Elämä on epäoikeuden mukaista

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
kiilusilmä
Mummoni on koko elämänsä ahkerasti töitä tehnyt, silti on pieni eläke. Ja ei, hänellä ei ollut mahdollisuuttaa muuttaa kaupunkiin ja hankkia koulutusta. Siitä piti kotiväki huolen... kyllä se minusta on hieman ikävää, että ihminen, joka on ollut Suomea sotien jälkeen rakentamassa saa käteen muutaman satasen kuussa. Nykyään on ihmisillä paremmat mahdollisuudet vaikuttaa kohtaloonsa ja hankkia koulutusta.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja Himpulat ja Vimpulat:
että täällä haukutaan idiootiksi sun muuksi :eek:
Kyllä mä toisaalta ymmärrän että pienellä toimeentulevat saattavat "hieman" olla käärmeissään kun nämä johtajat saavat kuukaudessa saman minkä tavallinen kansalainen ehkä vuoden aikana.. En mä väitä etteikö kansanedustajan tms. työ olisi tärkeää tai vaikeaa, mutta ehkä vähempikin palkka riittäisi. ei ainakaan jatkuvia palkankorotuksia.
Sitten säästetään lapsiperheiltä, eläkeläisiltä jne :( onhan se epäoikeudenmukaista!
No joo ei ketään tartte idiootiks hakkua mut kyllä on apnki teksti aikasta ala-arvosta ainaki mun mielestä.

Pressamme Mauno Koivisto kun on tehny jopa ahtaajan hommia Turun satamassa aikoinaan ennen tota poliitista uraansa jollon kyllä mun mielestäni ainaki on ihan työtä tehnyt vaikka ap sanoikin että ko henkilö ei ole ikinä kunnon töitä tehnyt.
no mä voin ymmärtää sen että ihminen saattaa hieman kärjistellen ilmaista asioita, jos on epäoikeudenmukaisuudesta paljon kärsinyt elämänsä aikana.
varmasti kansanedustajat ovat ansainneet hyvän palkan, mutta ahneus taitaa siinäkin voittaa.. välillä tuntuu ettei mikään riitä.
jos jättäisi ne palkankorotukset, niin siitä voisi vaikka riittää jotakin esim. lapsiperheille.
ei asiat ole niin yksinkertaisia eikä läheskään aina elämä mene niinkuin ois kaavaillut. aina ei pelkästään itse pysty asioihin vaikuttamaan.
Niin pitäishän niiden jotka isoja summia tienaavat antaa siitä pois niille jotka eivät tienaa vaikka mitään ihan vaan syystä että näyttäisivät etteivät ole ahneita näiden silmissä joilla ei sitä tienestiä ole paljoakaan.

Hei oikeesti toi on niin vaaleenpunasta ajattelua et noin et tule koskaan olemaan.
Ja noista korotuksista päätetään äänestämällä kuitenkin ja tuleehan vuosikorotukset erialoillakin määrätyin aikavälein.


Monilta osin kyllä pystyy myös itse vaikuttamaan elämän osalta vaikka aina eivätkä kaikki voikaan.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja eikä äänestänyt tätä:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Niin? Eläkehän tulee palkan mukaan eli jos on koko työikänsä hengannut sossun luukulla, niin eipä sitä kovin kummoista eläkettä ansaitsekaan. Jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada hyväpalkkainen työ.
ei koivisto ole palkkaa OIKEALLA työllä saanut. Pressahan on vaan kulissi. PRessaki pääsee kanan valitsemana,ei sillä mikä kouluus on.
Ota nyt selvää ensin et onko ko ihminen tehny joskus jopa jotain muutaki ku toiminu pressana vaikka
kansanedustaja, joka ei myöskään tee mutakin nostaa korvauksia.
On se äijä muuten tehny duunia ihan satamassaki, et silleen.
joo mut ei hitsarina
Tota ku ne hitsarit on kyllä ollu enemmän siellä telakan puolella rakentamassa ei satamassa ja ahtaajana toimi satamassa.
 
mm
Hei oikeesti METSOLA ja muut. Nyt käsi sydämellä: jos itse ansaitsisit saman kuin vaikka kansanedustajat tai noi johtajat, antaisitko osan siitä köyhemmille? Esim. joka kuukausi lahjoittaisit osan palkastasi naapurin siivoojalle, niin että sun ja siivoojan palkka olisi sama? Mä en todellakaan!
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Hei oikeesti METSOLA ja muut. Nyt käsi sydämellä: jos itse ansaitsisit saman kuin vaikka kansanedustajat tai noi johtajat, antaisitko osan siitä köyhemmille? Esim. joka kuukausi lahjoittaisit osan palkastasi naapurin siivoojalle, niin että sun ja siivoojan palkka olisi sama? Mä en todellakaan!
varmasti auttaisin vähävaraisialapsiperheitä. Niitä joilla ei ole työtä ja paljo lapsia, ettei tarttis käydä sossun luukulla.

ja vaikka nytkään en ole rikas niin annan paljonkin itselelleni tarpetonta tavaraa ilmaiseksi,kuten tyttöni vanhoja vaateita just vein naapurin tytöle jne. myös olen monesti pyytnyät mieheni alkoholisoitunutta veljeä meille syömään ja olisin vaikka antant hänelle ruokaakin mukaan, mutta ei ole apu kelvannut
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Hei oikeesti METSOLA ja muut. Nyt käsi sydämellä: jos itse ansaitsisit saman kuin vaikka kansanedustajat tai noi johtajat, antaisitko osan siitä köyhemmille? Esim. joka kuukausi lahjoittaisit osan palkastasi naapurin siivoojalle, niin että sun ja siivoojan palkka olisi sama? Mä en todellakaan!
Ihan rehellisti en antais, vaikka ajatus kauniilta tuntuuki nyt.
 
mm
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Hei oikeesti METSOLA ja muut. Nyt käsi sydämellä: jos itse ansaitsisit saman kuin vaikka kansanedustajat tai noi johtajat, antaisitko osan siitä köyhemmille? Esim. joka kuukausi lahjoittaisit osan palkastasi naapurin siivoojalle, niin että sun ja siivoojan palkka olisi sama? Mä en todellakaan!
armasti auttaisin vähävaraisialapsiperheitä. Niitä joilla ei ole työtä ja paljo lapsia, ettei tarttis käydä sossun luukulla.
Mutta silloinhan sulla olisi ihan yhtä huono palkka kuin nytkin työssä ollessasi (kun kerran antaisit osan pois) ja jos silloin pystyisit olemaan elämääsi tyytyväinen, niin en oikein tajua mitä valitat ja miksi haluisit enemmän rahaa kun kuitenkin antaisit sen pois? Vai onko asia niin, että et halua että muillakaan on rahaa jos sullakaan ei ole?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja no:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
ap:kin vois ryhytyä kansanedustajaks tai pressaks.. :attn: :attn: tottahan se kyrsii,kun toiset saa niin paljon enemmän,mutta jokainen voi itse omilla valinnoillaan vaikuttaa siihen,miten tulee toimeen..

Työnperässäkin voi muuttaa koko perheen voimin,eikä aina ruikuttaa palstalla asiasta..
ja kananttaa muutta 1-2 kktyön takia. järki käteen kapset kärsivät jatkuvasta muutosta, johan lapseton voi muuttaa minne vaan
Hanki pitempi työ, miksi se pätkähomma pitäs olla?
siksi kun ei oikn ole olut tarjolla pidempiaikaisia. ja ole myöäs lähialueella oleviin keittiöalan paikoihin hakenut,vaikka olsiivat ollet pidempiaikaisia, mutta en ole tullut valituski. Nytkin on vetämässä sodankylään keittiöapulaisen paikka
Millainka se sun jalkas sitten toimii? Kun ei kestänyt viimeksikään. Yhtään ei ole tuntunut haittaavan kun olet ollut työtön.
^^ ??
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
siksi kun ei oikn ole olut tarjolla pidempiaikaisia. ja ole myöäs lähialueella oleviin keittiöalan paikoihin hakenut,vaikka olsiivat ollet pidempiaikaisia, mutta en ole tullut valituski. Nytkin on vetämässä sodankylään keittiöapulaisen paikka
Oikoluetutatko sä niitä hakemuksia kenelläkään ennen lähettämistä? Saattaa olla jonkun mielestä hieman ilkeäkin kysymys, mutta mielestäni ihan aiheellinen.

Oikeesti.
 
k
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Epäoikeudenmukainen kirjoitetaan yhteen.
Joo, mua on kanssa tässä nyppiny suunnattomasti toi, kun tää alotus on koko ajan etusivulla. Oisin olettanu, että ap korjaa asian, mut ei.

Okei, oon nipo.

Ja avaukseen kommentti; välilä tuntuu, ettei nallekarkit mee tasan, mut tässä asiassa jokainen ansaitsee omat nallekarkkinsa, se on voivoi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Niin?Eiköhän se oo eläkkeensä ansainnut...Vai sossupummeilleko tuollaset eläkkeet kuuluis?
kaikille sama eläke. Harmittaa oiki kumoni mummo saa pientä eläkettä vain siksi että o siivonnut koko elämänsä. Ja sitten joku fortumin toimitusjohtaja saa kymmenkertaiset eläkkeet ja osakepääoma tekemättä mitään. Duunarit tekee työn, ei ne jojhtajat.
No miksei duunarit sit hae johtajiks kerta palkka kelpais? :D Ku se on niin helppoakin eikä tarvii osata mitään :D LOL.
 
Joku kohtuus kuitenki pitäis olla noissa eläkkeissä. Molemmista päistä pitäis tasata, eläkekatto ois hyvä, ja minimieläkettä nostaa inhimilliselle tasolle. Kuin myös matalia palkkoja ja perheellisten tukia (kh-tuki varsinki).

Hulluimmalta minusta tuntuu se, että ne jotka sitä isoa eläkettä saa, ei ite tajua että ne saa ihan turhaan liikaa. Mitä ne niillä tekee? Lojuuttaa tilillä...pitää pystyssä rikkaan imagoa. Miksei antais semmosille jotka yrittää kituuttaa pienellä rahalla?! Jättäis nostamatta ne hurjat eläkkeet...jos eivät olis rahanhimoisia..
 
joka voidaan ajatella sossu tuloksi em.
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Joku kohtuus kuitenki pitäis olla noissa eläkkeissä. Molemmista päistä pitäis tasata, eläkekatto ois hyvä, ja minimieläkettä nostaa inhimilliselle tasolle. Kuin myös matalia palkkoja ja perheellisten tukia (kh-tuki varsinki).

Hulluimmalta minusta tuntuu se, että ne jotka sitä isoa eläkettä saa, ei ite tajua että ne saa ihan turhaan liikaa. Mitä ne niillä tekee? Lojuuttaa tilillä...pitää pystyssä rikkaan imagoa. Miksei antais semmosille jotka yrittää kituuttaa pienellä rahalla?! Jättäis nostamatta ne hurjat eläkkeet...jos eivät olis rahanhimoisia..
kh-tuki pois ainakin hyvätuloisilta ;)
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Metsola, miten monta vuotta yhteensä olet tehnyt töitä elämäsi aikana? :hug:
varmasti eenmmän kuin sinä.

Olen olut nuorena töissä enenkui oli edes lapsia. kesät kävin jo 13 vuotiaasta töissä. sattumoisin vaan nyt on ikää niin paljon ettei enää joka paikkaan kelpaa Kun 36 vuotias on moneen paikkaan liian vanha, halutaan nuoria.

Olen olut monessa eri työpaikasa, vahinko vaan etten ole vakituista työtä saanut, pätkiä vain.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja fjonga:
Metsola, miten monta vuotta yhteensä olet tehnyt töitä elämäsi aikana? :hug:
varmasti eenmmän kuin sinä.

Olen olut nuorena töissä enenkui oli edes lapsia. kesät kävin jo 13 vuotiaasta töissä. sattumoisin vaan nyt on ikää niin paljon ettei enää joka paikkaan kelpaa Kun 36 vuotias on moneen paikkaan liian vanha, halutaan nuoria.

Olen olut monessa eri työpaikasa, vahinko vaan etten ole vakituista työtä saanut, pätkiä vain.


Nykyään kyllä useilla aloilla arvostetaan saavutettua ikää=elämänkokemusta. Mulla oma ikäni yli 40v. on ollu iso plussa jo vuosia.

Toi keittiöalakaan ei luulis olevan sellanen missä koulutus muuttuu vuodessa kuitenka niin paljon et se vaikuttais siihen työllistymiseen, mut mene sit ja tiedä.
 
Borkku
Alkuperäinen kirjoittaja Orion:
Joku kohtuus kuitenki pitäis olla noissa eläkkeissä. Molemmista päistä pitäis tasata, eläkekatto ois hyvä, ja minimieläkettä nostaa inhimilliselle tasolle. Kuin myös matalia palkkoja ja perheellisten tukia (kh-tuki varsinki).

Hulluimmalta minusta tuntuu se, että ne jotka sitä isoa eläkettä saa, ei ite tajua että ne saa ihan turhaan liikaa. Mitä ne niillä tekee? Lojuuttaa tilillä...pitää pystyssä rikkaan imagoa. Miksei antais semmosille jotka yrittää kituuttaa pienellä rahalla?! Jättäis nostamatta ne hurjat eläkkeet...jos eivät olis rahanhimoisia..
Kyllä mä ainaki ajattelen ihan omaa lastani ja pyrin helpottamaan myös hänen tulevaisuutta sen muodossa et mä saan kunnon eläkkeen tulevaisuudessa. Ennemmin mä omalleni annan ku vieraalle. Enkä näe myöskään mitään järkeä siinä et hyvätuloisen pitäis jäädä paitsi niistä etuisuuksista mitä hän on työllään ansainnut itselleen elintasossa.
Mut tää on mun ajatustani.
 

Yhteistyössä