Eläköön miehet, jotka auttaa siivoamisessa!

  • Viestiketjun aloittaja Rähinä-Reetta
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rähinä-Reetta;26103549:
Miksei vois olla? Voinhan mäkin auttaa sitä vaihtamaan talvirenkaita.
Kun autetaan jotakuta, syntyy mielikuva yhdestä pääasiallisesta tekijästä ja toisesta, joka on avustavana osapuolena ja ikään kuin vastuussa työn toteutumisesta. Itse muotoilisin niin, että "eläköön miehet, jotka siivoavat" tai "eläköön naiset, jotka vaihtavat renkaat". Tai "eläköön ihmiset, jotka tekevät jotakin" :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rytkäätys
Rähinä-Reetta
Kun autetaan jotakuta, syntyy mielikuva yhdestä pääasiallisesta tekijästä ja toisesta, joka on avustavana osapuolena ja ikään kuin vastuussa työn toteutumisesta. Itse muotoilisin niin, että "eläköön miehet, jotka siivoavat" tai "eläköön naiset, jotka vaihtavat renkaat". Tai "eläköön ihmiset, jotka tekevät jotakin" :D
No eläköön sitten miehet, jotka siivoavat.
Kaikki tyytyväisiä? :D
 
  • Tykkää
Reactions: Rytkäätys
"jipii"
[QUOTE="joo";26103526]Auttaa? Jakaa kodinhoitotyöt tasapuolisesti, sit vois jo hurrailla.[/QUOTE]

Meiillä menee kotityöt tasan. sekä asumiskulut maksetaan puoliksi. SE ON REILUA :)
 
"sipsi"
Meillä, kun koti on yhteinen, ei kukaan auta ketään :) kaikki kannamme (tällä hetkellä vaatimattomat) kortemme kekoon, ja siivoamme yhdessä (14v taitaa olla paras hommassa tällä hetkellä - laiskahko äiti kasvattaa ahkeria lapsia :) ) tai sitten siivoaapi se kuka kulloinkin parhaiten ehtii.
 
"vieras"
Meilläkin mies auttaa joskus imuroinnissa!! Sit mä aina silitän sen päätä ja kehun oikein kovasti miten on hyvä poika. Joskus se tuo ihan oma-aloitteisesti astiat pois ruokapäydästä. Joskus mies auttaa lasten kanssa,jos oon vaikka puhelimessa. Viime syksynä mies auttoi mua vaihtamaan autoon renkaat.

Kun mähän omistan täällä kaiken ja mies elää siivellä ja silloin tällöin auttelee. Ajattelin siirtää sen nukkumaan lastenhuoneeseen.




OIKEESTI?! Kai se on sen miehenkin koti,miksi joku olisi omassa kodissaan apulaisen asemassa? Luulis että molemmat on omassa huushollissaan vastuussa siisteydestä ja kaikesta oheissälästä.
 
  • Tykkää
Reactions: Viikate
Rähinä-Reetta
[QUOTE="vieras";26104143]Meilläkin mies auttaa joskus imuroinnissa!! Sit mä aina silitän sen päätä ja kehun oikein kovasti miten on hyvä poika. Joskus se tuo ihan oma-aloitteisesti astiat pois ruokapäydästä. Joskus mies auttaa lasten kanssa,jos oon vaikka puhelimessa. Viime syksynä mies auttoi mua vaihtamaan autoon renkaat.

Kun mähän omistan täällä kaiken ja mies elää siivellä ja silloin tällöin auttelee. Ajattelin siirtää sen nukkumaan lastenhuoneeseen.




OIKEESTI?! Kai se on sen miehenkin koti,miksi joku olisi omassa kodissaan apulaisen asemassa? Luulis että molemmat on omassa huushollissaan vastuussa siisteydestä ja kaikesta oheissälästä.[/QUOTE]

Me ei pyöritetä pelkästään kotia, vaan tilaa. Ja kyllä, mies auttaa mua toisinaan siivouksessa mikä on pääasiassa mun hommia ja melko luonnollisestikin mulla heiluu rätti helpommin kuin esim. rautalapio. Sekin kyllä jossain määrin onnistuu, mutta lähinnä auttavasti. Meillä ei ole mitään ongelmaa, ongelma täällä on se, että saivarrellaan ja luullaan tietävänsä toisten asiat yhtä hyvin kuin omat.
 

Yhteistyössä