Eläintarhat: Puolesta vai vastaan?

Se riippuu. Osa tekee hyvää ja kertoo uhanalaisista eläimistä, joita pyritään lisäännyttämään jotta laji jatkuisi. Ja nää elävät hyvissä oloissa ja isoissa, mahdollisimman luonnonmukaisissa aitauksissa.

Sen sijaan pienet kopit omaavat eläintarhat ovat kamalia!Venäjällä varsinkin paljon tätä.. Ja nuo ruotsista kuuluneet jutut ovat todella järkyttäviä
 
  • Tykkää
Reactions: Peppi1981
On tietysti totta, että eläintarhoissa tehdään myös uhanalaisten lajien suojelutyötä. Kuitenkin eläintarha on voittoa tavoitteleva taho ja suurin osa eläimistä ei ole siellä nauttimassa suojelua vaan näytillä, houkuttelemassa maksavia asiakkaita. Niiden tilat vastaavat loppujen lopuksi aina ensisijaisesri ihmisen tarpeeseen nähdä tarpeeksi tarkasti ja toissijaisesti eläimen tarpeeseen saada elää lajilleen tyypillisellä tavalla.
 
Melko tavalla vastaan kuten monet edellä.
Kirjoittelin joskus kouluaineenkin siitä, sain p*n numeron koska opettajan mielestä mun mielipide oli väärä.
Se akka harrasti julkinöyryyttämistä ja sai mut ahdistumaan ja vihaamaan ainekirjoitusta...
Tulipahan vaan mieleen... :D Ah, muistot...
 
Viimeksi muokattu:
"vieras"
Vastaan.

Purskahdin itkuun Tallinnan eläintarhassa, hävetti pillitys mutta ne eläimet voivat siellä niin huonosti.
Hirveää nähdä eläimiä jotka kulkevat samaa rataa häkissä, selkeästi stressaantuneina huonoista oloista. :(

Ikinä en enää eläintarhaan astu.
 
"poikia3"
Se riippuu. Osa tekee hyvää ja kertoo uhanalaisista eläimistä, joita pyritään lisäännyttämään jotta laji jatkuisi. Ja nää elävät hyvissä oloissa ja isoissa, mahdollisimman luonnonmukaisissa aitauksissa.

Sen sijaan pienet kopit omaavat eläintarhat ovat kamalia!Venäjällä varsinkin paljon tätä.. Ja nuo ruotsista kuuluneet jutut ovat todella järkyttäviä
Ruotsissa on hyviä eläintarhoja, ja sitten huonoja eläintarhoja. Yksi Ruotsissa uutisissa olleista eläintarhoista on Ölands Djur- och nöjespark, jossa olen vieraillut muutama vuosi sitten. Siellä eläimet olivat liian pienissä häkeissä. Sen sijaan esim. Kolmårdenissa tilat on ihan hyvät.

Me käymme eläintarhoissa, lapset tykkäävät eläimiä katsella, eikä minulla ole varoja ja mahdollisuuksia viedä omiani esim. Afrikan savannille. Uhanalaisten eläimien suhteet hyvät eläintarhat tekevät todella hyvää työtä.
 
[QUOTE="poikia3";27451797]
Me käymme eläintarhoissa, lapset tykkäävät eläimiä katsella, eikä minulla ole varoja ja mahdollisuuksia viedä omiani esim. Afrikan savannille. [/QUOTE]

Ja niitä eläimiä "luonnossa" näkemättäkö niiden lasten on siis mahdotonta elää? Meidän avaruudesta kiinnostunut poitsumme joutuu kyllä tyytymään pelkkään kuvamateriaaliin tästä kiinnostuksensa kohteesta (tai sitten vaihtoehtoisesti odottelemaan vielä joitakin vuosia :) ).
 
Lunatic
[QUOTE="poikia3";27451797]

Me käymme eläintarhoissa, lapset tykkäävät eläimiä katsella, eikä minulla ole varoja ja mahdollisuuksia viedä omiani esim. Afrikan savannille. Uhanalaisten eläimien suhteet hyvät eläintarhat tekevät todella hyvää työtä.[/QUOTE]

Et ole kuullut esim Avarasta Luonnosta. Tulee lauantaisin ykköseltä. Siellä näytetään eläinten elämää upealla tavalla. Luontaista elämää, ei surullista häkissä pyörimistä.
Myös muita luontodokkareita kannattaa katsella.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;27451842:
Ja niitä eläimiä "luonnossa" näkemättäkö niiden lasten on siis mahdotonta elää? Meidän avaruudesta kiinnostunut poitsumme joutuu kyllä tyytymään pelkkään kuvamateriaaliin tästä kiinnostuksensa kohteesta (tai sitten vaihtoehtoisesti odottelemaan vielä joitakin vuosia :) ).
Toisin sanon lähtisitte saman tien katsomaan Jupiteria livenä jos se vaan olisi mahdollista mutta eläinten kohdalla muiden pitää tyytyä vaan katsomaan kuvia netistä tai kirjoista?
 
"vieras"
En edes tiennyt, että olen niitä vastaan...kunnes pari vuotta sitten kävin Korkeasaaressa. Eli enään ikinä en sinne mene, tai muutenkaan halua nähdä teljettyjä eläimiä missään. Vaikka kuinka olisi hyvät elinolot ym, mutta se ajatus kuinka niiden eläinten kustannuksella rahastetaan, niin se on ihan sairasta.
 
[QUOTE="vieras";27451966]En edes tiennyt, että olen niitä vastaan...kunnes pari vuotta sitten kävin Korkeasaaressa. Eli enään ikinä en sinne mene, tai muutenkaan halua nähdä teljettyjä eläimiä missään. Vaikka kuinka olisi hyvät elinolot ym, mutta se ajatus kuinka niiden eläinten kustannuksella rahastetaan, niin se on ihan sairasta.[/QUOTE]

Korkeasaari onkin vähän ankea. Prahan, Budapestin ja Wienin eläintarhat painii jo hiukan toisessa sarjassa.
 
Maailman eläintarhoja kiertäneenä vastaan, mutta joidenkin lajien säilymisen kannalta puolesta. Suomessa hoidettu suhteellisen hyvin nämä asiat ja monet eläimet ovat syntyneet eläintarhassa, joten eivät muusta tiedä. Eläinten pyydystämistä luonnosta eläintarhaan olen ehdottomasti vastaan, tosin en tiedä tehdäänkö sellaista enää. Vahingoittuneita eläimiä varmasti. Vaikea asia.
 
Lunatic
En minäkään ole koskaan nähnyt sutta livenä, vaikka haluaisin, koska rakastan susia.
Mutta tyydyn siihen mitä näen televisiosta ja netistä.

En voi käsittää mitä iloa edes tuntisin nähdessäni suden häkissä, kyllä se ahdistais mua syvästi. Suden kuuluu juosta vapaana metsässä.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Yhteistyössä