Eläinproteiini-fani Lispetin ja sekasyöjä-Echon ruokadebatti, muutkin voi osallistua

vierailija
Eijei. Ei jotkut muutaman viikon kikkakolmoset auta pitemmän päälle silloin, kun pitää tehdä pysyviä muutoksia.
Joku 1 ruoka-aineen dieetti =EI.
aamupalaksi pullava viipaleita

lounaalla omatekoista sämpylä

Päiväkahvilla sydänmerkittyjä marjakiekkoja

iltakahvilla korva Puustinen

Iltapalaksi pari sämpylää rypsidipillä?
 
  • Haha
Reactions: Lispetti ja Echo
aamupalaksi pullava viipaleita

lounaalla omatekoista sämpylä

Päiväkahvilla sydänmerkittyjä marjakiekkoja

iltakahvilla korva Puustinen

Iltapalaksi pari sämpylää rypsidipillä?
Mä en itse asiassa arvosta Pullavan pullia. Semmoisia löröjä, ylipehmeitä siivuja ja ne hillopitkot on jotenki tunkkasia.

Jos joku kaupan pullista on itseleivotun pullan kaltainen, niin Fazerin voilla leivottu kanelikierre.
 
Lissu pitää youtube-videoista. Tässä tehdään haukattavaa japanilaisopiskelijoille. Aika kasvispitoista. ;)

EIIIII!😱😱😱😱

Missä proteiini? Ja ihanko tossa oli 50 litraa kakkaa kasvis/siemenöljyä! 😰
Toivotaan kuitenkin että tuo oli tehty dashilla, joka on kalapohjainen liemi.👍

Btw, ruokaöljyä japanialaiset alkoivat laajemmin käyttää vasta Edo-kaudella.
Länsimaat ja Kiina pilas japanialaisen terveen ruoan.🙁
 
Viimeksi muokattu:
Mä en itse asiassa arvosta Pullavan pullia. Semmoisia löröjä, ylipehmeitä siivuja ja ne hillopitkot on jotenki tunkkasia.

Jos joku kaupan pullista on itseleivotun pullan kaltainen, niin Fazerin voilla leivottu kanelikierre.
Jos joskus juhlissa on tarjolla niin valitsen juuri tuon pullavan.😬 Ei hilloversio vaan se mehevä, pehmeä normaali pulla, siinä on just sopivasti kardemummaa ja varmasti jotakin koukuttavaa ainetta.😩
 
Puhutaan suolen peristaltiikasta, joka kuljettaa ulostemassaa eteenpäin. Imeytymisongelmia voi olla vaikka et söisi mitään gmo-aineita mm. B-12 vitamiinin imeytymishäiriö eli pernisiöösi anemia, maitoproteiini eli maitoallergia, raudan imeytymishäiriö jne.
Joillakin suolen toiminta on laiskaa ja jotkut ovat läpipaskoja. Vatsanalueen leikkaukset saattavat vaikuttaa suolen toimintaan esim kohdun ja munasarjojen poisto, umpilisäkkeen poisto, suolen korjausleikkaukset jne. Ikä heikentää ravinnon imeytymistä ja suoli laiskistuu.
Joillekin sopivat kuidut ja taas toiselle ei. Ihminen itse on paras asiantuntija omaan elimistöönsä ja siksi sitä tulee kuunnella.
Mahdollisuus kuunnella omaa kehoa poistetaan jo lapsena, eli hyvin varhain.
 
Mikä ihmeen GMO? :LOL:
Laitetaan luettavaa joihin toivon sinun ottavan kantaa.

”Kiinassa geneettisesti muunneltujen kasvien viljely on vähäistä, joten ilmeisesti näitä muunneltuja DNA-renkaita vuotaa ympäristöön teollisen tutkimuksen jätteinä. Teollisuus pyrkii kehittämään bakteereita, joilla voidaan tehokkaasti tuottaa esim. biopolttoaineita. Hälyttävää on se, että kaikki suuret joet olivat kontaminoituneet.”


Muun muassa Monsanto on kyllä yksi iso hirviö:


”Monsanto – tuo yritys joka toi meille Cokiksen kemikaalit, aspartamiinin, naudan kasvuhormoonin, Agent Orange-kasvimyrkyn, Roundup-rikkaruohomyrkyn ja nyt myös geenimuunnellun soijan.

Geenimuuntelun ongelman ydin on siinä, että se on luotu kestämään olosuhteita parhaiten, superkasvina geenimuunneltu syrjäyttää luomukasvit. Siementen leviämistä tuulessa kun on aika vaikea estää, leviää se aika varmasti myös geenimuuntelua vastustavan naapurin pellolle, ja lopulta tekee naapurinkin pellolla mahdottomaksi kasvattaa ei-geenimuunneltua. (Ja Monsanto haastaa oikeuteen heidän patenttisiemeniensä luvattomasta käytöstä.)

Geenimuunneltujen kasvien leviäminen pelloilta luontoon on vaikea estää, ja ne syrjäyttävät alkuperäistä kasvistoa peltojen ulkopuolellakin. Tämä voi johtaa maapallon biodiversiteetin, eli kasvien monimuotoisuuden, köyhtymiseen.”

https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/saarahuttunen/150901-iso-paha-monsanto-ja-geenimuuntelun-ongelmat/”
 
vierailija
Siellä neitonen vastasi et ei kuulu heille vaan soita ruokavirastoon ja kiitti moi. Ihan kuin olis robotti ollut mut ei ole luottamista systeemiin miltään osin. Taas viikko osastolla ihan vaan Pullavan takia
 
  • Surullinen
Reactions: Lispetti
Siellä neitonen vastasi et ei kuulu heille vaan soita ruokavirastoon ja kiitti moi. Ihan kuin olis robotti ollut mut ei ole luottamista systeemiin miltään osin. Taas viikko osastolla ihan vaan Pullavan takia
Minä en ainakaan ole saanut yhtään mitään, mutta enpä ole syönyt pullavaa elinaikanani varmaan kuin palan/vuosi.
 
vierailija
Menevä ="Echo, post: 34187709, member: 39541"]
Ja siis: mun mielestä kannattais suoraan ja suosiolla vaan kattoa pitkäikäisimpiä ja terveimpiä kansoja. Toki heillä on eri geenit ja auringonvalon määrä kuin meillä ja ruoka voi olla parempilaatuisempaa kun heillä se on paikallista, mut kuitenki.
[/QUOTE]
Menepä kiinanmuurille keskipäivällä kävelylle...
 
EIIIII!

Missä proteiini? Ja ihanko tossa oli 50 litraa kakkaa kasvis/siemenöljyä!
Toivotaan kuitenkin että tuo oli tehty dashilla, joka on kalapohjainen liemi.

Btw, ruokaöljyä japanialaiset alkoivat laajemmin käyttää vasta Edo-kaudella.
Länsimaat ja Kiina pilas japanialaisen terveen ruoan.
Edelleenkin japanilaiset elävät meitä pidempään ja ovat noin 10 kertaa harvemmin ylipainoisia.

Hmmm... :unsure:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Echo
Edelleenkin japanilaiset elävät meitä pidempään ja ovat noin 10 kertaa harvemmin ylipainoisia.

Hmmm... :unsure:
Mitä sitten?😦
Hämmästyitkö? Minä en.

Niitten riisikin on terveellisempää kuin meillä.🙄
Eikä niillä vedetä yliprosessoituja lihatuotteita, eikä liiemmin ylikäytetä yliprosessoitua muutenkaan. @Echo japanialaiset eivät vedä pullaa ja suklaata kaksin käsin.😊

Meillä ns. lihatuotteissa ei välttämättä ole sitä lihaa kuin nimeks ja muutenkin hyllyt notkuu pelkästä roskasta millä ei ole mitään tekemistä oikean ravinnon kanssa. Roskaa ihmiset enimmäkseen ostavat koska noin laajaa roskavalikoimaa pidetään koko ajan.
Kokoravintoa on ehkä pari hyllyllistä ja sata hyllyä roskaa.

Kaikki nämä roskatuotteet ja einekset muuten sisältävät runsaasti kasvis ja siemenöljyjä!

Japanissa ei juosta joka päivä myöskään mäkkärissä. Mutta länsimaat ovat jo ulottaneet lonkeronsa varmaan sinnekin kuten Kiinaankin, kohta sielläkin on puolet ylipainoisia.
Toivotaan kuitenkin, että näin ei olisi. Kiinassa ylipainoon on onneksi puututtu.

Kiinalaiset näkevät mäkkärin pellen tämän näköisenä:
👍


Japanissa on vahva ruokakulttuuri.

Suomessa ruokakulttuuri on nuorisolla vaihtunut energiajuomiin ja kaupan lämpimäisiin. Vanhemmilla ei ole aikaa ilmeisesti keskittyä valvomaan mitä lapset tekee, onkohan heillä edes aikaa laittaa kokoravintoa syötäväksi.🤔
 
Viimeksi muokattu:
Mitä sitten?😦
Hämmästyitkö? Minä en.

Niitten riisikin on terveellisempää kuin meillä.🙄
Eikä niillä vedetä yliprosessoituja lihatuotteita, eikä liiemmin ylikäytetä yliprosessoitua muutenkaan. @Echo japanialaiset eivät vedä pullaa ja suklaata kaksin käsin.😊

Meillä ns. lihatuotteissa ei välttämättä ole sitä lihaa kuin nimeks ja muutenkin hyllyt notkuu pelkästä roskasta millä ei ole mitään tekemistä oikean ravinnon kanssa. Roskaa ihmiset enimmäkseen ostavat koska noin laajaa roskavalikoimaa pidetään koko ajan.
Kokoravintoa on ehkä pari hyllyllistä ja sata hyllyä roskaa.

Kaikki nämä roskatuotteet ja einekset muuten sisältävät runsaasti kasvis ja siemenöljyjä!

Japanissa ei juosta joka päivä myöskään mäkkärissä. Mutta länsimaat ovat jo ulottaneet lonkeronsa varmaan sinnekin kuten Kiinaankin, kohta sielläkin on puolet ylipainoisia.
Toivotaan kuitenkin, että näin ei olisi. Kiinassa ylipainoon on onneksi puututtu.

Kiinalaiset näkevät mäkkärin pellen tämän näköisenä:
👍


Japanissa on vahva ruokakulttuuri.

Suomessa ruokakulttuuri on nuorisolla vaihtunut energiajuomiin ja kaupan lämpimäisiin. Vanhemmilla ei ole aikaa ilmeisesti keskittyä valvomaan mitä lapset tekee, onkohan heillä edes aikaa laittaa kokoravintoa syötäväksi.🤔
minä ainaski tarjoon lapsosille ihan perus himasafkaa
 
minä ainaski tarjoon lapsosille ihan perus himasafkaa
Juu tiedän, että sinä teet.
Tiedän monia jotka näin tekevät, mutta kuinka moni ei tee.
Näkeehän sen sokea Reettakin että ihmiset käyttävät liikaa yliprosessoitua roskaa.

Pidetäänkö tästä jossakin jotakin tilastoa.🤔
Todisteeksi ei käy, että vain sanoo, että kyllä meillä syödään terveellisesti.
Näkishän sen kauppojen myynneistä miten paljon roskaa ihmiset syö.🤔

Media vois ottaa tästä kopin ja vähän torua roskan mässyttäjiä.
Maahanmuuttoon ja ulkomaille viskattavia rahoja voisi käyttää puhtaan kohtuuhintaisen kotimaisen luomuravinnon tuottamiseen!❤👍
Ravinnosta nyt ei ainakaan kannata hakeutua riippuvsiseksi ehdoin tahdoin!
 

Yhteistyössä