Elääkö täällä kukaan tällaista elämää?

[QUOTE="VIERAS";25002467]jos et edes juo kahvia, ei kannata alkaa julkisesti kertomaan miten "se on ihan sama onko tavallista kahvia vai erikoiskahvia....."[/QUOTE]

Anteeksi, mutta missä olen sanonut, että on ihan sama?
 
"minttu"
- sanavarastossa kuuluu koko ajan työkeskeisiä sanoja kuten "dedlain"

Kyllä. Se on ammatissani ihan yleinen termi. Sitä käytetään jatkuvasti. Kotoisammin sitä kutsutaan tosin "dedikseksi"

- käyt usein viikonloppumatkoilla Euroopan kaupungeissa

Niin usein kuin se on rahallisesti ja ajallisesti mahdollista.

- et käy Lidlissä tai Alepassa, koska ovat köyhälistön kauppoja

En käykään, mutta siksi, että niissä on niin huono valikoima.

- puhelin on koko ajan mukanasi

Kyllä.

- hoidatat itseäsi hoitoloissa

Aina kun se on mahdollista ajallisesti ja rahallisesti.

- kodinkoneet kotona on aina parempaa merkkiä, ei mitään Upoa

Mikä on parempi merkki?


- puheessa kuuluu muutenkin ulkomaalaisperäisiä sanoja tuon loungen ja deadlinen lisäksi

Kyllä varmasti kuuluu.

- meikkaat ja huollat hiuksiasi jatkuvasti

Riippuu siitä mikä on jatkuvasti. Pitkää, värjättyä tukkaa pitää hoitaa "jatkuvasti", tai se on kohta ruma hamppu.

Viihdyn, kiitos kysymästä.
 
"Sirkkeli"
No, jokainen tyylillään. Kyllä minusta kuulostaa ihan mukavalta elämältä tuollainenkin. itse olen koti-ihminen täysin, en halua juuri yötä pidempään olla muualla. Että matkustelut sikseen.Olen myös stressi-ihminen, joten ehkä deadline-tyylinen työ ei sovi miulle. Saisin mahahaavan hyvin nopeasti.
Mielestäni nuo ns. erikoiskahvit(varsinkin latte) ovat niin tavallisia jo, etten osaa mitenkään hienompana niiden juomista pitää.
Ja, kukapa sitä ei paremmalla alueella ja hyvällä palkalla haluaisi elää :)
Korkokengät ja jakkupuku. Se nyt vois olla vaikka Kelan virkailijan asu. Enkä pidä sitäkään työtä mitenkään erityisen hienona...
 
  • Tykkää
Reactions: NipaNeutroni
"hmm"
Miten varakkuus ja ura liittyy toisiinsa? Ei suomessa työllä rikastu.

Ja muuten tuo voisi olla kenen tahansa työssäkäyvän elämästä.

Ihmisten pitää käydä töissä, että saa asuntolainan ja lasten menot maksettua.
 
"minttu"
Koulutus ylioppilas ja toinen koulutus kesken tällä hetkellä, en nyt tiedä jaksanko käydä loppuun, tällä hetkellä suoritettuna on 202,5/210 opintopistettä. Ammattia minulla ei ole, koska en ole käynyt yhtään ammattitutkintoa toistaiseksi loppuun asti. En kaipaa koulutusta enkä tykkää työssäkäynnistä.
Älä vain jätä tuota kesken! Loput opintopisteet saat helposti kasaan, ei vaadi paljon mitään työtä. Vaikkei nyt se ammatti kiinnostaisikaan, koulutuksesta voi olla hyötyä myöhemmässä elämässä! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
[QUOTE="hmm";25002516]Miten varakkuus ja ura liittyy toisiinsa? Ei suomessa työllä rikastu.

Ja muuten tuo voisi olla kenen tahansa työssäkäyvän elämästä.

Ihmisten pitää käydä töissä, että saa asuntolainan ja lasten menot maksettua.[/QUOTE]

Miten niin ei rikastu? Kyllä ainakin omin silmin olen nähnyt sen, että kun on isompi palkka niin on useimmiten myös omistusasunto, auto, lomamatkoja, kenties kesämökki ja muuta. Minun mielestäni tuo kaikki on jo rikastumista. Vai oikeastiko väität, että työssäkäyvä elää rahallisesti yhtä huonosti kuin toimeentulotuella elävä perhe?
 
- työ on kaikki kaikessa
- puhelin on koko ajan mukanasi

Nämä on ainoat, jotka osuu edes lähelle. Työkään ei ole kaikki kaikessa, mutta se on niin iso osa elämää, oikeastaan elämäntapa, että on vaikea kuvitella muunlaista elämää omalle kohdalle.
Puhelin on aina mukana (vaikken aina siihen vastaakaan), jos ei joskus satunnaiseen unohdu vartiksi sisään, kun käyn pihalla. Tai toiseen huoneeseen niin, etten kuule sitä.

Muilta osin en voisi elää listan kaltaista elämää. Mutta jos joku voi ja viihtyy siinä, niin hyvä että on omat valinnat osuneet kohdilleen.
Voi paska.
Mä valehtelin. Muistin just, että mulla meni puolet viime kesästä loungessa, ja aika paljon pohtiessa, meniskö sinne seuraavaksi. (Tässä tapauksessa loungen merkitys ei ehkä tarkalleen kyllä ollut sitä, mitä ap haki, mutta lounge kun lounge...)
Näitä pohdintoja käytiin muuten cappucino-kupposen äärellä aika usein, tosin ihan työpaikalla, eikä kahvilassa.
Ja olihan siinä niitä deadlineja ja vaikka mitä, kun koko työkieli oli englanti. Ehkä mä olen sittenkin hienostomamma :LOL:
 
"vieras"
Miten niin ei rikastu? Kyllä ainakin omin silmin olen nähnyt sen, että kun on isompi palkka niin on useimmiten myös omistusasunto, auto, lomamatkoja, kenties kesämökki ja muuta. Minun mielestäni tuo kaikki on jo rikastumista. Vai oikeastiko väität, että työssäkäyvä elää rahallisesti yhtä huonosti kuin toimeentulotuella elävä perhe?
No miksi pitäisikään elää? Ei se, että on normaalielämään kuuluvia asioita kuten asunto, tarkoita, että olisi jotenkin erityisen rikas.
 
[QUOTE="vieras";25002547]Ja jos joku toinen kaipaa ja tykkää, niin koet voivasi piikitellä häntä? Vihjata esim. ettei vietä tarpeeksi aikaa lastensa kanssa, jne?[/QUOTE]

En ole sanonut, että uraäidit eivät viettäisi tarpeeksi aikaa lastensa kanssa. Pelkkä uraäitiys ei tätä tee. Mutta toki heissäkin varmaan on tuollaisia tapauksia mukana, uskoisin näin. Ei kaikki johdu työstä vaan työn määrästä. Osa uraäideistäkin varmasti tekee kohtalaisen pituisia työpäiviä niin, ettei mene koko päivä työntekoon. Erikseen on sitten vielä työnarkomaanit.
 
[QUOTE="vieras";25002576]No miksi pitäisikään elää? Ei se, että on normaalielämään kuuluvia asioita kuten asunto, tarkoita, että olisi jotenkin erityisen rikas.[/QUOTE]

Kyllä omaisuuden karttuminen on rikastumista. Tai ainakin minä koen aina jos minulla on varaa ostaa jotain niin koen itseni varakkaammaksi ja olen nimenomaan rikastunut työnteolla, en ainakaan vielä millään lottovoitolla.
 
[QUOTE="vieras";25002698]Mä käsitin, ettet edes pidä kahvista.[/QUOTE]

Tavallisesta kahvista en pidä. Sitä olen juonut tasan kaksi kupillista elämässäni kesällä 2005 kun en kehdannut vanhan mummoni serkun edessä kieltäytyä. Sitä ennen olin vain maistanut kahvia enkä tykännyt. Oli kyllä työtä tuossa, että sai kaksi kupillista juotua. =) Muita kahvejakaan en ole juurikaan juonut. Kerran ostin McDonalds'n espresso vai capucchino nimelläkö se oli, en tykännyt yhtään. Sitten toisaalta kerran pari vuotta sitten olin työpaikassa, jossa oli kahviautomaatti ja siellä oli tosi hyvänmakuisia capucchino ja espresso -kahveja, niitä join ihan urakalla parin kuukauden ajan, kun se automaatti siellä oli. Muuten en ole kahvia juonut elämässäni.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25002735]Siis aiot nyt juoda erikoiskahveja, joiden juomisesta äsken syytit ihmisiä? :O[/QUOTE]

Mä olen kanssa nyt ihan pihalla. Mutta ehkä se on uraäideille kahviloissa turhaa pröystäilyä ja kotiäideille kotona normaalia? :D
 

Yhteistyössä