Elämä on epäoikeuden mukaista

  • Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
vieras
EMT. Maailmamenny hulluksi ja ihmiset ahneiksi, sitä se on. Kun mikään ei riitä. Minusta se on epistä. Ikänsä työtä tehnyt, itsensä raataen sairaaksi saattanut eläkeläinen kituuttaa kunnes kuolee, kun taas toinen on istunut hallituksessa ja jemmannut sievoiset summat + niin paljon eläkettä ettei niitä rahoja edes ehtisi ikinä kuluttaa.

Ok ok, valintojahan elämä on. Mutta aika hankalaa olisi mummolleni ollut hankkiutua fortumin johtoon siinä kun nuorena leskenä karjan ja lapset parhaansa mukaan hoiti. Täytynee nyt istahtaa ja miettiä hetki, kuinka itse välttäisi sen, että riutuu kipujen kanssa kiikkustuolissa pystyen hädintuskin vuokransa maksamaan saati syömään kunnolla. En niinkään usko että koulutus siihen auttaa, pitää vain alkaa kiipeämään. Päästä hyvä veli -kerhoiihin sisään niin siitä se lähtee.
 
v
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Niin? Eläkehän tulee palkan mukaan eli jos on koko työikänsä hengannut sossun luukulla, niin eipä sitä kovin kummoista eläkettä ansaitsekaan. Jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada hyväpalkkainen työ.
Peesi ja Koivisto on sen osoittanut opiskelemalla ja samaan aikaan töitä tehden aikuisiällä, että ahkeruus palkitaan eikä sossun luukulla notkuminen ole pitkän päälle kannattavaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Niin? Eläkehän tulee palkan mukaan eli jos on koko työikänsä hengannut sossun luukulla, niin eipä sitä kovin kummoista eläkettä ansaitsekaan. Jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada hyväpalkkainen työ.
Peesi ja Koivisto on sen osoittanut opiskelemalla ja samaan aikaan töitä tehden aikuisiällä, että ahkeruus palkitaan eikä sossun luukulla notkuminen ole pitkän päälle kannattavaa.
ei se eläke ole kovin kummoinen työtä koko ikänsä paiskineellakaan. Turha väittää pienieläkkeisiä sossunluukulla notkuneiksi. Ja meidän isovanhempamme eivät välttämättä saaneet yhtä helposti mahdollisuutta kouluttautumiseen. Ajatelkaa nyt, Suomi sotien jälkeen. Suurimmalle osalle elämä oli sitä että jotain duunia että saa perheen elätettyä, ei siinä ollut aikaa tai mahdollisuutta opiskeluun.


Nykyään ollaan totuttu niin helppoon, että päästellään tuollaista skeidaa suusta ilman että ollenkaan ymmärretään ettei meidän isovanhemmillla elämä ollut lainkaan kuten meillä :headwall: Sitä voisi vaikka tavata niitä isovanhempiaan joskus ja ihan kysyä millaista oli silloin kun he olivat 20-40 -vuotiaita...
 
ei ole aikaa paskan puhumiseen
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Borkku:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Niin? Eläkehän tulee palkan mukaan eli jos on koko työikänsä hengannut sossun luukulla, niin eipä sitä kovin kummoista eläkettä ansaitsekaan. Jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada hyväpalkkainen työ.
ei koivisto ole palkkaa OIKEALLA työllä saanut. Pressahan on vaan kulissi. PRessaki pääsee kanan valitsemana,ei sillä mikä kouluus on.
Ota nyt selvää ensin et onko ko ihminen tehny joskus jopa jotain muutaki ku toiminu pressana vaikka
kansanedustaja, joka ei myöskään tee mutakin nostaa korvauksia.
katkera? mun puolesta nostakoot korvauksia. Minä pidän huolta vain omista rahoistani:=)

 
...
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
Alkuperäinen kirjoittaja Bonaire:
ap:kin vois ryhytyä kansanedustajaks tai pressaks.. :attn: :attn: tottahan se kyrsii,kun toiset saa niin paljon enemmän,mutta jokainen voi itse omilla valinnoillaan vaikuttaa siihen,miten tulee toimeen..

Työnperässäkin voi muuttaa koko perheen voimin,eikä aina ruikuttaa palstalla asiasta..
ja kananttaa muutta 1-2 kktyön takia. järki käteen kapset kärsivät jatkuvasta muutosta, johan lapseton voi muuttaa minne vaan
se sieltä lapset kärsii. Tuon ja monen muun tekosyyn takia jää moni työ tekemättä.
 
Rollolainen
kyllä lasten hyvinvointiin vaikuttaa myös se että muutat 1 -6 kk välein TOISELLE paikkakunnalle, onne jää aina kaverit. ei ehdi sopeutumaan mihinkään.
Meillä onkakis lasta jotka tarvitsevat hyvin säännöllsen elämän,kaikki k ei oo samanlaisia. Päivän muutoskin saattaa olla niille katastrofi.
 
Rollolainen
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Niin? Eläkehän tulee palkan mukaan eli jos on koko työikänsä hengannut sossun luukulla, niin eipä sitä kovin kummoista eläkettä ansaitsekaan. Jokaisella on mahdollisuus kouluttautua ja saada hyväpalkkainen työ.
Peesi ja Koivisto on sen osoittanut opiskelemalla ja samaan aikaan töitä tehden aikuisiällä, että ahkeruus palkitaan eikä sossun luukulla notkuminen ole pitkän päälle kannattavaa.
ei se eläke ole kovin kummoinen työtä koko ikänsä paiskineellakaan. Turha väittää pienieläkkeisiä sossunluukulla notkuneiksi. Ja meidän isovanhempamme eivät välttämättä saaneet yhtä helposti mahdollisuutta kouluttautumiseen. Ajatelkaa nyt, Suomi sotien jälkeen. Suurimmalle osalle elämä oli sitä että jotain duunia että saa perheen elätettyä, ei siinä ollut aikaa tai mahdollisuutta opiskeluun.


Nykyään ollaan totuttu niin helppoon, että päästellään tuollaista skeidaa suusta ilman että ollenkaan ymmärretään ettei meidän isovanhemmillla elämä ollut lainkaan kuten meillä :headwall: Sitä voisi vaikka tavata niitä isovanhempiaan joskus ja ihan kysyä millaista oli silloin kun he olivat 20-40 -vuotiaita...
mun isoäiti ainkin eli maatilalla ,jossa oli lehmiä, possuja ja kanoja. Mies teki keikkahommaa.... isoäidillä oli suht helppoa ku asui maalla, kun sai itse kaikki omasta maasta ja tilalta, mutta heillä oli myös 8 vilkasta poikaa syötettävänä.
Missä välissä mamma olisi kouluja käynyt, hyvä kun ehti maatilan töitä tehdä,vaika pojat kukin auttoivat vuorollaan. mamma jäi leskeksi noin 36vuotta sitten , silloinkin hän oli vasta noin 50 vuotias.
Minusta isoäitini on ansainnut kunnon eläkkeen, hän on raatanut, tehnyt KAIKKKENSA perheen eteen, enempään hän ei olisi pystynyt.
ja hän sitten saa pienintä mahdollista eläkettä :headwall:
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
 
ja joo... jos Liliuksen tilalle tulleen ihmisen kk-palkka on 70 000e + luontaisedut, niin eiks toi sillee tunnu suht väärälle.. Sen tuntipalkka on noin 400e... NELJÄSATAA EUROA!?!!!! +edut

aika kova tuntiliksa.. minä joka kaupanalan duunari saan ton 70 000e 4,11 VUODESSA

Ymmärrän kyl Metsolan vitutuksen asiasta.. taidanki olla about ainoo.

Elämähän on valintoja ei siin mitää, mut onhan noi nyt naurettavia summia.. Kansanedustajat.. Istu ja palaveeraa ja lähettelee maileja ( kärjistettynä ) ja muutama kansanedustaja jotka nostaa tota törkeetä palkkaa ei ees oo paikalla kuin parisen kertaa.........

nii ja ku lilius lähtee nii saa palkaksi perus 1,7ME :whistle: :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
Lilius teki juuri sitä, mistä hänelle maksettiin: Sai firman tuottamaan voittoa omistajilleen. Ja nyt täällä kateelliset ja persaukiset moralistit itkevät toisen rahoja. Rahoja, joista hän oli tehnyt diilin työsopparia tehdessään.
Hoitakaa vain omat duuninne ja huolehtikaa omista, tyhjistä tileistänne. Lilius hoiti työtehtävänsä sovitusti ja sai siitä sovitun palkkion.
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
laita sille sit sähköpostia jos se sua noin kaihertaa. Ehkä se vois jonku donan jonnekkin heittää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
laita sille sit sähköpostia jos se sua noin kaihertaa. Ehkä se vois jonku donan jonnekkin heittää.
Minulla on raha-asiat mallillaan ja siksi joutaa muillekin antaa..
Ajattelin vain että Liliuskin saattaisin saada ihan hyvän fiilarin kun fyrkat laittaisi kiertoon. Jäisi sitä toki itselleenkin millä mällätä.
Mutta meitä on moneen junaan. Otaksun että sinä ja minä matkustamme aika eri suuntiin :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä lasten hyvinvointiin vaikuttaa myös se että muutat 1 -6 kk välein TOISELLE paikkakunnalle, onne jää aina kaverit. ei ehdi sopeutumaan mihinkään.
Meillä onkakis lasta jotka tarvitsevat hyvin säännöllsen elämän,kaikki k ei oo samanlaisia. Päivän muutoskin saattaa olla niille katastrofi.
Näin joutuvat tekemään juuri näiden paljon parjattujen kansanedustajien lapset ja firmojen pomojen lapset.. ne on valintoja.. NE muuttavat työperässä koulutautuvat, ovat viikonloppuja edustamassa jne.. lapset sopeutuvat ja kasvavat kansainvälisiksi..

Et voi alkaa vaatimaan, että hyvät työpaikat tuodaan sinulle eteen ja esim. edustaisit kansaa juuri siellä missä itse haluat asua juuri sellaisessa paikassa mistä sinun ei tarvitse liikkua vedoten lapsiin. Ei se yhteyskunta niin pöyri.. ja kaikki olisi kaikille valmiina, silloin käy kun Venäjällä jossa kurjuus maksimoitiin ei hyvinvointi..
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
laita sille sit sähköpostia jos se sua noin kaihertaa. Ehkä se vois jonku donan jonnekkin heittää.
Minulla on raha-asiat mallillaan ja siksi joutaa muillekin antaa..
Ajattelin vain että Liliuskin saattaisin saada ihan hyvän fiilarin kun fyrkat laittaisi kiertoon. Jäisi sitä toki itselleenkin millä mällätä.
Mutta meitä on moneen junaan. Otaksun että sinä ja minä matkustamme aika eri suuntiin :flower:
mä pidän huolta vain omista asioista. Mua ei vois vähempää kaihertaa toisten eläkkeet. tehkööt niillä fyffeillä mitä haluaa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kuinkakohan paljon tollasista summista muuten menee verottajalle...? :whistle:
Sen verran, että sillä muutaman persaukisen palstalaisen asumistuen maksaa. Saa sitten kadehtia palstalla sieltä itsemurhayksiöstään ihmisten tuloja.
 
,,,
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja METSOLA:
kyllä lasten hyvinvointiin vaikuttaa myös se että muutat 1 -6 kk välein TOISELLE paikkakunnalle, onne jää aina kaverit. ei ehdi sopeutumaan mihinkään.
Meillä onkakis lasta jotka tarvitsevat hyvin säännöllsen elämän,kaikki k ei oo samanlaisia. Päivän muutoskin saattaa olla niille katastrofi.
Näin joutuvat tekemään juuri näiden paljon parjattujen kansanedustajien lapset ja firmojen pomojen lapset.. ne on valintoja.. NE muuttavat työperässä kouluttuvat, ovat viikonloppuja edustamassa jne.. lapset sopeutuvat ja kasvavat kansainvälisiksi..

Et voi alkaa vaatimaan, että hyvät työpaikat tuodaan sinulle eteen ja esim. edustaisit kansaa juuri siellä missä itse haluat asua juuri sellaisessa paikassa mistä sinun ei tarvitse liikkua vedoten lapsiin. Ei se yhteyskunta niin pöyri.. ja kaikki olisi kaikille valmiina, silloin käy kun Venäjällä jossa kurjuus maksimoitiin ei hyvinvointi..
juuri tarkoitin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kuinkakohan paljon tollasista summista muuten menee verottajalle...? :whistle:
50-60% eli liliuksen 40 000? eläkkeestä menee verottajalle n 25 000?, samoin kun kaikesta aiemmaasta mitä se on tienannut, eli valtio on aina saanut yli puolet takaisin antamistaan optioistaan, (p.s valtio on myös suurin optioita saava lafka tuossa firmassa) mutta ip. lehtien sivuilla on kivaa mässäillä bruttotuloilla niin näyttää myyvemmältä..

Mut jos ajatelaan esim.. että kuka meistä tulee koskaan elämässään maksamaan veroja 25 000? edes vuodessa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
laita sille sit sähköpostia jos se sua noin kaihertaa. Ehkä se vois jonku donan jonnekkin heittää.
Minulla on raha-asiat mallillaan ja siksi joutaa muillekin antaa..
Ajattelin vain että Liliuskin saattaisin saada ihan hyvän fiilarin kun fyrkat laittaisi kiertoon. Jäisi sitä toki itselleenkin millä mällätä.
Mutta meitä on moneen junaan. Otaksun että sinä ja minä matkustamme aika eri suuntiin :flower:
mä pidän huolta vain omista asioista. Mua ei vois vähempää kaihertaa toisten eläkkeet. tehkööt niillä fyffeillä mitä haluaa...
Sen verran paljon kiinnosti että avasit ja osallistuit tähän ketjuun.
Eikös muiden ulkoilupuvut ja asumistuetkin hieman kaihertaneet siellä päässä....
Ei minunkaan elämään tämä tai muukaan eläke vaikuta, osallistuin vain tähän keskusteluun ja kerroin oman mielipiteeni miten Lilius saisi rahoista ja tilanteesta eniten irti. Menen kohta aamupalan laittoon ja unohdan Liliuksen eläkkeet ihan täysin ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kuinkakohan paljon tollasista summista muuten menee verottajalle...? :whistle:
50-60% eli liliuksen 40000 e eläkkeestä menee vaerottajalle n 25 000?, samoin kun kaikesta mitä se on tienannut, eli valtio on aina saanut puolet takaisin antamistaan optioistaan, (p.s valtio on myös suurin optioita saava lafka tuossa firmassa) mutta ip. lehtien sivuilla on kivaa mässäillä bruttotuloilla nini näyttää myyvemältä..

Mut jos ajatelaan esim.. että kuka meistä tulee koskaan elämässään maksamaan veroja 25 000? edes vuodessa..
Isän veroprossa on vissiin 55, se tykkää aina ku maristaan siitä, miten toiset saa enemmän palkkaa :whistle: Ku taitaa vissiin elättää muutaman sossupummin tuloillansa. Mä taas en tienaa edes 15 000 ? vuodessa :D Joten hankala maksaa noin paljon veroja!! :attn:
 
huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Alkuperäinen kirjoittaja huoh:
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Kyllä Liluksena ohjaisin eläketulot suoraan johonkin hyväntekeväisyyteen, nukkuisin ehkäpä yöni paremmin.
Ei sitä fyrkkaa niiiiiin hirveästi tarvitse.
Niin, ajattelin jotain hyväntekeväisyyskohdetta enkä ulkoilupukuja.
Liliuksen kannataisi tulla tänne lukemaan miten rahansa käyttää..voisi kustantaa monen lapselle reimatekit.
laita sille sit sähköpostia jos se sua noin kaihertaa. Ehkä se vois jonku donan jonnekkin heittää.
Minulla on raha-asiat mallillaan ja siksi joutaa muillekin antaa..
Ajattelin vain että Liliuskin saattaisin saada ihan hyvän fiilarin kun fyrkat laittaisi kiertoon. Jäisi sitä toki itselleenkin millä mällätä.
Mutta meitä on moneen junaan. Otaksun että sinä ja minä matkustamme aika eri suuntiin :flower:
mä pidän huolta vain omista asioista. Mua ei vois vähempää kaihertaa toisten eläkkeet. tehkööt niillä fyffeillä mitä haluaa...
Sen verran paljon kiinnosti että avasit ja osallistuit tähän ketjuun.
Eikös muiden ulkoilupuvut ja asumistuetkin hieman kaihertaneet siellä päässä....
Ei minunkaan elämään tämä tai muukaan eläke vaikuta, osallistuin vain tähän keskusteluun ja kerroin oman mielipiteeni miten Lilius saisi rahoista ja tilanteesta eniten irti. Menen kohta aamupalan laittoon ja unohdan Liliuksen eläkkeet ihan täysin ;)
saahan keskusteluun osallistua..mut kuka oikeasti jaksaa miettiä toisten rahoja. Mä pidän kiinni omistani..tän ketjun perusteella huomaa kuinka katkeria ja kateellisia ihmiset on. Kukaan ei ole valmis tekemään mitään rahojensa eteen, kaikki pitäisi saada ilmaiseksi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja Gabriela:
Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Kuinkakohan paljon tollasista summista muuten menee verottajalle...? :whistle:
50-60% eli liliuksen 40000? eläkkeestä menee verottajalle n 25 000?, samoin kun kaikesta mitä se on tienannut, eli valtio on aina saanut puolet takaisin antamistaan optioistaan, (p.s valtio on myös suurin optioita saava lafka tuossa firmassa) mutta ip. lehtien sivuilla on kivaa mässäillä bruttotuloilla nini näyttää myyvemältä..

Mut jos ajatelaan esim.. että kuka meistä tulee koskaan elämässään maksamaan veroja 25 000? edes vuodessa..
Isän veroprossa on vissiin 55, se tykkää aina ku maristaan siitä, miten toiset saa enemmän palkkaa :whistle: Ku taitaa vissiin elättää muutaman sossupummin tuloillansa. Mä taas en tienaa edes 15 000 ? vuodessa :D Joten hankala maksaa noin paljon veroja!! :attn:
Näin juuri, itse en ole edes kumosella pallilla, mutta veroja maksan sen verta kuussa, että olen laskenut, että kyllä sillä jo useammat kodinhoitotuet tai minimiäippäraha kustannetaan. Oikeastaan ollaan naurettu, että jos otettaisiin perheverotusmalli käyttöön, niin verottajan ei tarttis palauttaa meille osaa niistä rahoista miehen kotihoidontuen muodossa takaisin..

Kyseessähän on puhtaasti se, että raha kiertään ja verottaja saa aina omansa välistä. Suomessa kuitenkin jokainen saa jotain.. Turha on katkeroitua suuremmista tuloista kun niistä menee kyllä paljon pois muihin taskuihin.

Kaverin isä toimi paperitehtaan johtajana useamman vuoden ennen eläkettään ja kun laskettiin kuinka paljon tämä paperitehdas maksoi palkkaa hänelle ja kuinka paljon hän siitä maksoi sitten valtiolle, oli valtio se joka lopussa tienasi todellakin parhaiten, että firmalla meni hyvin ja pomot sai isoa palkkaa.. Maksoivat nimittäin myös omaisuusveroa kiinteistöveroa yms.. yhteensä summaksi tuli noi 65-70% tuloista joka meni valtiolle..
 

Yhteistyössä