Elääkö täällä kukaan tällaista elämää?

"vieras"
Voi Akaatti, akaatti... Ai kahvila on hienostelua koska "tavallinen kahvi ei kelpaa?" Kuule, kyllä niissä on eroa kuin yöllä ja päivällä, että ottaako tavallisen kahvin vai esim. cafe macchiaton. Jotkun PITÄVÄT enemmän espressopohjaisista kahveista.
Ja Lounge ei ole mikään 1luokan ja bisneksen matkustajien paikka. Sinne pääsee ihan tavallinen tallustaja, jos on finnair platinum kortti, tai sitten ihan yrityksen kautta voi päästä myös. Loungessa on myös yleensä oma ravintolansa, kunnolliset työskentelymahdollisuudet netteineen jne. eli oikein hyvä paikka tehdä töitä, jos työmatkalla kerta ollaan.
 
ihan pärjäävä
[QUOTE="vieras";25002203]veikkaan vahvasti, että nää tällaista elämää elävät mammat ei kaksplussalla paljon roiku :D[/QUOTE]

Samaa mieltä, korkeintaan harmaana joskus jotain sanovat, mikäli pieniä lapsia heillä. Eivät hekään kaikkitietäviä.
 
"vieras"
Aula, johon pääsevät ensimmäisessä tai bisnesluokassa matkustavat. Moni käyttää siitäkin ihan englanninkielistä sanaa lounge, puhutaan tyylillä "Meillä on se deadline huomenna, tehdään juttu valmiiksi loungessa ennen matkalle lähtöä".
Jos ne sanois "tän pitää olla huomenna valmis, tehdään se valmiiks lentokentän aulassa" niin olisiko se sulle helpompi sulattaa? :D
 
"vieras"
Aula, johon pääsevät ensimmäisessä tai bisnesluokassa matkustavat. Moni käyttää siitäkin ihan englanninkielistä sanaa lounge, puhutaan tyylillä "Meillä on se deadline huomenna, tehdään juttu valmiiksi loungessa ennen matkalle lähtöä".
Ei tarvii matkustaa bisneksessä, riittää kun joutuu matkustamaan paljon ihan siellä sikaosastolla. Onpa kauheaa, että saa käydä juomassa loungessa ilmaisen kahvin ennen lentoa tai tehdä siellä rauhassa vaikka töitä.

Oikeesti vaikea ymmärtää tuota sinun umpimielistä asennettasi.
 
no..
[QUOTE="jepajee";25002187]niin ja vielä omalla kohdallani haluaisin sanoa, että nuo arvoalueet, merkkivaatteet yms. ei liity millään tavallaa siihen, että ihminen olisi myös uraohjus ja pelkästään työkeskeinen. Itse olen kotiäiti, mutta käyn kahviloissa, matkoilla ja ostan laatua. Mieheni on erittäin hyväpalkkaisessa työssä, ja minun sukuni on varakasta.[/QUOTE]

Kotiäidillä jatkuvat deadlinet... ;)
 
[QUOTE="vieras";25002375]Hanki koulutus ja ammatti, joissa pääset pätemään, niin ei tartte kadehtia muita. Kukaan ei varmaan ole sitä sulta kieltänyt?[/QUOTE]

Missä olen väittänyt olevani kateellinen? Minulle tuollainen työn perässä menevä elämäntyyli jakkupukuineen ja korkokenkineen olisi kauhistus.
 
"vieras"
Oletko Akaatti sitä mieltä, että jos firma maksaa jollekin bisnesluokassa lentämisen (joka mahdollistaa myös työnteon ja kunnollisen lepäämisen matkalla), niin työntekijän tulisi kieltäytyä ja lentää jalat suussa turistiluokassa ja istua sitten tietysti tavallisten jamppojen seurassa odotellessa muualla kuin loungessa, ettei vaan olisi teennäinen? Näistä aloituksista kyllä huokuu niin täydellinen tietämättömyys maailman menosta :D.
 
"vieras"
Missä olen väittänyt olevani kateellinen? Minulle tuollainen työn perässä menevä elämäntyyli jakkupukuineen ja korkokenkineen olisi kauhistus.
No se NIIN kuultaa läpi sun tekstistäs!!! Ja asenteesta.

Siis oikeesti: tuo sun "tavallinen kahvikaan ei kelpaa" on tästä se piste iin päälle.

Jos sä olisit elämääs tyytyväinen, sun ei tarvitsisi pönkittää olemassaoloasi vähätellen ketään muita.
 
[QUOTE="vieras";25002414]Oletko Akaatti sitä mieltä, että jos firma maksaa jollekin bisnesluokassa lentämisen (joka mahdollistaa myös työnteon ja kunnollisen lepäämisen matkalla), niin työntekijän tulisi kieltäytyä ja lentää jalat suussa turistiluokassa ja istua sitten tietysti tavallisten jamppojen seurassa odotellessa muualla kuin loungessa, ettei vaan olisi teennäinen? Näistä aloituksista kyllä huokuu niin täydellinen tietämättömyys maailman menosta :D.[/QUOTE]

Nyt ei ollut kyse työmatkoista vaan ihan kaikista matkoista, myös lomamatkoista.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";25002340]Missä mä sun ulkonäöstäs mitään kirjoitin?

Kuule ei nykyään mikään työOHJUS tarvitse olla, kun sanasto vaan englannistuu ja -voi kauhistus- jopa täytyy pärjätä toisinaan ihan lontoon murteella, kun kansainvälistä toimintaa on joka lafkassa.

Tavallinen kahvi ei kelpaa? Siis häh? Kahviahan se on, oli sitten espresso, latte tai mikä tahansa.

Sulla taitaa olla joku alemmuuskompleksi?[/QUOTE]

Onko sulla hiekkaa vaginassa, vai mikä on ongelma? Aloittajan kysymys on oikeasti mielenkiintoinen, enkä ymmärrä miten tuo liittyy mihinkään alemmuuskompleksiin.
Kalahtiko kalikka taas siihen oikeaan koiraan, kadehditko ihmisiä jotka elävät ap:n kuvailemaa elämää?

Monet valittavat Akaatin uteluista ym. tällä palstalla, omasta mielestäni hän vain rehellisesti aina kirjoittaa julkisesti sen, mitä me muut ajattelemme,mutta emme uskalla julkaista. UGH! olen puhunut..
 
[QUOTE="vieras";25002422]No se NIIN kuultaa läpi sun tekstistäs!!! Ja asenteesta.

Siis oikeesti: tuo sun "tavallinen kahvikaan ei kelpaa" on tästä se piste iin päälle.

Jos sä olisit elämääs tyytyväinen, sun ei tarvitsisi pönkittää olemassaoloasi vähätellen ketään muita.[/QUOTE]

Minä en edes juo kahvia. Ei minullekaan kelpaa kahvi. Miksi olette heti syyttämässä kateellinen? Mikä vaikeus teidän on uskoa, että en ole kateellinen uraihmisille? Inhoan työssä käyntiä ja minulle työn perässä oleva elämä olisi järkyttävää.
 
"Tata"
Olipa hauska aloitus :D Moni asioista sopi minuun, aika moni niistä kyllä on mielestäni hyvin tavallisia asioita.. kahvilat, dedikset, viikonloppumatkat? En kyllä käytä itsestäni sanaa mamma.
 
[QUOTE="vieras";25002433]Niin, mikä sun koulutus ja ammatti onkaan, ap?[/QUOTE]

Koulutus ylioppilas ja toinen koulutus kesken tällä hetkellä, en nyt tiedä jaksanko käydä loppuun, tällä hetkellä suoritettuna on 202,5/210 opintopistettä. Ammattia minulla ei ole, koska en ole käynyt yhtään ammattitutkintoa toistaiseksi loppuun asti. En kaipaa koulutusta enkä tykkää työssäkäynnistä.
 
"VIERAS"
Minä en edes juo kahvia. Ei minullekaan kelpaa kahvi. Miksi olette heti syyttämässä kateellinen? Mikä vaikeus teidän on uskoa, että en ole kateellinen uraihmisille? Inhoan työssä käyntiä ja minulle työn perässä oleva elämä olisi järkyttävää.
jos et edes juo kahvia, ei kannata alkaa julkisesti kertomaan miten "se on ihan sama onko tavallista kahvia vai erikoiskahvia....."
 
"vieras"
- asut hienostoalueella
- sinulla on hyvä palkka
- työ on kaikki kaikessa
- sanavarastossa kuuluu koko ajan työkeskeisiä sanoja kuten "dedlain"
- et käy Lidlissä tai Alepassa, koska ovat köyhälistön kauppoja
- puhelin on koko ajan mukanasi
- puheessa kuuluu muutenkin ulkomaalaisperäisiä sanoja tuon loungen ja deadlinen lisäksi
-
Muhun sopii nämä. Viihdyn tässä, en viihtyis kaikissa niissä.
 
[QUOTE="vieras";25002463]Miksi ihmeessä hyväpalkkaisten ihmisten pitäisi lentää lomareissut turistiluokassa, jos on muuhun varaa?[/QUOTE]

En ole sanonut, että pitäisi lentää turistiluokassa. Ylipäänsä miksi koet, että olisin arvostellut toisten matkustusluokkaa. En mielestäni sanallakaan ole niin väittänyt.
 

Yhteistyössä