Elämä solmussa ja väkivaltainen mies..

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Entä jos kuitenkin keräät rohkeutta ja otat yhteyttä myös vanhempiisi?
He tuskin voivat tässä tilanteessa suoranaisesti auttaa, mutta aivan varmasti haluavat tietää missä tilanteessa heidän lapsensa ja lapsenlapsi on. En tiedä minkälaiset suhteet sulla vanhempiisi on, mutta voisiko heiltä saada rahaa lainaan sen verran sun tilille, että pääset turvaan?
Entä onko siellä eläinsuojia minne soittaa tästä tilanteesta edes koiran takia ja ponille voisit koettaa saada edes väliaikaisen turvapaikan joltain kenellä on myös hevosia?

Ymmärrän että sua pelottaa ja ymmärrän, että pelko ohjaa paljon nyt ajatteluasi, mutta ala vaan rohkeasti ottamaan selvää mitä eläinten kanssa voisi myös tehdä....koska ymmärrän sua myös siinä ettet halua nitä jättää tuossa tilanteessa miehen käsiin.
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Joka tapauksessa, soita turvakotiin. Saat sieltä ohjeita, miten toimia. Lähtiessäsi ruoki eläimet erityisen hyvin.

Joskus on ollut isokin väkivallan uhka jos joku on lähtenyt väkivaltaisen puolison luota ja palannut käymään siellä (tässä tapauksessa ruokkimassa eläimiä), mutta mietin että saisiko siihen saattajan turvaksi...poliisi ei taida ehtiä sun kaveriksi, mutta esim.sossu?

Mutta kunnan eläinvalvoja/eläinlääkäri varmaan kuvioihin mukaan.
Älä huoli kanoista ja poneista, varsinkaan kanoista.
Sä saatat olla hakkelusta, jos jäät sinne, ja sit lapsellasi ei ole äitiä (sori kun kärjistän).
 
Äläkä ikinä palaa sen miehen luo. Tavallisen väkivaltainenkin mies olisi ehdoton EI, mutta nuo sanat että "olen miettinyt perhemurhaa", kertoo siitä, että äijä on oikeesti sairas, ja pystyy toteuttamaan murhan tai äkkipikaisen tapon.

Kukaan normaali ihminen ei pystyisi sanomaan noin, edes kovasti suuttuneena, kännissä tai äärimmäisessä stressitilassa.

Älä pidä itseäsi kynnysmattona. Mies on vaan sairas ja vaarallinen ääliö ja 95 % miehistä on kunnollisempia. Sun fokus on oltava nyt lapsessasi ja sussa.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777
vierailija
Eläinten asioissa voit varmasti ottaa yhteyttä eläinsuojeluun ja kysyä apua ja neuvoja tilanteessasi. He osaavat kyllä sanoa, miten toimia. Muutoin, kuten moni muukin on jo sanonut, ole nyt heti yhteudessä turvakotiin ja hae apua teille kummallekin. Toimi ennen kuin on liian myöhäistä. Tuollaisessa väkivallan uhassa eläminen ei ole tervettä kenellekään, nyt jos koskaan nosta itsesi ja lapsesi ykkösiksi. Jos sulle avautuu tilaisuus tänään lähtemiseen, niin lähde heti. Kun olet turvallisen välimatkan päässä miehestäsi näet asiat ja tilanteet eritavalla ja pystut myös toimimaan paremmin välimatkan päästä, turvakodissa sulla on tukena alan ammattilaisia, jotka ovat valmiita järjestelemään kanssasi uutta elämää. Toimi nyt, kun vielä voit.
 
kauhea kriisi päällä ja tyyppi vain naputtaa viestejä kaks.plussaan? :D
Älä sinä niin kovasti huoli siitä, onko tämä provo vai ei. :)
Tämmöistä keskustelua on hyvä käydä joka tapauksessa, koska palstalla voi olla joku toinenkin, joka elää väkivaltaisessa suhteessa, joko nyt tai tulevaisuudessa, ja voi alkaa miettiä sitä, miten asiat oikeesti pitäis olla.
Joillekin foorumit on ainoita paikkoja joissa kuulee järjen ääntä, jos oma lähipiiri on läpimätä.
 
vierailija
Juu kauhea kriisi päällä, mut ei tässä mitään sotaa käydä. Pystyn helposti kirjoitella, mies on nytkin jossain omissa oloissaan... Mä oon työkyvytön, en voi mennä töihin ja ammattikin mulla olis ja intohimoa tehdä elämäntyötäni mutta ei terveyttä.. Mut ei se edes haittaa, kyl mä pärjään tuilla. Ei mua kuule kanojen elämä kiinnosta mutta ei niitö voi heitteillekään jättää. Tallipaikka poneille jo olis kaupungin lieppeiltä (minne voisin mennä pyörällä/kävellen koska ei sitä autoo ja korttia ole) mutta maksaa 400e/kk ja koska mulla ei oo luottotietoja, niin pitäisi maksaa ennakkoon.. Ei vaan voi. Laitoin viestiä eläinhoitolaan ja suojeluyhistykselle muttei sieltä oo vastattu. Vissii ku sunnuntai..
 
Juu kauhea kriisi päällä, mut ei tässä mitään sotaa käydä. Pystyn helposti kirjoitella, mies on nytkin jossain omissa oloissaan... Mä oon työkyvytön, en voi mennä töihin ja ammattikin mulla olis ja intohimoa tehdä elämäntyötäni mutta ei terveyttä.. Mut ei se edes haittaa, kyl mä pärjään tuilla. Ei mua kuule kanojen elämä kiinnosta mutta ei niitö voi heitteillekään jättää. Tallipaikka poneille jo olis kaupungin lieppeiltä (minne voisin mennä pyörällä/kävellen koska ei sitä autoo ja korttia ole) mutta maksaa 400e/kk ja koska mulla ei oo luottotietoja, niin pitäisi maksaa ennakkoon.. Ei vaan voi. Laitoin viestiä eläinhoitolaan ja suojeluyhistykselle muttei sieltä oo vastattu. Vissii ku sunnuntai..
Eläimet pärjää 1 vrk, jos niille on laitettu kunnolla ruokaa.
Ensin soitat turvakotiin. Miehen puheet on sen verran sairaita.
 
vierailija
Yllättävän moni on valmis noin vaan heittämään koko elämänsä ja miehen elämän kännisekoilun takia. Eiköhän tuossakin kannattaisi keskustella asiat halki ensin.
 
  • Vihainen
Reactions: Echo
Yllättävän moni on valmis noin vaan heittämään koko elämänsä ja miehen elämän kännisekoilun takia. Eiköhän tuossakin kannattaisi keskustella asiat halki ensin.
Ei kännissä kerrota, että on suunnitellu perheensä murhaamista.

Kyseessä ei ole edes tavis-adhd-väkivaltainen sekoilija, vaan sillä on oikeesti vaarallista ajattelua.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilaaa ja Elena777
vierailija
Ei kännissä kerrota, että on suunnitellu perheensä murhaamista.

Kyseessä ei ole edes tavis-adhd-väkivaltainen sekoilija, vaan sillä on oikeesti vaarallista ajattelua.
Oli kyl eka kerta kun tälleen, mutta joo, ei mies oo mikään sekoilija enkä ois ikinä voinu uskoa mitä sanoi, vaikka meillä onkin ollut vaikeaa jo pidempään, mutta oon nöhnyt meidän suhteen silleen että yhdessä on puurrettu vastamäkeä.. Nyt sit tämmönen avautuminen. En mä usko että tuota ikinä voisin unohtaa vaikka keskusteltaisiin mitä! Mitäpä jos miehellä päässä kilahtaa ja päättää toteuttaa mitä ajatellut!? Joo hirveen helpostipa luovutan, jos mulla ei olis lasta voisin ehkä jäädä, koska masentuneena en näe omalle elämälle paljoa arvoa, mutta lapseni on mulle niin rakas ja tärkeä etten koskaan voi vaarantaa häntä!

Me ollaan nyt "miettimässä asioita" pois kotoa, mies vaikutti tyyneltä, krapulainen.. ei muista varmaan mitä on sanonut, muisti vaan että on riitaa ollut. Yritän nyt tässä soitella ja hoitaa asioita sitten.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti ja Echo
Oli kyl eka kerta kun tälleen, mutta joo, ei mies oo mikään sekoilija enkä ois ikinä voinu uskoa mitä sanoi, vaikka meillä onkin ollut vaikeaa jo pidempään, mutta oon nöhnyt meidän suhteen silleen että yhdessä on puurrettu vastamäkeä.. Nyt sit tämmönen avautuminen. En mä usko että tuota ikinä voisin unohtaa vaikka keskusteltaisiin mitä! Mitäpä jos miehellä päässä kilahtaa ja päättää toteuttaa mitä ajatellut!? Joo hirveen helpostipa luovutan, jos mulla ei olis lasta voisin ehkä jäädä, koska masentuneena en näe omalle elämälle paljoa arvoa, mutta lapseni on mulle niin rakas ja tärkeä etten koskaan voi vaarantaa häntä!

Me ollaan nyt "miettimässä asioita" pois kotoa, mies vaikutti tyyneltä, krapulainen.. ei muista varmaan mitä on sanonut, muisti vaan että on riitaa ollut. Yritän nyt tässä soitella ja hoitaa asioita sitten.
Mä lähtisin ekasta lyönnistä. On olemassa miehiä jotka ei turvaudu väkivaltaan koskaan, ei kännissä eikä stressaantuneenakaan.
 
vierailija
Sossu maksaa..
No ei oo kuule sossu maksanu. Toisen ponin olen saanut ihan ilmaiseksi, toinen maksoi 1500e,ja ponien ylläpito omassa pihassa on maksanut 50e/kk. Ne on ollut meillä jo pitkään, ja sit jos mietitte et ei mul oo esim sitä omaa autoa ja on ollut edullista asua vanhassa talossa maalla.. On sitä ollu varaa, kun tiedättekö tinkii jostain muusta. Ennenku mä sairastuin niin kävin ahkerasti töissäkin.. On meillä kuule pihassa iso kasvihuonekin ja miehellä kaks venettä ym! Ja on mulla niitä säästöjäkin, mutta kuten sanoin, miehen takana ne... En mä pääse niihin käsiks noin vaa. Pelkästään vähävaraisetko voi olla työkyvyttömiä ja vaikeassa tilanteessa?? Hitsi nää palstojen kommentoijat on välillä outoja. Miksiköhän mä edes selittelen täällä...
 
vierailija
Aivan järkyttäviä p..kakommentteja taas osa.

Löysin hiljattain yhden ryhmän, jossa on rekisteröitymispakko tai siis omilla nimillä kirjoitetaan, hyvin arkaluonteissa asioissa voi kirjoittaa nimimerkin suojista. Aivan ihana empatiaa täynnä oleva ryhmä, jossa moista viestintä ei katsota hyvällä, ja tosi moni onkin saanut jo apua. On ollut ihanaa vaihteeksi huomata, että verkossakin on hyvin käyttäytyviä ja toisia kuuntelevia ja arvostavia ihmisiä. Varmaan suurin osa onkin, eivätkä kaikki halua omilla naamoillaan kirjoittaa, kun nykyään tulee niin paljon ka..kkaa takaisin, kuten nyt täälläkin.

Onko tosiaan niin paha olla monilla, että pitää lyödä jo lyötyä?

Halaukset ap, kirjoitin sulle jo aikaisemmin tähän ketjuun <3
 
vierailija
No ei oo kuule sossu maksanu. Toisen ponin olen saanut ihan ilmaiseksi, toinen maksoi 1500e,ja ponien ylläpito omassa pihassa on maksanut 50e/kk. Ne on ollut meillä jo pitkään, ja sit jos mietitte et ei mul oo esim sitä omaa autoa ja on ollut edullista asua vanhassa talossa maalla.. On sitä ollu varaa, kun tiedättekö tinkii jostain muusta. Ennenku mä sairastuin niin kävin ahkerasti töissäkin.. On meillä kuule pihassa iso kasvihuonekin ja miehellä kaks venettä ym! Ja on mulla niitä säästöjäkin, mutta kuten sanoin, miehen takana ne... En mä pääse niihin käsiks noin vaa. Pelkästään vähävaraisetko voi olla työkyvyttömiä ja vaikeassa tilanteessa?? Hitsi nää palstojen kommentoijat on välillä outoja. Miksiköhän mä edes selittelen täällä...
Minkä helvetin takia sun säästöt on miehen takana?
 

Yhteistyössä