet vaikka, tai jotain.. Kyllähän se mies siitä jo tavaa että jotain on tekeillä jos yhtäkkiä näin alan hävittämään eläimiä joita olen aina halunnut ja rakastan.. Koiraakaan tuskin voi turvakotiin ottaa.. Ja pitäisi löytää vuokra-asunto jossa lemmikki sallittu (tuo koira ainoa jonka voisi ottaa edes)... Helvetti mitä paskaa... Mä ihan oikeesti luulin että voisin vihdoin asettua.
 
  • Surullinen
Reactions: Elena777
vierailija
Ainiin joo, ja pakkasin sängyn alle pusseihin sellasta mitä jos pitää lähteä kiireessä kuitenkin. Mies nukkuu aina vaan, onneksi, en tiedä muistaako se eilisestä ees mitään.. Oisko parempi etten muistuta sitä, esitän niinku mitää ei ois tapahtunu?? Pelottaa oikeasti se että mitä tekee meille, jos tajuaa että mä oon lähdössä...!
 
vierailija
Kai sulla sentään tuet tulee omalle tilille?
Joo tuet tulee omalle tilille, mut viimeksikin mies käski nostamaan kaikki rahat hänelle, nostin 550euroa hänelle, silloin jo valehtelin että siinä oli kaikki, vaikka jätin itselleni 50euroa. Mies kun tilas 600eurolla polttopuita, joita tarvitsen vanhan hirsitalomme lämmittämiseen, ja siks vaati että mun pitää maksaa se 699e takaisin hänelle...
 
vierailija
Joo tuet tulee omalle tilille, mut viimeksikin mies käski nostamaan kaikki rahat hänelle, nostin 550euroa hänelle, silloin jo valehtelin että siinä oli kaikki, vaikka jätin itselleni 50euroa. Mies kun tilas 600eurolla polttopuita, joita tarvitsen vanhan hirsitalomme lämmittämiseen, ja siks vaati että mun pitää maksaa se 699e takaisin hänelle...
Siis 600e takaisin, ei 699. Mut silti.
 
vierailija
Jostain syystä täällä tuoksahtaa trolli...
Jos meinaat että mä oon trolli nii terve.. Kellä viiraa nii paljo päässä et pitää tulla huutelemaan epämääräisyyksiä vaikeassa elämäntilanteessa olevalle?? Jos epäilet että olisin trolli niin miks pitää sanoa mitää?? Aattelepa sitä että en olekaan trolli ja nyt tulit sitte tuollaista ilmottamaan. Vaikka välillä tuntuu et ei tollasilla epäilijöillä mitään empatiaa olisi vaikka ne tietäis että tää on 100% totta..
 
vierailija
Jos meinaat että mä oon trolli nii terve.. Kellä viiraa nii paljo päässä et pitää tulla huutelemaan epämääräisyyksiä vaikeassa elämäntilanteessa olevalle?? Jos epäilet että olisin trolli niin miks pitää sanoa mitää?? Aattelepa sitä että en olekaan trolli ja nyt tulit sitte tuollaista ilmottamaan. Vaikka välillä tuntuu et ei tollasilla epäilijöillä mitään empatiaa olisi vaikka ne tietäis että tää on 100% totta..
Älä välitä tuollaisista ääliöistä.

Toivon sydämestäni, että selviät tästä hirveästä kriisistä ja pääset turvaan. Kunpa voisin jotenkin auttaa. Oletko ottanut selvää niistä turvakodeista, eli mihin ottaa yhteyttä?

Onko niillä muuten mitään sähköpostia tai mahdollisuutta laittaa viestiä etukäteen, niin ettei tarttis soittaa, jos mies on paikalla? Tietääkö kukaan?
 
Kummanko ne eläimet ovat? Voisko se mies olla niin kuupo ettei ruokkis ja hoitais niitä eläimiä kun oot lähtenyt?
Lähtisit ensin turvakotiin, ja viikon sisään saisit järjestettyä muiden kuin koiran loppusijoituskohteen.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Kummanko ne eläimet ovat? Voisko se mies olla niin kuupo ettei ruokkis ja hoitais niitä eläimiä kun oot lähtenyt?
Lähtisit ensin turvakotiin, ja viikon sisään saisit järjestettyä muiden kuin koiran loppusijoituskohteen.
No todellakin, ei nytkään hoida niitä millään tavalla.. On siis minun ja lapsen eläimet, ei mies oo niitä halunnut. En usko että viikossa löytyy kanoille ja poneille kotia, varsinkin nyt kun alkuvuodesta muuttui rekisteröintilaki ja nyt lintuinfluenssa uhkaa siipikarjaa.. Eläimille voin laittaa ruokaa ja vettä maks 2 vuorokaudeksi, mutta pelottaa että kostaisko mies eläimille meidän lähdön..
 

Yhteistyössä